Vilken film såg du senast?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shike:

Incendies på bluray igår kväll. (engelsk utgåva)

http://www.imdb.com/title/tt1255953/?ref_=nv_sr_1

blytung rulle.. bland det bättre jag sett faktiskt. Hade inte en tanke på varken ljud eller bildkvalitet vilket är ovanligt för att vara jag. Bör ses men var i rätt mood för att se en gripande historia, släck ner, chilla med ett bad med en öl eller ett glas vin innan och se den sen, dvs varva ner ordentligt.

Sjukt bra skådespelarinsatser framförallt.

Kör gärna citat och berätta om nu någon ser den

Den var sjukt sadistiskt perverterad känsloporr, målet var klart bara att få chockeffekt, det är många saker i filmen som inte har någon som helst realism. Filmen har inget vettigt budskap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Den var sjukt sadistiskt perverterad känsloporr, målet var klart bara att få chockeffekt, det är många saker i filmen som inte har någon som helst realism. Filmen har inget vettigt budskap.

Hmm ok, jag håller inte med dig Klart det finns budskap i filmen. Tur vi alla är olika och ser olika saker fastän vi tittar på exakt samma sak.

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Permalänk
Medlem

Tänkte jag skulle kolla Alien Nation nu när den finns på BD.
Tyvärr inte lika bra som jag minns den men helt ok ändå. Mmmm surmjölk med klumpar i
Hoppas uppföljarna kommer snart. Vore kul att se dem igen.

Alien Nation (1988)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Tänkte jag skulle kolla Alien Nation nu när den finns på BD.
Tyvärr inte lika bra som jag minns den men helt ok ändå. Mmmm surmjölk med klumpar i
Hoppas uppföljarna kommer snart. Vore kul att se dem igen.

Alien Nation (1988)

Alltså.. TACK! Vet du hur länge jag har funderat över vad den där filmen jag såg med polarn i högstadiet hette!? Flera jäkla ÅR!

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Permalänk
Medlem

The jungle book (2016)

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shike:

Alltså.. TACK! Vet du hur länge jag har funderat över vad den där filmen jag såg med polarn i högstadiet hette!? Flera jäkla ÅR!

Hehe varsågod. Det finns en tv-serie också som kom innan filmerna. Kan va värt att kika på om du hittar.

Permalänk
Skrivet av snajk:

The Lobster. Ganska speciell film om en framtid där tvåsamheten är norm. Har man ingen partner så har man 45 dagar på sig att hitta en, annars förvandlas man till ett djur. Väldigt konstig stämning i filmen, någon recension sa att det var som en Wes Anderson-film utan färgerna och det sammanfattar stämning och miljö ganska bra. Ganska bra, men inte direkt upplyftande.

Skrivet av nidnus:

Ska man vara petig så är väl tvåsamheten även norm i vårt samhälle Håller med om att filmen var lite knepig. Tyckte den var intressant men faktiskt lite långtråkig. Vet inte riktigt vad jag ska tycka och tänka om den så här i efterhand.

En udda men bra film. En svart "komedi" med en käftsmäll mot den rådande "tvåsamhets-normen" skulle jag säga. Helt klart sevärd, bara man inte förväntar sig en klassisk "Hollywood-blockbuster".

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

The Devil's double
sjukt bra film 9.5/10

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

The Witch - seg, tråkig, äcklig/obehaglig men inte läskig. Allmänt dålig. 0/10
Captain America: Civil War - bra jävla superhjältefilm! Alla karaktärer kändes hyfsat välgjorda och "välpresenterade" för oss tittare. 8/10
Zootopia - mycket bättre än vad jag trodde. Väldigt rolig film för hela familjen. 7,5/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

En udda men bra film. En svart "komedi" med en käftsmäll mot den rådande "tvåsamhets-normen" skulle jag säga. Helt klart sevärd, bara man inte förväntar sig en klassisk "Hollywood-blockbuster".

Jo du har kanske rätt. Tycker filmen var intressant om än lite långtråkig. Nu var det ett tag sedan jag såg den men det känns som känslan och poängen kunde sammanfattas i kortfilmsformat. Det är dock möjligt jag missade massa grejer i filmen. Får jag chansen att se om den så kommer jag antagligen göra det.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Guybrush82:

En udda men bra film. En svart "komedi" med en käftsmäll mot den rådande "tvåsamhets-normen" skulle jag säga. Helt klart sevärd, bara man inte förväntar sig en klassisk "Hollywood-blockbuster".

