Windows Live Mail 2012 i Windows 10

Permalänk

Windows Live Mail 2012 i Windows 10

Hej, Jag har i åratal använt mig av Window Live Mail, och nu har jag Windows Live Mail 2012 på datorn där jag har alla mina mailadresser inskrivna. Jag har tyckt att detta program fungerar perfekt. Men nu meddelar Windows att WLM inte längre är kompatibel med Windows 10. De vill att man använder deras eget program E-Post som finns i Windows 10.

Har ni några bra råd till mig hur jag ska göra. Vill ju använda mig av WLM men om programmet slutar fungera efter den 30/6 som de gått ut med info om så blir man väll illa tvungen att gå över till något annat program. Hur ska jag göra?

Permalänk
Hedersmedlem

WLM har varit dött rätt länge så är inte helt oväntat att supporten försvinner.

Om man vill ha en mail client så rekommenderar jag Thunderbird

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk

@bl0m1: Ja det är väll bara gilla läget att man inte längre kan använda sig av WLM. Man är ju så van vid det programmet sen tidernas begynnelse. Jag laddade ner Thunderbird och den ser ju ut att fungera bra, och rätt likt WLM ändå. Jag gillar inte E-post som finns i Windows 10 så den kommer jag inte använda. Och har man flera än 1 mailadress så blir det ju bara struligt att logga in på varje konto på outlook.

Permalänk
Medlem

Hur nytt är detta meddelande?
Jag har en kund som jag så sent i förra veckan installerade windows essentials på en ny dator och inga meddelande om något skulle vara konstigt?

Permalänk
Medlem

Kan även rekommendera EM Mail Client.
http://www.emclient.com/

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag var i precis samma sits för ett tag sedan. Live Mail har ju varit på väg ut ett tag. Jag har bytt till Thunderbird. Jag är inte helt nöjd med den, men å andra sidan så vill jag inte hålla på att byta mellan olika mailklienter heller.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Oj. Använder själv wlm men har inte fått någon information om att det ska sluta fungera, kan det bara vara att supporten för det slutar?

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk

@Meega: Jag skrev mitt inlägg i dag. Denna info har kommit ut på mailen. Det gäller ju de som har Windows 10.

Hej!

Tidigare i år presenterade vi ett nytt Outlo‍ok‍.‍com med bättre prestanda, säkerhet och tillförlitlighet.

Du verkar använda appen Windows Live E-post 2012 för att ansluta till ditt Outlo‍ok‍.‍com-konto. Appen Windows Live E-post 2012 innehåller inget stöd för synkroniseringstekniken som används i nya Outlo‍ok‍.‍com. När vi börjar med kontouppgraderingarna i slutet av juni kommer du inte längre att kunna skicka eller ta emot e-post som skickas till ditt Outlo‍ok‍.‍com-konto i appen Windows Live E-post 2012. Du kan förstås fortfarande komma åt ditt Outlo‍ok‍.‍com-konto via valfri webbläsare när du vill, och du kommer fortfarande att ha tillgång till all befintlig information i appen Windows Live E-post 2012.

Om du använder appen Windows Live E-post 2012 rekommenderar vi dig att gå över till appen E-post i Windows redan i dag. Appen E-post är inbyggd i Windows 8.1 och Windows 10. Om du vill börja använda den behöver du bara öppna appen och lägga till ditt Outlo‍ok‍.‍com-konto.

Om du använder Windows 7 kan du uppgradera till en senare version av Windows för att använda appen E-post. Om du inte vill uppgradera kan du komma åt ditt konto via en webbläsare eller prova ett års kostnadsfri prenumeration på Off‍ice 3‍6‍5 Personal och använda Outlook 2016 för att ansluta till ditt konto.* Outlook 2016 fungerar på Windows 7, Windows 8/8.1 och Windows 10.

Vidta någon av dessa åtgärder senast 30 juni 2016, då vi börjar uppgradera konton som för närvarande använder appen Windows Live E-post 2012.

Vi ber om ursäkt om de här ändringarna innebär problem för dig. Om du har fler frågor kan du läsa vårt hjälpavsnitt med vanliga frågor och svar, eller kontakta Microsofts support.

Vänliga hälsningar,
Outlo‍ok‍.‍com-teamet

Permalänk

Jaha bara outlook/hotmail mail som inte kommer kunna använda det då. Alla andra mail domäner verkar ju vara säkra att fortsätta att använda i wlm

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk

@DragonRapide: Man tro så på mailet som man fått, men jag undrar om inte wlm kommer sluta att funka en vacker dag.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nils_Nils_Nils:

@DragonRapide: Man tro så på mailet som man fått, men jag undrar om inte wlm kommer sluta att funka en vacker dag.

Förmodligen, förutom att de inte fixar några buggar samt att programmet inte officiellt har stöd för någonting efter Windows 7.

Men anledningen till att jag bytte är att de inte officiellt utvecklar programmet mer. Det finns ingen framtid i att använda det som är utdaterat. Bättre att byta medan det fortfarande är lugnt och inte den dagen som du bara måste byta för att någon patch till ditt OS får programmet att dö.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Hedersmedlem

Vänligen kontrollera så att ni är i rätt avdelning innan ni skapar nya trådar.

*Felplacerad tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro