Permalänk
Medlem

Har haft skägg länge nu men aldrig låtit det växa mer än 1-2cm, det blir för jävla jobbigt att hålla på med. Du ska duscha, fixa håret och sedan hålla på med skägget?? Fan tjejen och polarna får ju stå och vänta en timme på att DU/JAG ska bli klar!!

Nä, blir att raka av det efter vintern!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

@PsyCor Jag gillar själv denna kombo, det är som vax men med mer olja i sig, sk balm. Beroende på hur busigt ditt skägg är så ska man använda den produkt som det passar best till.

Läste beskrivningen och låter som något som kan passa mig då jag lätt får torr hud/flagnar/mjällar lite i skägget! Ska beställa och testa

Bilden verkade inte funka att länka som jag försökte tidigare så här kommer en ny på en väldigt trött och sliten herre på dryga 33 år.

Permalänk
Skrivet av svalle:

Det luktar avundsjuka

Det är det kanske också... jag kommer till en viss längd och vill gärna över den men det kliar så dj*vulskt. Hur lyckades ni övriga komma över den längden?

Visa signatur

Göm hornen ko!

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av PsyCor:

Läste beskrivningen och låter som något som kan passa mig då jag lätt får torr hud/flagnar/mjällar lite i skägget! Ska beställa och testa

Bilden verkade inte funka att länka som jag försökte tidigare så här kommer en ny på en väldigt trött och sliten herre på dryga 33 år.
http://forumbilder.se/FB3E3/dsc-0203.JPG

Vilken fantastisk täckning du har! Mot mjäll etc fungerar olja kanon! Mjukgör och håller bakterier borta.

Skrivet av bobonolla:

Det är det kanske också... jag kommer till en viss längd och vill gärna över den men det kliar så dj*vulskt. Hur lyckades ni övriga komma över den längden?

För mig har det aldrig riktigt kliat så mycket, andra verkar olja och skäggbalm hjälpa mycket!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Skrivet av XHI:

Så det är borta? ;_; Hur ser mannen ut nu?

Jag har alltid haft några millimeter, men för runt ett år sedan sade en vän till mig: skaffa redigt skägg för f*n! Och som Barney Stinson skulle ha sagt: Challenge accepted.

Skrivet av PsyCor:

@timpaatkins: Vi måste ju få se efter-bilden då också!

Har själv skägg och har kört skägg i varierande längd de senaste tio åren, är dock rädd för att någon gång raka av mig av det faktum att jag kommer se ut som 12 igen

"Problemet" med min skäggväxt är att det lätt blir spretiga hårstrån och min mustasch blir aldrig sådär härligt fyllig så jag kan göra något roligt med den

Skrivet av PsyCor:

Jag tar gärna tips på lite bra oljor och så, trots att jag haft skägg under så lång tid har jag aldrig "vårdat" det ordentligt annat än att jag använder vanligt hårschampo och balsam i det när jag duschar.

Fixar nästa vecka då jag är ute på vift i italien nu!

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Medlem

Jag vet inte jag får alltid lite så där obehags rysningar av skägg, en sådana krypande, stickande, kliande känsla längs områdena där skiten växer. Tät följt av en kontroll att jag inte har några strå som muterat och blivit jätte långa. Inte min grej. Lite samma känsla som man får av extrema trypophobia bilder. (googla det på egen risk).

Men tackvare både denna modeflugan och filurer som er så har jag blivit av med största delen fobi, nu kan jag iallafall hålla en konversation och titta på personen med skägg. Det hade jag svårt för innan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Vilken fantastisk täckning du har! Mot mjäll etc fungerar olja kanon! Mjukgör och håller bakterier borta.

Tackar! Menar du "färgsättningen" på det? Börjar få ljusare/grått skägg som börjar sprida sig från runt munnen och nedåt hakan. Ser fram emot att förhoppningsvis få härligt silver/grått skägg faktiskt

Eller menade du något annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobonolla:

Det är det kanske också... jag kommer till en viss längd och vill gärna över den men det kliar så dj*vulskt. Hur lyckades ni övriga komma över den längden?

Det är bara att stå ut ett par dagar, sen slutar det klia. Så på ren vilja helt enkelt. Sedan tycker jag det hjälper att tvätta skägget när det kliar, då lindrar det lite.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Rekordmedlem

Jag har ofta skägg på vintern för att det är praktisk, det värmer när man cyklar och det är roligt när småbarnen frågar om man är tomten men olja o vax kladdar jag bara ner mitt skägg med om det skulle råka bli fel på cykeln och jag blir skitig så jag råkar gnussa in nått i skägget.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av mrqaffe:

Jag har ofta skägg på vintern för att det är praktisk, det värmer när man cyklar och det är roligt när småbarnen frågar om man är tomten men olja o vax kladdar jag bara ner mitt skägg med om det skulle råka bli fel på cykeln och jag blir skitig så jag råkar gnussa in nått i skägget.

