Är samsung galaxy S7 värt pengarna

Permalänk
Medlem

Är samsung galaxy S7 värt pengarna

Holla sweclockers.
Jag funderar på att köpa en ny telefon. Just nu har jag en iPhone 5c och jag funderar på att köpa s7an, men min fråga är är det värt det extra den kostar till skillnad från s6an? Det kanske finns en bättre telefon, säg det då och argumentera gärna varför.

Jag har bara haft iPhone men har dock aldrig "jailbreakat".

En liten extra fråga, tycker du/ni att det är "värt" att roota sin telefon?

Permalänk
Medlem

Värt är ju svårt att säga. Beror ju på vad du vill ha men s7an är ju lite bättre på allt plus IP-klassad och plats för minneskort. Så det beror ju helt på vad du ska använda den till.

Andra telefoner jag också skulle ha kollat in är LG G4 och Sony Z5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Värt är ju svårt att säga. Beror ju på vad du vill ha men s7an är ju lite bättre på allt plus IP-klassad och plats för minneskort. Så det beror ju helt på vad du ska använda den till.

Andra telefoner jag också skulle ha kollat in är LG G4 och Sony Z5.

"Lite bättre på allt" men är den runt 2000kr bättre?
Det känns lite som det är liten skillnad men jag är "dålig" på mobiler, men jag vet att den är mer rundad och man kan lägga in mer minne, men jag vet inte mycket mer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Känns lite väl dyr i dagsläget

Permalänk
Avstängd

@Oskar127: ska du roota så köp en från kina, typ denna, http://www.aliexpress.com/item/Original-Xiaomi-Redmi-Note-3-P...

jag har föregångaren, betalade 1600 för telefonen, och den funkar väldigt bra, likvärdig s5 i prestanda.

Permalänk
Entusiast

En stor skillnad är batteritiden, den är mycket bättre på S7!

Kika på Oneplus 2 annars, går att få för under 3k med rabatt och den utmanar eller besegrar S6 på många punkter.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Vad som är värt för mig kanske inte är värt för dig. Allt utgår ifrån behov egentligen. Känner du att S7an har något som du tycker gör den prisskillnaden mer värd än resterande mobiler. För mig personligen så fungerar inte S7an eftersom jag inte är överens med hur mjukvara uppdateringarna hanteras och har inte behov av extra minneskort, Men det kanske är jätte viktigt för dig.

Permalänk
Medlem

s7an e ju sjukt skön att hålla i å den kändes rappare än min ca 3 mån gammal s6. så trött att när man väl byter upp sig så kommer nått nytt igen... baaah...

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

s7an e ju sjukt skön att hålla i å den kändes rappare än min ca 3 mån gammal s6. så trött att när man väl byter upp sig så kommer nått nytt igen... baaah...

Ja det är lite det jag också tänker på, s7an ska tydligen vara mer "rundad" så att den är skönare att hålla i.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

En stor skillnad är batteritiden, den är mycket bättre på S7!

Kika på Oneplus 2 annars, går att få för under 3k med rabatt och den utmanar eller besegrar S6 på många punkter.

Kan du ge exempel på hur oneplus Two besegrar s6 och hur den jämför sig med s7 för den låter också intressant

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Oskar127: Hej!
Jag äger personligen en LG G4, och jag kan säga såhär mycket om den:

Bästa telefonen jag har haft, har haft allt ifrån samsung, till iphone 6+, all möljlig skit.

Sjuk kamera (en av de bästa på marknaden, googla det :), man kan ställa in massvis med lägen. Du kan med andra ord ta foton i mörkret på saker och ting, denna funktion finns dessvärre ej på samsung s7.

Bra pris nivå, ligger på ca 3200-3500.

Attraktiv, rundad för bättre grepp.

Har tappat den massvis med gånger, aldrig gått sönder.

Snabb telefon, bra processor.

32 GB orginal, köpte till 128 gb memory card på ebay för 100kr. Funkar SKITBRA!

Iphone och andra telefoner säljs väldigt dyrt beroende på telefonens minne, detta är ett rån. Här är ett sådant kort jag pratade om precis:
http://www.ebay.com/itm/128GB-Micro-SD-HC-Card-with-FREE-Adap...

