Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Clinton eller Trump, vem vinner?

Permalänk

99% av forskarvärlden håller med om att vi påskyndar den globala uppvärmningen genom co2 utsläpp. Det är belagt och bevisat sedan länge i otaliga studier. Det är så pass belagt att man till och med lär sig det i skolan.

Sen kommer det alltid finnas dårar som vägrar se fakta, tex trump och putin.

Såg att det hänvisades till alternativmedia som nyatider och en ding ding värld ovan, vilket de flesta är medvetna om inte kan ses med någon sanningshalt.

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Skrivet av kaya:

Det finns inga bevis på nån global uppvärmning, för 1000 år sen så var temperaturen mycket högre än i dag.
Vi har tillförlitliga temperaturmätningar sen 1700 talet men nästan alla utgår från 1890 när temperaturen var ovanligt låg.
Variationer i klimatet går inte att koppla till koldioxid

Global uppvärmning är bara en ursäkt för att införa ett globalt styre där några få styr över oss alla.

http://nyatider.nu/valgrundade-argument-i-klimatfragan-kan-le...
http://nyatider.nu/klimatpanelens-vilseledande-modeller/

Vetenskapen är överens om att global uppvärmning existerar. Att du länkar till nyatider.nu säger väl det mesta...

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Skrivet av burner1:

Inom kort avgörs det, blir det Clinton eller Trump tror ni?

Själv tror jag på en jordskredsseger för Clinton.

Läste precis i tidningen där 7st personer hade intervjuvats, 6 av 7st skulle rösta på Clinton!

Vem tror DU vinner?

Tro inte på liberalmedia som tar hillarys party här har du anonymous oberoende undersökning den största oberoende undersökningen hittills. https://www.youtube.com/watch?v=zaOoFH8HHrk

Permalänk
Medlem

Alltså jag fattar inte hur jänkarna tänker när man valt fram dessa två kandidater från primärvalen. Först trodde jag republikanerna skulle få free win när Clinton skulle väljas eftersom alla bara älskar att hata henne. Själv hoppades jag på Sanders. Men vad gör idioterna i republikanerna då? Väljer en ännu sämre kandidat än Clinton i Trump. Helt otroligt. Fattar inte vad folk tänker med där borta. Trump är ju ett enda stort skämt. Fått alla pengar från sin pappa, betalar ingen skatt, gjort flera konkurser, ska upp i rätten för barnvåldtäkt snart, är öppen rasist och polare med KKK. Tar inte ens avstånd från den skiten. Helt obegripligt. Tycker synd om amerikanska folket som röstat fram dessa två, tyvärr lär det bli än mer synd om resten av världen...

Permalänk
Inaktiv

För er som är så säkra att Hillary winner, här är gårdagens poll från IBD/TIPP som de senaste 3 presidentvalen prickat bäst på utfallet.

Det ska bli intressant att se dagens (6 a.m) efter att FBI gått ut med att Hillarys mailskandal inte varit olaglig.

Permalänk
Medlem

Oavsett hur mycket människan må påverka klimatet så är det otroligt korkat att aktivt vilja motverka en minskning av utsläpp av växthusgaser.

Att ens ta den chansen säger rätt mycket, speciellt när forskare är så gått som enstämmiga om vad som pågår.

Permalänk
Inaktiv

Trump, vilken hjälte:

http://imgur.com/gallery/y0OQnvS

Ytterligare en lögn, men såklart folk i tråden som hejar på ändå haha så galet.

Tror att han vinner tyvärr. Vi lever inte direkt i den mest upplysta av tider. Tänk alla år vi svennar har skrattat åt amerikanernas "dumhet", något överdrivet men ändå. Not so funny now is it..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Trump, vilken hjälte:

http://imgur.com/gallery/y0OQnvS

Ytterligare en lögn, men såklart folk i tråden som hejar på ändå haha så galet.

Tror att han vinner tyvärr. Vi lever inte direkt i den mest upplysta av tider. Tänk alla år vi svennar har skrattat åt amerikanernas "dumhet", något överdrivet men ändå. Not so funny now is it..

Tycker snarare det är komiskt hur man i Sverige alltid försöker klanka ner på USA av hur dumma de är. När majoriteten av befolkningen förra valet röstade för en urholkning av välfärd och säkerhet. När idag folk gråter ut av hur osäkert de är utan att fatta parallellen att de själva är orsaken till problemet.

