asus sabertooth x79 de 'inbyggda fläktarna'

Permalänk
Medlem

asus sabertooth x79 de 'inbyggda fläktarna'

Hej, tänkte om det finns någon som har tagit bort 'ryckt ur' fläktarna som sitter på moderkortet? googlat på det men inte hittat något vettigt svar. vissa säger det e bara o prova, absolut men vilka temps bör jag kolla efter?

somsagt dom låter hemskt och de är hårdvaru kodade så dom går inte o stänga av via mjukvara.

/mallorz

Visa signatur

Går Gött i Röört

Permalänk
Medlem

@malacai:

Mitt egna moderkort, utan fläktar. Går aldrig över 40c. Det borde vara en bra temperatur att hålla sig under.

Permalänk
Medlem

Vet att jag stängde av fläkten på ett Rampage IV Extreme x79 via bios.
Den lät ganska mycket och var onödig då inte PCH blev direkt varm.
Har för mig att det t.o.m. kom en bios update då den var avstängd med stock settings.
Ditt moderkort lär vara väldigt likt R4E. Hur det är med den andra fläkten vet jag inte.

Visa signatur

Intel i9 12900K | Asus Z690 Apex | 32GB G.Skill DDR5 6400C32
Asus Strix 2080Ti | Asus Rog Swift PG279Q | 2xWD Black SN850
Corsair AX1200i | Lian Li O11DXL Dynamic | EKWB Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av robocopy:

Vet att jag stängde av fläkten på ett Rampage IV Extreme x79 via bios.
Den lät ganska mycket och var onödig då inte PCH blev direkt varm.
Har för mig att det t.o.m. kom en bios update då den var avstängd med stock settings.
Ditt moderkort lär vara väldigt likt R4E. Hur det är med den andra fläkten vet jag inte.

okay, tyvärr går det ju inte att stänga av den via bios, så i mitt fall blir det att dra ut strömen till den.
får helt enkelt prova o se va som händer. antar att temperaturer runt 60 borde inte vara några problem kan ja tycka.

Visa signatur

Går Gött i Röört

Permalänk
Medlem

kan medela att det blev stor skillnad ljudmässigt, o nästan ingen skillnad värmemässigt.
48-52 grader i heavy load

Visa signatur

Går Gött i Röört

Permalänk
Medlem
Skrivet av malacai:

kan medela att det blev stor skillnad ljudmässigt, o nästan ingen skillnad värmemässigt.
48-52 grader i heavy load

Nice! Drog du ut den andra med?

Visa signatur

Intel i9 12900K | Asus Z690 Apex | 32GB G.Skill DDR5 6400C32
Asus Strix 2080Ti | Asus Rog Swift PG279Q | 2xWD Black SN850
Corsair AX1200i | Lian Li O11DXL Dynamic | EKWB Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av robocopy:

Nice! Drog du ut den andra med?

japp båda 2, den ena skruvade ja bort. fast den andra e skruvad från undersidan. o ja orkar då inte dra ut mobot ikväll

Visa signatur

Går Gött i Röört