Lumia 950 och 950XL (uppdaterad)

Permalänk
Skrivet av tattis:

Pratar lite med mig själv...

Kollade runt lite och hittade 'Frost'. Den såg skitsnygg ut men hittade inga platser. Eftersom jag inte orkade vänta på att dom skulle få upp tjänsten igen, installerade jag 'Perfect Weather' istället, den fungerar klockrent :).

Kom massa uppdateringar på alla möjliga appar samt någon systemuppdatering. Nu fungerar allt flawless. Inga artifakter samt 1080p@60hz smoooth

Kika på väder appen Blue Skies.

Permalänk
Medlem

Haaapp. Såg nyss en lång spricka i skärmen. Inga minnen av att jag ens tappat den från några höjder. Kul. Ta mig fan bara krångel med denna luren.

Edit: Andra omstarten idag

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Haaapp. Såg nyss en lång spricka i skärmen. Inga minnen av att jag ens tappat den från några höjder. Kul. Ta mig fan bara krångel med denna luren.

insider? Sprickan kan ju komma från att du exempelvis haft den i fickan och stött mot någon kant?

En på jobbet har Z5 och på morgonen slog han av alarmet, satte sig i bilen till jobbet. När han sedan kollade på mobilen var hela skärmen helt förstörd.. Förstår mig inte på folk som har telefoner i bakfickan ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

insider? Sprickan kan ju komma från att du exempelvis haft den i fickan och stött mot någon kant?

En på jobbet har Z5 och på morgonen slog han av alarmet, satte sig i bilen till jobbet. När han sedan kollade på mobilen var hela skärmen helt förstörd.. Förstår mig inte på folk som har telefoner i bakfickan ^^

Tvungen att köra insider för att få ljud på mailen

Tror inte den stött emot nåt men, aja. Syns inte jätteväl så får väl leva med det

Nrj, mobilen i bakfickan är väl inte optimalt.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Hände samma sak för mig förra helgen. Fastnade i laddaren och telefonen åkte i golvet med skärmen nedåt från typ 0.5 meters höjd. Kollade skärmen noga efter detta men kunde inte se ett endaste litet märke. Var även första gången jag tappat telefonen.
Några timmar senare tog jag upp den ur fickan och då var det en spricka i skärmen från övre högra hörnet till typ 1/3 ner från övre vänstra hörnet.....hade då haft telefonen i framfickan på jeansen med skärmen mot benet. Mycket konstigt då jag inte kan minnas att jag skulle slagit i något.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av martini:

Hände samma sak för mig förra helgen. Fastnade i laddaren och telefonen åkte i golvet med skärmen nedåt från typ 0.5 meters höjd. Kollade skärmen noga efter detta men kunde inte se ett endaste litet märke. Var även första gången jag tappat telefonen.
Några timmar senare tog jag upp den ur fickan och då var det en spricka i skärmen från övre högra hörnet till typ 1/3 ner från övre vänstra hörnet.....hade då haft telefonen i framfickan på jeansen med skärmen mot benet. Mycket konstigt då jag inte kan minnas att jag skulle slagit i något.

Låter precis som min spricka. Högsta fallet är ur fickan sittandes på golvet. Så feta lår har jag inte att det blir höga fall. Har även jag alltid skärmen in mot benet i fickan. Aja. Bara o leva med det. Byter ingen skärm för detta.

Hur dyr är en skärm förresten och svårt att byta?

Edit: Kul när det hänger sig på låsskärmen

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Fick byta min skärm efter ha ägt min 950 i 3 dagar det tog 5 veckor att laga den finns ingen i sverige som lagar lumia 950 samt 950xl.Min 950 kostade 1630 kr att laga!Men på min gick inte glaset sönder bara digitizern.Tappade mobilen i golvet från cirka 1 meter. Mvh walle

Permalänk

Build 10586.164

Tydligen kommer denna till alla, .164

Ändring
Permalänk
Medlem
Skrivet av _Fredrik_:

new build

Tydligen kommer denna till alla, .164

jo, är inte med i insider och jag hade denna väntandes på mig när jag vaknade.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Låter precis som min spricka. Högsta fallet är ur fickan sittandes på golvet. Så feta lår har jag inte att det blir höga fall. Har även jag alltid skärmen in mot benet i fickan. Aja. Bara o leva med det. Byter ingen skärm för detta.

Hur dyr är en skärm förresten och svårt att byta?

Edit: Kul när det hänger sig på låsskärmen

Skrivet av wallegbg:

Fick byta min skärm efter ha ägt min 950 i 3 dagar det tog 5 veckor att laga den finns ingen i sverige som lagar lumia 950 samt 950xl.Min 950 kostade 1630 kr att laga!Men på min gick inte glaset sönder bara digitizern.Tappade mobilen i golvet från cirka 1 meter. Mvh walle

Här verkar man kunna laga för 2099:- på 1-2 arbetsdagar. Verkar även finnas delar till XL sedan slutet av februari.
http://lagaiphone.se/shop/nokia-lumia-930-glas-skarmbyte/ (Det står 930 i länken, men man kan välja 950 eller 950xl inne på sidan)

Permalänk
Medlem
Skrivet av martini:

Här verkar man kunna laga för 2099:- på 1-2 arbetsdagar. Verkar även finnas delar till XL sedan slutet av februari.
http://lagaiphone.se/shop/nokia-lumia-930-glas-skarmbyte/ (Det står 930 i länken, men man kan välja 950 eller 950xl inne på sidan)

Fråga först och se till att det är en originalskärm, annars brukar det väldigt ofta saknas oleofobisk behandling på skärmen vilket gör att ALLT fastnar.
Det går att fixa själv i efterhand, men kostar extra pengar och tar tid att vänta på eftersom det bara verkar finnas att köpa från Japan.

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanruda:

Fråga först och se till att det är en originalskärm, annars brukar det väldigt ofta saknas oleofobisk behandling på skärmen vilket gör att ALLT fastnar.
Det går att fixa själv i efterhand, men kostar extra pengar och tar tid att vänta på eftersom det bara verkar finnas att köpa från Japan.

Tack för tipset! Står att det endast ska vara orginaldelar, men kan ju vara bra att dubbelkolla.

Permalänk

Har försökt leta svar på mitt problem med att låsskärmen (svarta med klocka och notifikationer) blinkar och visar bitvis konstig grå/brun färg. Såpass att det laddar ur telefonen fortare.

Någon som stött på problemet.
Omstart, fw o annat har jag testat.

Kan man stänga av det?

Det ligger under tillägg > snabbkollskärmen / glance..

Om färgen är annan än vit är det inga problem men är den vit så blir det stroboskop style.

En annan jävla bugg är att när man ska bifoga bild i mail är mappningen av fingertryck helt osynk mot vad skärmen visar. Vilket ledde till att man får trycka på måfå för att hitta fram till rätt bild om det ens är möjligt....

Permalänk
Medlem
Skrivet av lalilulelo:

Har försökt leta svar på mitt problem med att låsskärmen (svarta med klocka och notifikationer) blinkar och visar bitvis konstig grå/brun färg. Såpass att det laddar ur telefonen fortare.

Någon som stött på problemet.
Omstart, fw o annat har jag testat.

Kan man stänga av det?

Det ligger under tillägg > snabbkollskärmen / glance..

Om färgen är annan än vit är det inga problem men är den vit så blir det stroboskop style.

En annan jävla bugg är att när man ska bifoga bild i mail är mappningen av fingertryck helt osynk mot vad skärmen visar. Vilket ledde till att man får trycka på måfå för att hitta fram till rätt bild om det ens är möjligt....

Angående bifoga bild har jag upplevt samma sak med 6tag. Om jag då vrider telefonen till landskap stämmer mappningen.

Permalänk
Skrivet av danern:

Angående bifoga bild har jag upplevt samma sak med 6tag. Om jag då vrider telefonen till landskap stämmer mappningen.

Ok. Tack ska testa nästa gång.

Permalänk

Min 950 har en del jävelskap för sig...

Ligger och suger batteri när den inte kan uppdatera pga inget wifi
ändrar klockan med typ 1 timme iom. automatisk tid.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

Min 950 har en del jävelskap för sig...

Ligger och suger batteri när den inte kan uppdatera pga inget wifi
ändrar klockan med typ 1 timme iom. automatisk tid.

Prova återställa telefonen utan att välja en backup.

Visa signatur

GPU:

Permalänk
Avstängd

Hejsan allesammans...
Jag undrar om någon känner till en APP som typ gör att blixt lampan på min MS Lumia 950 blinkar vid inkommande samtal, SMS m.m.
En APP som FlashAlerts för Android lurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

Hejsan allesammans...
Jag undrar om någon känner till en APP som typ gör att blixt lampan på min MS Lumia 950 blinkar vid inkommande samtal, SMS m.m.

säg till om du hittar, men tror inte det finns.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

Hejsan allesammans...

Skrivet av Cyberz:

säg till om du hittar, men tror inte det finns.

