Permalänk
Medlem

Mafia 3

hej jag undrar om jag kan spela mafia 3 eller måste uppgradera min dator.
specs:
msi r9 380 gaming 4GB
intel core i5 4590 3.3GH
8GB ram
alla svar uppskattas

Permalänk
Avstängd

Minimum System Requirements

CPU: i5-2500K
GPU: GeForce GTX 660
VRAM: 2GB
RAM: 6GB
OS: Windows 7 64-bit
HDD: 50GB free space

Recommended System Requirements

CPU: i7-3770
GPU: GeForce GTX 780 or GeForce GTX 1060 (6GB)
VRAM: 4GB
RAM: 8 GB
OS: Windows 7 64-bit
HDD: 50GB free space

Du ska nog klara av Mafia 3.

Permalänk
Medlem

@Hubbanz: ungefär vilken grafik tror du?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gammo:

@Hubbanz: ungefär vilken grafik tror du?

Det kortet du har ska klara av Mafia 3.

Permalänk
Medlem

Jag gissar bara för mer kan man inte göra, men medium är min gissning.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

Jag är rätt bra på att gissa, ibland har jag rätt.
Så jag gissar på high med lite lägre AA.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

Verkar som spelet kommer floppa. Inga recensioner tillåts innan release. Av dom delar jag sätt så tycker även jag det verkar mindre imponerande.

Visa signatur

Intel i5-6600K™ / ASUS STRIX Geforce GTX 970 / ASUS Z170-A / 16 GB DDR4 2133Mhz / be quiet! Pure Rock / Fractual Define R4 / EVGA Supernova G2 750W
TV: Samsung 7505 55" 4K

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatande:

Verkar som spelet kommer floppa. Inga recensioner tillåts innan release. Av dom delar jag sätt så tycker även jag det verkar mindre imponerande.

Det är just därför man aldrig lägger pre-order på spel

senaste pre-ordern jag gjorde var på GTA 5 till PC som jag redan hade spelat igenom på ps3, har blivit besviken på så många spel de senaste åren som ligger i mitt steam bibliotek i princip ospelade.

ser dock fram emot mafia 3 eftersom jag älskade mafia 2 som tyvärr var alldeles för kort.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

@Oliver91: Pre-order på spel när alla spel släpps med digital download är ungefär lika logiskt som att borsta tänderna innan man käkat morgonäggen.

Mafia 1 var magiskt men det var också pga Mafia kretsade kring en väldigt sympatisk karaktär och förträffligt skådespelerie/story. Detta mafia verkar kretsa kring någon mördargalning, och dessutom hämtat en arkadkänsla liknande GTA, något jag inte är jätteförtjust i. Jag spelar GTA, och visst kan spelet trots detta vara underhållande men då kommer det alltid förbli en sämre kopia än GTA som inte lockar min plånbok.

Visa signatur

Intel i5-6600K™ / ASUS STRIX Geforce GTX 970 / ASUS Z170-A / 16 GB DDR4 2133Mhz / be quiet! Pure Rock / Fractual Define R4 / EVGA Supernova G2 750W
TV: Samsung 7505 55" 4K

Permalänk
Skrivet av jonatande:

Verkar som spelet kommer floppa. Inga recensioner tillåts innan release. Av dom delar jag sätt så tycker även jag det verkar mindre imponerande.

Jag hoppas inte det, förköpte det igår efter några bärs, hoppas spelet förgyller nästa helg!

Permalänk
Medlem

Förbeställt till ps4, på fredag kommer det. Gillat dem andra två så blir spännande.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Hörde något om att det skulle vara låst till 30fps på PC, någon som hört samma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pussmunnen:

Hörde något om att det skulle vara låst till 30fps på PC, någon som hört samma?

Ja, har lirat någon timme och det är låst till 30 fps. Ser ut som skit också, trots högsta inställningar.

De har sagt att spelet "flyter på i 30 stabila bilder per sekund i dagsläget" och att de ska låsa upp högre bilduppdatering "snart", men det känns som att det kan vara nästa vecka eller om ett par månader.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

usch, besvikelse, jag som förbeställde det, kanske skulle väntat

Permalänk
Skrivet av Jonny Myran:

Ja, har lirat någon timme och det är låst till 30 fps. Ser ut som skit också, trots högsta inställningar.

De har sagt att spelet "flyter på i 30 stabila bilder per sekund i dagsläget" och att de ska låsa upp högre bilduppdatering "snart", men det känns som att det kan vara nästa vecka eller om ett par månader.

Aj fan. Plockar det ur köpkorgen då.

Permalänk
Medlem

Oerhört glad att jag för en gång skull stod emot begäret att förboka ett spel.
30FPS 2016 på PC, nej tack, de får inte några pengar av mig.

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem

Hur har ni lyckats starta spelet? För mig står det att det inte är släppt än när jag försöker starta i steam...

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Medlem

@TobbeH94: Nope, har samma problem :/

Permalänk
Medlem

Tror det släpps kl 01 dvs midnatt i England... :/

Permalänk
Medlem

Varör ser mitt spel ut som skit? Spelar på maxad grafik och spelet ser värre ut än gta 4. Tittar på streams och tycker spelet ser bättre ut där.

Permalänk
Medlem

Varför i helvete säger man inte INNAN launch att de är 30fps cap. För helvete, köper ny jävla monsterrigg för att trycka ut så mycket som bara går ur detta spel, så är de låst till 30 fucking fps. Vafan är de med spelutvecklare nu för tiden? Forza har stuttering/massa buggar, EA rebrandar varenda jävla spel, Ubisoft släpper ofärdiga spel, och nu de här. För helvete. För 10 år sen existera inte sån här skit. Då va spel FÄRDIGA när de släpptes. Säga vad man vill, men Activision tillsammans med COD är fan enda spelen som går att spela utan massa buggar vid release.

Grafiken är ju ta mig fan sämre än Mafia 2. Ser ut som de är uppskalat från 640*480. Modellerna som om de vore ritat i paint. Spelat 10 minuter och fick ont i huvet. Den här jävla skiten går tillbaka, och kommer aldrig köpa de igen, utan tanka ner de från tpb när de kommer där bara som en protest. Sista jävla gången jag förbokar ett spel...

Systemkraven för den här jävla skiten är ju ett rent skämt. En C2D med ett gammalt 9800gt skulle kunna driva det här förbannade skitspelet.

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Grafik hit o dit, spelglädje och story då? Verkar den delen lovande?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

Varför i helvete säger man inte INNAN launch att de är 30fps cap. För helvete, köper ny jävla monsterrigg för att trycka ut så mycket som bara går ur detta spel, så är de låst till 30 fucking fps. Vafan är de med spelutvecklare nu för tiden? Forza har stuttering/massa buggar, EA rebrandar varenda jävla spel, Ubisoft släpper ofärdiga spel, och nu de här. För helvete. För 10 år sen existera inte sån här skit. Då va spel FÄRDIGA när de släpptes. Säga vad man vill, men Activision tillsammans med COD är fan enda spelen som går att spela utan massa buggar vid release.

Grafiken är ju ta mig fan sämre än Mafia 2. Ser ut som de är uppskalat från 640*480. Modellerna som om de vore ritat i paint. Spelat 10 minuter och fick ont i huvet. Den här jävla skiten går tillbaka, och kommer aldrig köpa de igen, utan tanka ner de från tpb när de kommer där bara som en protest. Sista jävla gången jag förbokar ett spel...

Systemkraven för den här jävla skiten är ju ett rent skämt. En C2D med ett gammalt 9800gt skulle kunna driva det här förbannade skitspelet.

De har ju sagt att det inte var meningen att vara fps-låst. Det ska patchas bort väldigt snart säger dom.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk

Patch med upplåst fps med mera förväntas komma till helgen
http://steamcommunity.com/app/360430/discussions/0/3437885525...

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

De har ju sagt att det inte var meningen att vara fps-låst. Det ska patchas bort väldigt snart säger dom.

Inte meningen? Har dom ingen QA?

Märkligt. Det är 46% utav 1233 användare som är positiva till spelet på Steam. Har 2k games ens så många anställda som kan rösta upp det eller är det spelare som ger ett spel som är låst till 30fps bra betyg?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

30fps tur man köpt 1080 så man hänger med i svängarna

Permalänk
Medlem

@Jaegrlicious: Därför köper jag aldrig spel för än jag sett recensioner på det.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Fick inte ens igång skräpet, menyn är ju helt trasig med 21:9. Pengarna tillbaka direkt.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Skickade in detta till redaktionen igår som nyhetstips, detta är ju något deras läsare förmodligen är intresserade utav och det hjälper till att varna folk för skiten också. Konstigt att dom inte skrivit något om det.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.