Hej!
Dator Specs:
Intel Core i7-3770K CPU @ 3.50GHZ
16GB RAM
Nvidia Geforce GTX 680 x2(SLI)
250GB SSD + 2TB HD
CPU har en fläkt som kom med produkten, annars har jag typ 6 fläktar runt om i datorn. Inget är överklockat.
Vet inte riktigt vad som finns mer i burken men kan titta om det behövs.
Alright, nu till mitt problem. När jag påbörjar ett Battlefield 1 game flyter allting på bra, i typ 30min. Men utan anledning droppar jag extremt i FPS och det går inte över. Det blir bara bättre om jag startar om spelet. Spelar ingen roll om jag drar ner allting till low settings. Jag brukar köra på allt på high, några på ultra, high på AA. Ingen Ambient Occlusion eller DX12.
Har testat allt, installerat om drivrutiner, modifierat SLI profilen, stängt av vissa threads i CPUn, lagt in en massa skit helt enkelt som jag läst om på internet. Inget fungerar. Min CPU ligger på 50% när problemet uppstår, mina GPU varierar mellan 60-99% och runt 75 grader. Kan även tillägga att när en GPU blir 99% droppar den ner ganska fort igen för då ökar GPU 2 istället.
Så nu ställer jag mig frågan, är min dator out-of-date? Känns bara så jävla märkligt att är det perfekt ibland, bra FPS, men sen fuckar allt ur... Jag får fan panik över sånt här. Andra spel som är krävande, som t ex Witcher fungerar utmärkt.
Tack på förhand! Alla tips och tricks är varmt välkomna
Gissar att grafikkorten blir för varma efter en stunds spelande och klockar ner sig.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.