Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

@Devil May Cry:

Spelade nog 5 dagar aktivt.
Cykel till jobbet ett par mil och några lucky egg.

level 23 på 5 dagar är väldigt imponerande. Trodde det var omöjligt om inte du hade sagt det.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

@Devil May Cry:

Spelade spelet 5 dagar aktivt. Var ute minst 8 timmar om dagen i sammanlagt fem dagar och fångade endast en jävla massa pokemon nonstop.

Använde lucky egg hemma på kvällen och evolvade tretusen pidgeys.

Hade spelet igång till och från jobbe på cykel och tog stops och en och annan pidgey utöver dessa dagar.

Lvl 23.

Du får gärna berätta för mig hur det är omöjligt Det har gått ganska lång tid sen release nu.

Såg ett gym där jag bor med en LVL 31 som ledare. Det var flera veckor sen.
Fuskare som inte bannas.

Meningslöst spel.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Det är inte Niantic som skapat Pokéstops (känns det rimligt att de rest runt hela världen och tagit bilder?) - det är spelare av spelet Ingress, Niantics tidigare släpp, som skapat dessa stop i form av portaler i det spelet. Så skäll istället på folket i din ort som inte varit aktiva spelare av Ingress.

Nja, som jag har förstått det baseras portalerna (och därav pg) på all telefonaktivitet. Så ställen där det rings och skickas sms mycket, där spawnas det fler saker.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Efta:

Nja, som jag har förstått det baseras portalerna (och därav pg) på all telefonaktivitet. Så ställen där det rings och skickas sms mycket, där spawnas det fler saker.

Uhm, jag har bara nämnt vad pokéstops (och gym) baseras på, inget om var, hur eller varför Pokémons dyker upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Du spelade till level 23 och sedan kallar det skitspel. Så du har spenderat dagar om inte veckor på ett skitspel.

Vet inte riktigt vad det säger om dig.

Det säger väl mer om att man vill ge spelet tillräckligt mycket tid för att kunna utvärdera det ordentligt.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

@Devil May Cry:

Spelade spelet 5 dagar aktivt. Var ute minst 8 timmar om dagen i sammanlagt fem dagar och fångade endast en jävla massa pokemon nonstop.

Använde lucky egg hemma på kvällen och evolvade tretusen pidgeys.

Hade spelet igång till och från jobbe på cykel och tog stops och en och annan pidgey utöver dessa dagar.

Lvl 23.

Du får gärna berätta för mig hur det är omöjligt Det har gått ganska lång tid sen release nu.

Fuskare som inte bannas.

Meningslöst spel.

Skrivet av Wifi:

Det säger väl mer om att man vill ge spelet tillräckligt mycket tid för att kunna utvärdera det ordentligt.

Ni verkar missa min poäng totalt. Spelet är inte komplicerat, något djup har det inte direkt på något sätt. Det förändras inte direkt något märkvärdigt bara för att man har högre level. Om man nu spelet hookat en i 5 dagar och tagit 8 timmar alla dessa fem dagar så har det nog gjort sitt eller hur? Det var uppenbarligen kul under den perioden. Hade man inte gillat det hade man insett det väldigt mycket tidigare. Det är inte direkt ett djupt spel som sagt.

Sedan att man tröttnar, jo men tjena sånt är livet, man tröttnar på allt förr eller senare.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Fuskare som inte bannas.

Meningslöst spel.

Om det får dig att känna dig bättre lär han vara bannad nu i alla fall, är en shitstorm på andra forum över att massa höglevlade personer är bannade, självklart utan att de gjort något fel..
Gissar på att typ 99% av alla konton som är level 31 och högre inte finns längre då det tar så sjukt mycket tid att komma tid om man spelar själv..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Du spelade till level 23 och sedan kallar det skitspel. Så du har spenderat dagar om inte veckor på ett skitspel.

Vet inte riktigt vad det säger om dig.

Han kanske bor i stockholm eller liknanade där man kan ta det på 1-2 dagar.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Är det känt att man kan få ägg att röra på sig, dvs. Stå helt still på samma plats men ändå få äggen att röra på sig? Eller har jag upptäckt en bugg i spelet? Tacksam för svar, delar gärna med mig om hur jag går tillväga om detta inte redan är känt.

Permalänk
Medlem

Har farmat ihop två Gyarados och båda med twister... gg

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Skrivet av Mattzon2k:

Är det känt att man kan få ägg att röra på sig, dvs. Stå helt still på samma plats men ändå få äggen att röra på sig? Eller har jag upptäckt en bugg i spelet? Tacksam för svar, delar gärna med mig om hur jag går tillväga om detta inte redan är känt.

