Dell XPS 15 med Skylake release? redan nu till veckan?

Permalänk
Medlem

Kan flika in att beta drivrutinerna för iris 540 i xps 13 skapar problem vid spelande och verkar även ge mig coil whine/surrande ljud.

AoE2HD började lagga, CSGO gav 50-60 fps jmf med 100-120 innan och Minecraft låg på 20-25 fps istället för runt 80 innan.

Har kört lite battery saver mode innan (kanske sammanlagt 3h totalt). Hade inga problem först, men när datorn vid 50% batteri gick över till batterisparläge började det låta från datorn vid scrollande (både chrome och edge). Lät rätt högt, har takfläkt på max och fåglar/bilar skapar en hel del bakgrundsljud, men hörde surrandet utan problem vid scroll.
Men, när jag kopplade in mig till strömkälla (aka, batterisparläget avaktiverades) så försvann ljudet.

Körde rollback till senaste drivrutinen innan beta och har inte haft problemet ännu iaf (spelen rullar på som innan och har ännu inte hört ngt surrande).

[min config, xps 13 QHD, i7-6560U]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Blev det någon sleeve?

De på etsy.com känns lite för dyra för något som typ bara ska ligga i väskan, känner jag.

Nope inte köpt något än har ett som är för stort just nu som iaf fungerar tills jag hittar något jag vill ha

Permalänk
Medlem

XPS 15 i7 16GB 512GB FHD med linux

Har nu haft min XPS 15 i lite drygt en och en halv vecka. Verkar ha ett felfritt exemplear också. Ingen backlight bleed, Ingen coilwhine portartna sitter även dem rätt. Är allmänt nöjd med datorn men finns lite förbätringar som skulle kunna göras. Tänker framförallt på att tangentbordet skulle gärna kunnat fått lite mer plats samt längre slaglängd. Ex så skulle jag önskat en full stor enter knapp och full stora piltangenter. Sen kunnde skärmen varit lite mindre ljusstark i sitt lägsta lägge. Har den just nu nästan alltid i sitt lägsta lägge.

Hur har datorn fungerat i linux? Jo inte stött på några problem. Det mesta fungerade direkt utan problem. Saker som varit problem är väl att bumblebee inte riktigt fungerat önskvärt men detta är ju mer Nvidias fel än dells då de inte ger någon oficiell support för Optimus i Linux. Nätverkskortet ställde även det till med lite problem men fungerade utan problem efter att network-manager installerades. Dock fungerade inte bluetooth tillsmans med 2,4Ghz wifi på det. Så bytte ut broadcom kortet mot ett intel 8260 istället. Skillnader som jag märkt behövs inte network-manager för att fungera. Drar lite mindre ström. Samt att bluetooth fungerar.

Alla snabb knappar utom play/pause har fungerat direkt med min i3 config. Touchpaden har även den fungerat utmärkt. Förmodligen den bästa trackpaden jag använt.

Batteritiden har även den varit bra med 5-10h beronde på last. Detta är allså med Arch Linux med i3 som window manager. Med grundläggande optimering TLP, Powertop, Bumblebee.

1,5h vid spel Nvidia GPU
2h 4x tynga VMs, Firefox, libreoffice samt terminal. (100% cpu)
3h vid spel intel GPU
5h Netflix (chrome), 1x kali vm (kvm), Firefox samt Terminal.
6h Netflix (Chrome)
7h Firefox, LAMP VM, Play-Music-Desktop-Player, Brackets samt Terminal
8h Firefox, Play-Music-Desktop-Player samt LibreOffice
10h Firefox samt Terminal
12h Terminal

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Ni som gjort clean install på era enheter, märkte ni någon skillnad i batteritid utan all bloat?

Permalänk
Skrivet av upl8447:

...klippt...

Hur har datorn fungerat i linux? Jo inte stött på några problem. Det mesta fungerade direkt utan problem. Saker som varit problem är väl att bumblebee inte riktigt fungerat önskvärt men detta är ju mer Nvidias fel än dells då de inte ger någon oficiell support för Optimus i Linux. Nätverkskortet ställde även det till med lite problem men fungerade utan problem efter att network-manager installerades. Dock fungerade inte bluetooth tillsmans med 2,4Ghz wifi på det. Så bytte ut broadcom kortet mot ett intel 8260 istället. Skillnader som jag märkt behövs inte network-manager för att fungera. Drar lite mindre ström. Samt att bluetooth fungerar.

...klippt...

Härligt att höra att den fungerar bra i Linux också. Går det att stänga av Nvidia grafikkortet helt å hållet i Arch och på så sätt spara batteri?

