Permalänk

Ni som förbokar spel? Ursäkta, men hur smarta tycker ni det är? Vad är er rational för att förboka? Att detta spel skulle floppa har man fått otaliga signaler på dessutom så att förboka just detta spel måste väl ändå ses som ett bottennapp även för er "förbokare"....

Visa signatur

Intel i5-6600K™ / ASUS STRIX Geforce GTX 970 / ASUS Z170-A / 16 GB DDR4 2133Mhz / be quiet! Pure Rock / Fractual Define R4 / EVGA Supernova G2 750W
TV: Samsung 7505 55" 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatande:

Ni som förbokar spel? Ursäkta, men hur smarta tycker ni det är? Vad är er rational för att förboka? Att detta spel skulle floppa har man fått otaliga signaler på dessutom så att förboka just detta spel måste väl ändå ses som ett bottennapp även för er "förbokare"....

"Steam refund policy". Googla på det om det inte ringer någon klocka.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av mapo:

usch, besvikelse, jag som förbeställde det, kanske skulle väntat

att folk aldrig lär sig...
köp aldrig ett spel innan det släppts.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Bara för att man förbokar behöver man ju inte betala det i förskott?, Förbokar det och väntar någon dag med att hämta ut det helt enkelt. "Okej nej det sög så avbokar man det bara".

Jag förbokar alltid för att få förbokningserbjudande om jag nu väljer att hämta ut spelet öht.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatande:

Ungefär lika smart som att köpa season pass till the division.
Sen har jag svårt att se att spelet floppat bara för att det är låst till konsolfps än så länge.

Permalänk

@Jonny Myran: Fast om du inte förbokar slipper du trixa med steam refund policy. Fortfarande, vad är rationalen för att förboka? Bara att köpa spelet innan man laddar ned det?

Visa signatur

Intel i5-6600K™ / ASUS STRIX Geforce GTX 970 / ASUS Z170-A / 16 GB DDR4 2133Mhz / be quiet! Pure Rock / Fractual Define R4 / EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatande:

@Jonny Myran: Fast om du inte förbokar slipper du trixa med steam refund policy. Fortfarande, vad är rationalen för att förboka? Bara att köpa spelet innan man laddar ned det?

Det tar en minut att fixa sin refund, så något "trixande" skulle jag inte påstå att det innefattar.

Jag förhandsbokar eftersom jag vill lira spelet så fort det är släppt och för att kunna ladda ner det i förväg eftersom mitt internet inte är överdrivet snabbt.

Upptäcker jag att spelet är skit fixar jag snabbt en refund, och så är det med det. Frågor?

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Jag äger inte spelet och har bara sett streams av spelet men ni kan väl sluta låtsas som att spelet är det största fiaskot någonsin endast pga att det under några dagar kommer vara låst till 30 fps för pc-spelare? Om man ska kalla spelet ett praktfiasko måste man ha mer på fötterna än så imo. Tycker spelet verkar lite repetivt och enkelspårigt vilket skulle vara en större synd, är det så?

Permalänk

@Jonny Myran: "Ladda ned spelet innan det släpps". Det låter som en rimlig rational.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatande:

@Jonny Myran: "Ladda ned spelet innan det släpps". Det låter som en rimlig rational.

Om du ska citera någon, ta inte bort det som är relevant i kontexten!

Att man vill köra en pre-load om man har halvtaskig uppkoppling är inte konstigt, det förstår jag mycket väl.
Som tur är har jag idag bättre uppkoppling, men "been there, done that".

Permalänk
Skrivet av Falcon:

Om du ska citera någon, ta inte bort det som är relevant i kontexten!

Att man vill köra en pre-load om man har halvtaskig uppkoppling är inte konstigt, det förstår jag mycket väl.
Som tur är har jag idag bättre uppkoppling, men "been there, done that".

Det är sant, men jag menar verkligen att det låter rimligt för folk som inte sitter på 500 mbit uppkoppling som jag själv. Jag är ingen internet-warrior

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sweets589:

Patch med upplåst fps med mera förväntas komma till helgen
http://steamcommunity.com/app/360430/discussions/0/3437885525...

Det är bra om dom lyckas så snabbt. Gears Of War unlimite edition tog en månad innan det blev bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Och Spelbutiken ville tydligen inte ge mig det på releasedagen, man tackar.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av H3Nc3:

Och Spelbutiken ville tydligen inte ge mig det på releasedagen, man tackar.

Ingen att va ledsen över. Spelet är precis värdelöst ändå. Uppskalade texturer från 1280 × 720, 30fps cap, draw distance typ 5 meter, dålig fysik etc. Refunda mitt spel efter 20 minuters spelande.

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Jag förbokade av den enkla anledningen att jag fick en kanondeal, hade annars tänkt vänta. Däremot kommer jag avvakta att spela tills patchen släpps...

Permalänk
Medlem

Blev inget köp för min del, mest för att det inte följer receptet på tidigare mafiaspelen där storyn kom först och action elementen var en naturlig del i det. Inte för överdrivet/orealistiskt.
Nu verkar det mer sandbox med massor av skjutande där man är värsta terminatorn men kanske har fått fel intryck ?

Permalänk
Medlem

Förbokade Mafia 3 för att jag visste att jag förr eller senare kommer att spela det, då jag älskar de tidigare spelen, plus att det bara kostade 300 kr att förboka via engelsk spelsajt. Kan lova er att Steam inte halverar priset på Mafia 3 ens till black friday i år. Billigare än så lär det inte bli på ett bra tag. Bara förladdat spelet ännu men inte ens testat det då jag väntar på stabil 60fps patch, och någon fungerande SLI profil, då jag gärna vill lira det i 4k med mina dubbla 980Ti.

Om det är dumt att förboka eller inte är upp till var och en. För mig är 300kr inte mycket att bråka om. Det betalar man för en middag ute annars ändå. Eller går till ICA, köper mjölk, bröd, pålägg, läsk och ett paket cigg, vilket brukar hamna runt 200-300. Eller två drinkar på krogen... Tycker du att 300kr är alldeles för dyrt för ett AAA-spel så borde du förmodligen prioritera om i din ekonomi och skita i PC-spelande helt och hållet. Kanske börja med att hitta ett jobb?

Förstår heller inte hela den här raserin som pågår just nu angående Mafia 3. Ni betalar en slant för ett spel som ett helt gäng utvecklare jobbat på i flera år. Om det blir ett bra eller dåligt spel återstår väl att se, och även om du tycker att det är dåligt så finns det minst en miljon andra som kommer tycka att det är det bästa dom spelat någonsin. Alla är olika. Och tycker du att spelet är dåligt så move-on helt enkelt, och spela något annat istället. Ingen har tvingat dig att köpa Mafia 3, ingen har utvecklat det just för DIN skull, och ingen har lovat dig att du kommer att älska det. Om det nu är så dåligt, varför utvecklar inte du och dina polare ett bättre spel själva?

Alla klagar på 30fps cap...

Och jo, jag kan också tycka att det var onödigt. Många, liksom jag, investerar i dyra speldatorer och på något sätt förväntar sig att kunna utnyttja prestandan. Men å andra sidan sitter fjortisar med sina AMD processorer och GTX 960/970 grafikkort och klagar på fps cap. Tror ni på fullaste allvar att ni kommer att få ut 60fps i det senaste AAA spelet med era budgetkort, ens på low? Var glada om spelet i överhuvud taget funkar i 30fps Hade spelet varit upplåst från början hade det förmodligen blivit en shit-storm hursomhelst över att det inte flyter tillräckligt bra.

Ja jag vet inte, jag kanske börjar bli gammal men jag tycker att gamers är oförskämt krävande och bortskämda idag. Allt ska bara funka perfekt, flyta perfekt, vara supersnyggt, superbra story, superbra multiplayer och så helst gratis också. Bättre var det förr när man i bästa fall fick prova ett demo, och sedan sprang till affären för att köpa tex. Quake på skiva i såndär fin kartongförpackning, betalade 500+ kronor utan ångerrätt, kom hem och hoppades på att spelet skulle vara bra eller ens fungera på ens dator.... det var tider det!

Nåja. Förhoppnings fixar de lite buggar och tar bort 30fps capen tills på måndag när jag är ledig, så jag kan börja spela det. Om inte så väntar jag gärna en-två veckor till, det gör inte så mycket. Mitt liv hänger inte på detta spel. Det finns massor annat jag kan (och tyvärr måste) göra under tiden. Jag behöver inte varva det först av alla. Jag köper det för att avnjuta det på mina lediga dagar. Förhoppningsvis är storyn tillräckligt bra för att hålla mig intresserad genom hela spelet, det är det enda jag hoppas på.

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

Fan vad dåligt det flyter.
Nästans så man ångrar att man köpte det.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Och jo, jag kan också tycka att det var onödigt. Många, liksom jag, investerar i dyra speldatorer och på något sätt förväntar sig att kunna utnyttja prestandan. Men å andra sidan sitter fjortisar med sina AMD processorer och GTX 960/970 grafikkort och klagar på fps cap. Tror ni på fullaste allvar att ni kommer att få ut 60fps i det senaste AAA spelet med era budgetkort, ens på low? Var glada om spelet i överhuvud taget funkar i 30fps Hade spelet varit upplåst från början hade det förmodligen blivit en shit-storm hursomhelst över att det inte flyter tillräckligt bra.