Tja, den var helt ok. Han (Lanthimos, regissör och författare) har en stil som kändes hyfsat fräsch när han kom med den (i exempelvis Dogtooth) i att han liksom försökte påvisa det absurda i normaliteten genom att dra ut normen till absurditet, men det känns lite gjort nu och ärligt talat så var det inte så intressant ens från början i min mening. Alla karaktärer är stela som plankor, ingen ifrågasätter något, för mig känns det lite som han skriver publiken på näsan med sina uppenbara satir som sen förklaras i detalj av berättarrösten. Filmen har förstås en annan typ av djup än de flesta Hollywoodfilmer men, för mig i alla fall, så känns djupet liksom lite påklistrat.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Blev en klassiker igår;

Super Troopers
http://www.imdb.com/title/tt0247745/?ref_=nv_sr_1

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Skrivet av snajk:

Tja, den var helt ok. Han (Lanthimos, regissör och författare) har en stil som kändes hyfsat fräsch när han kom med den (i exempelvis Dogtooth) i att han liksom försökte påvisa det absurda i normaliteten genom att dra ut normen till absurditet, men det känns lite gjort nu och ärligt talat så var det inte så intressant ens från början i min mening. Alla karaktärer är stela som plankor, ingen ifrågasätter något, för mig känns det lite som han skriver publiken på näsan med sina uppenbara satir som sen förklaras i detalj av berättarrösten. Filmen har förstås en annan typ av djup än de flesta Hollywoodfilmer men, för mig i alla fall, så känns djupet liksom lite påklistrat.

Att alla karaktärer är stela som plankor samt inte ifrågasätter någonting tycker jag passar utmärkt in i filmen och förstärker intrycket av hur djupt rotad denna "norm" är. Men samtidigt är jag beredd att hålla med dig lite om att om att satiren blir lite väl uppenbar och att man får den "skriven på näsan" som du så fint uttrycker det.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Zootopia. En riktig höjdare!

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Deadpool 10/10 för nytänkande och härlig humor

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Trace
2015

Det bästa med den, var att den slutade.
0/10

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Zootopia, var faktiskt över förväntan. Bra ljud och bra bild också 8/10

Moneyball. Tror det är 4e gången jag såg den nu, en av mina favoritfilmer. 5/7, perfect score.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

@Jonssown:

Du har väl sett Arnold i original filmen. Såg den som liten grabb första gången och tycker den fortfarande är riktigt hård.

Permalänk
Medlem

Re-Animator ifrån 1985.

Lite lagom kul kult rulle. Horror/Sci-fi/comedy är en rätt rolig kombination
Men verkligen sevärd enligt mig.
Nu ska man bara ta sig tid att kolla på del 2 och 3 också.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

@Jonssown:

Du har väl sett Arnold i original filmen. Såg den som liten grabb första gången och tycker den fortfarande är riktigt hård.

Kanske Arnolds bästa film? Bättre än Terminator filmerna som är mer "klyschiga".

Men det är ingen remake, lika litet som uppföljaren eller versus Alien filmerna.
Men du kanske syftar på Predator (alien ) "universat" ?

Nåväl de är höjdpunkter för folk som gillar SF med skräck och inte tonårs SF typ Star War.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

The Witch (2016)

Gäsp. 6/10, om ens det.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

2001: A Space Odyssey

En väldigt djup och tankeväckande film som skulle kunna diskuteras för evigt. Skulle blivit närmre en 8/10 av mig tills jag läste på lite om olika teorier och förklaringar gällande filmen som då fick pusselbitarna att falla på plats för mig. Landar nu på en ganska solkar 10/10.

Har ni inte sett den redan så gör det! Inse dock att det inte är en film som ska skyndas igenom. Vissa scener är väldigt utdragna, men oftast av anledningen att man ska tänka på det som händer och försöka förstå vad filmen vill uppge.

Permalänk
Medlem

Jag kollade lite på Blood Diamond igårnatt, men jag har redan sett den tidigare. Det är en väldigt bra film som synliggör massor av vidrigheter som kan uppstå i ett land som är i inbördeskrig och utnyttjas av främmande krafter, i detta fall vapenhandlare. Väldigt välspelad och Caprio är lika suverän som han är i Inception och Shutter Island.

