Har Asus slutat med 2års garanti laptop?

Permalänk

Har Asus slutat med 2års garanti laptop?

Ja som rubriken säger.

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Avstängd

Inte en aning. Men oavsett vilket så har du alltid 3 års reklamationsrätt så deras garanti 1-2 eller 3 år är ju skit samma

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Skrivet av Neonodia:

Inte en aning. Men oavsett vilket så har du alltid 3 års reklamationsrätt så deras garanti 1-2 eller 3 år är ju skit samma

Sant men reklamation och garanti är inte samma sak. I slutändan när det gäller reklamation ligger bevisbördan på köparen. Garanti ligger hos säljaren.

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Moderator
Forumledare

@rockabilly65:
*tråd flyttad*

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Asus har börjat leverera 12 månaders garanti på vissa "enklare" bärbara datorer. Tidigare var det 24 månader på allt. Efter datorns serienummer står det !antigen 12 eller 24 beroende på vilken längd garantin har.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skräddaren säger nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av charmless:

Asus har börjat leverera 12 månaders garanti på vissa "enklare" bärbara datorer. Tidigare var det 24 månader på allt. Efter datorns serienummer står det !antigen 12 eller 24 beroende på vilken längd garantin har.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan också bekräfta det här, om man kollar runt så ser det ut som att deras dyrare maskiner typ spelmaskiner har 2 års garanti , typ N, Zenbooks tror jag och ROG gaming laptops

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

Det stämmer bra att vi har lite olika garantitider på olika laptops. Det lättaste sättet att se vad din laptop har för garantitid är att, som charmless säger, kika under datorn vid serienumret och titta om det står 12M, 24M och så vidare. Om du inte hittar det där så går det bra att söka på modellnumret på www.asus.se och titta under supportavsnittet. I övrigt kan du kontakta vår support så kan de hjälpa dig med ärendet.

Med vänlig hälsning,
Troy, ASUS