Gigabyte Brix Gaming UHD på Computex 2016

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte Brix Gaming UHD på Computex 2016

Gigabyte fortsätter att satsa på de kompakta datorsystemen i Brix-familjen. Under Computex presenterar företaget gaming-systemet Brix Gaming UHD.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Wooow! Riktigt stiligt
Skulle passa bra bemma på skrivbordet!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av RVX:

Wooow! Riktigt stiligt
Skulle passa bra bemma på skrivbordet!

Skickades från m.sweclockers.com

Smaken är som baken, själv tycker jag mest det ser ut som en ganska ful papperskorg.
Kul pryl men epitetet Gaming UHD känns imo jäkligt missvisande med tanke på faktiska förutsättningarna.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Smaken är som baken, själv tycker jag mest det ser ut som en ganska ful papperskorg.
Kul pryl men epitetet Gaming UHD känns imo jäkligt missvisande med tanke på faktiska förutsättningarna.

Nja jag håller inte med dig, för min del ser ex Mac Pro alldeles för plastig ut när man kollar på den, har dock inte sett en irl så ska inte säga helt.
Men men tur att inte alla gillar samma

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Antingen är datorn felvänd (kanske ska ligga ner?), eller så är placeringen av anslutningarna tacky.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Kul pryl men epitetet Gaming UHD känns imo jäkligt missvisande med tanke på faktiska förutsättningarna.

Borde nog vart ett GTX1080 i den om dom ska kalla den för UHD ready eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Borde nog vart ett GTX1080 i den om dom ska kalla den för UHD ready eller liknande.

uhd ready borde ju dock bara inkludera att den klarar uhd. vilket den gör. betyder bara att den inte kan spela i höga framerates i 4k

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

"Vissa modeller riktar in sig till utrymmessnåla kontorsmiljöer, vissa modeller erbjuder bra mediacenter-prestanda i kompakt format och andra modeller riktar in sig till pc-spelare. Gigabyte Brix Gaming UHD är en dator för den sistnämnda gruppen." "För spelare kan upp till fyra olika 1080p-skärmar användas samtidigt, och skärmar med 4K-upplösningar stöds, dock inte som upplösning för datorspelande."

varför heter den Gaming UHD isåfall?`Idiotiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

uhd ready borde ju dock bara inkludera att den klarar uhd. vilket den gör. betyder bara att den inte kan spela i höga framerates i 4k

Med ett GTX 950 tror jag att den knappt orkar minecraft i 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Med ett GTX 950 tror jag att den knappt orkar minecraft i 4K

nej, och minecraft drar en del. speciellt med vissa inställningar igång.
och uhd ready borde bara vara att man kan surfa i 4k utan att störas av lagg

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Visst har den utgångar på två sidor.
Säger det sällan men epic fail. Då kommer man ju aldrig undan att man ser sladdar. Hjälper det inte med borstad aluminium när färgen är kabelsvart randig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Det här känns väldigt konstigt. De presenterar en ny Brix-maskin för gamers, och kallar den för UHD, men samtidigt så trycker de bara in ett 950 och så kan den inte ens hantera spel i 4K?

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Intressant. Jag vill gärna se hur den ser ut inuti.

Och vad är det för ett moderkort? Med den underliga placeringen av portar som den har så skulle jag tro att moderkortet är på diagonalen och grafikkortet är i MXM-format på sidan.
Det finns upp till GTX 980 i MXM-format, men de börjar kännas lite gamla vid det här laget.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Christley:

uhd ready borde ju dock bara inkludera att den klarar uhd. vilket den gör. betyder bara att den inte kan spela i höga framerates i 4k

Problemet jag se är främst att den heter Gaming UHD, hade den hetat "Officepaketet/Slösurf UHD" hade det varit en annan femma.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av vompen:

Det här känns väldigt konstigt. De presenterar en ny Brix-maskin för gamers, och kallar den för UHD, men samtidigt så trycker de bara in ett 950 och så kan den inte ens hantera spel i 4K?

I just denna modell finns det ett 950, och vi får se om UHD finns med där när vi har slutgiltiga produkten här...

Skrivet av Findecanor:

Intressant. Jag vill gärna se hur den ser ut inuti.

Och vad är det för ett moderkort? Med den underliga placeringen av portar som den har så skulle jag tro att moderkortet är på diagonalen och grafikkortet är i MXM-format på sidan.
Det finns upp till GTX 980 i MXM-format, men de börjar kännas lite gamla vid det här laget.

Det är vårt egenutvecklade moderkort. Det stämmer att designen är lite annorlunda inne i BRIX-enheten vilket gör att kontakterna måste sitta på detta sätt. Det har med kylningen att göra och att man vill ha en så låg ljudnivå som det bara går, med största möjliga fläkt. Det är inte den klassiska "mackan", där en kylfläns kläms mellan två PCBer (moderkort + grafikkort). Med anledning av detta så måste då portarna sitta som de gör men normalt kan man hålla sig till ena kanten, där man har strömadaptern och Wi-Fi anslutningen - om man inte kopplat in flertalet skärmar.

