Permalänk
Medlem

OnePlus One Mobildata

Hej! Jag fick en OnePlus One för ett tag sedan, den ska tidigare ha fungerat felfritt. Nu när jag har den så är mobildatan väldigt konstig! Det är så att mobildatan bara funkar till en del saker, det fungerar att skicka meddelanden på t.ex facebook messenger, kik osv samt att ladda ner appar från Play Butik och en del andra saker, däremot kan jag inte gå in på någon webbläsare utan då är det som att jag inte har något internet. Samma sak när jag ska uppdatera Instagram och en del andra saker då är min mobildata "försvunnen". Någon som vet någonting om detta? Skulle vara oerhört tacksam för svar!

Mobildata och Dataroaming är påsatta men när jag går till "Om telefonen" -> "Status" så står det där: Ingen roaming. Dock så är jag ansluten till mobilnätverk.

Permalänk
Medlem

@Bherri: roaming ska du ha avslagen

Permalänk
Medlem

@Bherri: Jag har också en OnePlus One och hade liknande problem innan jag uppdaterade till Android 6.0.

Är telefonen uppdaterad?

Har du provat flera olika webbläsare?

Permalänk
Medlem

@niclasc: Har provat utan Dataroaming och det är samma sak då.

Permalänk
Medlem

@oscar_p: Telefonen har nu Android-version 5.0.2 men när jag söker efter systemuppdatering så hittar den inget. Har även provat flera olika webbläsare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bherri:

@oscar_p: Telefonen har nu Android-version 5.0.2 men när jag söker efter systemuppdatering så hittar den inget. Har även provat flera olika webbläsare.

Testa att ladda ner appen "Cyanogen Update Tracker" och uppdatera därifrån. Det gjorde jag och det fungerade klockrent. Kom ihåg att du gör det på egen risk.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@oscar_p: Har laddat ner nu och det står: It looks like your device is not able to run Cyanogen OS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bherri:

@oscar_p: Har laddat ner nu och det står: It looks like your device is not able to run Cyanogen OS?

Hmm.. Kanske beror på att din mobil redan kör en custom rom? Mobilen måste köra originalprogramvaran om det ska fungera. Men felet kan bero på precis vad som helst, det kanske finns någon annan här än mig som är kunnigare! Hoppas det löser sig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bherri:

@oscar_p: Har laddat ner nu och det står: It looks like your device is not able to run Cyanogen OS?

Förresten, om du trycker på "device info" i appen, står det OnePlus One där?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@oscar_p: Står OnePlus A0001 i appen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bherri:

@oscar_p: Står OnePlus A0001 i appen

I min telefon så står det OnePlus One, och inte OnePlus A0001, tror att det kan vara så att telefonen kör en custom rom, sånt kan leda till problem ibland. Ett tips är att du googlar på "how to restore oneplus one to stock" och följer nån guide där för att få den helt ren och sen börja om därifrån. Det är nog det sista tipset jag kan ge dig, lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Bherri, får man fråga vad för operatör du kör med?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig