PG248Q - ULMB inaktiveras

Permalänk
Medlem

PG248Q - ULMB inaktiveras

Hej,

Har en PG248Q som är ansluten via DP till ett GTX980.
Har satt i Nvidia control panel att 3D skall vara ULMB, har satt skärmen till 120Hz och aktiverat ULMB i skärmens menyer.
Tabbar jag ur från diverse spel, t.ex CS:GO/Overwatch och tillbaka in så inaktiveras ULMB i skärmens menyer och brightness höjs direkt till följd.

Någon aning om varför den går ur ULMB när man tabbar tillbaka till spelet.

Visa signatur

Victor 286 8Mhz @ 10Mhz 1MB RAM (8 Moduler) 22MB HDD 5,25" Floppy 256Kb VGA, Monoskärm

Permalänk
Skrivet av auge:

Hej,

Har en PG248Q som är ansluten via DP till ett GTX980.
Har satt i Nvidia control panel att 3D skall vara ULMB, har satt skärmen till 120Hz och aktiverat ULMB i skärmens menyer.
Tabbar jag ur från diverse spel, t.ex CS:GO/Overwatch och tillbaka in så inaktiveras ULMB i skärmens menyer och brightness höjs direkt till följd.

Någon aning om varför den går ur ULMB när man tabbar tillbaka till spelet.

Hej auge,

Några saker du skulle kunna checka av:

1. Gå till 3D settings > Sync Options > Välj "OFF" på G-Sync eller "Let Application Decide".

2. Kika i spelet du spelar så att det inte finns några Hz inställningar i det som inte stämmer överens med din skärm.

Med vänlig hälsning,
Troy, ASUS

Permalänk
Medlem

@ASUS_Troy: Det är inställt med ULMB så G-Sync är off och det är system wide, har inte satt några inställningar för något spel.

Fungerar kanon om jag manuellt aktiverar det via skärmens menyer så tror inte det är en inställning i CS:GO t.ex som ställer till det.

Visa signatur

Victor 286 8Mhz @ 10Mhz 1MB RAM (8 Moduler) 22MB HDD 5,25" Floppy 256Kb VGA, Monoskärm

Permalänk

@auge: Hej igen Auge,

Jag har hittat lite information kring detta på ROG forumet i följande tråd: https://rog.asus.com/forum/showthread.php?82357-Swift-PG279Q-... vänligen titta där om det finns något som skulle hjälpa dig.

Om det inte finns något matnyttigt där så råder jag dig att kontakta vår service på följande nummer: (+46)858769407