Är detta flamebait eller är du seriöst så dum att du tror detta?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Är detta flamebait eller är du seriöst så dum att du tror detta?

Jag baserar det på alla inlägg både här, på reddit och så kallade reviews på Steam. Mainstream gamern sitter än idag med ett GTX970, ett kort som tyvärr är under måttet och förmodligen inte räcker till för en 1080p@60fps upplevelse i Mafia 3 hursomhelst. Ändå ska det klagas över en 30fps cap. Och jag hade förstått om folk bara klagade, men det som pågår nu är ju ren pajkastning, där hälften av recensionerna på Steam är negativa, och baserar betyget i de flesta fall på en fps cap efter att ha spelat allt från 10 minuter till 2-3 timmar.

Det kommer bli ruskigt spännande att läsa om att många utav dessa som klagar, kommer klaga desto mer när dom inte kommer upp i stabila 60fps efter att fps-capen tagits bort.

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

Kört ett par timmar till ps4. Tycker det är ganska kul, bra story verkar det va och härlig stämning. Känns dock lite opolerat.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av N_Micke:

Kört ett par timmar till ps4. Tycker det är ganska kul, bra story verkar det va och härlig stämning. Känns dock lite opolerat.

Har gjort exakt samma sak på ps4an.

Min åsikt visst bra spel, men är det värt min tid? Hade jag varit arbetslös så självklart, men nu så har jag ej rört spelet på hela dagen och jag köpte det igår kväll.. Jag pratade med en gamer som sa att GTA mer är för mainstream och barn, men jag är väl barn då jag gillade gta sakerna bättre. (mer orealistisk bilkörning, som jag dock föredrar) Nå jag kommer dock spela någon timma då och då..

Skrivet av SweViver:

Jag baserar det på alla inlägg både här, på reddit och så kallade reviews på Steam. Mainstream gamern sitter än idag med ett GTX970, ett kort som tyvärr är under måttet och förmodligen inte räcker till för en 1080p@60fps upplevelse i Mafia 3 hursomhelst. Ändå ska det klagas över en 30fps cap. Och jag hade förstått om folk bara klagade, men det som pågår nu är ju ren pajkastning, där hälften av recensionerna på Steam är negativa, och baserar betyget i de flesta fall på en fps cap efter att ha spelat allt från 10 minuter till 2-3 timmar.

Det kommer bli ruskigt spännande att läsa om att många utav dessa som klagar, kommer klaga desto mer när dom inte kommer upp i stabila 60fps efter att fps-capen tagits bort.

Jag vet inte vad som har hänt världen, men någon panikångers har drabbat folket då de är upprörda över allt möjligt. För just maffia 3 så gick de ju ut tydligt med att de ska ta bort fps låsningen så varför klaga så mycket på detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatande:

Jag förbokar då det oftast kommer med ett bättre pris på dom spel jag förbokar och detta 30 fps komemr dom fixa så ser inget problem.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Jag tycker spelet är fantastiskt roligt! Har inte haft några problem med crasher eller buggar. Spelat ca 8 timmar nu.
Den där 30 fps capen var inte så hemsk som jag trodde. Brukar vanligen bli galen av 30 fps men det flyter på ovanligt bra för att vara 30 fps. Känns mer som 60. Kan inte begripa varför.
Hur som helst så kommer patchen när som helst.

Somliga klagar på dåliga texturer. Jag fick ändra upplösning en par gånger innan spelet fattade att jag ville ha 1440p och sätter man anti aliasing på LOW så blir det mindre grumligt.

"PC players: we anticipate our patch including 30, 60 & unlimited fps options to go live by tonight, Pacific Time."

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Förbokade Mafia 3 för att jag visste att jag förr eller senare kommer att spela det, då jag älskar de tidigare spelen, plus att det bara kostade 300 kr att förboka via engelsk spelsajt. Kan lova er att Steam inte halverar priset på Mafia 3 ens till black friday i år. Billigare än så lär det inte bli på ett bra tag. Bara förladdat spelet ännu men inte ens testat det då jag väntar på stabil 60fps patch, och någon fungerande SLI profil, då jag gärna vill lira det i 4k med mina dubbla 980Ti.

Om det är dumt att förboka eller inte är upp till var och en. För mig är 300kr inte mycket att bråka om. Det betalar man för en middag ute annars ändå. Eller går till ICA, köper mjölk, bröd, pålägg, läsk och ett paket cigg, vilket brukar hamna runt 200-300. Eller två drinkar på krogen... Tycker du att 300kr är alldeles för dyrt för ett AAA-spel så borde du förmodligen prioritera om i din ekonomi och skita i PC-spelande helt och hållet. Kanske börja med att hitta ett jobb?

Förstår heller inte hela den här raserin som pågår just nu angående Mafia 3. Ni betalar en slant för ett spel som ett helt gäng utvecklare jobbat på i flera år. Om det blir ett bra eller dåligt spel återstår väl att se, och även om du tycker att det är dåligt så finns det minst en miljon andra som kommer tycka att det är det bästa dom spelat någonsin. Alla är olika. Och tycker du att spelet är dåligt så move-on helt enkelt, och spela något annat istället. Ingen har tvingat dig att köpa Mafia 3, ingen har utvecklat det just för DIN skull, och ingen har lovat dig att du kommer att älska det. Om det nu är så dåligt, varför utvecklar inte du och dina polare ett bättre spel själva?

Alla klagar på 30fps cap...

Ja jag vet inte, jag kanske börjar bli gammal men jag tycker att gamers är oförskämt krävande och bortskämda idag. Allt ska bara funka perfekt, flyta perfekt, vara supersnyggt, superbra story, superbra multiplayer och så helst gratis också. Bättre var det förr när man i bästa fall fick prova ett demo, och sedan sprang till affären för att köpa tex. Quake på skiva i såndär fin kartongförpackning, betalade 500+ kronor utan ångerrätt, kom hem och hoppades på att spelet skulle vara bra eller ens fungera på ens dator.... det var tider det!

Nåja. Förhoppnings fixar de lite buggar och tar bort 30fps capen tills på måndag när jag är ledig, så jag kan börja spela det. Om inte så väntar jag gärna en-två veckor till, det gör inte så mycket. Mitt liv hänger inte på detta spel. Det finns massor annat jag kan (och tyvärr måste) göra under tiden. Jag behöver inte varva det först av alla. Jag köper det för att avnjuta det på mina lediga dagar. Förhoppningsvis är storyn tillräckligt bra för att hålla mig intresserad genom hela spelet, det är det enda jag hoppas på.

källa: https://twitter.com/jonasthornqvist/status/784312531980390405

You wut m8?.....

Ser inte direkt ut som det ska vara något problem för många av korten att driva spelet i högre än 30fps. Och detta var på High, tror nog de tar sig ganska långt på low ska du se.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

"PC players: our patch that includes 30, 60 & unlimited fps options will go live at 3PM PT."

Permalänk
Medlem

Patchen har kommit! Laddar ner den nu. 1,2 GB stor är den.

Visa signatur

LianLi Lancool II Mesh, AMD Ryzen7 9800x3d, Asus Rog Strix X870E-E, DDR5 6200 2x48GB , Asus RTX 5090 Tuf 32GB GDDR7, Noctua NH-D15S chromax.black, LG 45GX950A-B, Meganex 8k

Permalänk
Medlem

Så ja nu ser grafiken klart bättre ut!

Kör med ett 1080-kort och med Reshade. Mycket skarpare och jag ligger på 45-65 fps.

Visa signatur

LianLi Lancool II Mesh, AMD Ryzen7 9800x3d, Asus Rog Strix X870E-E, DDR5 6200 2x48GB , Asus RTX 5090 Tuf 32GB GDDR7, Noctua NH-D15S chromax.black, LG 45GX950A-B, Meganex 8k

Permalänk
Medlem
Skrivet av nima01:

Så ja nu ser grafiken klart bättre ut!

Kör med ett 1080-kort och med Reshade. Mycket skarpare och jag ligger på 45-65 fps.

Trevligt och välkommet!
Kör du i 1080p? Funderar på hur mitt 1070 kommer klara det. Hoppades på max grafik och 60fps i 1080p..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Hur ser man hur många FPS burken klarar att rendera?

Jag var helt nöjd med 30 FPS men det är väl klart att högre FPS inte är till någon nackdel även fast jag värdesätter en bra story, bra kontroller osv framför grafiken.

Brorsan höll ju på att flippa på mig när jag köpte min nuvarade burk då GTX 780TI nyligen lanserats och jag sitter och spelar Chrono Trigger me SNES emulator hehe

Visa signatur

Core I913900K, GeFore RTX 4090 TUF OC, 32GB Corsair, 7500GB Kingston Fury SSD, Gigabyte Z790 Aorus Elite AX, Samsung OLED G8 32"