Permalänk
Medlem
Skrivet av knubbsalen:

Poppa upp en runt i Origin som sa gjorde det åt mig så antar att det är tänkt så så tar de väl bort den snart. Preloaden och "demot" är samma filer så avinstallera inte

Ok tack, ja det vore jobbigt att ladda ner igen då jag sitter klen lina.

Permalänk

Riktigt roligt spel, sjukt imponerad men...

Vi kämpade hela jävla matchen, fienden körde över oss helt, på sista territoriet lyckas vi dock hålla tillbaks dom nog länge så deras tickets tar slut. Bam vi lyckades vinna en sjukt ojämn match.

Vad gör spelet då?
Jo fienden får ett battleship (dreadnought) och vi har bara 1 område kvar, där van dom spelet på grund av att ett stort krigs skepp spawnar in fasten dom ägde stompade oss.

Skeppet låg och sköt mot våran spawn så när man försökte ta sig till sista flaggan blev man helt nerkörd.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag förbokade early enlister deluxe, o jag hade glömt att ändra mitt konto nr på deras hemsida så dom kunde ej dra pengar.
Har uppdaterat med rätta uppgifter men dom har ej dratt nått än. Då ja e på jobbet så kan jag ej testa om de går att spela ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av frekish:

Självklart hade en nyare cpu givit bättre värden,

ähh sån skillnad är det inte
en 2600K över 4Ghz hänger fortfarande med bra.
låter som du kör Win7 med tanke på den låga CPU användningen

snabbare minnen borde också ge en skjuts

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oggaaaa:

Bara byta CPU. Hade en 2500K i 4,7ghz och den flaskade mitt 780ti i BF4 på 64p servrar.

en i5 utan hyper threading är inte mycket att hänga i granen i BF spel.
i7 2600K med HT aktiverat är bra mycket snabbare än den du hade.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinceAkStyle:

Jag har kört med endast en GTX 980Ti och jag ligger mellan 110-130 FPS i snitt. Jag har aldrig sett nånting under 100 FPS. Och jag har bara kört banor i Conquest med 64 spelare. Så jag misstänker antingen ett problem med SLI profil eller din CPU som inte klarar av spelet.
Jag har en i7 4790k @4,5Ghz med 16GB 2133mhz ram.

Kör du 1920x1080?

Visa signatur

| Mobo: Asus Z390-F | CPU: i9 9900k | GPU: RTX 2080 ti | RAM: 16GB | PSU: Corsair RM750x | Chassi: Lian Li pc o11 dynamic | CPUkylare: Fractal Celsius s36 | SSD: 970 Evo plus 500gb. 860 evo 500gb | Monitors: XB271HU . u2715h

Permalänk
Medlem

Kom in på TS kanalen och lira med oss!

https://www.twitch.tv/stoltish1377

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

Fast det borde ge mer än en liten skillnad tycker jag ändå, bara om man kollar på testet från Digital Foundry så ger det åtminstonde en boost på min FPS 2600k vs 6700k

Kör Windows 10. Snabbare ram-minnen kan iförsej göra skillnad, men skulle tro att det är ytterst minimalt. I Rise of The Tomb Raider var det en relativt stor ökning i min FPS, men det med DDR4 minnen.DDR4 Speeds Men där är hela systemet bra mycket snabbare, bortsett från GPU då. Tror för mitt system att CPUn är så "långsam" att snabbare RAM inte skulle göra så stor skillnad. Vad jag tror såklart.

Visa signatur

Computa: CPU: Intel 6850K Kylare: Nocuta NH-D15S RAM: 16GB 3000MHZ Grafikkort: GTX 1070x2 Nätagg: Corsair RM750X Mobo: MSI x99A Gaming Pro Carbon Lagring: SSD1 SanDisk Extreme II 240GB + SSD2(spel-disk) Kingston HyperX 240GB

Permalänk
Medlem

Köpte standard Ed, och premium pass... skulle man inte kunna lira nu då iom premium pass?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Köpte standard Ed, och premium pass... skulle man inte kunna lira nu då iom premium pass?

Nää då måste du köpa early enlister. Du får vänta tills på fredag!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwar:

Nää då måste du köpa early enlister. Du får vänta tills på fredag!

