Permalänk

Har ett väldigt konstigt problem!

Hej ärade människor på Sweclockers!
Har som sagt ett väldigt konstigt problem med min dator.

När jag spelar Total war Warhammer, Rise of the Tomb raider, shadow of mordor så fungerar datorn perfekt, inga konstigheter alls.
Men när jag spelar äldre titlar som Mafia II, Batman Arkham Asylym så fungerar spelet i 1-10 min och sen startar datorn bara om sig utan förvarning.

Drar även till med klichén att jag har kollat på google, vilket jag har, men kan inte hitta något som är ungefär dom här problemen

Temperaturen när jag ligger o kör dom tyngre titlarna så är GPU:n 80 grader och CPU:n 55 grader.
Temperaturen när jag spelar dom inte så tunga titlarna så är GPU:n 50 grader och CPU:n 40 grader.

För att utesluta PSU:n så ska jag köpa en ny idag, bara för att utesluta.
Men det känns konstigt att det är hårdvaroproblem när det funkar på dom tunga titlarna!
Att tillägga så använder sig Batman och Mafia II av en äldre version av Nvidia Pyshx, kan det vara det som bråkar?

Men så har jag även bytt grafikkort nyligen till ett MSI 970 4 GB OC, och innan hade jag inte dom här problemen vilket talar om ett felaktig GPU eller PSU.

Vad har ni idér om det inte skulle vara PSU, sen ska jag försöka ändra Pyshx versionen när jag kommer!

Mina specs är:
I7 2600 Sandy Bridge
Moderkort. Intel h67
12 GB ram (vet inte fabrikat)
Kingston SSD 240 gbb
GPU MSI 970 4 gb OC
HDD Seagate 1 TB
PSU: FSP group INC 450 W
Chassi Acer Predator g3600

Önskar en väldigt trevligt dag för er som läser detta!
Mvh LordBacon

Permalänk

Låter lurigt, vad hade du för grafikkort innan? ominstallerat drivrutinerna för grafikkortet? använd ddu så du får bort allt det gamla, resten av datorn räcker till, men som du säger psu kan skapa konstiga problem

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Skrivet av turbomaniac:

Låter lurigt, vad hade du för grafikkort innan? ominstallerat drivrutinerna för grafikkortet? använd ddu så du får bort allt det gamla, resten av datorn räcker till, men som du säger psu kan skapa konstiga problem

Tack för snabbt svar!
Uppskattas verkligen!
Jag hade ett asus 750 ti 2 gb!
Jag har installerat om drivrutinerna, men har endast gått den "vanliga" vägen så att säga.
Ska testa med ddu och installera om allt igen,
Ska man ha geforce Experience eller installera drivrutinerna själv?
Kommer köpa med mig en psu om det inte hjälper med detta du beskrev!
Återkommer med besked vad som hjälpte!
Ha en fortsatt trevlig dag!
Mvh Lordbacon

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@LordBacon: brukar installera med allt utom 3d vision drivarna eftersom jag ändå inte använder det, läste vid nåt tillfälle att det kunde ge sämre prestanda, men det borde nog funka hur som, hoppas det löser sig

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk

@turbomaniac
Verkar som att det löste sig!
Det var PSU:n som var den bidragande orsaken.
Ett annat tecken som jag har märkt är att Fps är lite mer stabilt än innan, men det kan vara ren inbillning
Tack så mkt för dina svar TurboManiac!
Ha en trevlig dag!
Mvh LordBacon