Sedan blir jag nyfiken på ditt byte. Går det att byta wifi-kort (nätverkskortet) i datorn, är inte det fastlött någonstans för att spara utrymme?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CHolmstedt:

Härligt att höra att den fungerar bra i Linux också. Går det att stänga av Nvidia grafikkortet helt å hållet i Arch och på så sätt spara batteri?

Sedan blir jag nyfiken på ditt byte. Går det att byta wifi-kort (nätverkskortet) i datorn, är inte det fastlött någonstans för att spara utrymme?

Eftersom Dell inte tillåter att kortet stängs av i UEFI tyvär så blir det lite jobbigare. Det enklaste sättet är att installera Bumblebee med bbswitch och låta bumblebee hantera allt åt dig. Men det går även att göra genom endast bbswitch och blacklista Nvidia och Nouveau dirviruitnerna.

komandot "cat /proc/acpi/bbswitch" kan användas för att ta reda på om nvidia kortet är igång eller inte om du har bbswitch installerat.

https://wiki.archlinux.org/index.php/NVIDIA_Optimus
https://github.com/Bumblebee-Project/bbswitch

Angående Wifi-kortet så sitter det i en vanlig NGFF slot och är placerat under start knappen ungefär.
Service manual finns här
https://downloads.dell.com/manuals/all-products/esuprt_laptop...

Mer manualer samt andra språk
http://www.dell.com/support/home/us/en/19/product-support/pro...

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk

Någon som vet hur/om man kan stänga av funktionen att dell premiercolor skiftar mellan olika lägen?
Jag vill köra Photo (adobe rgb) men när man ex. startar webbläsaren eller andra program så kan den skifta till Cinema (DCI-P3) eller Internet (sRGB).

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | Dell Alienware AW3225QF 4K QD-OLED | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Sennheiser HD 560S med V-MODA BoomPro Mikrofon |
Keychron K4 Pro QMK/VIA RGB Hot Swap K Pro Brown | Logitech Pro X Superlight | Keychron K4 Pro QMK/VIA RGB Hot Swap K Pro Brown | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem

@EjjeZ:

Hej igen! Har du uppdaterat till senaste bios och nvidia-drivrutiner? Det verkar vara det som kan strula, se http://en.community.dell.com/support-forums/laptop/f/3519/p/1...

Vad gjorde teknikern egentligen med din burk? Funderar på att ringa själv då min dator nu är obrukbar, men vet inte om det bara är dåliga drivisar...

...och jag kan tillägga att nu när jag har disablat Nvidia-kortet i kontrollpanelen verkar datorn lunka på utan att hänga sig såhär långt (tidigare kunde jag knappt få igång den).

@Dellcare:
Är detta (d v s min XPS 15 har börjat roa sig med att ge black screen of death superfrekvent, typiskt bara sekunder efter inloggning i windows... disabling av Nvidia kortet tycks lösa problemen) något som ni betraktar som ett känt problem och jobbar på en lösning för -- nu kan jag iaf använda datorn till något, men dock inte t ex till spel, vilket jag förstås vill... Är det fel på min hårdvara? Just nu är jag ganska besviken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yppigey:

@EjjeZ:

Hej igen! Har du uppdaterat till senaste bios och nvidia-drivrutiner? Det verkar vara det som kan strula, se http://en.community.dell.com/support-forums/laptop/f/3519/p/1...

Vad gjorde teknikern egentligen med din burk? Funderar på att ringa själv då min dator nu är obrukbar, men vet inte om det bara är dåliga drivisar...

...och jag kan tillägga att nu när jag har disablat Nvidia-kortet i kontrollpanelen verkar datorn lunka på utan att hänga sig såhär långt (tidigare kunde jag knappt få igång den).

@Dellcare:
Är detta (d v s min XPS 15 har börjat roa sig med att ge black screen of death superfrekvent, typiskt bara sekunder efter inloggning i windows... disabling av Nvidia kortet tycks lösa problemen) något som ni betraktar som ett känt problem och jobbar på en lösning för -- nu kan jag iaf använda datorn till något, men dock inte t ex till spel, vilket jag förstås vill... Är det fel på min hårdvara? Just nu är jag ganska besviken.

Skrivet av EjjeZ:

Nu har det varit en tekniker här och bytt moderkort och en av ram-stickorna. Än så länge verkar det ha löst alla problem jag haft.
Portarna sitter nu bättre i chassit och det är inga glipor Återstår att se om allt fungerar som det ska.

