Microsoft avtäcker den stationära AIO-datorn Surface Studio

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfj:

Vad är det du anser att användarna behöver som fattas i den här produkten?

ett gtx 1070, kommer ju lagga sönder

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av gunnargren:

Exakt, här är ett citat från en recensionen från en artist som har fått testköra den.

Tycho asked me to compare it to my Cintiq, and I told him that drawing on the Cintiq now felt like drawing on a piece of dirty plexiglass hovering over a CRT monitor from 1997.

https://www.penny-arcade.com/news/post/2016/10/26/the-surface-studio

Jag var själv inte särskilt imponerad av Surface Pro 4 när jag testade den. Inte för att den var dålig men jag håller ändå Cintiq högre, och Apple Pencil högst. Det kommer även en MobileStudio Pro från Wacom snart, så konkurrensen kommer bli hård.

Jag gillar ändå riktningen Microsoft tagit med sin Surface-serie. Tycker det är läckra produkter och jag tror det kommer gå bra för dem.

Permalänk

Dock verkar den tyvärr inte komma till Sverige, varför gör Microsoft så här?

http://www.idg.se/2.1085/1.668424/microsoft-surface-studio-ej...

Permalänk
Skrivet av dblade:

Alternativet är att kröka skärmen...

#bendgate fixar det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Varför tar folk givet att det är en mekanisk HDD? Rapid Storage Drive betyder inte att det är en mekanisk HDD och kan lika gärna vara M.2/SSD eller kombination.
För det höga priset tror jag knappt det är en mekanisk HDD och Microsoft lär inte vara så dum som inte vet vad folk vill ha. Avvakta tills den släpps och review först.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

Skulle gärna köpa en sån skärm. När det är en AIO dator så är det inte alls intressant länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Har aldrig velat haft en grej som jag absolut inte har någon användning av så mycket, dom vet hur man gör en ad.

Skulle vara en rolig leksak, speciellt för Photoshop, men kan knappast rättfärdiga 30k för något som används för photoshopbattles

Wow, tänk om man hade vunnit på lotto!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Även om även jag blev lite "besviken" på specarna, så kan jag tänka mig att man inte ville krångla till det med för ny hårdvara som kaby lake och pascal. Det var väl det dom gjorde med SP4 som fick skylake tidigt (även om jag inte haft några problem med min tack och lov).

Utöver det, så var det första jag tänkte när jag såg den, ajöss Wacom Cintiq. Uppenbart är detta en konkurrent, och målgruppen är säkert samma till viss del. Även om den säkert försöker vända sig till fler

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av epatnor:

Utöver det, så var det första jag tänkte när jag såg den, ajöss Wacom Cintiq. Uppenbart är detta en konkurrent, och målgruppen är säkert samma till viss del. Även om den säkert försöker vända sig till fler

Cintiq 27QHD lär få det svårt i varje fall, med tanke på att den inte ligger långt under billigaste Surface Studio. Annars är ju Surface Pro 4 största konkurrenten till Cintiq.

Wacom lär få det lite hett om öronen framöver med tanke på att de inte gjort något nyskapande på evigheter och dessutom mest försökt mjölka sitt patent med höga priser. Känslan i Cintiq är dock bättre än Surface, så där har MS en bit kvar.

Många väljer dock Surface som alternativ ändå, men knappast så det blir adjöss Wacom än på ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quorthon:

Bildförhållande 3:2 ?!! Låter inte så modernt...

Vad är modernt?

Tycker 3:2 är kanon! Ett bra mellanting emellan gamla 16:9 och nygamla 4:3.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Ja, mode brukar komma tillbaka. Inom några år kanske man sitter med 4:3 skärmar igen. Det märks att bredskärmsformatet inte fungerar bra för större skärmar om man sitter nära (Jag tänker på min egna 40" 4K monitor)

Alternativet är att kröka skärmen...

16:9 är gammalt föråldrat. 4:3 är helt klart mycket modernare och mer fräscht. Kan dock ibland bli något för smalt på kanterna. Skulle görna testa att köra mellantinget 3:2 om jag fick möjlighet.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

16:9 är gammalt föråldrat. 4:3 är helt klart mycket modernare och mer fräscht. Kan dock ibland bli något för smalt på kanterna. Skulle görna testa att köra mellantinget 3:2 om jag fick möjlighet.

Ja, 3:2 är ett mycket trevligt format, som jag använder när jag fotograferar. Det är ju standardformatet på systemkameror.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

16:9 är gammalt föråldrat. 4:3 är helt klart mycket modernare och mer fräscht. Kan dock ibland bli något för smalt på kanterna. Skulle görna testa att köra mellantinget 3:2 om jag fick möjlighet.

4:3 är seriöst äldre och mer föråldrat än 16:9. Gamla CRT-skärmar? O.o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonefox:

4:3 är seriöst äldre och mer föråldrat än 16:9. Gamla CRT-skärmar? O.o

Jo, det var standardformatet för datorer och TV för en 50 år sedan. Sedan kom 16:9 för en 15 år sedan. Nu de senaste åren så har dock fler och fler upptäckt fördelen av mer pixlar på höjden, och 4:3 har fått en klar nyåterkomst. Dvs klart modernare än 15 år gamla 16:9.

Speciellt på den professionella skärmsidan så dominerar numera andra format än 16:9 (som tex 4:3, 3:2, eller liknande med mer "höjd"), vilket är mycket trevligt tycker jag!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Surface Dial gillar jag (och hade inte tackat nej till en Studio heller):
https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=WMklcdzcNcU

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Jo, det var standardformatet för datorer och TV för en 50 år sedan. Sedan kom 16:9 för en 15 år sedan. Nu de senaste åren så har dock fler och fler upptäckt fördelen av mer pixlar på höjden, och 4:3 har fått en klar nyåterkomst. Dvs klart modernare än 15 år gamla 16:9.

Speciellt på den professionella skärmsidan så dominerar numera andra format än 16:9 (som tex 4:3, 3:2, eller liknande med mer "höjd"), vilket är mycket trevligt tycker jag!

Tycker vi borde se mer av 16:10 igen, iaf på monitorer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonefox:

Tycker vi borde se mer av 16:10 igen, iaf på monitorer.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, 16:10 är överlägset 16:9 på allt utom möjligtvis om man bara använder datorn till att kolla på TV serier.