Man kan välja till ett snyggt läder på baksidan av telefonen, kommer i olika färger. Om du ej vill betala mycket extra för det, så kan du också hitta dessa på ebay. Här t.ex:
http://www.ebay.com/itm/For-LG-G4-H815-Genuine-Leather-Batter...

Batteriet är utav 3000 mAh vilket s6 har också, skulle tro s7 också har det.

Sedan finns det massvis med olika skal till denna telefon. Själv beställde jag ett sådant här:
https://www.google.se/search?q=lg+g4+watch+case&espv=2&biw=19...

Det är en magnet på skal som gör så att en klocka visas på skärmen och där kan du även gå in på massvis med saker, exempelvis kameran och ta ett foto, sms etc.
Om du vill se hur det fungerar innan du köper det, kan du ta bara ta ett magnetiskt föremål och sätta det på skärmen så sätts funktionen i spel.

Hoppas detta var till någon hjälp!

Finns säkert massa bra saker med s7, men söker du efter en telefon med ett vettigt marknadspris så är lg g4 en telefon värd att se över!

Se gärna en review på youtube om den. Jag har säkert missat att nämna någonting, här har du en länk om det låter intressant:
https://www.youtube.com/watch?v=VTUDzrIgZlI

Man kan även köpa till en modul som gör att du kan ladda telefonen trådlöst, hehe xD
Haaaaadeeeee

Visa signatur

CPU: I7-4790k@4,7ghz + Noctua NH-D15 // GPU: Galax 1080 GTX 8GB@2100 Mhz // RAM: 16 GB Corsair Vengeance 1600 mhz // MoBo: MSI Z97 gaming 9 AC // PSU: Lepa 1000w Gold Certified// SSD: Samsung 850 256 GB // HDD// 1 TB // Chassi: Fractal Design Define R5 // OS: Win 10 // Fläktar: 4x Noctua NF-A15 140mm

Permalänk
Medlem

Absolut inte värd ~7300kr. Finns betydligt mer prisvärda alternativ såvida du inte behöver funktioner som endast finns på S7:an.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av campttex:

@Oskar127: Hej!
Jag äger personligen en LG G4, och jag kan säga såhär mycket om den:

Bästa telefonen jag har haft, har haft allt ifrån samsung, till iphone 6+, all möljlig skit.

Sjuk kamera (en av de bästa på marknaden, googla det :), man kan ställa in massvis med lägen. Du kan med andra ord ta foton i mörkret på saker och ting, denna funktion finns dessvärre ej på samsung s7.

Bra pris nivå, ligger på ca 3200-3500.

Attraktiv, rundad för bättre grepp.

Har tappat den massvis med gånger, aldrig gått sönder.

Snabb telefon, bra processor.

32 GB orginal, köpte till 128 gb memory card på ebay för 100kr. Funkar SKITBRA!

Iphone och andra telefoner säljs väldigt dyrt beroende på telefonens minne, detta är ett rån. Här är ett sådant kort jag pratade om precis:
http://www.ebay.com/itm/128GB-Micro-SD-HC-Card-with-FREE-Adap...

Man kan välja till ett snyggt läder på baksidan av telefonen, kommer i olika färger. Om du ej vill betala mycket extra för det, så kan du också hitta dessa på ebay. Här t.ex:
http://www.ebay.com/itm/For-LG-G4-H815-Genuine-Leather-Batter...

Batteriet är utav 3000 mAh vilket s6 har också, skulle tro s7 också har det.

Sedan finns det massvis med olika skal till denna telefon. Själv beställde jag ett sådant här:
https://www.google.se/search?q=lg+g4+watch+case&espv=2&biw=19...

Det är en magnet på skal som gör så att en klocka visas på skärmen och där kan du även gå in på massvis med saker, exempelvis kameran och ta ett foto, sms etc.
Om du vill se hur det fungerar innan du köper det, kan du ta bara ta ett magnetiskt föremål och sätta det på skärmen så sätts funktionen i spel.