Ja, gps:en driftar iväg lite så får man lite steg. T.ex om jag sätter på hög precision, går in i spelet, sätter på endast enhet och sen in i spelet igen så springer den runt lite.

Eller hade du något annat?

Permalänk
Skrivet av Alligatorn:

Ja, gps:en driftar iväg lite så får man lite steg. T.ex om jag sätter på hög precision, går in i spelet, sätter på endast enhet och sen in i spelet igen så springer den runt lite.

Eller hade du något annat?

Jaså, då tänker vi nog på samma sak. Sambon gjorde det igår. Fick ca 1-2 km på 10 min genom att trycka på skärmen, tabba ner och upp appen flera gånger så den "hänger sig" sen driftar den iväg ibland, och ibland "moonwalkar" gubben och man kan sedan se att äggen "rör sig".

Rätt så gött att sitta på jobbet och få äggen att röra sig utan att behöva gå

Permalänk
Skrivet av Mattzon2k:

Jaså, då tänker vi nog på samma sak. Sambon gjorde det igår. Fick ca 1-2 km på 10 min genom att trycka på skärmen, tabba ner och upp appen flera gånger så den "hänger sig" sen driftar den iväg ibland, och ibland "moonwalkar" gubben och man kan sedan se att äggen "rör sig".

Rätt så gött att sitta på jobbet och få äggen att röra sig utan att behöva gå

Funkar skitbra för mig ibland men sen verkar den lyckas låsa positionen så vill det sig inte längre. Funkar bäst på jobbet inne i stan (stor betongbyggnad med massa andra likadana byggnader runt omkring) medans hemma (i fristående trävilla) låser den fast mycket snabbare.

On another note.. På android finns "Hög precision" Spara batteri" och "Endast enhet".
Efter någon uppdatering för ett tag sen så funkar inte "Spara batteri" läger på gpsen då den bara bestämmer med nätverk och inte har gps kopplad. Då kunde den springa iväg ordentligt om man tooglade wifi och höll på.

Permalänk
Medlem

Igår på Stockholms centralstation så virrade min gps bort sig totalt. Jag tror jag lyckades ta minst tio olika pokéstops och några Pokémon, vilka egentligen var utanför min räckvidd.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

"Eggs vill now have a chance to run away after being hatched in the next upcoming update to Pokemon GO"

nu ska ägg alltså kunna springa iväg efter det kläckts ? jo måste ju kännas jättekul att gå 10km och det sen försvinner va i helvete är detta för skit ???

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

"Eggs vill now have a chance to run away after being hatched in the next upcoming update to Pokemon GO"

nu ska ägg alltså kunna springa iväg efter det kläckts ? jo måste ju kännas jättekul att gå 10km och det sen försvinner va i helvete är detta för skit ???

Källa på det?
Känns ju lite som att de skjuter sig själva i foten om de implementerar något sådant...

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Sjukt komiskt om det stämmer, men du missade källa och inte sett någon info om det på t.ex Reddit.
Var ju en Meme ett tag att t.om ägg smiter nu (när patchen kom som gjorde det svårare att fånga) =D

Ah du tog ett parodi konto som info antar jag?
https://twitter.com/NianticLab/status/764589090067054592
Använder t.om bilden som var en aktiv Meme tidigare

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Efta:

Nja, som jag har förstått det baseras portalerna (och därav pg) på all telefonaktivitet.

Nej, portaler/pokestops är manuellt skapade. Däremot finns det olika teorier om koppling mellan vilda spawns i PGo och Ingress Exotic Matter.

Skrivet av BergEr:

Ah du tog ett parodi konto som info antar jag?
https://twitter.com/NianticLab/status/764589090067054592

Folk är lättlurade

Permalänk
Medlem

Att jobba känns roligare nu när de tre pokestopsen på Stockholms Central blommar i princip hela arbetsdagen Gick från level 18-20 bara idag!

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Att jobba känns roligare nu när de tre pokestopsen på Stockholms Central blommar i princip hela arbetsdagen Gick från level 18-20 bara idag!

Måste kännas skönt med ett jobb där man kan sitta med Pokémon GO uppe hela dagarna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Måste kännas skönt med ett jobb där man kan sitta med Pokémon GO uppe hela dagarna.