Skrivet av Oliver91:

Deadpool 10/10 för nytänkande och härlig humor

Jag kollade lite i några gamla serier och jag förstår vad som gör Deadpool speciell i marvel universumet. Han står ju ut en hel del.
Däremot verkar ju en del ha svårt för den typen av humor, den är ibland lite mörkare och kallare och framställer ju Deadpool mer som en antihjälte än en hjälte, vilket han i och för sig är antar jag.

Skrivet av Lydvig:

2001: A Space Odyssey

En väldigt djup och tankeväckande film som skulle kunna diskuteras för evigt. Skulle blivit närmre en 8/10 av mig tills jag läste på lite om olika teorier och förklaringar gällande filmen som då fick pusselbitarna att falla på plats för mig. Landar nu på en ganska solkar 10/10.

Har ni inte sett den redan så gör det! Inse dock att det inte är en film som ska skyndas igenom. Vissa scener är väldigt utdragna, men oftast av anledningen att man ska tänka på det som händer och försöka förstå vad filmen vill uppge.

Den är ju baserad på en bok som ingår i en trilogi, och tydligen är fokus i boken lite annorlunda vad jag förstår. Men jag har hört att trilogin blir lite flummigare i uppföljarna.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Office Space
http://www.imdb.com/title/tt0151804/

En av mina favoritfilmer!

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av FabriciusRex:

@Jonssown:

Du har väl sett Arnold i original filmen. Såg den som liten grabb första gången och tycker den fortfarande är riktigt hård.

Skrivet av Bogey:

Kanske Arnolds bästa film? Bättre än Terminator filmerna som är mer "klyschiga".

Men det är ingen remake, lika litet som uppföljaren eller versus Alien filmerna.
Men du kanske syftar på Predator (alien ) "universat" ?

Nåväl de är höjdpunkter för folk som gillar SF med skräck och inte tonårs SF typ Star War.

Riktigt bra och rolig film, Predator från -87, tror jag hörde "Get to tha choppa'!" mer än vad jag orkat räkna.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

The Witch (2016)

Gäsp. 6/10, om ens det.

Inte sett filmen, men "Gäsp" och 6/10 känns ganska motsägelsefullt, 6/10 är ju över medel, en film som jag säger gäsp om skulle ligga närmare 2-3/10

Anyways, för att stanna på topic så senaste rullen jag såg var Zootopia, har legat i lä på filmfronten det senaste året så hade inte läst eller hört något om denna film alls, men tycker den förtjänar 8/10.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bogey:

Kanske Arnolds bästa film? Bättre än Terminator filmerna som är mer "klyschiga".

Men det är ingen remake, lika litet som uppföljaren eller versus Alien filmerna.
Men du kanske syftar på Predator (alien ) "universat" ?

Nåväl de är höjdpunkter för folk som gillar SF med skräck och inte tonårs SF typ Star War.

Jag skulle nog hålla Total Recall ganska högt också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

The Witch - seg, tråkig, äcklig/obehaglig men inte läskig. Allmänt dålig. 0/10
Captain America: Civil War - bra jävla superhjältefilm! Alla karaktärer kändes hyfsat välgjorda och "välpresenterade" för oss tittare. 8/10
Zootopia - mycket bättre än vad jag trodde. Väldigt rolig film för hela familjen. 7,5/10

En 0a till the Witch och 8 till Captain America? Mein Gott. Hade du och jag varit i filmbutiken tillsammans hade vi aldrig kunnat enas om vilken film att hyra

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lydvig:

2001: A Space Odyssey

En väldigt djup och tankeväckande film som skulle kunna diskuteras för evigt. Skulle blivit närmre en 8/10 av mig tills jag läste på lite om olika teorier och förklaringar gällande filmen som då fick pusselbitarna att falla på plats för mig. Landar nu på en ganska solkar 10/10.

Har ni inte sett den redan så gör det! Inse dock att det inte är en film som ska skyndas igenom. Vissa scener är väldigt utdragna, men oftast av anledningen att man ska tänka på det som händer och försöka förstå vad filmen vill uppge.

Ready to get your mind blown?

https://www.youtube.com/watch?v=MSo6s_xrj4c

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

The Witch - seg, tråkig, äcklig/obehaglig men inte läskig. Allmänt dålig. 0/10
Captain America: Civil War - bra jävla superhjältefilm! Alla karaktärer kändes hyfsat välgjorda och "välpresenterade" för oss tittare. 8/10
Zootopia - mycket bättre än vad jag trodde. Väldigt rolig film för hela familjen. 7,5/10

Skulle du klassa Civil War som bättre eller sämre än Age of Ultron?