Ah.. men gör inget... har fan inte tid att spela i veckan ändå... när ungarna väl lagt sig på kvällenså är jag för trött... och på fredag ska vi kolla på Volbeat ... så lördag får det bli

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

Är Hyper Threading på?
Kolla även så att inte CPUn håller på och throttlar upp och ner när du spelar
den måste ligga konstant på maxhastighet. (när den belastas)
finns inst för cpu throttling i biosen och även inst för energisparlägen.

lite info om hur man maxar CPUn när den används
http://smallbusiness.chron.com/prevent-drops-cpu-speed-70828....

Edit: vad kör du för Windows?
Harvar du runt med Win7 så är det garanterat problemet här.
CPU optimeringen i spel fick en rejäl boost från och med Win8 vilket märks
Det kan skilja 20-30fps från att köra Win7 till att köra Win 8.1 eller 10

HT är satt på enabled, inte auto
Kör windows 10, har inga energisparfunktioner på!

Har kört igenom singeplayer nu på bf1 och det är något skumt med deras spel, den maxar alla 8 trådar på 100 % ibland, temperaturen gick upp 75 på vissa kärnor vilket den inte ens gjort i prime eller lintest - ska se om det blir bättre när de släppt några patchar spelet är grymt so far iaf!

Visa signatur

Hem/Main: i9 13900KF @ Stock | ASUS RTX 4090 TUF Gaming OC | Corsair RM1200w Shift x | Kingston Fury Renegade 32GB DDR5 CL32 6400mhz | Phanteks G500A | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS Rog Strix Z790 Gaming-F | 2st Kingston Fury Renegade M2 Gen4 Heatsink 2TB | Acer 27" Predator XB271HU G-sync IPS 165Hz 1440P | Acer Gsync 24" XB240HA | Logitech G Pro X 2 lightspeed | Razer Adder Pro 3 | Corsair K70 RGB
Telefon: Iphone 13 Pro Max Konsol: Playstation 5 Pro w/2TB SSD, Nintendo Switch, Wii U, Xbox One X w/500GB SSD Laptop: Acer Aspire 7 717-71G

Permalänk
Medlem

Jag har kollat lite hur belastningen ser ut. Jag har en i5 2500k @ 4.3 Ghz och ett Gtx 1070 och cpu ligger på 100% och gpu pendlar lite mellan 90 och 100%. Är den en "okej" flaskhals? Känns som att jag väntar ett tag med att byta ut min gamla trogna i5a

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pg_ice:

Instämmer, den dystra sanningen är att det hänt väldigt lite sedan Sandy Bridge-lanseringen. Överklockning och nya snabbare minnen gör att dessa kommer kapp nyare system i spel. De sammanhang där nyare processorgenerationer ger någon märkbar prestandaskillnad är få och något de flesta ändå inte lär märka av. Största fördelen med en nyare plattform är ju snarare stöd för nyare USB-standarder, M.2 och liknande.

Eurogamers Digital Foundry-artikel i samband med Skylake-lanseringen är läsvärd: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-is-it-f...

Ser Zen inte tillräckligt bra ut så kommer jag nog välja alternativet med snabbare DDR3-minnen till min plattform. Även jag kör 1600MHz-minnen likt de flesta som haft sina Sandy-system sedan tidigt 10-tal. Blir en billig prestandaförbättring även om det förstås vore kul med något nytt men tycker inte kostnaden motiverar köpet. Iallafall när man kommer från just en i7 2700K.

Permalänk
Medlem

Någon som är sugen på att lira tillsammans eller jobb?
Adda gärna Naion1942 på Origin isåfall!

Permalänk

Har haft sjukt kul de timmar jag kört inatt och nu på morgonen, men snipers måste få någon form av nerf. Det är inte rimligt att man på low-medium range ska kunna skjuta dem med två/tre skott och göra 70 dmg och de kan enkelt sikta in och döda en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Vi kämpade hela jävla matchen, fienden körde över oss helt, på sista territoriet lyckas vi dock hålla tillbaks dom nog länge så deras tickets tar slut. Bam vi lyckades vinna en sjukt ojämn match.

