Vill få ip att se ut att komma från Finland

Permalänk
Medlem

Vill få ip att se ut att komma från Finland

Hej,

Jag vill få min ip att se ut att komma från Finland och undrar om någon lite snabbt kan länka det snabbaste och smidigaste programmet som kan åstadkomma detta. Ska även vara gratis och säkert.

Permalänk
Medlem

Använd en gratis VPN tjänst!

Testa f-secure, gratis i 14 dagar https://www.f-secure.com/sv_SE/web/home_se/freedome

Permalänk
Medlem

Hola en bra plugin till chrome. Den kan du testa

Permalänk
Medlem
Skrivet av l_aurell:

Hola en bra plugin till chrome. Den kan du testa

Har för mig att man inte ska använda Hola, Varför och var jag har läst det vet jag inte men det kan vara värt att kolla upp innan man använder det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av l_aurell:

Hola en bra plugin till chrome. Den kan du testa

Bra och bra... om du använder Hola så introducerar du en mängd nya problem för dig själv, vet inte om det är så bra att köra ett botnet på sin egen dator.

http://adios-hola.org/

Permalänk
Medlem

@Deo: Kanske jag som ska göra min läxa bättre. Vet du någonting mer?

Permalänk
Skrivet av l_aurell:

@Deo: Kanske jag som ska göra min läxa bättre. Vet du någonting mer?

Finns ju zenmate också. Vet dock inte om det är säkert. Trodde faktiskt hola var säkert också Men men man lär sig något nytt varje dag.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Medlem

Snabbt, smidigt, säkert och gratis går inte ihop så ofta. Lägger du 50-70kr i månaden kanske det går.

Permalänk
Medlem

Precis, betala några kronor så får du en bra och riktig VPN tjänst.

Permalänk
Skrivet av mixxo:

Hej,

Jag vill få min ip att se ut att komma från Finland och undrar om någon lite snabbt kan länka det snabbaste och smidigaste programmet som kan åstadkomma detta. Ska även vara gratis och säkert.

Beror lite på vad du vill göra. Om du exempelvis bara ska signa upp för något och då behöver en finsk ip likt vissa vill ha amerikansk ip när de signar upp för netflix tror jag att Hola duger. Notera att jag skriver tror eftersom jag inte är säker, det har stormet en del kring dem. Däremot så vet jag att Hola gör jobbet vid ett sådant scenario. Notera att Hola bara funkar i webbläsaren, all annan trafik kommer gå direkt från din egen ip. Jag tror även att det är svårt att fixa dns-läckage med hola vilket innebär att det är en dålig idé om du vill vara anonym.

Om du däremot vill vara anonym och ha lite koll så är det en vpn-tjänst som gäller. Vet att ovpn är omtyckt, jag har själv azirevpn som jag är nöjd med, de har dock inga servrar i Finland. Finns en hel uppsjö med vpn-tjänster, de flesta är antagligen bra

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD