Permalänk
Medlem
Skrivet av Flaha:

Hur manga timmar hade lampan? Min lampa I min w1300 sprängdes också men då efter 7000 timmar. Men eftersom de varnar I manualen så köpte jag en NY http://www.manualslib.com/manual/422315/Benq-W1070.html?page=...

Uppskattningsvis 4000 smart eco-timmar. Även varit i rum med AC inställt på 20-21 grader så sommarvärme har inte påverkat lampa.

Skrivet av Hattifnatten:

Kolla vilken verkstad som haft inne projektorn på reparation. Gissar på Infocare?

Ingen aning, första gången var det något helt okänt i Uppsala. Denna gång påstår dom att det är Benq Europe's serviceverkstad (som jag inte hittar när jag söker efter den och tvivlar att de har egna verkstäder i sitt märke).

Permalänk
Medlem

Zandra på @Netonnet är informerad om tråden och har länk med

Permalänk
Skrivet av babbelfisk:

Uppskattningsvis 4000 smart eco-timmar. Även varit i rum med AC inställt på 20-21 grader så sommarvärme har inte påverkat lampa.

Ingen aning, första gången var det något helt okänt i Uppsala. Denna gång påstår dom att det är Benq Europe's serviceverkstad (som jag inte hittar när jag söker efter den och tvivlar att de har egna verkstäder i sitt märke).

Mig veterligen skickas deras projektorer till LetMeRepair.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caldetron:

Mig veterligen skickas deras projektorer till LetMeRepair.

Och de ligger i Uppsala. Bra där, så det stämmer nog då att det var dit den blev skickad förra gången, och säkert denna gång med och inte som NoN-personalen sa till mig att det är Benq Europe som har eget serviceställe som den var skickad till.

Permalänk
Medlem

Inget svar från konsumentvägledare i kommunen ännu. Dock har Zandra på @Netonnet svarat att de kan skicka tillbaka den utan åtgärd samt utan den kostnaden på 1188:- som de ville ha då personal på NoN hade uppgett felaktiga uppgifter vid inlämnandet och att lampan enbart hade ett års garanti.

De erbjöd sig även felsökning mot kostnad, och i så fall gratis reperation om något var skadat, men med tanke på pris för bara skicka tillbaka på 1188:- har jag avböjt detta och rengör den själv och får återkomma om något är skadat av glaset. T.ex färghjul, ballasten, fläktar eller liknande.

Så med det svaret får jag vara nöjd så länge och hoppas att den är fin efter rengöring och lampbyte och att det inte är något strul efteråt.

Permalänk
Medlem

Nu har den kommit tillbaka. Det fanns aldrig något "Benq Europe" som serviceställe som de sa, självklart var det en lögn och det var hos letmerepair i uppsala den var.

Projektorn låg i butik i en vecka innan de skickade sms om att den var färdig att hämta. Riktigt illa av netonnet.

Men nåväl, kommer hem, öppnar den, tar bort allt glas, sätter i nya lampan och den lyser fint igen. Dock stänger den av sig efter 2-3 minuter och varnar på att en fläkt är dålig och felmeddelandet är "The fans are not working." Just fan 3, blower är den dåliga. Den som kyler lampan. Den som mest troligt skadade den gamla lampan.

Så totalt har den varit 2mån på service nu, första gången var fläktarna trasiga, andra gången lampan, nu åker den igen igen, med fläkt som är dålig. Så jävla amatörmässigt att de inte kunde kolla fläkt som jag bad från första början.

Tillägg, även en skruv som håller fast ovandel med nederdel på chassi är skadad nu, man har helt enkelt dragit för hårt så plasten gått sönder under servicen. Och saknas plastlucka som satt ovanför lampan. De har alltså förstört mer.

Tack @Netonnet. Så less på er nu.

Permalänk
Medlem

Dags för ARN nu tycker jag om du inte får den reparerad kostnadsfritt och ersättning för lampan. Konsumentvägledare är precis som det heter vägledare. Ofta hittar du mer info på nätet än vad de har att komma med.

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem

Jag orkade inte lämna in den igen så skruvade upp skiten och kollade själv. Kontakt för fläkten satt inte i korrekt, den var halvt utdragen konstigt nog. Satte i den sen snurrar fläkt fint igen. Synd bara att de förstört chassit på den när de skruvat ihop den och leker att allt är bra.

Så jag slutar helt enkelt vara kund hos netonnet istället.

Permalänk
Medlem

Jävligt tråkigt att det ska gå till så här Det känns ju som om det hade gått mycket smidigare om personalen i butiken hade kunskap om projektorer och kunde trycka på servicestället lite mer.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy