Permalänk
Medlem

Själv har jag installerat och spelat Bad Company 2 igen, finns fortfarande mängder med servrar och spelare

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Mange75:

Tyckte betan växte och växte , ska bli kul med TDM eller Domnation utan en massa tanks och grejor.
Tyskarnas tank sniper va sweeeet bra malle i den.
Mvh / Mange

Får hålla med här. Var väldigt skeptisk i början men hade faktiskt riktigt kul i slutet av betan. Lite andra banor, kanske ett "infantry only"- läge så kan det bli riktigt bra ändå.
Är m.a.o försiktigt optimistisk

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Får hålla med här. Var väldigt skeptisk i början men hade faktiskt riktigt kul i slutet av betan. Lite andra banor, kanske ett "infantry only"- läge så kan det bli riktigt bra ändå.
Är m.a.o försiktigt optimistisk

Samma här, jämförde för mycket med 4:an i början. Det är ingen BF4 dödare, det är för olikt. Som eget fristående spel är det faktiskt skoj. Kommer varva mellan både BF4 och BF1 beroende vad jag känner för. Olika spel helt enkelt både spelkänslan och naturligtvis tidsepoken.

Permalänk
Medlem

Spelade lite BF4 nu när BF1 betan är nere och jäklar vad fult det ser ut jämfört med BF1 Dice har verkligen steppat upp det grafiska får man säga.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gujukal:

Spelade lite BF4 nu när BF1 betan är nere och jäklar vad fult det ser ut jämfört med BF1 Dice har verkligen steppat upp det grafiska får man säga.

Ja det har hänt en del på 3 år.
Vi som har spelat Battlefront,har ju vant oss.:)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Ja det har hänt en del på 3 år.
Vi som har spelat Battlefront,har ju vant oss.:)

Japp, spelade bara battlefront betan. Spelade bara på medium i BF1 men det var bra mycket snyggare än BF4 på ultra i min mening.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk

Inte alls imponerad. Alldeles för lågt tempo i spelet. Inga svettiga action-ögonblick som i 3an eller 4an och till viss del 2an. All realism med dåliga vapen som tar lång tid på sig och har dålig precision gör att man bitvis nästan nickar till och somnar i eldstriderna. Samt för kraftiga snipers och tanks, men de kommer väl justera till sig. Tempo och variation, det är där spelet kommer till korta.

Betan av bf4 spelade jag som ett svin och hade skitkul. Efter 2-3 dagar med bf1 kändes det mesta gjort och jag var inte alls road. Trist.

De får rycka upp sig rejält om de ska lyckas få mig att köpa spelet.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem

Spelade bf4 idag igen, första gången sen bf1 va slut... saknar bf1!
Tror det kommer bli riktigt bra! Inte haft så kul när vi suttit i TS ett gäng och lirat sen bf2 tiden!
Bf2 och 42 är fortfarande dom bästa bf spelen tycker jag... men detta kommer nog upp och nosar på dom med...

Permalänk
Medlem

Jag hoppade aldrig på tåget med BF4. Jag var nära att köpa Battlefront, men det blev aldrig tack o lov som det floppade.
Men BF1 ska jag köpa! Har lirat betan så mycket jag kunde och kul var det!

Permalänk
Medlem

Tror och hoppas att de kommer justera de vapen som hade på tok för stor spridning på skotten. Kommer inte ihåg namnen men några var helt hopplösa att försöka skjuta med på medelavstånd ens med kontrollerad tapfire. Sedan fanns det andra vapen som funkade helt ok och så snipervapnen som var väldigt pricksäkra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Men shotguns var iaf kraftfulla, hur nu det kan vara en positiv sak. Dom var en "victory" stick..

Permalänk

@marmeladov:

BF4 är för casual, krävs inte mycket för att man ska lyckas döda någon. Det kändes som att de gjorde det lättare och lättare med alla hjälpmedel så som weapon lock, protective shields, MP-APS osv.

BF1 är som du säger långsammare än 4an men det krävs mer för att döda (om vi bortser stridsvagnar som är OP), du har inte alla hjälpmedel som 3an och 4an ger dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosapantern:

@marmeladov:

BF4 är för casual, krävs inte mycket för att man ska lyckas döda någon. Det kändes som att de gjorde det lättare och lättare med alla hjälpmedel så som weapon lock, protective shields, MP-APS osv.

BF1 är som du säger långsammare än 4an men det krävs mer för att döda (om vi bortser stridsvagnar som är OP), du har inte alla hjälpmedel som 3an och 4an ger dig.

BF4 är casual om du lirar på en casual server,klart det är lättare att döda någon då!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Skrivet av Rosapantern:

@marmeladov:

BF4 är för casual, krävs inte mycket för att man ska lyckas döda någon. Det kändes som att de gjorde det lättare och lättare med alla hjälpmedel så som weapon lock, protective shields, MP-APS osv.

BF1 är som du säger långsammare än 4an men det krävs mer för att döda (om vi bortser stridsvagnar som är OP), du har inte alla hjälpmedel som 3an och 4an ger dig.

Snarare lättare att döda folk i bf1 tycker jag. Välj bara sniper så dödar man allt och alla, typ.

Jag pratar inte om hjälpmedel hit eller dit. Jag pratar tempo och eldstrider, samt spelkänslan, eller avsaknaden av densamme, som följer därav. Att två spelare står på 10-15m och missar typ hälften av skotten och båda hinner tömma varsitt magasin som i bf1, är jag inte intresserad av, hur realistiskt det än må vara. Med den avsaknaden av precision kan jag lika gärna spela på konsoll, vilket jag självklart aldrig skulle göra.
Spelet går sakta och det är klart svårare att nyttja olika spelsätt än i bf3 och bf4 tycker jag. Som sagt, detta tröttnade jag på efter några dagar just pga avsaknad av variation. Ge oss ett nytt bf3, utan alla battlepickups och annat trams som fanns i bf4.

Skrivet av linde:

BF4 är casual om du lirar på en casual server,klart det är lättare att döda någon då!

Helt enig. Vad jag sett av bf1 så saknar det helt klart bredd som faktiskt finns i 3 och 4.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem

En kompis till mig har bokat den 2'a av 3 beställnings gåvor av Battlefield 1 för cirka 700 kr på Origin men han valde direktbetalning men det står än för honom "Behandlas" trots att han valde Direkt betalning. Spelet bokade han den 6'e September

Eller är det inte bara han som har detta konstiga?

Poängen med frågan är att pengarna hans inte har dragits fast han valde "Direkt betalning"

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Lego Master

@Vangen:
Har dom gjort rätt har dom bara gjort en prelbokning på hans konto som dom sen claimar när spelet släpps och blir tillgängligt, dvs i lagens mening levererat varan.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd
Skrivet av marmeladov:

Inte alls imponerad. Alldeles för lågt tempo i spelet.

BF4 är ju uppspeedat och helt orealistiskt
BF1 påminner mer om BF2 i känsla vilket bådar gott.
självklart ett köp.

Testade lite BF4 igen men det är för arkad och grafiken är mer grovhuggen och trist
betydligt mer detaljer och närvarokänsla i BF1

fasen man behöver inte äns uppgradera datorn till BF1 (möjligen 8gb minne till)
låg på över 100fps i ultra settings 1080P nästan hela tiden

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

BF4 är ju uppspeedat och helt orealistiskt
BF1 påminner mer om BF2 i känsla vilket bådar gott.
självklart ett köp.

Testade lite BF4 igen men det är för arkad och grafiken är mer grovhuggen och trist
betydligt mer detaljer och närvarokänsla i BF1

fasen man behöver inte äns uppgradera datorn till BF1 (möjligen 8gb minne till)
låg på över 100fps i ultra settings 1080P nästan hela tiden

BF1 är det bästa sen 1942.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Skrivet av pg_ice:

BF4 är ju uppspeedat och helt orealistiskt
BF1 påminner mer om BF2 i känsla vilket bådar gott.
självklart ett köp.

Testade lite BF4 igen men det är för arkad och grafiken är mer grovhuggen och trist
betydligt mer detaljer och närvarokänsla i BF1

fasen man behöver inte äns uppgradera datorn till BF1 (möjligen 8gb minne till)
låg på över 100fps i ultra settings 1080P nästan hela tiden

Köp det du. Jag kommer köpa mig ett schackbräde och åtnjuta samma tempofyllda spel som bf1-betan visade.
Kör hårt.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem

Ang tempo så tyckte jag bf1 hade mer av som gamla bf1942 dvs lite långsammare och en mer kännsla av utsatthet.
Visst jag gillar stilen från bf3 och bf4 också men i ärlighetensnamn så är det mer "cod-ifierat", dom ville casha in och försöka sno spelare från cod som var otroligt populärt då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

@MrTin: Nu är alla DLC:s till BF4 gratis igen (t o m 19/9);

https://www.battlefield.com/news/road-to-battlefield

Visa signatur

|Asus Crosshair VIII Dark Hero|Ryzen 7 5800X3D|Corsair H115i Elite Capellix|2x 16GB Kingston Fury Renegade 3600MHz CL16|MSI RTX 3080 Suprim X|SSD1: WD Black SN750 1TB|SSD2: Samsung 860 EVO 1TB|Dark Base Pro 900|Dark Power Pro 11 1000W|Acer Predator XB273K|Corsair Strafe MX Red|Corsair Ironclaw RGB|OS: Win 11 Pro|

Permalänk
Medlem

Skulle vart kull om dom la till senapsgas

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Senapsgas finns redan väl?

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Senapsgas finns redan väl?

Jooo.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Har Battlefield 1 Mantle?

Permalänk
Medlem

@Naxos: Mantle lär väl inte hända men att det skulle kunna komma stöd för Vulcan (som delvis bygger på mantle) tids nog är ingen omöjlighet. Har för mig att jag läst någonstans för ett tag sedan att det fortfarande var öppet för både Dx12 och Vulcan men kunde inte hitta den artikeln nu...

Permalänk

@Naxos: Betan körde DX12 att det skulle ändras till skarpa versionen låter inte sannolikt.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Själv har jag installerat och spelat Bad Company 2 igen, finns fortfarande mängder med servrar och spelare

Sist jag va inne för ca 1.5 år sen var det bara fullt av hackers... knappt spelbart. Vet inte ens om punkbuster fortfarande uppdateras för BC2? eller om det finns några admins på servrarna.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ang tempo så tyckte jag bf1 hade mer av som gamla bf1942 dvs lite långsammare och en mer kännsla av utsatthet.
Visst jag gillar stilen från bf3 och bf4 också men i ärlighetensnamn så är det mer "cod-ifierat", dom ville casha in och försöka sno spelare från cod som var otroligt populärt då.

Skickades från m.sweclockers.com

Nja det stämmer ju inte. BF3 och Bf4 är mkt mindre COD än Hardline och Battlefront och BF1. Mer bulletdrop, större kartor m.m. BC2 var mycket mer COD, samt BF3 Close Quarters.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Nja det stämmer ju inte. BF3 och Bf4 är mkt mindre COD än Hardline och Battlefront och BF1. Mer bulletdrop, större kartor m.m. BC2 var mycket mer COD, samt BF3 Close Quarters.

Jag menar mer att bf3 kom när cod was the shit.
Det vara ganska solklart att man skulle med på den vågen.
Jag tycker bf1 kändes som gamla bf mer och framförallt
Bort med alla heat signals och sånt skräp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc