Permalänk
Inaktiv

Ice Cap (SA R3, PBT!) tillgängligt på PMK

pbt
Permalänk
Medlem

"Although we are very pleased with this keyset there are a few minor cosmetic issues related to sink and side wall warping that we are still working to improve. Unfortunately, those types of defects are difficult to eliminate entirely because we are using the same tooling that produces our thick two-shot ABS keysets."

Tråkigt med tanke på de problem man sett redan innan, om det är värre nu. Jag skulle aldrig betala så mkt för en produkt med sådana brister.. Även om det är en "one of a kind".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem

Nä, hade jag varit sugen på SA-liknande tangenter i PBT hade jag satt mitt hopp till Matt3os M3. Garanterat bättre, snyggare och dessutom inte platt.

Permalänk
Inaktiv

Vi får se, det bidde en beställning här i vilket fall. Återkommer med utvärdering när de landat.

De kan ju vara så att de (SP/PMK) blivit mer kundmedvetna och att de numera lyfter de kända svagheterna de har i QC-processen istället för att "mörka".

Personligen tyckte jag det lät trevligt med en stilren B(lack)-on-W(hite) variant, jag gillar gorton-fonten, (och f.ö. lär det bli en "M3" också om den blir av). Oavsett: PMKs/SPs kvalitetssäkringsproblem så är de ändå i allmänhet bättre än ABS-stock-caps (även om man får sandpappra lite), undantaget såklart top-skiktets caps (realforce/hhkb/leopold/model F/M /etc.).

Permalänk
Medlem

Läste precis att novatouch slutats tillverkas och saluföras.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Skrivet av Heinel:

Läste precis att novatouch slutats tillverkas och saluföras.

Skickades från m.sweclockers.com

Var läste du detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Var läste du detta?

Läste det på DT som länkade till reddit.
https://m.reddit.com/r/MechanicalKeyboards/comments/50mt2u/wi...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Skrivet av Heinel:

Tack för länken. Tråkigt, Novatouch var ett tillgängligt alternativ för folk som vill pröva Topre. Hoppas någon återförsäljare ser glappet i marknaden och tar in alternativa bord.

Permalänk
Medlem

GMK WoB är uppe på Originative

Heter visst GMK Originative numer

Permalänk
Medlem

Oklart om detta passar in i denna tråd då jag inte sett någon diskussion om tyngre moddar men testar ändå.

Jag drack lite väl mycket senaste jag bytte brytare på ett av mina mekaniska tangentbord och råkade slita bort en bit av en krets. I vanliga fall brukar det gå bra att bygla men med detta tangentbord är det lite svårare då de etsade kretsarna sitter på ovansidan kortet.
Efter mycket om och men lyckas jag bygla "upp" tangenten/brytaren men tangentbordet skickar numera konstant ut signaler för f,8,5 och möjligtvis några andra kommandon jag inte kunnat tolka än.

Är detta något som går att lösa eller är tangentbordet bara skräp numera?

Permalänk
Medlem

Jag vill bara tipsa er om att Cherry G84-4100 säljs på asedo.se för 21 kr st.

Jag beställde några och fick dem idag.

Definitivt inte några jättebra tangentbord, men kan vara roliga att experimentera med, kanske modda eller så. http://shop.asedo.se/products/Moss-tangentbord/Tangentbord-ka...

Edit: ärligt talat, de är faktiskt dåliga tycker jag. Köp på egen risk. Jag tänker inte rekommendera dem, men låter inlägget stå om nu någon skulle vilja leka med dem. Kan det vara fejk?

Permalänk
Inaktiv

@V.V.S.: 21 SEK, får ju vara väldigt dåliga för att det inte ska vara prisvärt
ML-brytaren f.ö.
Ypperligt för t.ex. LAN eller annan tillställning med hög spillrisk, blir ju nästan ett engångstangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

@V.V.S.: 21 SEK, får ju vara väldigt dåliga för att det inte ska vara prisvärt
ML-brytaren f.ö.
Ypperligt för t.ex. LAN eller annan tillställning med hög spillrisk, blir ju nästan ett engångstangentbord

Ja, de är små och behändiga och säkert roliga som grund för projektbyggen.

Eftersom de är så billiga så kan man med fördel ta flera stycken (dock är frakten på 100kr).

Permalänk
Skrivet av V.V.S.:

Jag vill bara tipsa er om att Cherry G84-4100 säljs på asedo.se för 21 kr st.

Jag beställde några och fick dem idag.

Definitivt inte några jättebra tangentbord, men kan vara roliga att experimentera med, kanske modda eller så. http://shop.asedo.se/products/Moss-tangentbord/Tangentbord-ka...

Edit: ärligt talat, de är faktiskt dåliga tycker jag. Köp på egen risk. Jag tänker inte rekommendera dem, men låter inlägget stå om nu någon skulle vilja leka med dem. Kan det vara fejk?

Hade du någon rabattkod för fraktkostnaden eller fick du betala 120 kronor allt som allt?

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Hade du någon rabattkod för fraktkostnaden eller fick du betala 120 kronor allt som allt?

Nä, jag hade ingen rabattkod. Jag tog dock flera stycken, just för att de kostade 20 spänn st. Man får liksom 5 st för mindre än vad ett kostar normalt sett. Önskar jag hade haft en rabattkod för frakten.