Hoppas detta var till någon hjälp!

Finns säkert massa bra saker med s7, men söker du efter en telefon med ett vettigt marknadspris så är lg g4 en telefon värd att se över!

Se gärna en review på youtube om den. Jag har säkert missat att nämna någonting, här har du en länk om det låter intressant:
https://www.youtube.com/watch?v=VTUDzrIgZlI

Man kan även köpa till en modul som gör att du kan ladda telefonen trådlöst, hehe xD
Haaaaadeeeee

Bästa svaret hittills, tack så mycket för att du delade så mycket information. Tummen upp för dig(och för alla andra som svarat). Men tack för svar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar glad att så många vill ge sin åsikt om detta. Tack är dock fortfarande öppen för fler förslag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Oskar127: Frågan du ställer är enkel: Är det värt extrapengarna vs S6?
Och jag tror det är det, jag tänker på möjligheten till minneskort och att den visst ska vara en aning vattentålig.

Jag tycker nog du ska behålla luren du har om du inte känner ett stort behov av att uppgradera. Det finns ju en uppsjö telefoner som är bra mellan 1500-3500. Tycker telemarknaden har slagit knut på sig självt, det är rena IS-läget där man undrar vem som är vän med vem av operatörer, utvecklare etc.

Det har ju länge varit platsbrist i lurarna, appar till allt, seg weblösning, och Apple ligger väl lite först där genom sin förmåga att styra rätt välbetalande kunder..

Visa signatur

Processor: Intel® LGA1151 Core i5 6600k. Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Evo CPU MK: ASUS Z170 PRO GAMING Minnen: Crucial DDR4 2133MHz 8GB (2x4GB) SSD: Samsung 850EVO 250 GB HDD: WD 250GB samt en WD 2TB.
DVD: ASUS Chassi: Cooler Master 550 Silencio. Nätaggregat: Plexgear PS-500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskar127:

Tack för alla svar glad att så många vill ge sin åsikt om detta. Tack är dock fortfarande öppen för fler förslag

Skickades från m.sweclockers.com

Nexus 6P har jag, riktigt bra mobil och lite billigare än S7. Stor härlig skärm och stock android. Inget att klaga på mer än att det kunde vara lite kraftigare förstärkare från 3,5mm jacket

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

Mm har kollat in s7 men tycker den är dyr än har nu en Galaxy Not3 och är helnöjd med den
den har alla funktioner jag behöver plus bra batteri tid .

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrParasit:

@Oskar127: Frågan du ställer är enkel: Är det värt extrapengarna vs S6?
Och jag tror det är det, jag tänker på möjligheten till minneskort och att den visst ska vara en aning vattentålig.

Jag tycker nog du ska behålla luren du har om du inte känner ett stort behov av att uppgradera. Det finns ju en uppsjö telefoner som är bra mellan 1500-3500. Tycker telemarknaden har slagit knut på sig självt, det är rena IS-läget där man undrar vem som är vän med vem av operatörer, utvecklare etc.

Det har ju länge varit platsbrist i lurarna, appar till allt, seg weblösning, och Apple ligger väl lite först där genom sin förmåga att styra rätt välbetalande kunder..

Det här med att min telefon är bra som den är. Ja det är den väll men med nya uppdateringen så fick inte 5c:an en funktion som alla andra över fick(någon variant av F.lux) så jag antar att jag snart inte kommer få fler uppdateringar och Apple kommer inte släppa några fler uppdateringar till min telefon. Jag blir också lite irriterad på Apple för den funktionen jag inte fick har funnits på alla jailbreakade telefoner så jag ser inte problemet med att jag ska få funktionen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av campttex:

@Oskar127: Hej!
Jag äger personligen en LG G4, och jag kan säga såhär mycket om den:

Bästa telefonen jag har haft, har haft allt ifrån samsung, till iphone 6+, all möljlig skit.

Sjuk kamera (en av de bästa på marknaden, googla det :), man kan ställa in massvis med lägen. Du kan med andra ord ta foton i mörkret på saker och ting, denna funktion finns dessvärre ej på samsung s7.

Bra pris nivå, ligger på ca 3200-3500.

Attraktiv, rundad för bättre grepp.

Har tappat den massvis med gånger, aldrig gått sönder.

Snabb telefon, bra processor.

32 GB orginal, köpte till 128 gb memory card på ebay för 100kr. Funkar SKITBRA!

Iphone och andra telefoner säljs väldigt dyrt beroende på telefonens minne, detta är ett rån. Här är ett sådant kort jag pratade om precis:
http://www.ebay.com/itm/128GB-Micro-SD-HC-Card-with-FREE-Adap...

Man kan välja till ett snyggt läder på baksidan av telefonen, kommer i olika färger. Om du ej vill betala mycket extra för det, så kan du också hitta dessa på ebay. Här t.ex:
http://www.ebay.com/itm/For-LG-G4-H815-Genuine-Leather-Batter...

Batteriet är utav 3000 mAh vilket s6 har också, skulle tro s7 också har det.

Sedan finns det massvis med olika skal till denna telefon. Själv beställde jag ett sådant här:
https://www.google.se/search?q=lg+g4+watch+case&espv=2&biw=19...

Det är en magnet på skal som gör så att en klocka visas på skärmen och där kan du även gå in på massvis med saker, exempelvis kameran och ta ett foto, sms etc.
Om du vill se hur det fungerar innan du köper det, kan du ta bara ta ett magnetiskt föremål och sätta det på skärmen så sätts funktionen i spel.

Hoppas detta var till någon hjälp!

Finns säkert massa bra saker med s7, men söker du efter en telefon med ett vettigt marknadspris så är lg g4 en telefon värd att se över!

Se gärna en review på youtube om den. Jag har säkert missat att nämna någonting, här har du en länk om det låter intressant:
https://www.youtube.com/watch?v=VTUDzrIgZlI

Man kan även köpa till en modul som gör att du kan ladda telefonen trådlöst, hehe xD
Haaaaadeeeee

har också en G4 och är sjukt nöjd med allt förutom batteritiden som "bara" är okej. Dock vill jag påpeka att även s7 har manuellt läge och går således även den att fota med i riktigt mörka situationer.

Permalänk
Medlem

förlängde mitt abonnemang så fick köpa en s7 för 4080.. känns prisvärt.. ska bli kul att se hur den är när den kommer

Permalänk
Medlem

Dom flesta nya telefoner i medelskiktet och uppåt är riktigt snabba nuförtiden, det "stora" som skiljer förutom design enligt mig är saker som ip-klassning, kamera, dual-sim, fingeravtrycksläsare, etc...Vi är ju rätt bortskämda idag, man får mycket för pengarna. Kanske det som framförallt saknas hos vissa telefoner är ju den sk premiumkänslan, om man nu bryr sig om det.

Jag sitter just nu med en Oneplus One i ena handen och en Galaxy S7 i den andra och känslan i allt från knapparna till skärm, skal, med mera är som natt och dag till S7ans fördel. Givetvis orättvist då det finns en ny One och priset är det dubbla men ni förstår poängen. Det är en skillnad, det handlar inte bara om prestanda.

S7an har ju en helt fantastisk skärm dessutom, svårt att knäppa Amoled på fingrarna vad gäller svärta. Always-on display är dessutom riktigt fiffigt.

Oneplusen är fortfarande snabb så det räcker mer än väl, men kvalitetskänslan gör sig saknad. Den är absolut Ok, men är fortfarande långt ifrån iphone/samsung m fl.

Jag hade dock inte betalat ur egen ficka för att få en S7, nästan 7tkr känns lite väl saftigt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

@Chibariku: ah okej!
Tack för feedbacken!
Hade dock fått för mig att lg g4:an hade mer valmöjligheter när det gällde manuell kamera. Well mistakes were made

Jo kan nog hålla med att batteritiden är lite kass, antar att det blir så med de flesta telefoner dock med tid