Vad gör spelet då?
Jo fienden får ett battleship (dreadnought) och vi har bara 1 område kvar, där van dom spelet på grund av att ett stort krigs skepp spawnar in fasten dom ägde stompade oss.

Skeppet låg och sköt mot våran spawn så när man försökte ta sig till sista flaggan blev man helt nerkörd.

Jag begriper mig inte heller på det där. Skeppet/tåget ska ju spawna för det laget som ligger i underläge.
Igår spelade jag en match där det stod typ 370-320 till oss, så får dom ett jävla tåg som varar hela matchen och dom vinner stort.
Hela grejen är ganska korkad om man man ger ena sidan en sådan fördel precis i början av spelet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluesky1:

Jag har kollat lite hur belastningen ser ut. Jag har en i5 2500k @ 4.3 Ghz och ett Gtx 1070 och cpu ligger på 100% och gpu pendlar lite mellan 90 och 100%. Är den en "okej" flaskhals? Känns som att jag väntar ett tag med att byta ut min gamla trogna i5a

Det är väl ett så balanserat system det kan bli?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluesky1:

Jag har exakt samma system och klockning som du Vad får du för fps och i vilken upplösning kör du?
Vore kul att veta på ett ungefär innan fredag.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Någon som vet när hardcore kommer finnas tillgänglig? Jag tycker det är så hemskt tråkigt att köra på normal. Har alltid kört hardcore i alla bf spelen

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hnkl:

Sitter på en 6700K och ett GTX1070 och kör i 1080p på ultra. Under Trial så dippade fpsen ner till 55-60 i vissa fall på St Quention Scar-kartan. Enligt Reddit så är det flera personer med samma setup/prolle/grafikkort som har detta problem. Annars ligger spelet och flyter på omkring 100-120fps normalt. Vi hoppas på en driver från nVidia och kanske en patch från DICE som eventuellt kan åtgärda de kraftiga fps-fallen.

Jag har varit och läst på Battlefield 1 forum och flera rapporterar att en avinstallation av nvidia piloter med DDU uninstall och en clean install av drivrutinerna utan GeForce experience fixade detta problem för dem. Inget jag testat själv för inte haft några problem men kanske värt att testa.

Visa signatur

Alienware AW2723DF- LCD2C-
MacBook Pro M1
Aune X1S GT- RTX3080- NCase M2
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Jag har exakt samma system och klockning som du Vad får du för fps och i vilken upplösning kör du?
Vore kul att veta på ett ungefär innan fredag.

Jag har inte loggat någonting så vet inte något medelvärde men över 80 fps håller det sig för det mesta, kör allting på ultra i 1440p

Permalänk
Medlem

Finns det någon sida eller butik där jag kan köpa det och preloada spelet redan nu? Sitter på 8mbit ADSL så lär ju ta ett tag att tanka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluesky1:

Du kan ju alltid testa att klocka processorn mer, de brukar ju oftast klara 4,7GHz utan problem.
Största skillnaden är väll att man kan ha en låg miniumum fps och endel fps drops och höga frametimes.

När jag körde betan så hade jag stora problem med fps drops och ganska många "hack", då ligger min i5 2500k på 4,9GHz.
Det var ofta den gick upp till 100% och då blir det fps drops då körde jag endast med ett överklockat 7970.

Visa signatur

Lian Li A3 | AMD Ryzen 7 9800X3D -> Lian Li Galahad II 240 | Palit GTX 1080TI Jetstream | G.skill Neo Z5 32GB 6000MT CL30 | Gigabyte B650M A ELITE AX ICE| Evga G3 750W | Acer x34p |

Permalänk

Ber om ursäkt om detta redan besvarats men hittar inget. Har det bekräftats att det kommer finns ett hardcore läge eller liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wimon:

Kör du 1920x1080?

Yep, 1080p för mig. Tror inte jag skulle va ens i närheten av de siffrorna om jag hade en 1440p skärm

Visa signatur

Alienware AW2723DF- LCD2C-
MacBook Pro M1
Aune X1S GT- RTX3080- NCase M2
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk

Tror ni jag skulle tjäna på ny prolle? Se dator sign. Tycker jag fick en del fps drops i 1920 och dx 11 med allt på ultra.. Ner till 40 fps i vissa scenarion, inte helt ok.