Hehe, jo det hände när jag meka med motorcykeln blev det lite jobbigt att hålla i sig med att inte vilja dra handen igenom skägget. x)
Sålde ju den så nu blir det lite mindre skit med bil. ^^

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Jag letade runt här på Sweclockers men hittar ingen skäggtråd och tänker väl att det kunde vara lite skoj för oss nördar och skäggfantaster, jag har förstått att det finns ett par stycken här i forumet. Vad har ni för olja? Kanske föredrar ni wax till mustaschen/skägget eller krulliga fluffet? Dela med er om tips och skötselråd!

Inget krav på bilder av ert skägg/oljesamling då många vill vara anonyma här - men många skulle tycka det vore kul

Jag börjar med att dela med mig av en man på 26 jordnsurr med 1 års gingerskägg!

https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/sh0.08/e35/p750x750/14288210_1772089429721498_1740776347_n.jpg?ig_cache_key=MTM0MzY2Nzg1NTU3MjQyMjQxMA%3D%3D.2

Det var ett jädrans stiligt skägg!!!! bra jobbat broder
Jag har inte så långt dock

Permalänk
Medlem

Ungefär som det ser ut nu (och direkt efter ett besök hos barberaren).

Jag försöker att vara duktig med skäggolja och vax så ofta jag kan men det glöms ibland bort när man står där trött på morgonkvisten..
Skäggoljan är från Davines och vaxet är från The Bearded Man co.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Skäggig legend

Ikväll kommer lite leksaker till mina strån. Fick bli lite skäggbalm, vax och olja ^^

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Skägg är nice. Dock har min familj på båda sidorna ungefär lika mycket skäggväxt som en barnrumpa... och lika mycket hår på skallen som ett ägg. Sigh.

Men men, är ganska nöjd med mitt skägg nu när det har fått lite längd, och äntligen börjat att bli tätt runt hackan.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobonolla:

Ja, så det är väl bäst att passa på då!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

Läste beskrivningen och låter som något som kan passa mig då jag lätt får torr hud/flagnar/mjällar lite i skägget! Ska beställa och testa

Bilden verkade inte funka att länka som jag försökte tidigare så här kommer en ny på en väldigt trött och sliten herre på dryga 33 år.
http://forumbilder.se/FB3E3/dsc-0203.JPG

Har samma strul med fnasigt/mjäll i skägget men jag fick bort mitt med en olja som heter Jojoba finns i dom flesta helsolivs butiker. Och om det är riktig jävligt så använder man äppelcidervinäger..

// Piteraq

Permalänk
Medlem

@Piteraq: Tack, ska kolla upp det också!

Permalänk
Avstängd

Om jag sparar i två tre månader så ser jag ut såhär.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Rekordmedlem

Man stilen är manlig.

Och den "låga" skepparkransen är underskattad, den ser man inte så ofta numera.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Har faktiskt aldrig sparat ut än så länge. Nu har jag gått en vecka(nej ni får inga bilder för det ser för jävligt ut). Men nu ska jag se hur långt/bra det ser ut när det får växa sig. Om jag lyckas hålla mig vill säga. Kommer fortfarande raka mig runt om(mustasch+resten av fejset). Men goate kanske är en början till en ännu mer hår!

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Skägg kan vara riktigt coolt :D.

Jag kan omöjligt vara den enda där skägget faktiskt påverkar hur jag känner mig. Vanligtvis kör jag stubb men på semestern och under vissa lata perioder låter jag det växa ut, men aldrig jultomten längd.
Av någon anledning känner jag mig alltid mer "badass" med skägg fastän jag samtidigt tänker på hur dumt det är att faktiskt känna sig så bara för man har skägg. Någon som relaterar?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

@Devil May Cry: Håller helt med. Jag kör alltid skägg, som kortast så kör jag ett par cm men nu så kör jag på väg mot ett redigt "tomteskägg" inför vinter och jul. Och jag känner mig mer "manlig" när jag har skägg, kanske inte att jag känner mig badass Men definitivt mer manlig!

Permalänk
Skäggig legend

Skägg!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

@XHI: mycket stiligt

Visa signatur

"Om du ändå ska göra något, gör det ordentligt"

Permalänk
Medlem
Skrivet av COith90:

@XHI: mycket stiligt

Håller helt med!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Skäggig legend

@SunQ @COith90
Tackar! Skäggbalm är guld värt!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Skrivet av XHI:

Så det är borta? ;_; Hur ser mannen ut nu?

Jag har alltid haft några millimeter, men för runt ett år sedan sade en vän till mig: skaffa redigt skägg för f*n! Och som Barney Stinson skulle ha sagt: Challenge accepted.

Skrivet av PsyCor:

@timpaatkins: Vi måste ju få se efter-bilden då också!

Har själv skägg och har kört skägg i varierande längd de senaste tio åren, är dock rädd för att någon gång raka av mig av det faktum att jag kommer se ut som 12 igen

"Problemet" med min skäggväxt är att det lätt blir spretiga hårstrån och min mustasch blir aldrig sådär härligt fyllig så jag kan göra något roligt med den

Nu så! Så här blev det, före och efter. Överlag nöjd och skönt som fan att slippa skägg och hår efter 10 år.

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Skäggig legend

Jag gillar det! Bra att det inte blev helt kalt

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Behöver tips på olja, schampo och något mjukare vax till mitt skägg som inte kostar skjortan. Gör inget om det är Ebay som gäller

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max