Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Du kan skapa en ny squad, men oavsett så är det max 5 pers.

Går tyvärr inte att skapa en ny squad heller. Det händer ingenting när man trycker på + knappen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Detta är Dice bästa släpp , tycker att det flyter på bra och har väl bara hittat en sak som hänt mig. Fastnade i en sten? Kunde inte dö eller ta mig därifrån.
Riktigt kul detta lir

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Någon annan som stött på buggen att man inte kan ads'a efter man blivit revivad? Måste byta till pistolen och tillbaka igen för att det skall gå att ads'a igen. Har hänt flera ggr för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Inaktiv

Fick för första gången spela som eldkastarsoldaten idag. Riktigt kul faktiskt, speciellt paniken när de som försöker ta mig i närstrid ser eldkastaren tändas.
Har dödat massor av dom innan, oftast med melee bakifrån då de har svårt att upptäcka en så. Och nu vet jag varför.

Skrivet av Zemlan:

Oja, klart man tröttnar om man nöter ett spel flera dagar i rad flera timmar om dagen. Men sen lägger sig nyhetens behag och så lirar man mer "normalt". Det är då livslängden i spelet visar sig på riktigt enligt mig. Inget är kul efter ett tag om man hänsynslöst nöter det.

Har inte lirat det själv men kan tänka mig att BF1 kommer utan problem fungera minst lika bra som äldre titlar på denna punkt, för mig iaf. Främst pga de gjort spelmekaniska förändringar när det kommer till klasser tex så de är mer unika nu men även andra saker som att vapnen faktiskt är väldigt annorlunda inom klasserna. Vapnen kräver mer skicklighet att använda också, gillas.

De skulle tatt bort 3D spotting bara så vi någon gång slipper skiten över folks huvuden som förenklar det något enormt både att identifiera en fiende och att träffa dem, de gjorde vapnen mer skicklighetsberoende och då hade de lika gärna kunnat gå hela vägen här, förlänger livslängden om spelare har mer utrymme att bli bättre med tiden. Ja' menar... att lira BF4 i classic mode är ju som ett nytt spel nästan xD. Hoppas de implementerar ngt sånt här med, eller tillåter serverägare att göra det genom vanliga inställningar om inte annat. Dvs bort med 3D spotting, in med magasin pool och ingen automatisk livregeneration. Gör klasserna ännu viktigare osv. Allt blir roligare helt enkelt.

Sen så har BF4 fler vapen, ja, men skillnaden mellan många utav dem är så liten att i slutändan är det nästan bara reskins mellan vissa också som konsekvens. Dessutom så hittar de allra flesta sin favorit och håller sig till det vapnet iaf.

Plus att eran begränsar en hel del också. Så jag ser inte innehållet som ett problem helt enkelt. Är spelet i grunden bra behövs inte en massa extra lullull. "unlock simulators", aka CoD eller BF4 tex gömmer sitt bristfälliga djup bakom allt skit man kan låsa upp. Sånt behövdes inte i BF2 tex...Ska inte behövas i BF1 heller om spelet är väldesignat, och jag tycker att det gått åt rätt håll på den punkten iaf. Även om de inte gick hela vägen vad det verkar som (3D spotting osv).

Det kan jag överlag hålla med om också.

Mycket av problemen du nämner försvinner när Hardcore/Classic/Custom börjar bli vanligare. Normal-läget suger enormt för mig som support då mina vapen är för usla för att kunna döda de flesta fiender och då jag själv lyser som en julgran. Klassen behövs ju dock, ammunitionen går åt rätt fort och om inte annat får jag en hel del poäng den vägen.

Nu var det ett bra tag sedan jag spelade BF4 tyvärr men vapnen balanserades (tyvärr) väldigt ofta om minns jag. Vissa vapen nerfas så pass att de blir irrelevanta och andra blir för lika. Var ganska stor variation på vapnen i början minns jag. Möjligheten att konfigurera om vapnen i BF4 gillade jag, ett vapen kan fungera väldigt olika vilket gör den bra till olika ändamål. I BF1 är fokuset inte i närheten av lika stort, men så var vapnen för 100 år sedan inte lika konfigurerbara som idag.

Sedan tycker jag ju också att det känns rätt att gameplayet kan kännas lite orättvisst. Det var ju ett hårt och brutalt krig och svårigheterna att ta ner exempelvis tanks återspeglar detta rätt bra. Likaså Behemoths.
Och på tal om orättvist, en av rundorna kändes lite extra jävlig, min sida sprang rätt in i köttkvarnen typ. Sedan noterade jag att det trots detta var min sida som ledde stort. Hade inte velat se hur det såg ut för motståndarlaget.

Permalänk
Medlem

@zabera: Jag kom på en ändring jag gjort. Jag ändrade inställning för energispar i Nvidias kontrollpanel till "Föredra Optimal kraft" för Battlefield 1. Vet ej ifall det hjälper dig, men då har jag iaf berättat det

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beatnutz:

Är level 15 nu så jag har en del speltid bakom mig.

Rent generellt gillar jag spelet väldigt mycket. Det finns lite småbuggar och andra saker som irriterar mig.
Men framförallt, vad som står i vägen för mig från att älska spelet är kartorna. Det finns dom som är briljanta
och sen finns det några som jag verkligen ogillar. Spelet blir ju tyvärr inte roligare än kartorna, och den där djungelmapen
får mig att stänga av varje gång.

Tycker kartorna är betydligt bättre än kartorna som var i BF3 och BF4 utan DLC. Är väl inte riktigt i klass med BF2 kartorna, men ändå några riktigt roliga. Tror det kommer ännu bättre maps med DLC, var iaf så med BF3 och BF4.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Avstängd

599kr för snik verisionen på origin alltså? LOL
gränsfall att det är för mycket.
400kr så hade jag köpt det direkt.

tror ni idiot priserna på origin kommer att gå ner framöver?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Inget stöd för SLI i DirectX 12

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

599kr för snik verisionen på origin alltså? LOL
gränsfall att det är för mycket.
400kr så hade jag köpt det direkt.

tror ni idiot priserna på origin kommer att gå ner framöver?

Blir ju ändå ett billigt nöje om man spelar några hundra timmar.

https://www.instant-gaming.com/en/1421-buy-key-origin-battlefield-1/

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

599kr för snik verisionen på origin alltså? LOL
gränsfall att det är för mycket.
400kr så hade jag köpt det direkt.

tror ni idiot priserna på origin kommer att gå ner framöver?

Köpte mitt på Webbhallen för 499 :).

Permalänk
Avstängd

bra pris
inget fake?
man köper alltså koden och knappar in den i origin och laddar även ner spelet från origin då?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

bra pris
inget fake?
man köper alltså koden och knappar in den i origin och laddar även ner spelet från origin då?

Jag har inte själv köpt BF1 därifrån men verkar ha fått massvis med bra omdömen så det är i alla fall inget scam. Förhandsbokade däremot Titanfall 2 därifrån idag. Varifrån de får sina koder vet jag dock inte.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

Varifrån de får sina koder vet jag dock inte.

det kan man ju undra
kanske är "lånade" koder

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Vilket jäkla skit det här med tågen och zeppelinarna! Kommer det gå att spela cq utan den skiten sen med custom servers?

Permalänk
Medlem

Antar att folk kommer att lära sig ta ner dom snabbare, iaf tåget verkar gå åt ganska snabbt ibland, antar att ngn noob kör över en bunt minor med det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Semjonov:

Antar att folk kommer att lära sig ta ner dom snabbare, iaf tåget verkar gå åt ganska snabbt ibland, antar att ngn noob kör över en bunt minor med det.

Zeppelinaren upplever jag som snudd på ofarlig, relativt lätt att sänka och när man sitter i den så blir man inte långvarig. Tåget och framförallt skeppet är svårare men även dessa är ju hanterbara.

Jag gillar personligen konceptet, det kan jämna ut en ojämn runda. Förutsatt att förlorarlaget är någorlunda kompetenta då. Har sett matcher där det vänder när de får tag i fordonet men också där det ändå inte blir någon direkt skillnad. Satsar motståndarna på att ta ner fordonet så kommer den försvinna relativt fort.

Permalänk
Medlem

Hämtade mitt exemplar av BF1 på ICA igår(359 kr är bara för svårt att motstå)
Och är grymt nöjd änsålänge. Ljudet och grafiken är rysligt bra. Får sänka en del dock, kör på 1440 skärm, så mitt 780 får kämpa lite om man säger så.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

spelat mig till level 30 nu fan loggade in igår o såg ja blivit av med 5 levels på flera klasser men fick behålla tier 10 vapnen som ja köpt antar de hade nån bugg för gick extremt fort upp att levla.

Jag är irriterad på att de sjka vara så svårt att få battlepacks ... såg flera ytubers har redan spikpåken ... haha har inte ens fått en pice än på 28h

edit :; såg ja är lvl 34 nu och har BAR som mitt mest använda vapen till suporrt klassen

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Jag vet inte, känns som att jag inte riktigt ids lira det här. Ttk är ju typ betydligt längre än i Bf4 förutom för snipers som är buffade som tusan och shotguns som är som i Bf4. Med en ttk på noll med shitgun och tre timmar med resten. Har säkert kört 3-4 matcher idag där shotgun hjältarna dragit 10-1 i snitt.

