Permalänk
Skrivet av 900-Mange:

@turbomaniac:
Fan grabben, du kan ju när du vill!
Ser mkt bättre ut i mina ögon både med vita slangar och ljuset.
Men smaken är ju som baken, skit...

Hmm, mintgrönt kanske skulle gå också till lilla "Mr Fresh-Mint" som hänger där och dinglar:)
Tacksamt med vita komponenter, då speglar färgen från belysningen fint!

Går det inte ens om du vänder radden? Så du får anslutningarna mot fronten?
Eller är det på bredden kanske... Kanske en 480 går i så fall?
Annars finns ju som sagt Caselabs, har varit en våt dröm länge...

Skrivet av moreempty:

@turbomaniac: kan du inte ha kopplingarna frammåt om det nu var för trångt bak? kanske går att äta lite plåt på framsidan eller sänka ner radiatorn fram lite för att vinna de sista millimeterna.

mosa på inte ge upp!

alt. fläktarna på ovansidan radden på insidan.

Nej tyvärr så gick det inte att trycka in radden på nåt håll utan att skära i plåt, var inne på det en stund men tog den enkla vägen
jag mätte som fan innan jag köpte radiatorn och tänkte va fan skulle inte det gå för

Gillar å skruva nästan mer än spela så ge upp kommer jag nog inte att göra men finns det enkla vägar så tar jag gärna dom, fast dom brukar va dyrast

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbomaniac:

Nej tyvärr så gick det inte att trycka in radden på nåt håll utan att skära i plåt, var inne på det en stund men tog den enkla vägen
jag mätte som fan innan jag köpte radiatorn och tänkte va fan skulle inte det gå för

Gillar å skruva nästan mer än spela så ge upp kommer jag nog inte att göra men finns det enkla vägar så tar jag gärna dom, fast dom brukar va dyrast

sågade i mitt lianli chassi. föregångaren till a79... så köp en dremel och börja kapa minnen för livet!

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Skrivet av moreempty:

sågade i mitt lianli chassi. föregångaren till a79... så köp en dremel och börja kapa minnen för livet!

Hahaha Dremel verkar va bra att ha, vart sugen på en länge, men mitt lilla fractal design chassi känns ändå trångt, det ska in mer radiatorer!

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk

beställde lite nya grejer nu från komplett, btw beställde en mobil den 20de sep, har inte fått den än men det verkar va på väg nu men iaf ett corsair 900d chassi kunde inte hitta nåt bättre i närtid och lite annat godis postar när jag fått grejerna ska se hur långt jag kan gå med vattenkylning, jag är lite knäpp på det viset, som min förra bil, ville se hur mycket effekt jag kunde få ur den lämnade det på 350 hk 500 nm kunde fortsatt men då hade det blivit typ nytt bränslesystem å grejer för bränslepumpen klarade inte e85 typ överdyrt , nu är det vattenkylning som gäller är gött taggad, ok avslöjande jag beställde en 480 rad med kommer bli mer för det kommer se konstigt ut tror jag med en sån liten res som jag har nu, har ni några ideer så får ni gärna dela med er

Visa signatur

Permalänk

Fan va kul
Vet inte hur mycket man får rum med, men kanske två stående reservoarer på 250/400mm och separata pumpar?
Det kanske kräver att du kör 480 i taket så kan nyttja diskvaggorna på bottenvåningen (antar att du vill ha den i sidan).
Eller om du kan montera diskarna på baksidan i och för sig...

Några visuella flödesmätare?
Bara för att du kan, så måste du ju skaffa moderkorts-block o block till INTEL-disken

Permalänk
Skrivet av 900-Mange:

Fan va kul
Vet inte hur mycket man får rum med, men kanske två stående reservoarer på 250/400mm och separata pumpar?
Det kanske kräver att du kör 480 i taket så kan nyttja diskvaggorna på bottenvåningen (antar att du vill ha den i sidan).
Eller om du kan montera diskarna på baksidan i och för sig...

Några visuella flödesmätare?
Bara för att du kan, så måste du ju skaffa moderkorts-block o block till INTEL-disken

Jaa det vill jag ha, visuell flödesmätare som det är nu har jag planerat att ha 480 i botten, ogillar som fan att blåsa in varmluft i chassit men det får ju gärna se hyfsat bra ut med, har beställt corsair fläktar med färgade ringar, dom är ju gött snygga 420 får väl bli i taket sen tänkte jag försöka klämma in en 240 till i botten och en i fronten, börjar fundera på att köra 2 loopar med

Visa signatur

Permalänk

Ja fy fan det låter det! Ska bli kul att se.
Skelettet på en piedestal kanske?
Är själv inne på två loopar (har grejerna) men vetifan hur det ska få plats i mitt lilla chassi...
Får du några pengar över kan du dra iväg ett pm

Permalänk

@900-Mange: Haha du kan inte släppa skelettet va jag ogillar att skryta så tänker inte prata om pengar eller nåt, hoppas jag inte låter skrytsam, jag har levt med kass ekonomi så jag vet hur det är, nu mena jag inte att du eller någon annan har det bara ville säga det

Visa signatur

Permalänk

Nej du skryter inte alls
Pengar kommer och pengar går, så är det för de flesta!
Ja, jag tyckte skelettet var ett finger i ögat med tanke på komponenterna

Permalänk

haha då kommer skelettet va med i kommande bygget

Visa signatur

Permalänk

Najs! Ska bli kul att se, längtar redan efter skelettet
När man läser det sista jag skrev låter det kanske ironiskt, men menar absolut på att det inte är skryt.