Permalänk
Medlem

Envy Mk.III

Detta är ett liten snabbdokumentation för mitt lilla semesterprojekt - att bygga en liten dator som minst motsvarar den prestanda i den burk jag redan har.

Mitt tidigare galleri dokumenterade övergången från SFF till LFF och nu är det alltså att återgå till SFF.

Det mesta är delar "off-the-shelf", men jag var tvungen att tillverka fästplatta för PSU + DC/DC samt kortare kablar för strömförsörjning till CPU och SSD/ODD.

Maskinen drar ca 42W idle och upp till ca 140W vid full belastning mätt från väggen. Temperaturerna på proppen är okej för att vara i ett chassi på 7 liter - ca 35-40°C idle och upp till runt 65°C i full belastning.

Specifikationer:

Chassi: Antec ISK 300-150 Kylning: 2x Noctua NF-R8 PWM Noctua NH-L9x65 PSU: HDPlex 160W AC-DC HDPlex 160W DC-ATX Moderkort: Asus Maximus VIII Impact CPU: Intel Core i7 6700k (Strypt till 65W strömförbrukning) GPU: PNY nVidia Quadro K1200 RAM: 2x Corsair Vengeance LPX 2133Mhz CL13 16GB SSD: Intel 520 180GB 2.5" (Temporär) ODD: Sony Optiarc BC-5640H Slim (Slot-in, Blu-ray)

Besök galleriet här

Visa signatur

CCNA | MCTS | MCITP | MCSA

Permalänk
Medlem

Det där ser ut att vara en väldigt trevlig liten dator, helt klart schyssta temperaturer också.

Hur varmt blir chassit under drift?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Hur varmt blir chassit under drift?

Har lite svårt att ge ett solklart svar på detta, men tycker mig inte att chassit överlag blir mycket varmare än mitt andra större chassi. Dock blir området vid grafikkortet duktigt varmt efter en stund i hög belastning.

Likaså blir saker som ställs intill utblåset också varma.

Visa signatur

CCNA | MCTS | MCITP | MCSA

Permalänk
Livsnjutare 😎

Gillar vad jag ser

Mycket teknik / kraft på liten yta!
Snyggt jobbat, full pott från mig

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •