Permalänk
Medlem

Grafik Konsol VS PC

Hej

Jag är inte här för att starta ett krig utan jag sitter i ett litet dilemma. Jag har ägt ett xbox 360 och har spenderat många timmar framför det. Sedan skaffade jag en rättså bra dator och har varit helt fast vid den ända till nu...

Nu är inte min stationära dator något som jag vill ha kvar då den både ta onödig plats och inte riktigt passar in tycker jag.
Så antingen ska jag köpa en laptop som klarar av BF1 eller ett xbox one + TV.

Vad tycker ni som äger ett xbox one har för pos/nak-delar?
Hur är grafiken i diverse spel?
Upplever ni lagg/hack i spelen? Mins xbox 360 hade en del lag/hack i vissa spel?

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legitimt:

Hej

Jag är inte här för att starta ett krig utan jag sitter i ett litet dilemma. Jag har ägt ett xbox 360 och har spenderat många timmar framför det. Sedan skaffade jag en rättså bra dator och har varit helt fast vid den ända till nu...

Nu är inte min stationära dator något som jag vill ha kvar då den både ta onödig plats och inte riktigt passar in tycker jag.
Så antingen ska jag köpa en laptop som klarar av BF1 eller ett xbox one + TV.

Vad tycker ni som äger ett xbox one har för pos/nak-delar?
Hur är grafiken i diverse spel?
Upplever ni lagg/hack i spelen? Mins xbox 360 hade en del lag/hack i vissa spel?

Tack!

min upplevelse är att spelen flyter på bra på Xbox One och ser helt okej ut och om alternativet är Laptop så skulle jag kört på konsol!

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

@Legitimt: Varfär inte byta den stora datorn mot en lite mindre? XONE är ju redan ganska biffigt tilltagen, volymmässigt, alltså. Typ:

Stoppa i en 6600k och ett 1070 så har du ju en rätt okej dator som slår XONE på fingrarna något ordentligt, strunta i skärm och kör big picture eller liknande

OnT kanske; Jag har allt, men använder konsolerna *bara* för exclusives. Dom är högljudda, blir varma, har allt som oftast upscaled 900p i 30FPS, jämför med 1440p i 165 Hz, finns inga fördelar egentligen Utom "lätt(je)heten" då, men det fixar du ju med mitt förslag ovan.

Permalänk
Medlem

jag älskade min 360, men har bara haft bekymmer med min xbone. Tycker du ska byta chassi på datorn så den passar bättre in, köpa ny tv och spela genom den.