Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windows-95:

Aha. Tack för svar.

Men är det skillnad på dessa CPU:n, fast det är olika pris?

6700k
3599kr

6700k
2999kr

Det ska vara samma vara, bara Dustin som klantat sig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Windows-95:

Skulle ni säga att i7:an för 2999kr är en bra deal?

Varför har Dustin två 6700k för olika pris? Något speciellt med den för 2999kr?

För att den ena varan är ordinarie pris, och den andra är en kampanj vara i begränsat antal pga Dustin Expo.
https://www.dustin.se/expo/konsument

Skrivet av kronwalled:

Bra deal om man ska uppgradera, ja. Temporärt kampanjpris pga av någon mässa tror jag.

För att de har sin egna mässa som heter Dustin Expo:
https://www.dustin.se/expo/konsument
Där även Swecx är:
http://www.sweclockers.com/nyhet/21880-live-fran-dustin-expo-...

Skrivet av Windows-95:

Aha. Tack för svar.

Men är det skillnad på dessa CPU:n, fast det är olika pris?

6700k
3599kr

6700k
2999kr

Nej, det är samma cpu, bara upplagda under 2 olika artikelnummer då den ena är en kampanjvara i begränsat antal.

Skrivet av kronwalled:

Det ska vara samma vara, bara Dustin som klantat sig.

Det är ingen som "klantat sig".
De är upplagda under olika artikelnummer, då den ena är till ordinarie pris och den andra är en rabatterad vara i begränsat antal under Dustin Expo.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

För att den ena varan är ordinarie pris, och den andra är en kampanj vara i begränsat antal pga Dustin Expo.
https://www.dustin.se/expo/konsument
För att de har sin egna mässa som heter Dustin Expo:
https://www.dustin.se/expo/konsument
Där även Swecx är:
http://www.sweclockers.com/nyhet/21880-live-fran-dustin-expo-...
Nej, det är samma cpu, bara upplagda under 2 olika artikelnummer då den ena är en kampanjvara i begränsat antal.
Det är ingen som "klantat sig".
De är upplagda under olika artikelnummer, då den ena är till ordinarie pris och den andra är en rabatterad vara i begränsat antal under Dustin Expo.

Det är vi väl medvetna om, men det finns ingen anledning att använda olika namn och produktbeskrivning för de vilket öpnnar för ev spekulationer. Självfallet kan man jämföra tillverkarens artikelnr, men det är inte alla som gör det, onödigt helt enkelt, därav "klantat sig".

Citat:

"Intel Intel® Core™ i7-6700K Processor"

Nyckelfunktioner

Go to the next level of multi-core performance
Intel smart cache
Intel QuickPath interconnect
Integrated memory controller
Intel HD boost

Citat:

"Intel Core i7 6700K / 4 GHz processor Skylake"

Nyckelfunktioner

Unlocked Cores that supports Overclocking
Skylake support for DDR3L och DDR4*
6th Gen Intel Core CPU
Support for upcoming DirectX 12

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kronwalled:

Det är vi väl medvetna om, men det finns ingen anledning att använda olika namn och produktbeskrivning för de vilket öpnnar för ev spekulationer. Självfallet kan man jämföra tillverkarens artikelnr, men det är inte alla som gör det, onödigt helt enkelt, därav "klantat sig".

Nej, de har inte klantat sig.

De har lagt upp en till som kampanjprodukt, det är inte "att klanta sig".

Sen så innehåller båda samma information i titel, och tillverkarens artikelnummer.
Det enda som saknas på ena är att det står 4GHz och Skylake på en av dem, men det är ointressant då informationen ändå finns med längre ned.

Så ja, de kan lätt jämföras och lätt att se att det är samma cpu:
Intel Core i7 6700K / 4 GHz processor Skylake
vs
Intel® Core™ i7-6700K Processor
Lätt att jämföra, då båda innehåller "Intel" "Core" "i7" "6700K" "Processor".
Den som inte kan se det direkt behöver nog gå till optikern

Så det är samma namn. Sen att beskrivningen kan skilja kan bero på att ex Intel uppdaterat hur saker ska skrivas ut på sidan, vilken info som ska föras fram osv.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av obbeluff:

Jag skulle vilja komplitera grapnels post om superweekend på komplett med nätagget Corsair RM 1000x
Väldigt bra pris för ett 1000w agg, och med RMx serien som anses vara en av de bästa guldaggen?
Komplett länk
1395kr

nästbilligast på prisjakt:
1775kr, alina
Prisjakt länk

Är det Corsairs RMx serie som gäller nuförtiden eller? Såg att den fick perfekt betyg av johnnyguru http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story6...

Sitter och velar mellan den och EVGA G2, 1000W är ju för mycket idag egentligen?

Permalänk
Skrivet av Stealthbomb:

Är det Corsairs RMx serie som gäller nuförtiden eller? Såg att den fick perfekt betyg av johnnyguru http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story6...

Sitter och velar mellan den och EVGA G2, 1000W är ju för mycket idag egentligen?

Vad jag har hört presterar de ganska lika. I den situationen som är nu skulle jag helt klart köpt Corsair RMX./Robin

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Stealthbomb:

Är det Corsairs RMx serie som gäller nuförtiden eller? Såg att den fick perfekt betyg av johnnyguru http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story6...

Sitter och velar mellan den och EVGA G2, 1000W är ju för mycket idag egentligen?

Skrivet av Bra Hemsida:

Vad jag har hört presterar de ganska lika. I den situationen som är nu skulle jag helt klart köpt Corsair RMX./Robin

Väldigt fina nätaggregat båda två, ta den som passar dig och den tillverkaren du är trygg med så lär du inte bli missnöjd.
1kW är väldigt mycket, förutsatt att du inte kör Tri/Quad-SLI eller flertal R9 3XX kort. 750/850W brukar jag säga är mer än väl för den "ordinära" SweC användaren.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

hej Skulle ni rekommendera Lenovo a7-10, att titta på film, läsa dokument m.m för 555kr?

Visa signatur

;)

Permalänk
Skrivet av Erik Wagman:

Skulle ni rekommendera Lenobo a7-10, att titta på film, läsa dokument m.m för 555kr?

Absolut, ASUS paddan är också väldigt bra.

Permalänk
Medlem

@farnebr1nk: Tackar, vilken skulle du rekommendera? är det värt att ta lenovo plattan och spara några hundra? Den ska mest användas hemma för att surfa och titta på netflix, mm

Visa signatur

;)

Permalänk
Skrivet av Erik Wagman:

@farnebr1nk: Tackar, vilken skulle du rekommendera? är det värt att ta lenovo plattan och spara några hundra? Den ska mest användas hemma för att surfa och titta på netflix, mm

Skulle tagit Asus paddan själv, Mediatek CPUn är rätt meh. Dessutom så har ASUS paddan micro-SIM kort.

Permalänk
Skrivet av Erik Wagman:

hej Skulle ni rekommendera Lenovo a7-10, att titta på film, läsa dokument m.m för 555kr?

Ska du läsa mycket skulle jag köpa en med högre upplösning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6700K @ 4,8GHz | 32GB | 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Är det Corsairs RMx serie som gäller nuförtiden eller? Såg att den fick perfekt betyg av johnnyguru http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story6...

Sitter och velar mellan den och EVGA G2, 1000W är ju för mycket idag egentligen?

Jag vill minnas att det stod på Sweclockers review om just Corsair RMx att den var designad att vara en liten gnutta bättre än Supernova G2.
och enligt vad sweclockers kom fram till så är det just det.
Så man kan väl säga att de är i stora dra precis lika i kvalité.
1000w är ju verkligen mer än vad de flesta använder, fast jag ser det inte som en nackdel, köper hellre ett 1000w för samma prislapp som ett 750w.

Saken är den att nätagget pumpar inte ut 1000w hela tiden, utan den pumpar ju ut så mycket datorn vill använda och har möjligheten att gå upp till 1000w. vilket kommer resultera i ett tystare agg i allmänhet. då den inte kommer belastas lika mycket som ett agg med mindre watt.

Så jag skulle definitivt köpa detta RMx.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik Wagman:

hej Skulle ni rekommendera Lenovo a7-10, att titta på film, läsa dokument m.m för 555kr?

Nej inte direkt. Den är ju bara på 7". Visst går det utmärkt men hade jag varit dig så hade jag tagit en större platta.

Med det sagt så har jag köpt 7" plattor och gett bort till brors dotter osv efter att ha köpt 10" platta. Men alla är vi olika, och behov/användning av produkter ser olika ut

Har du däremot en liten telefon och behöver en större skärm i jackan eller något liknande så kör på 7".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk

Minns den gamla goda tiden när detta var en dagens fynd tråd och inte en fråga tråd. Aja, får väl leta efter ett annat ställe efter dagens fynd. man visste vilken tråd som var dagens fynd tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Minns den gamla goda tiden när detta var en dagens fynd tråd och inte en fråga tråd. Aja, får väl leta efter ett annat ställe efter dagens fynd.

