Puzz, kjam och smajl – Lunarstorm fyller 20 år

Permalänk
Medlem

"Jag tycker Facebook har missa ganska många bra grejer som dom borde ha. (ehh..) Framförallt borde dom fokusera mer på hur träffar man nya människor. Det är dom jätte dåliga på."
- Från Youtube-klippet länkat i artikeln

WORD säger jag bara, kommer ihåg att det va de jag saknade mest när jag gick från Lunar till FB,

Visa signatur

MAIN » CM NR200P | Ryzen 3800X | ASUS STRIX X570-I | G.Skill Trident Z Neo 2x16 GB 3600MHz CL16 | Radeon RX 7900XTX Liquid Devil | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Asus Loki SFX-L 1000W | EKWB Custom Loop | Sennheiser GAME One | Corsair Masterkeys Pro M | Logitech G502 Lightspeed Powerplay | HTC Vive Pro Wireless

NAS » Silverstone DS380 | Fractal Design 300W PSU | Core i5 3570k | ASUS P8Z77-I Deluxe | Corsair Vengeance LP 2x4 GB 1600MHz CL9 | IBM ServeRAID M5110

Använder Better SweClockers med Soitora's Mörka tema aktivt

Permalänk
Medlem

Krypin hette det på den tiden. Min var så enkel, det stod bara "var vänlig tryck inte Ctrl+W". Jag fick aldrig veta hur många som gjorde det dock.....

Oftopic

Permalänk
Medlem

Jag va coolare än så, jag va stammis på snuttis.se

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Nu känner jag mig gammal

Gammal ja, när jag blev tonåring hade telefonen nummerskiva, MTV hade precis startat, Nintendos första hade inte släppts än och en Commodore 64 var en värstingdator.

Permalänk
Medlem

Playahead!

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Lunarstorm sidan som gjorde så jag förlorade oskulden med en riktig träskpadda...

Det klippet som länkats här är förövrigt om jag minns rätt skapat av några av sweclockers äldsta medlemmar

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/

Permalänk
Medlem

Det var tider det. Jag hade Lunar kntaktkort till mobilen å pro å allt. Sätt på Lunar massor när jag gick i nian och förstå året på gymnasiet. Sedan slutade jag tvärt men minns inte varför.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Där spenderade man en hel del tid i slutet av högstadiet och gymnasiet.
Kan väl inte egentligen påstå att jag saknar det, eller dom sjukt stereotypa avatarerna.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv

Jag minns en bot på lunarstorm som hette Anna, oj vad jag chattade med henne om precis allt.

Lunarstorm var minne det, jag vill minnas att det fanns något före? Sedan passagen vem hände ej där, de hade allt. Och väldigt många hade sina forum där etc.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Passagen

Nå vilka nostalgisidor som nästan alla svenskar besökte förr borde gör en fin artikel om för den som orkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Nu blir man ju nyfiken, vad heter du?

Skickades från m.sweclockers.com

Tja mitt förnamn är Daniel, användarnamnet på Lunarstorm var förvisso wdaniel men så got som sak samma, inget rasistiskt med det men ändå anledningen varför man blev bannad där.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tja mitt förnamn är Daniel, användarnamnet på Lunarstorm var förvisso wdaniel men så got som sak samma, inget rasistiskt med det men ändå anledningen varför man blev bannad där.

Har verkligen svårt att förstå deras tänk där
Knäppt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Lunarstorm var dagens Facebook likaså Msn, Facebook kommer aldrig komma så nära mitt hjärta som Lunarstorm gjorde.

MSN med plus-tillägget saknar jag fortfarande

Skrivet av biorrith:

Krypin hette det på den tiden. Min var så enkel, det stod bara "var vänlig tryck inte Ctrl+W". Jag fick aldrig veta hur många som gjorde det dock.....

Oftopic

https://www.youtube.com/watch?v=vA0u88V3Jaw

Jag kontrar: https://www.youtube.com/watch?v=Ri-VYjsgxHw

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Shit vad man hade internetragg på Lunarstorm tiden. Oh my. Vilka synder. Skönt att man börjar bli gammal nog att glömma bort det nu.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem

intressanta tider när man hängde på lunarstorm...