Visa signatur

i7 6700k // 16 GB Corsair Vengeance // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Instämmer, den dystra sanningen är att det hänt väldigt lite sedan Sandy Bridge-lanseringen. Överklockning och nya snabbare minnen gör att dessa kommer kapp nyare system i spel. De sammanhang där nyare processorgenerationer ger någon märkbar prestandaskillnad är få och något de flesta ändå inte lär märka av. Största fördelen med en nyare plattform är ju snarare stöd för nyare USB-standarder, M.2 och liknande.

Eurogamers Digital Foundry-artikel i samband med Skylake-lanseringen är läsvärd: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-is-it-f...

Ser Zen inte tillräckligt bra ut så kommer jag nog välja alternativet med snabbare DDR3-minnen till min plattform. Även jag kör 1600MHz-minnen likt de flesta som haft sina Sandy-system sedan tidigt 10-tal. Blir en billig prestandaförbättring även om det förstås vore kul med något nytt men tycker inte kostnaden motiverar köpet. Iallafall när man kommer från just en i7 2700K.

Jag säger absolut inte att du har fel, då ram-speed från artikeln nu länkar absolut ger en boost. Dock är frågan hur mycket den ram-boosten blir när du har 8 trådar istället för 4, om det blir en likvärdig ökning?

Jag jämför mycket från deras video där de jämför 2600K, 3770K, 4790k och 6700K, alla i 4.4Ghz, oklart vilken ram-speed de kör med, och där blir det en stor skillnad i vissa scenarior, framförallt i min-fps som jag i detta fall är mest ute efter.

Sen angående om det är värt eller inte, finns inget rätt eller fel såklart, då det är subjektivt. Jag kan ju känna att lägga ~1000kr på snabbare ram-minnen istället för att lägga de pengarna på ett nytt system kan kännas mer "värt".

Det jag skulle vilja se är en jämförelse mellan X99 och Z170, exempelvis 6800k vs 6700k, för att se om framförallt BF1 kan dra nytta av ännu fler kärnor/trådar, även fast 6700K har högre IPC etc.

Visa signatur

Computa: CPU: Intel 6850K Kylare: Nocuta NH-D15S RAM: 16GB 3000MHZ Grafikkort: GTX 1070x2 Nätagg: Corsair RM750X Mobo: MSI x99A Gaming Pro Carbon Lagring: SSD1 SanDisk Extreme II 240GB + SSD2(spel-disk) Kingston HyperX 240GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Vad gör spelet då?

Låter som du spelade operations. Grejen med det är att det utspelar sig över flera banor innan det avgörs vem som verkligen vinner egentligen.

De som anfaller har 3 försök på sig att vinna de tre kartorna, tror iaf att varje operation är tre kartor (9 banor så tre operationer á 3 kartor). Men de får utnyttja fler än en chans på en karta också, med konsekvensen att det kanske blir knapert att vinna hela operationen i slutändan då det krävdes två försök på karta #1. För det följer med dem nämligen. På karta #2 har de tappat ett försök och måste klara det på två. Misslyckas de då igen och behöver två försök även på karta #2 måste de klara sista kartan på ett försök. Gör de inte detta vinner de som försvarar operationen.

Så medan anfallarna får extra understöd på försök #2 och #3 så har försvararna goda chanser att förstöra det på efterföljande kartor och sen stoppa anfallarna och tvinga dem att offra fler av sina chanser och då på så vis vinna när alla tre chanserna är förbrukade.

Det är iaf så här jag förstått att operations funkar. Kan ju ha fel :-P. Vad som händer om alla tre chanserna förbrukas redan på första kartan vet jag inte. Byter kanske till nästa operation eller något antar jag. Sidorna byts mellan anfallare och försvarare i samma veva. Inte lirat spelet än tyvärr dock. Någon som har det kanske vet.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

@GoldenPaws: Ja du kommer tjäna på en ny prolle, bara att byta till 2600k hade gjort stoora skillnader då BF älskar fler trådar än 4

Visa signatur