Tror inte det finns stöd för det i Windows tyvärr. Tror inte appar kan köras i bakgrunden på det sättet. Har aldrig hört talas om det i alla fall.

Lämna feedback i feebackappen!

Visa signatur

GPU:

Permalänk
Avstängd

@johanruda:

Har någon här testat köra Android APPAR via APK filer, något liknande emulator grej tror jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

@johanruda:

Har någon här testat köra Android APPAR via APK filer, något liknande emulator grej tror jag?

Det fungerar inte. Ms lade ner det projektet.

Permalänk
Medlem

Skummat igenom tråden lite snabbt och många verkar ha problem med sina 950. jag tänkte skaffa mig en sådan på måndag dan 4:e , men vette fan efter att ha läst lite här.

Jag har kört Andriod för länge sen och dom senaste 4åren har det vart Iphone, så ville prova något nytt.
Är det värt att testa MS 950, eller ska man hoppas på S7 edge ist, vill inte ha en tele som strular hela tiden.

MVH

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD, Chassi : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Spare/kontor
MOBO: MSI Z95 Gaming 5, CPU: Intel Core I5 4790K @ 4.5GHz, RAM: 4x8GBB @ 1600MHz, GPU: Sapphire RX 5700 (Flashat till XT), SSD: totalt 2TB S-ata, Chassi : Corsair 300 (Nånting), PSU: Coolermaster 750Watt, Skärm: Philips 34" Curved 100Hz

Permalänk

950 XL

Min fungerar klockrent efter dom senaste uppdateringarna. Android är bara en leksak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Skummat igenom tråden lite snabbt och många verkar ha problem med sina 950. jag tänkte skaffa mig en sådan på måndag dan 4:e , men vette fan efter att ha läst lite här.

Jag har kört Andriod för länge sen och dom senaste 4åren har det vart Iphone, så ville prova något nytt.
Är det värt att testa MS 950, eller ska man hoppas på S7 edge ist, vill inte ha en tele som strular hela tiden.

MVH

Vi har 25 st Lumia 950 Dual sim på jobbet och det har varit rejält med strul med åtminstone hälften av dem. Dock gällande själva mjukvaran är det mer eller mindre småproblem hos alla.

Personligen hade jag i nuläget inte kunnat rekommendera en 950 med gott samvete. Men får de rätt på mjukvaran är det en ok telefon, dock ganska plastig och betydligt mindre "premium" än många andra dyra telefoner.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Vi har 25 st Lumia 950 Dual sim på jobbet och det har varit rejält med strul med åtminstone hälften av dem. Dock gällande själva mjukvaran är det mer eller mindre småproblem hos alla.

Personligen hade jag i nuläget inte kunnat rekommendera en 950 med gott samvete. Men får de rätt på mjukvaran är det en ok telefon, dock ganska plastig och betydligt mindre "premium" än många andra dyra telefoner.

Håller helt med. Enda anledningen till att jag kan rekommendera är att det är kul med nytt och att det finns vissa småsaker som är lite roliga, men på det stora hela är det mer ett meh.

@BM-Mods vill du testa nytt och inte för kräsen kör på annars inte.

Permalänk
Medlem

Min funkar klockrent efter uppdateringarna som släppts. Inga problem alls :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Håller helt med. Enda anledningen till att jag kan rekommendera är att det är kul med nytt och att det finns vissa småsaker som är lite roliga, men på det stora hela är det mer ett meh.

@BM-Mods vill du testa nytt och inte för kräsen kör på annars inte.

Grejen är att jag har en Iphone 6PLUS som har strulat lite, men har nu chansen att ta ut en ny tele så strul vill jag absolut inte ha

Får kolla om något från Android träsket kan passa då

Tackar för svaret

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD, Chassi : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Spare/kontor
MOBO: MSI Z95 Gaming 5, CPU: Intel Core I5 4790K @ 4.5GHz, RAM: 4x8GBB @ 1600MHz, GPU: Sapphire RX 5700 (Flashat till XT), SSD: totalt 2TB S-ata, Chassi : Corsair 300 (Nånting), PSU: Coolermaster 750Watt, Skärm: Philips 34" Curved 100Hz

Permalänk
Medlem

Senaste uppdateringarna har gjort min 5 kronors plastbit med spricka i skärmen till en bra telefon med spricka i skärmen.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Senaste uppdateringarna har gjort min 5 kronors plastbit med spricka i skärmen till en bra telefon med spricka i skärmen.

mm förutom att blåtanden funkar i 20sec sen krashar skiten.
så jävla less på det.

Visa signatur

^^^
@¿@
o