Felet är inte i drivisar eller biosuppdatering. Ett byta av moderkaka(dvs ny grafikkrets) löste biffen. Inte haft problem med datorn sedan teknikerna var här. Ring direkt

Permalänk
Medlem

Den klassiska frågan UHD (4k) skärm eller FHD?
Jag tänker främst på hur stort skalningsproblemet med UHD ter sig i windowsmiljö.
I teorin går det väl att ställa in upplösningen till 1920x1080 för att slippa detta? Även om det förstås inte är ämnat för det.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av downtown:

Den klassiska frågan UHD (4k) skärm eller FHD?
Jag tänker främst på hur stort skalningsproblemet med UHD ter sig i windowsmiljö.
I teorin går det väl att ställa in upplösningen till 1920x1080 för att slippa detta? Även om det förstås inte är ämnat för det.

Mvh

Jag valde 4K, det är såklart overkill på en så liten skärm men bilden är super. Kändes också framtidssäkert på något sätt. Batteritiden är såklart bättre på en skärm med lägre upplösning men jag är ändå nöjd med de ~6h jag får ut på min enhet. Ångrar inte det valet.

4K skärmen har bättre färgåtergivning om det är något du värderar. Annars tror jag den slutgiltiga valet faller på hur mycket pengar du vill spendera, om du vill ha en blank(4K) eller matt(FHD) skärm och vilken batteritid du behöver

Permalänk
Medlem
Skrivet av EjjeZ:

Jag valde 4K, det är såklart overkill på en så liten skärm men bilden är super. Kändes också framtidssäkert på något sätt. Batteritiden är såklart bättre på en skärm med lägre upplösning men jag är ändå nöjd med de ~6h jag får ut på min enhet. Ångrar inte det valet.

4K skärmen har bättre färgåtergivning om det är något du värderar. Annars tror jag den slutgiltiga valet faller på hur mycket pengar du vill spendera, om du vill ha en blank(4K) eller matt(FHD) skärm och vilken batteritid du behöver

Batteritiden kvittar helt och hållet för mig så det är inga problem. 4k skärmen ser helt fantastisk ut men det är just skalningen jag tänkte på, hur störande det verkligen är i praktiken. Fungerar de flesta 3e parts programmen eller blir det mesta superlitet? Skype osv.

Permalänk
Medlem

@EjjeZ:

Dåså. Nu har jag pratat med supporten. De verkar villiga att byta moderkaka, men krävde att jag först skulle ominstallera windows och testa med grundkonfigurationen igen. Deras argument var att om datorn fungerar i felsäkert läge (vilket den verkar göra) så kan det inte vara något hårdvarufel... kan det verkligen stämma???

Nåväl, får väl ominstallera skiten och få problem igen, så ska de väl komma och fixa burken.

Fortfarande inga problem för dig? Har du lyckats få alla senaste drivisar att funka? (tänker ffa på grafikkretsarna)

// Y

Permalänk
Medlem

@downtown:

Jag kör också 4k. Förutom att datorn kraschar så ofta att den inte går att använda överhuvudtaget (se allmänt gnäll i andra poster) så tycker jag det mesta funkar bra med 4k. Och blir det pytte-pytte-litet som det blir ibland trycker man glatt ctrl-windows-+ så kan man köra vidare -- funkar ok om det inte är alldeles för massor av äldre program du vill köra. Är det något särskilt du är beroende av skulle jag gå förbi en vänlig butik och testa en 4k-burk, men jag tycker det funkar fint.

Permalänk

Fick hem min XPS 15 i förgår och är i allmänhet väldigt nöjd! Har pga skola inte hunnit leka så mkt med den än och kan skriva ett lite grundligare omdöme senare.

Spontant så är det som jag stört mig på hittills portarna på vänster sida som är lite missmatchade med chassit som andra också har upplevt, något som inte borde behöva vara ett problem på en så dyr dator tycker jag. Önskade att Dell hade lite bättre QA... I mitt fall är det iaf inte något som påverkar funktionaliteten då det fortfarande går att använda portarna så jag vet inte om jag orkar höra av mig till supporten endast pga det.

Återkommer med mer info efter påsk när jag hunnit testa allt lite mer genomgående! Hoppas fortfarande på positivt besked när det gäller eGPU lösningar som Core, men det kanske är för mycket att hoppas på?

Permalänk
Medlem

@axelpaxel: Dell har redan bekräftat i denna tråd att eGPU-stöd inte är på väg till XPS, tyvärr.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av planders:

@axelpaxel: Dell har redan bekräftat i denna tråd att eGPU-stöd inte är på väg till XPS, tyvärr.