Gnäll inte på andra medlemmar när det är du som hamnat i fel tråd!

Den du tänker på hittar du här.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Inaktiv

Komplett imponerade verkligen på mig. Beställde en WD Red 4 TB från deras kampanj i lördags, skickades igår, söndag, och gick att hämta ut från posten nu i eftermiddag.

Inte första gången de gjort så men var ett tag sedan senast.

Permalänk
Medlem

@Jocke83: Hej, det blev lenovon, då jag inte läser enormt mkt på surfplattan. Till mobil har jag iphone 4s ;_; Så något större är skönt.

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

Bloodborne till ordinarie pris är det verkligen ett fynd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0man:

404:- på PSN Store om man har PS Plus.

Betalar gärna 30:- mer för att få en fysisk kopia som man kan sälja vidare senare om man inte gillar spelet

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sekatorur:

Bloodborne till ordinarie pris är det verkligen ett fynd?

Nej

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Här är länken som fungerar med "gratis disken" på INET
https://www.inet.se/produkt/v100622/asus-strix-960-4gb-ssd-oc...

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Medlem

Ni rutinerade hjältar, hur är det med påskrean här på Sweclockers? Är det värt att sitta uppe till midnatt för att inte gå miste om något, eller räcker det med att man tittar in vid 8-tiden imorgon bitti?

Permalänk
Medlem

Har hållt utkik på Microsoft Sculpt Desktop-serien nu inför den sk påskrean. Den har som lägsta pris legat på ca 700kr, men nu inför denna rea är lägsta pris 800kr. Betyder det att dom kommer sänka den till vanliga priset på 700kr och låtsas att det är rea måhända.....

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axan:

Här är länken som fungerar med "gratis disken" på INET
https://www.inet.se/produkt/v100622/asus-strix-960-4gb-ssd-oc...

Kan inte redigera min post i fyndtråden längre så vore bra om mod kunde uppdatera.

Skrivet av ackwell:

Ni rutinerade hjältar, hur är det med påskrean här på Sweclockers? Är det värt att sitta uppe till midnatt för att inte gå miste om något, eller räcker det med att man tittar in vid 8-tiden imorgon bitti?

Är inte rutinerad, men min magkänsla säger mig att du inte behöver gå upp imorgon överhuvudtaget.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ackwell:

Ni rutinerade hjältar, hur är det med påskrean här på Sweclockers? Är det värt att sitta uppe till midnatt för att inte gå miste om något, eller räcker det med att man tittar in vid 8-tiden imorgon bitti?

Jag minns inget speciellt från denna tid förra året. Men helt klart värt att hålla koll på vad som dyker upp.

Personligen tyckte jag helgen som var ändå var rätt bra, blev två semi-impulsköp för min del (WD Red 4TB + Logitech MX Master). Är hyffsat beredd om något dyker upp från och med imorgon.

Ifall någon butik läser tråden så spanar jag på servrar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ackwell:

Ni rutinerade hjältar, hur är det med påskrean här på Sweclockers? Är det värt att sitta uppe till midnatt för att inte gå miste om något, eller räcker det med att man tittar in vid 8-tiden imorgon bitti?

Ingen stor chans att det blir något stort, vet inte ens om det existerar någon påskrea

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kronwalled:

Kan inte redigera min post i fyndtråden längre så vore bra om mod kunde uppdatera.

Fixat! Man är givetvis välkommen att antingen anmäla sitt eget inlägg eller PM:a en moderator ifall man behöver hjälp

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Det moderkort och CPU jag har tittat på ett tag finns nu prisnedsatt på Dustin. ASUS Z-170 Pro Gaming för 1399kr och Intel i7-6700K för 3299kr. Värt ett köp, eller kommer priserna sjunka ytterligare de kommande 2-3 månaderna tro?

Off topic /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med §1.6 & §11*

Citat:

§1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

§11 Synpunkter på moderering eller webbplatsen
Om du har synpunkter på ett enskilt modereringsfall får du gärna kontakta oss via kontaktformuläret. Skriv inte om det i forumet. Mer allmänna synpunkter på forumet eller webbplatsen i övrigt går det däremot bra att lämna genom att skapa en tråd i forumdelen Feedback.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...