Speldator för MAX 28000kr som lirar som hackintosh

Permalänk
Medlem

Speldator för MAX 28000kr som lirar som hackintosh

Hej!

Jag hade tänkte att köpa ett riktigt monster till gaming pc som får ligga på MAX 28000kr. Jag är inte världens bästa på att bygga ihop datorer så kommer försöka hålla mig till hemsidor som kan göra det åt mig.

Mina önskemål är att kunna köra en dualboot installation med Mac för jobb och spela på Windows installationen. För att kunna bygga en hackintosh så behöver man ha hårdvara som går ihop med El Captain / Sierra. Jag har byggt ihop en dator med hjälp av information från tonymacx86.com och undrar vad ni tycker om ihopsättningen och vad ni har för synpunkter på chassi, moderkort osv osv. Om det är något jag missar så är jag extremt tacksam för hjälp.

https://www.komplett.se/product/11119#!tab:extra

Corsair Carbide Clear 400C Midi Tower
Corsair AX 760, 760W PSU
Intel Core i7-6700K Skylake Processor
Cooler Master Seidon 120V v2 CPU Kylare
Gigabyte GA-Z170X-Gaming 5, Socket-1151
Crucial Ballistix Sport DDR4 32GB
MSI GeForce GTX 1080 Aero OC (Vet att grafikkortet inte har drivrutiner än)
Samsung PM951 SSD 512GB M.2 PCIe
Seagate Barracuda 2TB 3.5"

Jag har bold markerat det som är ändrat från förvalda produkter. Så vad tror ni, kommer det funka, eller har ni några andra förslag?

Permalänk
Medlem

@Livog:

Sätt ihop datorn på Inet med Titan X så bjuder dem på monteringen.
https://www.inet.se/produkt/5408422/nvidia-titan-x-12gb-pasca...

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem

@D-ryd: Magiskt kort men jag vet inte om det är värt att lägga 5000kr extra för kanske ca 14% ökad prestanda. Det är nog också möjligt att vi kommer se ett GTX 1080 Ti snart också. GTX 1080 kommer nog räcka för mig (Battelfield 1)

Permalänk
Avstängd

@Livog:

>Max 28.000
>Vill inte lägga pengar på minimal prestandavinst.

Vilken planet är du ifrån

PS. Jag hade hellre köpt en lite dyrare luft cpukylare än en billig vatten.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

@lakej: Tack för ditt tips. Jag är inte expert på sånt här så hur skulle du bygga ihop det för att maximera prestanda för pengarna?

Permalänk
Medlem

Jag skulle föreslå att inte köra med blowerfläkt på grafikkortet när du ändå kan utnyttja utrymmet i chassit med en Palit eller liknande. Dessutom fick jag problem med coil-whine på två olika Aero 1070 kort, vet inte om det är samma för 1080 och det kan vara jag som hade otur.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700k | Moderkort: Asus Z170I Pro Gaming | Grafikkort: MSI GTX 1070 Gaming X | Ram: Kingston HyperX 16GB DDR4 (2133MHz) | PSU: Fractal Design Edison 550W | Chassi: Fractal Design Define Nano S.