Känns som en enkel sak att implementera när allt är standardiserat och andra redan visat att det går... Vad kan behövas, en enkel switch som skickar signalerna genom eGPU:n istället för den interna kretsen?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Känns som en enkel sak att implementera när allt är standardiserat och andra redan visat att det går... Vad kan behövas, en enkel switch som skickar signalerna genom eGPU:n istället för den interna kretsen?

Ja det bör teoretiskt sett endast kräva lite programmering i form av ett nytt bios.

Jag satt och läste genom tråden nu för att få svar om just egpu, skönt att veta att jag inte bör köpa XPS nu eftersom egpu är något jag värderar högt i nästa dator jag köper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Standarden är bestämd och hårdvaran finns men Dell måste lägga ner tid på att uppdatera bios. Antar att dom bara vill produktseparera så att dom som vill gameza på en eGPU köper en Alienware laptop med deras proprietära eGPU medan XPS är för corporate som köper Dells överprisade TB-docka för att köra rendering och excel-filer på externa skärmar. Man kan ju inte ha en produkt som gör allt...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av pålis:

Standarden är bestämd och hårdvaran finns men Dell måste lägga ner tid på att uppdatera bios. Antar att dom bara vill produktseparera så att dom som vill gameza på en eGPU köper en Alienware laptop med deras proprietära eGPU medan XPS är för corporate som köper Dells överprisade TB-docka för att köra rendering och excel-filer på externa skärmar. Man kan ju inte ha en produkt som gör allt...

Fast XPS är väl knappast för "corporate", utan snarare nån sorts konkurrent mot Apples utbud

Får hålla hoppet uppe, helt enkelt, tills de rakt ut säger nej. Sen får vi hoppas att det går att lösa på annat vis istället.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Fast XPS är väl knappast för "corporate", utan snarare nån sorts konkurrent mot Apples utbud

Får hålla hoppet uppe, helt enkelt, tills de rakt ut säger nej. Sen får vi hoppas att det går att lösa på annat vis istället.

Nja poängen jag försökte göra var väl mer att eGPU är en g4m3r feature och då vill man endast implementera den i deras g4m3r produkter (Alienware).

Tyvärr har dom redan sagt nej tidigare i tråden och om inte Dell uppdaterar bios så går det inte att lösa

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av pålis:

Nja poängen jag försökte göra var väl mer att eGPU är en g4m3r feature och då vill man endast implementera den i deras g4m3r produkter (Alienware).

Tyvärr har dom redan sagt nej tidigare i tråden och om inte Dell uppdaterar bios så går det inte att lösa

Skickades från m.sweclockers.com

Det enda jag sett är att de inte har planer just nu, har du sett något annat?
Sen kan man ju hoppas på tredjepartslösningar.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pålis:

Det där går ju dock inte riktigt ihop då deras g4m3r alienware datorer är tjocka som få, egpu passar ju sig bäst i datorer som XPS som är mer åt ultrabook än en släpbar som alienware.. Men visst det kanske stämmer att de tänker göra en alienware ultrabook som är ämnad för egpu... Korkat skulle jag ju dock säga - det finns fler än p12or som vill ha egpu till en stilren dator än tvärtom skulle jag gissa på.

Hoppas verkligen att nästa gen. XPS har möjlighet både till egpu & utan speciellt grafikkort på 15" modellen så att den får dräglig batteritid & vikt, kort sakt vill jag ha en laptop med 4 kärnor+HT prolle, med möjlighet att spela när man är hemma. Då blir nämligen speldator ganska onödig för mig, vilket är en ganska positiv sak imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downtown:

Batteritiden kvittar helt och hållet för mig så det är inga problem. 4k skärmen ser helt fantastisk ut men det är just skalningen jag tänkte på, hur störande det verkligen är i praktiken. Fungerar de flesta 3e parts programmen eller blir det mesta superlitet? Skype osv.

I Win 7 är 4K alldeles på tok för litet och svårhanterat.

Win 10 är dock byggt för högre upplösningar och skalar bra. Endast vissa program som inte hanterar det riktigt bra ännu.

Dvs om du absolut inte kan tänka dig Win10 skulle jag inte rekommendera 4K skärmen.

Visa signatur

4090/7950X

Permalänk
Skrivet av yppigey:

@EjjeZ:

@Dellcare:

Skrivet av yppigey:

@EjjeZ:

Dåså. Nu har jag pratat med supporten. De verkar villiga att byta moderkaka, men krävde att jag först skulle ominstallera windows och testa med grundkonfigurationen igen. Deras argument var att om datorn fungerar i felsäkert läge (vilket den verkar göra) så kan det inte vara något hårdvarufel... kan det verkligen stämma???

Nåväl, får väl ominstallera skiten och få problem igen, så ska de väl komma och fixa burken.

Fortfarande inga problem för dig? Har du lyckats få alla senaste drivisar att funka? (tänker ffa på grafikkretsarna)

// Y

@yppigey

Beklager mit sene svar, men er først kommet tilbage fra påske semester i dag.

Jeg vil også anbefale dig at teste forslagene fra vores tekniske support, og såfremt problemet fortsætter efter dette, vil jeg anbefale at du enten ringer ind til supporten, eller sender mig en privat besked med servicetag.

Du kan eventuelt også prøve at køre en ePSA diagnostik, for at teste for hardware-fejl. Dette gøres ved at starte maskinen via fn+power, eller ved at trykke F12 under opstart, når du ser Dell logoet.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Ni som har nya XPS 15. Kan ni ge mig en kort respons på hur styrplattan funkar i Firefox, Chrome och Edge.

Jag hade tidigare XPS 13. Men som jag returnerade på grund av den usla styrplattan.
https://www.youtube.com/watch?v=sY03z80cAeQ

Finns några spår kvar av detta problem i den senaste XPS 15?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det enda jag sett är att de inte har planer just nu, har du sett något annat?
Sen kan man ju hoppas på tredjepartslösningar.

"Inga planer just nu" är så nära ett nej man kan komma. Dom kommer aldrig säga "Det kommer aldrig någonsin hända" rakt ut. Ser inte hur någon tredjepart skulle kunna patcha in eGPU-support i Dells BIOS tyvärr.

Skrivet av cider123:

Det där går ju dock inte riktigt ihop då deras g4m3r alienware datorer är tjocka som få, egpu passar ju sig bäst i datorer som XPS som är mer åt ultrabook än en släpbar som alienware.. Men visst det kanske stämmer att de tänker göra en alienware ultrabook som är ämnad för egpu... Korkat skulle jag ju dock säga - det finns fler än p12or som vill ha egpu till en stilren dator än tvärtom skulle jag gissa på.

Det går inte ihop för dom som vill ha en stilren dator som kan hantera spel. Det är därför produktseparering är så idiotiskt men kan inte se nån annan anledning varför Dell skulle strunta i eGPU support på deras high-end laptops. Är extra skumt med tanke på hur mycket dom har hajpat TB3 i deras kommande produktlinje och hur dom pushade TB3 som defining feature på hela deras CES-showing. Och så bemödar man inte patcha in en av TB3:s mest unika features...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Bosko:

Ni som har nya XPS 15. Kan ni ge mig en kort respons på hur styrplattan funkar i Firefox, Chrome och Edge.

Jag hade tidigare XPS 13. Men som jag returnerade på grund av den usla styrplattan.
https://www.youtube.com/watch?v=sY03z80cAeQ

Finns några spår kvar av detta problem i den senaste XPS 15?

Om du läser beskrivningen så ser du att hans trackpad var trasig. Inga problem efter att han bytt ut den. Styrplattan brukar sägas vara minst lika bra som Apples.

Skrivet av pålis:

"Inga planer just nu" är så nära ett nej man kan komma. Dom kommer aldrig säga "Det kommer aldrig någonsin hända" rakt ut. Ser inte hur någon tredjepart skulle kunna patcha in eGPU-support i Dells BIOS tyvärr.

Nja, nu ska vi inte vara så negativa. De har inte sagt nej än, så jag håller hoppet uppe. Varför skulle inte en tredje part kunna fixa stöd?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppendixSE:

I Win 7 är 4K alldeles på tok för litet och svårhanterat.

Win 10 är dock byggt för högre upplösningar och skalar bra. Endast vissa program som inte hanterar det riktigt bra ännu.

Dvs om du absolut inte kan tänka dig Win10 skulle jag inte rekommendera 4K skärmen.

Tack för ditt svar. Win 10 är det enda alternativet, ska beställa den nu.

En fråga: Såg att XPS inte har utgång för DisplayPort på denna, såg heller ingen utgång via usb-c adaptern som dell säljer.
Hur fixar man DisplayPort? Har en extern Dell monitor jag vill kunna ansluta till DisplayPort så jag kan utnyttja 2560x1600 upplösningen.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Om du läser beskrivningen så ser du att hans trackpad var trasig. Inga problem efter att han bytt ut den. Styrplattan brukar sägas vara minst lika bra som Apples.

Okej. Men som jag skrev så hade jag själv den här dator och var otroligt missnöjd med styrplattan. Liksom många andra.

Nu ber jag om en kort beskrivning hur styrplattan hanterar de olika webbläsarna.