Visa signatur

CPU: I7-4790k@4,7ghz + Noctua NH-D15 // GPU: Galax 1080 GTX 8GB@2100 Mhz // RAM: 16 GB Corsair Vengeance 1600 mhz // MoBo: MSI Z97 gaming 9 AC // PSU: Lepa 1000w Gold Certified// SSD: Samsung 850 256 GB // HDD// 1 TB // Chassi: Fractal Design Define R5 // OS: Win 10 // Fläktar: 4x Noctua NF-A15 140mm

Permalänk
Medlem

Tele 2 brukar ha student rabatter via mecenat och värt att kolla med jämna mellanrum. Köpte min S6 förra året med 1500:- rabatt via det, efter ca 2-3 mån. Just nu är det bara 400kr rabatt, eftersom den är helt ny och gissar nog det kommer bli samma sak som S6/S6 Edge med 1500:- rabatt efter 2-3 mån. Sen har dom också lämna in gammal mobil ger ca 1000-1500kr i rabatt kampanjer då och då.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Dom flesta nya telefoner i medelskiktet och uppåt är riktigt snabba nuförtiden, det "stora" som skiljer förutom design enligt mig är saker som ip-klassning, kamera, dual-sim, fingeravtrycksläsare, etc...Vi är ju rätt bortskämda idag, man får mycket för pengarna. Kanske det som framförallt saknas hos vissa telefoner är ju den sk premiumkänslan, om man nu bryr sig om det.

Jag sitter just nu med en Oneplus One i ena handen och en Galaxy S7 i den andra och känslan i allt från knapparna till skärm, skal, med mera är som natt och dag till S7ans fördel. Givetvis orättvist då det finns en ny One och priset är det dubbla men ni förstår poängen. Det är en skillnad, det handlar inte bara om prestanda.

S7an har ju en helt fantastisk skärm dessutom, svårt att knäppa Amoled på fingrarna vad gäller svärta. Always-on display är dessutom riktigt fiffigt.

Oneplusen är fortfarande snabb så det räcker mer än väl, men kvalitetskänslan gör sig saknad. Den är absolut Ok, men är fortfarande långt ifrån iphone/samsung m fl.

Jag hade dock inte betalat ur egen ficka för att få en S7, nästan 7tkr känns lite väl saftigt.

Ja håller med, men jag har haft alltid haft iPhone (alltså från min första "smartphone") och nu har jag "klarat" mig på bara 16 GB. Vatten tålighet har jag inte tänkt på. Men ja nu står det mellan galaxy s6, one plus Two, nexus 6P och kanske s7:an om det är "bra" pris

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Tele 2 brukar ha student rabatter via mecenat och värt att kolla med jämna mellanrum. Köpte min S6 förra året med 1500:- rabatt via det, efter ca 2-3 mån. Just nu är det bara 400kr rabatt, eftersom den är helt ny och gissar nog det kommer bli samma sak som S6/S6 Edge med 1500:- rabatt efter 2-3 mån. Sen har dom också lämna in gammal mobil ger ca 1000-1500kr i rabatt kampanjer då och då.

Har dock haft Telia så länge jag minns och borde nog få en bra deal där. Men tack ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskar127:

Har dock haft Telia så länge jag minns och borde nog få en bra deal där. Men tack ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Tele 2 har endast 1 mån uppsägningstid. Man kan köpa mobilen med student rabatt, utan abb. Även med krav, kan man alltid säga upp abb direkt och ändå få behålla telefonen.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Tele 2 har endast 1 mån uppsägningstid. Man kan köpa mobilen med student rabatt, utan abb. Även med krav, kan man alltid säga upp abb direkt och ändå få behålla telefonen.

Okej tack

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskar127:

Holla sweclockers.
Jag funderar på att köpa en ny telefon. Just nu har jag en iPhone 5c och jag funderar på att köpa s7an, men min fråga är är det värt det extra den kostar till skillnad från s6an? Det kanske finns en bättre telefon, säg det då och argumentera gärna varför.

Jag har bara haft iPhone men har dock aldrig "jailbreakat".

En liten extra fråga, tycker du/ni att det är "värt" att roota sin telefon?

Tycker den är värd de 2000kr. Bättre CPU och GPU, Vattenresistant, minneskort, senare generation av amoled, bättre kamera, MYCKET bättre batteritid.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring