Datorn Fryser och måste startas om manuellt
Speldator problem (Stänger av sig själv)
OS - Windows 7 Professional 64 Bit
Moderkort - Z170 Pro Gaming (LGA 1151)
CPU - I7 6700k
CPU Kylare - Noctua NH-D15
Ram - Corsair Vengeance 2x8 =16gb 2400DDR4
GPU - MSI 980 TI -> Utbytt till EVGA FTW 960 och sedan tillbaka till MSI 980 TI (Nytt 980 ti, inte samma som förut)
Hårddisk - Samsung 240 SSD + Western digital black 1TB + Western digital green 2TB
Nätaggregat - Corsair CX750M -> Utbytt till EVGA Supernova G2 850
Chassi - NZXT Phantom
När jag spelar (Just nu WoW Legion) så efter ett par timmar (ibland ett dygn eller två) så fryser datorn helt och jag måste reboota manuellt via knappen på datorn.
I eventviewer så står det såhär: https://puu.sh/qWnru/f989bcd317.png
''Kernel-Power ID 41 (63)'' Datorn har startats om utan att ha stängts av ordentligt först. Det här felet kan orsakas om datorn har slutat svara, om den crashat eller om strömförsörjningen oväntat bryts.''
Temperaturen är normal. Kanske uppåt 50 grader på CPUn och 70 på GPUn.
Åtgärder som jag har provat: Harar bytt ut grafikkortet två gånger och bytt ut nätaggregatet då jag fick tips om att det kan vara det som får det att strula. Även uppdaterat drivrutiner till moderkortet till senaste.
Haft datorn sedan November och blivit mer och mer frekvent på senare tid och händer 1-2 gånger om dagen nu.
Vad kan orsaka detta och vad behöver jag göra? Tips tack!
All hjälp uppskattas tack så mycket på förhand!
Mvh Muukzor.
Edit1: Googlade, folk med Asus moderkort har haft samma problem med fast boot. Tagit bort fast boot nu. Även öppnat upp datorn och tagit ur och satt i sata kabeln till SSDn.