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem

Om nu bara Facebook kunde gå samma öde till mötes som Lunar så någon kan få vara nostalgisk över den skitsidan i framtiden....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Om nu bara Facebook kunde gå samma öde till mötes som Lunar så någon kan få vara nostalgisk över den skitsidan i framtiden....

Håller med!

Visa signatur

Gamer: AMD RYZEN 1800,MSI X370 Gaming Pro, DDR4 32gb 2666Mhz, Vega 56 8GB,OCZ Trion 240GB, Samsung SSD 830 128gb, 2TB HD, WD HD 650GB, XFX 850W HTPC: i5 2500, 16gb ram, samsung ssd 500gb, Gefroce 1030

Permalänk
Medlem

shiet, i känner mig galet gammal nu :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Snart återupplivas väl Helgon också

Skickades från m.sweclockers.com

Helgon har aldrig stängts ner vad jag vet? http://www.helgon.se
Står iof beta i adressen.

Skrivet av Onyx:

Billigare fiske?

Jakten på dejt/ligg.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Detta är internethistoria, särskilt svensk internethistoria. En hel ungdomsgeneration växte upp med Lunarstorm och präglades av det. Just att det var begränsat till Sverige gjorde att alla lätt kunde relatera till det. Att det var typ först gjorde att det blev störst och jag tror inte jag är så ensam om att jag upplevde en ganska stark gemenskap av att "alla" 80-talister hängde där.

Flera här vittnar om en härlig raggningsperiod och några har även mött sina livskamrater genom Lunar. Det är smått otroligt egentligen.

Jag vet inte om et har med åldern att göra, men man fick ju faktiskt kontakt med folk på Lunarstorm, till skillnad från alla moderna "sociala" medier.

Skrivet av RVX:

Snart återupplivas väl Helgon också

Skickades från m.sweclockers.com

Helgon dog väl aldrig helt? Tvåa på pucken, men skitsamma.

Skrivet av Onyx:

Billigare fiske?

Slippe köpa dricka antar jag.

Skrivet av MinscS2:

Där spenderade man en hel del tid i slutet av högstadiet och gymnasiet.
Kan väl inte egentligen påstå att jag saknar det, eller dom sjukt stereotypa avatarerna.

De borde gjort fler såna avatarer

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onyx:

Billigare fiske?

Fiske = ragga

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem

Oj oj, jag var av princip aldrig med på lunarstorm.
Jag skulle aldrig använda facebook heller men det kunde jag inte stå emot, det är trots allt en helt annan grej.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrkhaglund:

Fiske = ragga

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det är jag medveten om, jag var mer intresserad varför det var billigare fiske än krogen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onyx:

Ja det är jag medveten om, jag var mer intresserad varför det var billigare fiske än krogen.

Ragga på krogen innebar (förr i tiden iaf) att köpa en massa drinkar till damen, medan på lunartiden så räkte det med väl valda meningar så var man i hamn. Smått hemskt när man tänker tillbaka hur enkelt det var :S

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk

Så många hundratals timmar man hade på Lunar men kan för allt i världen inte komma ihåg vad jag hade för nickname

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Avstängd

Lunarstorm. Ja fy fan, snacka om att man hade game på den tiden alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Helgon dog väl aldrig helt? Tvåa på pucken, men skitsamma.

Nej tydligen inte, jag antog bara det. Felaktigt tydligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

MSN med plus-tillägget saknar jag fortfarande

Jag kontrar: https://www.youtube.com/watch?v=Ri-VYjsgxHw

Haha, Knappnytt har jag inte glömt Första avsnittet spontanskapades på Dreamhack om jag inte minns fel.

Permalänk
Medlem

Minns när det kom, gick aldrig med då jag tyckte de verkar vara något mest för ungar, usch vad gammal man känner sig nu haha...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Någon som minns Bilddagboken

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

Det här ger tillbaks många minnen:)

Visa signatur

NZXT H440 Razer ||ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix ||Intel I7-6700K|| ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO ||Hyper X Fury DDR4 2133MHz 16GB || https://spelfokus.blogspot.se/