grafikkort för X34 predator

Permalänk
Medlem

grafikkort för X34 predator

Tjena swec Jag har tänk spara till en x34 predator. Jag undrar om det räcker att driva den med ett GTX 1070? Har strax råd med ett. behöver inte köra allt högsta detail nivå. Vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Ett 1070 kommer nog kunna driva den rätt bra. Jag har ett 970 till min 34" Samsung som enbart går i 60Hz visserligen, och generellt klarar jag väl att hålla 60 fps på grafikinställmingarna någonstans runt medium i de flesta lite mer intensiva spel. Ett 1070 är ju rätt mycket kraftigare så då kommer du ju kunna höja nivån lite till jämfört med det samtidigt som du får upp mot 100 fps.

Ska man upp på maximala grafikinställmingar så krävs mer kraft dock

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Kanske oviktigt, men jag kör 2 x Asus780 Strix (6GB/st) och det funkar alldeles förtäffligt till skärmen. Är ändå på gång att uppgradera så är du intresserad av korten så är det bara att höra av dig.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem

@Aqua_HeaD: Tack! Men jag vill köpa nytt direkt.

Permalänk
Skrivet av Axel95:

@Aqua_HeaD: Tack! Men jag vill köpa nytt direkt.

Jag kör Titan X(P) för driva X34. Men om du kör lite äldre spel eller mindre krävande spel. Eller inte kör allt på max så funkar 1070.

Visa signatur

nVidia Titan X (Pascal), Intel i9 9900K, 32 GB DDR4@3200 MHZ, Samsung 970 EVO 1TB, Asus Maximus Gene XI.

Acer Predator X34 @100hz
Logitech G903 (mus), G513 (tangentbord).
PRO X 2 Lightspeed (hörlurar).

Permalänk
Medlem

Jag har själv en X34a samt ett Palit superjetstream 1070 och en 6600k klockad till 4.5ghz och jag har inte haft några problem med titlarna GTA V, Rainbow Six Siege, Arma 3, Battlefield 4, Cs GO utan kan maxa på allihopa och få 60+fps.

Permalänk

Sitter på en X34 med GTX 970 SLI, och det pinnar på bra, fast inte många top rate titlar som man kan köra 100Hz utan att tumma på settings, kvalitet o.s.v. men 3440x1440 i 100Hz kräver en del. Så tror ett 1070 är i väl svagaste laget faktiskt för att maxa dagens spel och få 100Hz.

Just GTA V fungerar förvånansvärt bra iaf!

Fast som sagt, det mesta beror på vad du spelar, och om du kan tumma på vissa visuella inställningar. Men nära max funkar faktiskt riktigt bra (iaf. med min uppsättning).

Är sjukt nöjd med monitorn i övrigt! ...och jag verkar ha fått ett bra ex!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vet ni något om denna hemsida om den är pålitlig? https://eucomtech.eu/se/getforce-gtx-1070-amp.phtml?google-an...

Permalänk
Medlem

@Tinypope: CS GO ska man köra på low eftersom man siktar på att köra det i 300fps. Inte riktigt relevant till tråden men men

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

@Axel95: Nej. Eller kanske men det är ju inget vidare "känt", då brukar jag tycka det är bättre med t.ex Inet eller Komplett så man vet att man har sin garanti osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

@Axel95: Nej. Eller kanske men det är ju inget vidare "känt", då brukar jag tycka det är bättre med t.ex Inet eller Komplett så man vet att man har sin garanti osv

OK det är så att denna hemsida kvar kortet 600kr än närmaste konkurent

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinypope:

Jag har själv en X34a samt ett Palit superjetstream 1070 och en 6600k klockad till 4.5ghz och jag har inte haft några problem med titlarna GTA V, Rainbow Six Siege, Arma 3, Battlefield 4, Cs GO utan kan maxa på allihopa och få 60+fps.

Hur Höga inställningar har du för att köra i 100hz

Permalänk
Medlem

@Axel95: ändå inte värt det.