Fördelen med MXM är ju att man kan byta grafikkortet väldigt snabbt. I just denna modell finns det ett 950 men tack vare MXM så är det relativt lätt för oss att uppgradera den vilket gör att vi snabbt kan lansera upp-hottade versioner - när tiden passar. Ingen slump att det används MXM med andra ord. Det är inga problem alls att driva runt dagens grafikkort med MXM-teknik.

Skrivet av Daemon:

Problemet jag se är främst att den heter Gaming UHD, hade den hetat "Officepaketet/Slösurf UHD" hade det varit en annan femma.

vi får se om detta UHD ens finns med i den slutgiltiga versionen. Jag tvivlar på att jag kan pitcha-in "Slösuft" dock

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Skrivet av RVX:

Nja jag håller inte med dig, för min del ser ex Mac Pro alldeles för plastig ut när man kollar på den, har dock inte sett en irl så ska inte säga helt.
Men men tur att inte alla gillar samma

Skickades från m.sweclockers.com

Mac Pro är inte av plast, men de har ändå lyckats få den att se plastig ut, hmmm...
Har ser den med egna ögon och tycker inte den ser plastig ut. Vet inte inte riktigt vad den ser ut att vara av för material när man ser den i verkligheten.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Mac Pro är inte av plast, men de har ändå lyckats få den att se plastig ut, hmmm...
Har ser den med egna ögon och tycker inte den ser plastig ut. Vet inte inte riktigt vad den ser ut att vara av för material när man ser den i verkligheten.

Mmm, vet inte varför.
Ser ut som högblank plast på de bilder jag sett den i svart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

En hdmi-vad utgång?

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | Prime B350-plus | Carbide 270R
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Problemet jag se är främst att den heter Gaming UHD, hade den hetat "Officepaketet/Slösurf UHD" hade det varit en annan femma.

ja, men citatsträdet började med definitionen UHD ready. vilket jag reagerade på. inte gaming uhd, för det är de inte

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Dem luras säkert och släppt en ny variant av deras "Ultra Durable" som de nu kallar "Ultra High Durable"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

I just denna modell finns det ett 950 men tack vare MXM så är det relativt lätt för oss att uppgradera den vilket gör att vi snabbt kan lansera upp-hottade versioner - när tiden passar. Ingen slump att det används MXM med andra ord. Det är inga problem alls att driva runt dagens grafikkort med MXM-teknik.

Det låter väldigt bra. Jag är helt klart intresserad och hoppas att den kommer ut snart.

Men vilken typ av Core i7 är det? Intels numrering kan vara lite förvirrande. Mobil-versioner av i7 brukar ha samma antal kärnor och trådar som en ordinär desktop-i3 medans den i7 som sitter i Intels egen "Skull Canyon" liknar en desktop-i7:a förutom att den har ännu bättre inbyggd GPU.

Jag skulle inte ha något emot en något större maskin om portarna var lite mer samlade.
Jag saknar också USB och och hörlursuttag på fronten -- men smaken är som baken.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Skrivet av RVX:

Mmm, vet inte varför.
Ser ut som högblank plast på de bilder jag sett den i svart.

Skickades från m.sweclockers.com

Gillar inte du det då? Det låter ganska Batman:igt.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

@Gigabyte_Rasmus:

Har du någon indikation på när den kan tänkas lanseras?
Snackar vi om ett par veckor, ett par månader eller längre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blk:

@Gigabyte_Rasmus:

Har du någon indikation på när den kan tänkas lanseras?
Snackar vi om ett par veckor, ett par månader eller längre?

Nordichardware säger under sommaren
http://www.nordichardware.se/nyheter/cases-news/gigabyte-brix...

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av Blk:

@Gigabyte_Rasmus:

Har du någon indikation på när den kan tänkas lanseras?
Snackar vi om ett par veckor, ett par månader eller längre?

Slutet på denna månad. Om allt går som det ska så blir det dessutom inte M-modellen av grafikkortet utan en specialare från NVIDIA, så vi har lite mer prestanda att hämta

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Slutet på denna månad. Om allt går som det ska så blir det dessutom inte M-modellen av grafikkortet utan en specialare från NVIDIA, så vi har lite mer prestanda att hämta

Ok, har du lite mer information om specs och ljudnivå? eller när kan man tänkas få det.
Är väldigt sugen på en (om den är tyst och har lite fart i proppen)

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av Blk:

Ok, har du lite mer information om specs och ljudnivå? eller när kan man tänkas få det.
Är väldigt sugen på en (om den är tyst och har lite fart i proppen)

Det är rejält med fart i processorn. i7 Quad-core så den kör över det mesta Hela anledningen att vi har denna designen beror på att vi vill ha en bättre ljudnivå (i jämförelse med föregående generation), dessvärre har jag inte lyssnat på den själv men jag får en till kontoret nästa vecka så ska se vad den går för

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Medlem

@Gigabyte_Rasmus:

Har du någon prislapp ännu?
Och berätta gärna hur den låter, speciellt kring netflix/surf belastning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blk:

@Gigabyte_Rasmus:

Har du någon prislapp ännu?
Och berätta gärna hur den låter, speciellt kring netflix/surf belastning.

http://hardware.hdblog.it/2016/06/01/Gigabyte-Brix-UHD-Antepr...

Från $700 =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Slutet på denna månad.

Hmm... Nu skulle jag säga att det är slutet på månaden och fortfarande inga fler nyheter än det man fick höra från Computex.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.