Självklart så finns det idioter som gör allt annat än att jobba. Dock så tillhör jag ej en av dessa. Däremot så har vi tider där det inte finns så mycket att göra

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Hört talas om friskvård och träna på arbetstid

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Va rätt najs att gå runt i stan, turista i sin egen stad (Stockholm) liksom. Åkte in till stan fem dagar i rad, spelade ca 3-5 timmar om dagen och kom till 20, dock extremt ineffektivt då jag endast använde ett egg till att utveckla. 0-23 på 2-3 dagar känns inte orealistiskt alls om man chillar i stan. Tipps - Medis, man sitter på 3 stop som överlappar + 11 buskar, alla har lures 24/7 jävla dårskap alltså. Kunde man se dem alla i ar skulle det va typ som Hitchcock "fåglarna", så sitter man hemma och får inte ens en weedle -.-

Visa signatur

| MB: ASRock Extreme 9 | CPU: i7-4790K | CPU-Kylare: Coolermaser Nepton 240M | GPU: SLI Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 3,5GB | PSU: Corsair RM1000 80+ Gold Certified | RAM: Corsair Vengeance 16GB 2x8GB 1600MHz | Lagring: Samsung 850 EVO 500GB | Chassi: BitFenix Colossus Window Blue | Skärmar: 3st VG248QE (144Hz), Samsung 42 Tum LED | Mus: Corsair RGB M65 | Tanjentbord: Corsair RGB K70 |

Permalänk
Skrivet av Herp Derp:

Va rätt najs att gå runt i stan, turista i sin egen stad (Stockholm) liksom. Åkte in till stan fem dagar i rad, spelade ca 3-5 timmar om dagen och kom till 20, dock extremt ineffektivt då jag endast använde ett egg till att utveckla. 0-23 på 2-3 dagar känns inte orealistiskt alls om man chillar i stan. Tipps - Medis, man sitter på 3 stop som överlappar + 11 buskar, alla har lures 24/7 jävla dårskap alltså. Kunde man se dem alla i ar skulle det va typ som Hitchcock "fåglarna", så sitter man hemma och får inte ens en weedle -.-

Vid Barnhusbron, på kungsholmensidan utanför trygg hansas kontor finns fyra pokestops som överlappar. Det finns även en laddstation och gratis wifi från com hem.

Permalänk
Medlem

Tips till er på obygden!

Fungerade utmärkt för mig!!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av vrmlnd:

Tips till er på obygden!
https://www.youtube.com/watch?v=Da2jrch8wKU

Fungerade utmärkt för mig!!

Fungerade inte. Gick med en vän med Incense.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Fungerade inte. Gick med en vän med Incense.
http://i.imgur.com/FquCcAf.jpg

Konstigt- fungerade för mig! Din bild visar förövrigt ingenting som tyder på att det är fel på insence-tricket. Hela grejen är att inga pokémon finns på nearby-listan och att man därför tvingar spelet att spawna lite ovanligare pokémon än normalt.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av vrmlnd:

Konstigt- fungerade för mig! Din bild visar förövrigt ingenting som tyder på att det är fel på insence-tricket. Hela grejen är att inga pokémon finns på nearby-listan och att man därför tvingar spelet att spawna lite ovanligare pokémon än normalt.

Problemet var mer att personen bredvid fick se ~5 pokémon, i en kombination av Rattata, Weedle och Pidgy, alltså inga högoddsare. Jag säger absolut inte att det inte fungerar, jag säger bara att det inte fungerade för oss, såg rätt roligt ut på GPSen.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Problemet var mer att personen bredvid fick se ~5 pokémon, i en kombination av Rattata, Weedle och Pidgy, alltså inga högoddsare. Jag säger absolut inte att det inte fungerar, jag säger bara att det inte fungerade för oss, såg rätt roligt ut på GPSen.

Låter skumt! Hela grejen var att man skulle vara på ett ställe där inga andra pokémon spawnar, så kanske fungerar det bara om man är ensam.

Permalänk
Medlem

Har intresset för spelet svalnat helt och hållet eller är det bara inte intressant att diskutera längre?

Hur som helst så släpptes det en ny uppdatering till spelet idag där Niantic lagt till sin version av IV-analys. Istället för att kunna se Attack, Defence och HP i rena värden får vi istället kommentarer från vårt lags tränare om hur bra dem är.

Patch notes: "Implemented Pokémon Appraisal: Trainers will now be able to learn about a Pokémon’s attack and defense capabilities from their Team Leader (Candela, Blanche or Spark) to determine which of their Pokémon have the most potential for battle."

Polygons artikel med tolkning av de olika uttrycken som ens ledare gör.

Enligt mig inte i närheten av lika användbart som rena värden i siffror, men fortfarande mycket bättre än ingenting alls. Nu väntar vi bara på en fullständig karta över pokémon som är nära.

Visa signatur