Permalänk
Medlem

@Chij: Va fan, kör 970 och 6700K, har haft problem med svart skärm nån gång vid start, men har aldrig fallit genom världen på 70+ timmar...
vart trampar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Jag craftade säkert 15-20st vectors häromdagen.. och ingen var bättre än min gula lvl31 aug som droppat

Augen ska vara betydligt bättre än vector, stabilare m.m vad jag har läst iaf, föredrar AKn istället för vectorn...

snart lvl 50 DZ, har hört att MP5 an ska vara bättre än Vectorn, ska nog crafta nån sån och se

alternativt receptet för Augen

betydligt bättre å sikta med

https://www.youtube.com/watch?v=cFtbaJtjXUs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Augen ska vara betydligt bättre än vector, stabilare m.m vad jag har läst iaf, föredrar AKn istället för vectorn...

snart lvl 50 DZ, har hört att MP5 an ska vara bättre än Vectorn, ska nog crafta nån sån och se

alternativt receptet för Augen

betydligt bättre å sikta med

https://www.youtube.com/watch?v=cFtbaJtjXUs

Japp, Vectorn är poppis bara för att den inte kostar division Tech, så man kan lätt crafta den tills man får bra talents. Dom buffa droppen på division tech nu i senaste patchen, så nu får man hoppas på en grym Aug

Visa signatur

Asus 3080 TI | 5900X | MSI X570S Torpedo Max | Kingston Fury 3600 Mhz | Seasonic Focus GX 850W | Torrent Compact | Dark Rock Pro 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av iskalle:

Japp, Vectorn är poppis bara för att den inte kostar division Tech, så man kan lätt crafta den tills man får bra talents. Dom buffa droppen på division tech nu i senaste patchen, så nu får man hoppas på en grym Aug

Är det några specifika stats folk jagar eller bara efter eget tycke ?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Jag har bara någon lila vector och den är så sjukt instabil jmft med i princip alla mina andra vapen. Den studsar ju runt överallt samt har som standard väldigt lite ammo i magasinet. Vilket gör att den bara har bra dps på nära håll, där som flesta kulor träffar,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Är det några specifika stats folk jagar eller bara efter eget tycke ?

Brutal: Headshot damage is increased by x% when using this weapon.
Deadly: Critical hit damage is increased by x%.
Destructive: Armor destruction value is increased by x% when using this weapon. "PVE"
Ferocious: Damage against elite and named enemies is increased by x%"PVE"
Self-preserved: Critical hits with this weapon heal the user for x% of damage dealt.
Fierce: Critical hit chance is increased by x% when using this weapon.

Där är väl dom bästa enligt mig att få!

Man vill ju ha så mycket crit/critdmg/headshot dmg som möjligt när man kör med SMG!
60% är cappen på crit tror jag!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk

satan vad kul FZ har blivit sen patchen. Nu måste man faktiskt vakta sin rygg när man extractar och vid varje encounter med andra spelare, tvingas nästan kommunicera och finula ut den andra spelarens avsikter. Underbar spänning och taktiskt ändra sin rutt för att undvika rouge players. Har gjort DZ mycket mer dynamiskt.

Visa signatur

Intel i5-6600K™ / ASUS STRIX Geforce GTX 970 / ASUS Z170-A / 16 GB DDR4 2133Mhz / be quiet! Pure Rock / Fractual Define R4 / EVGA Supernova G2 750W
TV: Samsung 7505 55" 4K

Permalänk
Medlem

lira själv nyss, hade 3 gula på ryggen springer nervöst in för att extracta, självklart kommer det 4 pers och skjuter ner mig, springer efter dom, dödar 3, tar min loot.. försöker gömma mig, dom kommer som 4 hungriga vargar, mitt hjärta slår för fort... dör quitar åker till jobbet fml

Permalänk
Avstängd

Va helt kaos inatt. Vem av er är norrlänningen som nickar MAN nånting. Yo got nutin on me boi

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

Jag flir f*n inte klok på tooltip gällande DPS/Health/Skill power! Utan att jag gjort någon som helst ändring på min gear, så har jag helt plötsligt tappat 5k dps... Är det buggat eller vad är det som händer? Kul om man råkar förstöra items som faktiskt skulle vara en potentiell uppgradering /suck

Sedan undrar jag hur ni som kommit en bra bit på väg i DZ har balanserat era stats? Har inga high end mods till gearen ännu, men funderar på att grinda ihop till några sådana.

Cheers!

