Problem med PS4 kontroll.

Permalänk

Problem med PS4 kontroll.

Har ett ps4 som är cirka 2 år gammalt, har inte använt det sen tidigt i år. Skulle spela idag, när jag skulle trycka på hemknappen för att använda kontrollen så börjar den blinka blått sedan lägger den av att blinka. Köpte en ny för trodde det var kontrollen var trasig men samma sak. Så frågan är vad kan problemet vara? USB sladden eller själva konsolen.

Permalänk

Snabbkoll bara men jag har till och från kört min PS4 kontroll ihop med min Sony mobil samt dator, har du testat att bara paira den igen med konsollen, dvs koppla in den med sladd?
För de gånger jag behövt göra just det så har kontrollen reagerat på samma sätt innan jag gör det.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 | Kylare: be quiet! Pure Rock
CPU: i7 6700K@4.0Ghz | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 8GB SC2 Gaming ICX
Moderkort: ASUS Z170 Pro Gaming | Minne: Corsair Vengeance LPX 16GB 2133Mhz | Hårddisk: Samsung 850 EVO 250GB + Samsung 840 EVO 120GB | Nätaggregat: EVGA Supernova G2 750W

Permalänk

@gh0stofsparta: Provade med sonymobil sladd, kontrollerna börja då blinka orange och jag lät de ladda ett x antal timmar. Men inget händer sedan.

Permalänk

När jag prova systemuppdatera med usb till version 4.0 så krashade det och fick felmedelande (SU-41283-8). Provade då systemuppdater till version 3.55, då fick jag felmedelande (NW-35959-1) vilket gör att kontrollen inte fungerar, vilket var uppdateringen jag hade från början.

Permalänk
Medlem

Så är det fortfarande bara kontrollerna som inte fungerar eller är det även skälva konsollen med då den krasade i uppdateringen?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Så är det fortfarande bara kontrollerna som inte fungerar eller är det även skälva konsollen med då den krasade i uppdateringen?

Egentligen är det inget fel på kontrollerna som jag misstänkte i början, utan konsollen krashar i systemuppdatering 4.0 och systemuppdatering 3.55 kan inte kontrollerna användas. Antar den måste lämnas in på lagning, hårdvaran verkar vara problemet.

Permalänk
Medlem

@FrankZappasPorrmusche: Okej. Gjorde du uppdateringen i ps4 safe mode eller i inställningarna i menyn på vanligt vis? Om du har möjlighet att koppla en internet sladd och få det att fungera så är det ett bättre sätt att göra uppdateringen på.

Kontrollerna vill inte häller para med konsolen om du resetar dom först? finns ett litet hål på undersidan av dom som det döljer sig en reset knapp under.

Visa signatur

Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

@Mega-Dark: Ja måste göra det via safe mode annars funkar inte kontrollen när jag hade uppdatering 3.55 och vid 4.0 så säger det att uppdateringen misslyckades. Har provat reseta men ska prova göra det i safe mode också.

Permalänk
Medlem

@FrankZappasPorrmusche:
Okej. Jag googlade din fel kord och hittade det här http://community.us.playstation.com/t5/Consoles-Peripherals/E... (det är svaret på typ samma fråga som du skrev) hopas det kanske kan hjälpa

Visa signatur

Permalänk
Medlem

PS4:an har ett välkänt problem med bluetooth som slutar fungera så det kan vara konsollen som strular, alltså inte kontrollen. Ring support och förklara problemet för dom och de kommer med största sannolikhet be dig att skicka in konsollen, vilket är gratis för dig.

Permalänk

@Mega-Dark: Tack för du tog din tid och letade, har prövat detta så får nog skicka in den.

Permalänk

@beejac: Japp blir att ringa support och skicka in den antagligen.