Ny bärbar till studier och redigering, 13"-15", budget 15k

Permalänk

Ny bärbar till studier och redigering, 13"-15", budget 15k

Hej på er!

Jag har funderat på att köpa en bärbar dator sedan ett tag. Men jag är osäker på vad man ska köpa nu.
Datorn ska användas till studier och lite redigering.

Vilket märke ska man gå för? Jag har alltid tyckt om Toshiba, men deras nya datorer känns sådär jämför med t. ex. Asus eller Dell..
Jag vill ha en dator mellan 13' och 15' tums. Den ska helst inte väga så mycket och inte heller låta mycket.

Budget: runt 15k

Tacksam för kommentarer.

Förtydligande av trådrubrik i enlighet med §3.1 i reglerna [mod]
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaid Edwar:

Hej på er!

Jag har funderat på att köpa en bärbar dator sedan ett tag. Men jag är osäker på vad man ska köpa nu.
Datorn ska användas till studier och lite redigering.

Vilket märke ska man gå för? Jag har alltid tyckt om Toshiba, men deras nya datorer känns sådär jämför med t. ex. Asus eller Dell..
Jag vill ha en dator mellan 13' och 15' tums. Den ska helst inte väga så mycket och inte heller låta mycket.

Budget: runt 15k

Tacksam för kommentarer.

Köpte en asus-laptop för två år sedan efter att ha haft en HP i flera år, kollade aldrig tillbaka en sekund, tycker de är underbara med både bra prestanda, fina specs och ser riktigt stilrena ut. För 15k får du en av de bästa datorerna dessutom, då väger de inte särskilt mycket.

Kollade upp lite snabbt och jämförde mellan dessa två datorerna

Själv kommer jag fortsätta använda Asus i framtiden då jag kanske planerar på att uppgradera min laptop.

Permalänk
Hedersmedlem

@Zaid Edwar: Vänlig läs igenom våra regler, speciellt §3.1.

"Hjälp" i trådrubriken är inte speciellt meningsfullt eftersom det är underförstått att man vill ha hjälp när man skapar trådar i köpråd och support.

En tydlig och beskrivande trådrubrik ger fler svar.

*Trådrubrik förtydligad i enlighet med §3.1 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

@Zaid Edwar: Använder en surface pro 4 till mina ingenjörsstudier. Lätt, enkel och smidig att packa ner i ryggsäcken.