Permalänk
Skrivet av V.V.S.:

Nä, jag hade ingen rabattkod. Jag tog dock flera stycken, just för att de kostade 20 spänn st. Man får liksom 5 st för mindre än vad ett kostar normalt sett. Önskar jag hade haft en rabattkod för frakten.

Hade köpt hem ett ifall inte frakten vart så sjukt dyr. En i min klass köpte ett förra året men han verkar ha tappat bort de..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Inaktiv

Tyckte precis att min Topre-familj var i stort sett komplett (förutom Topre type Heaven, som jag tycker kan kvitta lite), och så kommer "Topre 1800" från Leopold!

(Och så klart: Realforce RGB som också är på gång, kom jag ihåg nu)

...man blir nog aldrig "färdig"

P.S. Leopold FC980C (och M). Släpps i "maj" D.S.

Permalänk
Medlem

@kiyoshi: gissar att du redan har koll, men jag tycker det låter som att du fått en kortslutning någon stans, brytarna sitter som regel i en stor matris, brukar gå att felsöka ganska enkelt. Om du inte får ordning på det så kan du ju alltid bygga något kul med brytarna och keycapsen, alt. sälja det till någon som kan plocka delarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av V.V.S.:

Definitivt inte några jättebra tangentbord, men kan vara roliga att experimentera med, kanske modda eller så. http://shop.asedo.se/products/Moss-tangentbord/Tangentbord-ka...

Edit: ärligt talat, de är faktiskt dåliga tycker jag. Köp på egen risk. Jag tänker inte rekommendera dem, men låter inlägget stå om nu någon skulle vilja leka med dem. Kan det vara fejk?

Damn, beställde 5 st idag : P
Synd att man beställa innan editen.

Aja, något kan man nog göra med dem bara för skojs skull, vad är det dåliga med dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiyoshi:

Damn, beställde 5 st idag : P
Synd att man beställa innan editen.

Aja, något kan man nog göra med dem bara för skojs skull, vad är det dåliga med dem?

Alltså, de är ju inte HELT kassa och tydligen ska de vara relativt bra om man smörjer in switcharna. De känns billiga och plastiga. Men ska du ha dem som slit-och-släng-tangentbord så kommer de att fylla sina syften utan större problem.

Permalänk
Medlem

I natt kastade mitt keytronic in handuken efter många år av trogen service, men kaffetåligt var det dessvärre inte, öppnade det men flertalet av banorna såg brända ut(?).

Går i funderingarna på ett kinesis advantage, någon som har input gällande detta, byggkvalité osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av V.V.S.:

Alltså, de är ju inte HELT kassa och tydligen ska de vara relativt bra om man smörjer in switcharna. De känns billiga och plastiga. Men ska du ha dem som slit-och-släng-tangentbord så kommer de att fylla sina syften utan större problem.

Tänkte se om man kunde byta brytare alt bygga ett nytt tangentbord om kretskortet är något att ha

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiyoshi:

Tänkte se om man kunde byta brytare alt bygga ett nytt tangentbord om kretskortet är något att ha

Jag har för mig att brytarna är fastlödda. Jag tänker mer att jag skalar tangentbordet och sätter den i nån fin träram av nåt slag. Kanske ger bort en eller så. De är små och väger väldigt lite så de är ju bra tangentbord att ha med sig.

Permalänk
Medlem

@V.V.S.:

Hur är de jämfört med kassa Dell rubber dome? Likvärdiga?

Permalänk
Medlem

@maximm: Jag tycker ML är hyfsat jämförbara med bruna MX. Förutom att slaglängden är väldigt kort på ML-brytarna. Jag är dock inget stort fan av någondera och skulle inte vilja använda varken ML eller bruna MX dagligdags, men lite då och då, här och där funkar de utmärkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

@V.V.S.:

Hur är de jämfört med kassa Dell rubber dome? Likvärdiga?

De är nog bättre än rubber dome, det vill jag nog påstå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av V.V.S.:

Jag har för mig att brytarna är fastlödda. Jag tänker mer att jag skalar tangentbordet och sätter den i nån fin träram av nåt slag. Kanske ger bort en eller så. De är små och väger väldigt lite så de är ju bra tangentbord att ha med sig.

vad jag vet är det standard att mekaniska brytare är fastlödda?

Permalänk
Medlem

Låter ju bra, kanske kan vara värt att beställa hem ett gäng extratangentbord till jobbet.

Permalänk
Medlem

Cherry G84-4100 känns kanske som tangentborden i Thinkpad (T40, T60 osv) och klart bättre än Lenovos separata Thinkpad tangentbord som jag köpte för nästan tusen kronor i tron att det skulle vara lika bra som tangentborden i Thinkpad, vilket det inte alls är. Använder MX-bruna annars och ML-brytarna verkar vara helt ok, inte stickiga eller annat. Köpte dumt nog exakt samma Cherry tangentbord ned norskt layout på Tradera för 350kr förra veckan och nu några till från Asedo efter att ha använt det dagligen. Trevligt format och för mig fungerar det fint som mitt standard tangentbord som det är just nu.

Permalänk
Medlem

Blev en "börja-skolan"-present till migsjälv, aliexpress-kopia av winkeyless Hhkb-tolkning. Bruna gaterons, lila leds och vita keycaps för under 1000kr Ink frakt. Får förvisso löda ihop det och programmera själv - men vafan det kan det vara värt

@twk köpte ifrån samma säljare som dig, fick man med alla resistorer och annat tjafs som behövs eller fick du komplettera med något på ditt kit?

Skickades från m.sweclockers.com