Permalänk
Medlem

5000kr budget speldator

hej, ska bygga ihop en speldator för lite lättare spel till min lillebror, budget 5k ksk 6k, har kollat på ett gtx 750ti samt ett 960

Permalänk
Medlem

köp begagnat

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 01vikkar:

hej, ska bygga ihop en speldator för lite lättare spel till min lillebror, budget 5k ksk 6k, har kollat på ett gtx 750ti samt ett 960

Tyvärr är en helt ny speldator för 5000 orealistiskt. Du får höja budgeten eller kika på en begagnad speldator.

Permalänk
Medlem

Om du bara vill kunna spela de flesta spel kan du få en ny dator för 5000, om du inte behöver windows. Men är ju roligare att kunna skruva p grafiken lite i alla fall

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kissekotten4:

Om du bara vill kunna spela de flesta spel kan du få en ny dator för 5000, om du inte behöver windows. Men är ju roligare att kunna skruva p grafiken lite i alla fall

Redigerat inlägg!
För 5000 blir det nog rätt omöjligt att få ihop en komplett speldator. Dock såg jag lite sent att du hade skrivit 5000-6000 och då blev det annorlunda. Allt är dock på budget segmenten.

Tyvärr verkar TS inte ha windows sedan tidigare, så det tillkommer. Lättare hade det varit om TS hade tidigare hårdvara som kunde återanvändas. Dock nämnade han ingen sådant. Här är det bästa jag kommer fram till så här dags på morgonen, men det saknas en hel del. Lagring är extremt lite, ingen skärm, mus, tangentbord eller windows, en i3 som inte är optimalt för spel och ett nätagg som inte borde få finnas. Med detta och 1200:- till skärm, mus och tangentbord så har TS en dator. Dock finns inte utrymme för någon windows licens om du inte tar den på någon halv-shady sida som säljer dom för 150-200kr styck och laddar ner Windows ISO lagligt med Windows Media Creation tool (Googla för länk).

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9321635/

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9321730/

Mest grafikkort för pengarna

Permalänk
Inaktiv

Japp, men budgetmässigt blir det tight om TS ska ha en skärm också

Permalänk

Dock är CPUn extremt klockvänlig på sina 2 kärnor. Presterar nästintill i7-4790k på samma antal kärnor utan HT.

Så en vettig kylare där så är du nog vad budgeten klarar.

Sen kanske man kan vända HDDn till SSD från kingston på 240gb? (80kr extra)

Permalänk
Medlem

Windows finns, skärm och allt finns kan kolla om ja kan fixa en disk oxå, vi kör en budget på 6k xdd

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9322181/
Kanske något och senare kan man ju skaffa en bättre cpu om man vill

Permalänk
Medlem
Skrivet av 01vikkar:

Windows finns, skärm och allt finns kan kolla om ja kan fixa en disk oxå, vi kör en budget på 6k xdd

köp begagnat bara då kommer du inte ha några problem att spela många av de nyare spelen på högre inställningar

Visa signatur

CPU: i7 8086k @5.0 ghz RAM:16gigs MOBO: ASUS z370-f strix
GPU: GTX 980 ref SSD: Samsung 970 NVMe 500gb, Samsung 860 evo 500gb
PSU: EVGA Supernova G2 850w
CHASSI: Phanteks enthoo pro M acrylic window
citera för svar!

Permalänk
Medlem

@01vikkar: Satsa på att uppdatera grafikkort närmaste året och köra lite mer på processor eller köra grafik på en gång?
Det viktigaste är att kolla vad som behövs för spelen du spelar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 01vikkar:

Antingen så höjer du budgeten eller så köper du begagnad. Jag rekommenderar dig starkt att du skaffar dig begagnad, då du får mycket dator för pengarna. För 5 tusen kommer du inte långt och de kommer både du och din bror att inse.

Önskar dig lycka till.

Permalänk
Medlem

Budget speldator 5k

hej igen kollade runt lite och jag har både en gpu och en hdd så en dator för ca 5k utan dessa, det är ett 650ti..

Permalänk

Något sånt här kanske
https://www.inet.se/kundvagn/visa/9323489/

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Avstängd

för 5k är det nog begagnat som gäller, köp loss typ denna http://www.sweclockers.com/marknad/125046-stationar-dator-i5-... (känner inte säljaren och har inget med annonsen att göra) för kanske 3k och sen köper du ett radeon 290 eller 290x för 1500-2k

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av 01vikkar:

Skrivet av 01vikkar:

hej igen kollade runt lite och jag har både en gpu och en hdd så en dator för ca 5k utan dessa, det är ett 650ti..

Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, så kallad korspostning (§3.3 i reglerna).

Ändras förutsättningarna är det bara att skriva uppdatering i befintlig tråd eller Anmäl din tråd och klistra in vad du vill ändra om tiden för redigering gått ut, så ordnar vi det.

*Tråd sammanfogade pga korspostning, §3.3 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro