ASUS hybrid sprucken vid dockning.
Hej.
Jag har haft en Asus t200ta-cp017h i snart ett och ett halvt år.
Har haft några pixlar som inte fungerat, varit vita. samt att touchen strular med att där man trycker motsvarade inte vad som visades.
Detta i snart en månad som jag märkt.
Nyligen så när jag skulle docka plattan till tangentbordet så smällde det till och skärmen gick sönder/ fick sprickor.

Jag var i kontakt med ASUS kundtjänst och pratade med dem och dem bad mig att skicka bilder på detta för att kontrollera innan dem tar in datorn till service. Vilket sedan dem bad mig att skicka in datorn men sa att det finns möjlighet att det inte täcks av garanti.
Jag fick bekräftelse att igår kväll att datorn ankommit och att dem ska kontrollera den så fort som möjligt.
Idag klockan 9 så fick jag ett mejl som var ren copy paste att detta är en sprucken skärm gäller inte på garanti.
Ingenting nämnt om pixlar, touch eller angående att hur skärmen har gått sönder.
Hela plattan och tangentbordet är utan skador, inga tappskador eller liknande.
Har kollat upp nu angående ASUS hybrider och hittat massor att detta ska vara vanligt med ASUS transformer.
Med att när man dockar dem så spricker skärmen.
Annat exempel.
Tänkte höra vad jag ska göra, för service ber nu att svara på deras kostnadsförslag.

Mvh Daniel