Känns som att jag mest klagar över spelet och antar att det bara är bättre att lägga ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

spelat mig till level 30 nu fan loggade in igår o såg ja blivit av med 5 levels på flera klasser men fick behålla tier 10 vapnen som ja köpt antar de hade nån bugg för gick extremt fort upp att levla.

Jag är irriterad på att de sjka vara så svårt att få battlepacks ... såg flera ytubers har redan spikpåken ... haha har inte ens fått en pice än på 28h

edit :; såg ja är lvl 34 nu och har BAR som mitt mest använda vapen till suporrt klassen

BAR:en är så underbar! Lägger man sig ned och kör med telescopic, (som har bipod), så är det en fröjd att bara mata på. Knappt någon rekyl alls

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Anguzz:

BAR:en är så underbar! Lägger man sig ned och kör med telescopic, (som har bipod), så är det en fröjd att bara mata på. Knappt någon rekyl alls

Nice, har den snart med. Ska provas. Har Trench-varianten nu såg jag, måste nästan prova den. Fattat tycke för Madsen MG Trench under kvällen, ett vapen som faktiskt fungerar mot 1, med lite tur 2 i närstrid. Specifikationsmässigt ser BAR-varianten rätt likadan ut vilket känns lovande.

EDIT: Haha! BAR var ju riktigt nice, lätt bättre än Madsen förutom det ganska trånga magasinet då. Blir att använda framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

BAR:en är så underbar! Lägger man sig ned och kör med telescopic, (som har bipod), så är det en fröjd att bara mata på. Knappt någon rekyl alls

Kör också den ! Med kikarsiktet och bipoden utfälld når den grymt långt.

Delar med mig av en lite smårolig grej från sista matchenidag på monte grappo banan. Hade tagit mig upp hela vägen till flaggorna på toppen med en heavy tank, gick hyggligt segt ! men vi behövde understöd där uppe

Vi matar ner en hel del fiender från tanken men så plötsligt dyker det där förbenade luftskeppet upp och åker i riktning mig ! Gasen i botten nerför slänten, träffar en sten och hela tanken börjar rulla som en stenbumling.. runt runt och runt igen ända ner till botten av dalen. Mina medpassagerare svarade med "thanks for the joyride.." lite kul var det iaf

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan få fram fler än Dice servrarna ? Såg någon skriva om filter för ranked, men jag hittar det fan inte.

Permalänk
Medlem

Öppnade mitt första battlepack och fick ett legendary skin, the duke of Aosta, till min cei-rigotti. Är det något alla får eller hade jag bara tur? Är den svår att få??

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av eribo01:

Öppnade mitt första battlepack och fick ett legendary skin, the duke of Aosta, till min cei-rigotti. Är det något alla får eller hade jag bara tur? Är den svår att få??

Skickades från m.sweclockers.com

Det är random , har också fått några legendarer.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det med Battlepacks, är det ett "lotteri" om man får ett efter rundans slut eller sker det vid vissa ranks nivåer?

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S CPU: Intel I9-9900K CPU Kylare: Noctua NH-D15 Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Elite RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB 3200MHz Grafik: ASUS TUF 3080SSD:Samsung 980 PRO NvMe Samsung EVO 840 250GB,850 EVO 500GB, 860 EVO 500GbHDD: Western Digital Caviar® Black 1TB 7200rpm PSU: EVGA Supernova 750W Skärm:ASUS ROG Swift PG279Q

Permalänk
Skrivet av JeXeL:

Hur fungerar det med Battlepacks, är det ett "lotteri" om man får ett efter rundans slut eller sker det vid vissa ranks nivåer?

Japp, lotteri!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@hanSSon11: Det förklarar att jag får så få, jag har ingen tur i spel.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S CPU: Intel I9-9900K CPU Kylare: Noctua NH-D15 Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Elite RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB 3200MHz Grafik: ASUS TUF 3080SSD:Samsung 980 PRO NvMe Samsung EVO 840 250GB,850 EVO 500GB, 860 EVO 500GbHDD: Western Digital Caviar® Black 1TB 7200rpm PSU: EVGA Supernova 750W Skärm:ASUS ROG Swift PG279Q

Permalänk

Någon fler som är låst på en level?
Min assault är låst på level 10 och ökar inte i XP.

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro - i5 2500K@4,5Ghz - MSI Radeon R9 280X 3GB - Cooler Master Hyper 212 Plus - Corsair 8GB CL9 1600Mhz - Windows 10 64bit - Fractal Design R2 800W - OCZ Trion 150 2,5" SSD 240 GB - 1TB WD Caviar Black - Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoardBum:

Någon som vet om man kan få fram fler än Dice servrarna ? Såg någon skriva om filter för ranked, men jag hittar det fan inte.

Undrar jag med. Vill lira på CQservrar som har 40-50p... det är för rörigt med 64p... och vill ha tåg, zeppelinare etc restrictat