//RoAD

Visa signatur

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti
o0[ System II ]0o .:.AsRock Core 100HT-BD.:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoadKillZ:

Jag flir f*n inte klok på tooltip gällande DPS/Health/Skill power! Utan att jag gjort någon som helst ändring på min gear, så har jag helt plötsligt tappat 5k dps... Är det buggat eller vad är det som händer? Kul om man råkar förstöra items som faktiskt skulle vara en potentiell uppgradering /suck

Sedan undrar jag hur ni som kommit en bra bit på väg i DZ har balanserat era stats? Har inga high end mods till gearen ännu, men funderar på att grinda ihop till några sådana.

Cheers!

//RoAD

Beror på vilket vapen du har aktivt. När du är i inventoryn och kollar dra pekaren över dina tre vapen så ser du att det ändras. Kan också vara då att de sekundära bonusarna på gear påverkar och du inte tänker på det vid byten? Kan ju få critchans osv där.

Missuppfattade kanske ditt problem helt men gjorde iaf ett försök

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Skrivet av Zemlan:

Beror på vilket vapen du har aktivt. När du är i inventoryn och kollar dra pekaren över dina tre vapen så ser du att det ändras. Kan också vara då att de sekundära bonusarna på gear påverkar och du inte tänker på det vid byten? Kan ju få critchans osv där.

Missuppfattade kanske ditt problem helt men gjorde iaf ett försök

Skickades från m.sweclockers.com

njae...det gjorde du nog inte, men tycker den är högst förvirrande i mellan åt då man ena gången drar pekaren över en item så visas en summa, men 20 sec senare visas typ en annan (efter att jag markerat något annat föremål...alltså inte equipat det).

Visa signatur

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti
o0[ System II ]0o .:.AsRock Core 100HT-BD.:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoadKillZ:

njae...det gjorde du nog inte, men tycker den är högst förvirrande i mellan åt då man ena gången drar pekaren över en item så visas en summa, men 20 sec senare visas typ en annan (efter att jag markerat något annat föremål...alltså inte equipat det).

Ja juste, har vart med om ngt liknande nu när jag tänker efter. Inspekterar typ ett bar benskydd, står att jag har säg 50 000 health. Sen så när jag lämnar det och går tillbaka till inventoryn, då uppdateras det och så har jag 60 000 helt plötsligt. Vet inte vad det beror på, får byta lite fram och tillbaka flera gånger för att vara säker på om de tär en uppgradering eller inte antar jag.

Finns säkert en förklaring till varför det är så...men jag har inte heller hittat den isf.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoadKillZ:

Jag flir f*n inte klok på tooltip gällande DPS/Health/Skill power! Utan att jag gjort någon som helst ändring på min gear, så har jag helt plötsligt tappat 5k dps... Är det buggat eller vad är det som händer? Kul om man råkar förstöra items som faktiskt skulle vara en potentiell uppgradering /suck

Sedan undrar jag hur ni som kommit en bra bit på väg i DZ har balanserat era stats? Har inga high end mods till gearen ännu, men funderar på att grinda ihop till några sådana.

Cheers!

//RoAD

En hel del tooltips, stats och info är missvisande. Du får jämföra statsen själv och dra en kvalificerad gissning om det är en upgrade. Testa även divisiondps.com för att räkna ut korrekt dps.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Hur funkar det i multiplayer egentligen? Är det open world? Olika servrar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - SuperNOVA 750 G2 750w - KFA2 GeForce RTX 3080 SG - G.Skill Flare X Black DDR4 3400mhz CL14 - Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk Max - Samsung 850 Series EVO 500gb - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Skrivet av Callister:

Hur funkar det i multiplayer egentligen? Är det open world? Olika servrar?

Skickades från m.sweclockers.com

Spelar du pve så är det egen "server", spelar du pvp aka dark zone så kommer du in med randoms

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Blev 99 nyss // iben301

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

The Division (PC)

Är spelet värt att köpas om man gillar spel som BF4, Ghost Recon och andra liknande FPS spel?

Är det ett svårt spel?

Har spelet bra netcode?

Kan man skapa egna claner, gå med i andras o.s.v.?

Vilket spel påminner det mest om?

Är spelet buggigt så att det blir ospelbart och jobbigt i längden?

Vilka inställningar är bäst för ett fabriksöverklockat Nvidia GTX 770 med en G-sync, 144Hz skärm?

Har någon testat hur spelet upplevs med en GSYNC skärm i 144hz, (Gärna med ett GTX 770)?

MVH

Inlägg inflyttat till befintlig tråd
Permalänk
Medlem

@RaBlack
Är spelet värt att köpas om man gillar spel som BF4, Ghost Recon och andra liknande FPS spel?
-Jag tycker mer fps diablo klart det är värt att köpa

Är det ett svårt spel?
-Beror på vad man gör eller vill göra

Har spelet bra netcode?
-Jag har aldrig fått dc om det är det du syftar på

Kan man skapa egna claner, gå med i andras o.s.v.?
-Vet ej, har inte sett några clan-tags i alla fall

Vilket spel påminner det mest om?
-Tycker det är många spel i ett, nämnda ovan

Är spelet buggigt så att det blir ospelbart och jobbigt i längden?
-Enda buggen jag råkat ut för som var störig var när jag föll igenom en trappa och fastnade

Vilka inställningar är bäst för ett fabriksöverklockat Nvidia GTX 770 med en G-sync, 144Hz skärm?
-Svårt att säga, ska du över 60fps med det kortet så är det low/medium

Har någon testat hur spelet upplevs med en GSYNC skärm i 144hz, (Gärna med ett GTX 770)?
-Kör UHD(3440x1440) på medium/high med HBAO+ och annat nvidiagodis med mitt 980ti och snittar 60-65fps. Gsync hjälper en del tror jag

MVH

Permalänk
Medlem

Nya uppdateringen verkar komma med massa god saker.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Har börjat spela The Division men har redan stött på ett problem, min gubbe fortsätter gå / springa efter att jag släppt någon av gå-tangenterna (WASD). Under tiden händer inget om jag väljer att springa åt motsatt håll med en tangent, måste rikta in gubben med musen. Är jättekonstigt och frustrerande. Är det någon mer här som har det problemet??
Jag har googlat men hittar ingen lösning eller någon med liknande problem. Det händer bara i The Division så det är inga fel på tangentbordet.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Nya uppdateringen verkar komma med massa god saker.

har väl inte kommit nån uppdatering idag eller ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

har väl inte kommit nån uppdatering idag eller ?

Nä man gick igenom den kommande på twitch som kommer 12/4

Permalänk
Skrivet av Eronki:

Har börjat spela The Division men har redan stött på ett problem, min gubbe fortsätter gå / springa efter att jag släppt någon av gå-tangenterna (WASD). Under tiden händer inget om jag väljer att springa åt motsatt håll med en tangent, måste rikta in gubben med musen. Är jättekonstigt och frustrerande. Är det någon mer här som har det problemet??
Jag har googlat men hittar ingen lösning eller någon med liknande problem. Det händer bara i The Division så det är inga fel på tangentbordet.

Kanske en dum fråga, men det är inte autorun på X som spökar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inter_1908:

Kanske en dum fråga, men det är inte autorun på X som spökar?

Nej det är det inte, jag kan inte spela spelet så här. Har spelat 13 minuter hittills (enligt Uplay) och det är helt ospelbart för mig när det håller på såhär, har för det mesta letat runt i menyerna och inställningarna.
Tur i oturen så köpte jag aldrig spelet, det följde med mitt nya tangentbord så det är en tröst... för mig.

Edit
Det var ingen dum fråga.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

När man använder ''Material conversion'' finns det nån jäkla möjlighet att Crafta allt på engång.
Som det är nu är det helt jävla värdelöst och långsamt menar kul att gå igenom 100+ material sen göra det på nästa och nästa.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

@Eronki: Jag och några kompisar hade samma problem för oss var det logitech programvara som ställde till det. Finns en inställning där de låter spelet du spelar styra ljuset på tangentbord/headset/mus från dem klicka ur den så bör det funka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

När man använder ''Material conversion'' finns det nån jäkla möjlighet att Crafta allt på engång.
Som det är nu är det helt jävla värdelöst och långsamt menar kul att gå igenom 100+ material sen göra det på nästa och nästa.

Tyvärr inte, iallafall inte vad jag har sett, stör mig också på detta. Jag trycker esc precis innan popuppen kommer upp efter att ha konverterat för att snabbare kunna konvertera nästa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xegeru:

@Eronki: Jag och några kompisar hade samma problem för oss var det logitech programvara som ställde till det. Finns en inställning där de låter spelet du spelar styra ljuset på tangentbord/headset/mus från dem klicka ur den så bör det funka.

Jag har gjort det med men det hjälper inte. Ska prova installera spelet på nytt, har ingen aning om det hjälper.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Om man har en Vector 45 vad är lämpligast att ha som nummer 2, assault eller nåt rifle ? kan inte riktigt bestämma mig..