Skulle dock kalla majoriteten av Svenska folket bra mycket dummare än de i USA. Många fler ser sig själva som stolta patriotiska och har en stark självbevarelsedrift. I Sverige är de tävling på vem som hatar sig själv och svenska normer mest, vem som kan vara mest rebellisk mot det svenska samhället.

Att bryta normer oavsett vad, ger alltid massor med godhetspoäng här, vilket uppmärksammas kontinuerligt i den svenska gammelmedian.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Vetenskapen är överens om att global uppvärmning existerar. Att du länkar till nyatider.nu säger väl det mesta...

Sådana uttalanden stör jag mig något fruktansvärt på. Vad kan man länka till då? ALL media har en agenda och alla människor, även journalister, har egna politiska åsikter.
Att länka till Aftonbladet, Expressen, SVT, SR, DN osv är precis lika dumt isåfall.

Det enda man kan göra är att ta del av ALL slags media, samtidigt som man är mycket kritisk till det som står oavsett vem som publicerat artikeln, och sedan bilda en egen uppfattning.

Permalänk
Medlem

Hillary vinner förmodligen. Båda kandidaterna är skit men Trump är inget annat än en rasist och allmänt galen idiot.

Skrivet av zyy:

Sådana uttalanden stör jag mig något fruktansvärt på. Vad kan man länka till då? ALL media har en agenda och alla människor, även journalister, har egna politiska åsikter.
Att länka till Aftonbladet, Expressen, SVT, SR, DN osv är precis lika dumt isåfall.

Det enda man kan göra är att ta del av ALL slags media, samtidigt som man är mycket kritisk till det som står oavsett vem som publicerat artikeln, och sedan bilda en egen uppfattning.

Vad sägs om att länka till en riktigt peer-review artikel istället då?
Nyatider, aftonbladet, DN etc är inte sidor för vetenskap.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zyy:

Sådana uttalanden stör jag mig något fruktansvärt på. Vad kan man länka till då? ALL media har en agenda och alla människor, även journalister, har egna politiska åsikter.
Att länka till Aftonbladet, Expressen, SVT, SR, DN osv är precis lika dumt isåfall.

Det enda man kan göra är att ta del av ALL slags media, samtidigt som man är mycket kritisk till det som står oavsett vem som publicerat artikeln, och sedan bilda en egen uppfattning.

Så om jag skapar en sida som heter hittepånyheter.se så ska dessa läsas och därefter ska alla bilda sin egna uppfattning? Om jag skriver att jorden är platt ska vi då ta en funderare på om det är så eller har jag helt enkelt fel?

Det här med "bilda en egen uppfattning" kommer alltid från folk som hyllar nyatider osv, men allvarligt, bildar du någonsin en egen uppfattning eller ens påverkas av något annat än det du redan valt som sanningssägare från första början?
Dvs du bildar inte alls en egen uppfattning.

----------

I övrigt så har Clinton friats av FBI gällande mejlservern. Jävligt klantigt det där överhuvudtaget tycker jag.

Om nu Trump vinner ska det bli intressant att se hur framtida rättegångar färgar alltsammans. Om jag minns rätt
finns det minst tre eventuella rättegångar, våldtäckt av 13åring, bedrägeri via sitt universitet och någon form av FBI utredning gällande fraternisering med Ryssland.

Spännande, och väl värdigt en president tycker jag.

inb4 muh conspiracy

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 93Clocker:

Tycker snarare det är komiskt hur man i Sverige alltid försöka klanka ner på USA av hur dumma de är. När majoriteten av befolkningen förra valet röstade för en urholkning av välfärd och säkerhet. När idag folk gråter ut av hur osäkert de är utan att fatta parallellen att de själva är orsaken till problemet.

Skulle dock kalla majoriteten av Svenska folket bra mycket dummare än de i USA. Många fler ser sig själva som stolta patriotiska och har en stark självbevarelsedrift. I Sverige är de tävling på vem som hatar sig själv och svenska normer mest, vem som kan vara mest rebellisk mot det svenska samhället.

Att bryta normer oavsett vad ger alltid massor med godhetspoäng här, vilket uppmärksammas kontinuerligt i den svenska gammelmedian.

Helt rätt. Svenskar överlag gillar att klanka ner på (bland annat) amerikanare och detta hör jag nästan dagligen. Samtidigt är man livrädd för allt som har med svenskhet att göra, och ett självhat infinner sig hos de flesta "nytänkande" människor här i landet. Ingen stolthet och ingen självbevarelsedrift alls.

Jag håller tummarna för att Trump vinner. Globalism är något som måste stoppas - USA måste återinföra lag och ordning, kontrollera sina gränser, bygga upp innerstäderna och bli vad det en gång varit. Västvärldens grundstenar är byggd i detta land, och många länder i Europa rör sig mot samma håll. Brexit var en stor vinst för oss som vill se en trygg framtid.

Permalänk
Skrivet av zyy:

Sådana uttalanden stör jag mig något fruktansvärt på. Vad kan man länka till då? ALL media har en agenda och alla människor, även journalister, har egna politiska åsikter.
Att länka till Aftonbladet, Expressen, SVT, SR, DN osv är precis lika dumt isåfall.

Det enda man kan göra är att ta del av ALL slags media, samtidigt som man är mycket kritisk till det som står oavsett vem som publicerat artikeln, och sedan bilda en egen uppfattning.

Helst ska man ju såklart titta på forskningen direkt om det är vetenskapliga fakta man pratar om, systematiska peer reviews etc. Men i andra hand så är det såklart skillnad på olika media, vissa har bevisat sin inkompetens och snedvridna syn vid enstaka tillfällen, andra bevisar den konstant. Liksom att En ding ding värld inte är en seriös källa är inte heller nyatider det... Du kan ju inte hävda att bara för att ALL media har en agenda så är ALL media pålitlig?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -=Mr_B=-:

TL:DR Visst påverkar mänskligheten klimatet. Om det egentligen är bra eller dåligt borde diskuteras mer, men agendan är satt, och kommer inte förändras, även om i princip allt jag sett pekar på att det är bra för oss, även om de största vinnarna är "de dåliga" och de största förlorarna är alla som ligger i höjd med södra Asien, och söderut med ett smalt band med vinnare i ekvatorzonen på Afrika. Nästa stora vinnare är antarktisk, där en del land kommer öppnas upp för både odling, och bebyggelse. Vi här i norr, däremot, är i princip vinnare allihop. Och om vi kan odla 2-3 skördar om året i hela Lappland, känns det inte så viktigt att Stockholm hamnar under vatten. Fast det är ju lätt för mig att tycka som inte ens kommer behöva flytta, ens om det händer i morgon. Jag bor på andra våningen i ett hyreshus... som står lite drygt 40 meter över havet. Stiger havsytan med 2 meter, får jag en minut eller två kortare resväg till stranden, och en massa kolla ställen att dyka vid.
B!

Vad som är oroande är ifall det går så långt så att det inte går att vända på uppvärmningen och det blir en så kallad skenande global uppvärmning. Dvs permafrosten smälter och släpper ut all metangas som samlats upp och sätter igång en riktig uppvärmning.

Och om man nu gör alla förbättringar och slutar använda fossila bränslen och det inte hade med människor att göra så har det kostat en massa pengar bara.

Säg däremot att forskarna har rätt och det nu inte går att vända på uppvärmningen, vart ska vi ta vägen?
Det är inte så att vi har ett andra jordklot som reserv och därmed borde vi agera som om klimatet var i fara.

Ser du inte skillnaderna i dessa två alternativ finns det inte mer att säga.

Jag chansar hellre på att det kostar en massa pengar att byta om till ny teknologi som inte använder fossilbränslen än att mänskligheten dör ut pga någon ville spara lite pengar eller inte trodde på forskarna.

Permalänk
Medlem

Jag tror många väljare ogillar båda kandidaterna så det blir troligen ganska jämnt med färre deltagare eller att rösterna hamnar nån annanstans.

Om jag skulle behöva välja skulle jag rösta på Hillary eftersom Trump är det sämre alternativet som inte kan göra annat än skapa oreda och instabilitet i den posten.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av captur605:

Trump vinner, det slutar alltid som svensk massmedia inte vill...

Snarare det som svenskt(ALL) media vill få det att framgå som

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon259415:

Samtidigt är man livrädd för allt som har med svenskhet att göra, och ett självhat infinner sig hos de flesta "nytänkande" människor här i landet. Ingen stolthet och ingen självbevarelsedrift alls.

Skrivet av 93Clocker:

I Sverige är de tävling på vem som hatar sig själv och svenska normer mest, vem som kan vara mest rebellisk mot det svenska samhället.
Att bryta normer oavsett vad ger alltid massor med godhetspoäng här, vilket uppmärksammas kontinuerligt i den svenska gammelmedian.

Har ni lust att ge exempel på den självhatande svensken för jag fattar inte alls vad ni snackar om.

Permalänk
Medlem

Vi som har ens ett uns vett i oss hoppas givetvis på att demokraterna vinner, även om hon är en opportunistisk lögnare är hon bättre än en mentalstörd 4-åring.

Hillary = stabilitet/status quo
Trump = Rysk roulette

Hoppas på 4 år med status quo för en ny chans på nästa Bernie.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte alla som säger "Hillary vill starta WW3". Vart får ni det ifrån? Hon har aldrig sagt hon vill starta krig.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Efter allt som uppdagats omkring Clinton så hoppas jag inte hon vinner men vette fasen om Trump är ett så mycket bättre val. Varför inte Schwarzenegger istället?

Arnold har själv sagt att han skulle ha ställt upp (fast många år tidigare) om det var så att utlandsfödda fick ställa upp i presidentvalet

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cooling23:

Jag förstår inte alla som säger "Hillary vill starta WW3". Vart får ni det ifrån? Hon har aldrig sagt hon vill starta krig.

Handlar om att hon har pratat om en "no-fly-zone" över Syrien. Vilket i kritikernas öron får det att låta som att dom per automatik kommer atombomba alla ryska flyg som bryter mot förbudet. För det gör USA, skjuter ner ryska plan pga Syrien. So much.

Rimligheten bakom den "kritiken" är låg, eller löjlig rentav.

Skrivet av griid:

Arnold har själv sagt att han skulle ha ställt upp (fast många år tidigare) om det var så att utlandsfödda fick ställa upp i presidentvalet

Hade varit underbart. Tänk honom på resa runt jorden o möter diverse statsrepresentanter.
The governator himself.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Handlar om att hon har pratat om en "no-fly-zone" över Syrien. Vilket i kritikernas öron får det att låta som att dom per automatik kommer atombomba alla ryska flyg som bryter mot förbudet. För det gör USA, skjuter ner ryska plan pga Syrien. So much.

Rimligheten bakom den "kritiken" är låg, eller löjlig rentav.

Hade varit underbart. Tänk honom på resa runt jorden o möter diverse statsrepresentanter.
The governator himself.

Vad tror du händer när ryssarna flyger där ändå, trots Clintons flygförbud. Kommer USA rycka på axlarna och säga "äsch det gör inget" och ha kvar flygförbudet för alla utom Ryssland?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Storage Jar:

Vad tror du händer när ryssarna flyger där ändå, trots Clintons flygförbud. Kommer USA rycka på axlarna och säga "äsch det gör inget" och ha kvar flygförbudet för alla utom Ryssland?

Vad tror du själv, att dom skjuter ner ryska flyg medvetna om vad det kommer att skapa? Man vill mer troligen ha en diskussion om att ha en gemensamt flygförbud och visa var man står. Det är inte samma sak som att starta ett tredje världskrig.

Lite som att tro att Trumpe kommer få upp den där jävla muren..

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikfavoriten:

99% av forskarvärlden håller med om att vi påskyndar den globala uppvärmningen genom co2 utsläpp. Det är belagt och bevisat sedan länge i otaliga studier. Det är så pass belagt att man till och med lär sig det i skolan.

Sen kommer det alltid finnas dårar som vägrar se fakta, tex trump och putin.

Såg att det hänvisades till alternativmedia som nyatider och en ding ding värld ovan, vilket de flesta är medvetna om inte kan ses med någon sanningshalt.

Då du nämner siffran 99% undrar jag såklart var jag kan läsa om den siffran och säkerställa att det inte är något du själv hittat på?

Man behöver bara backa 100 år så såg det man lärde ut i skolan ganska olikt ut hur det ser ut idag, så att säga att bara för något lärs ut i skolan så är det sant är lite sådär. https://sv.wikipedia.org/wiki/Religionskunskap

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Vad tror du själv, att dom skjuter ner ryska flyg medvetna om vad det kommer att skapa? Man vill mer troligen ha en diskussion om att ha en gemensamt flygförbud och visa var man står. Det är inte samma sak som att starta ett tredje världskrig.

Lite som att tro att Trumpe kommer få upp den där jävla muren..

Kan du inte bara svara på frågan?
Jag vet inte vad jag tror kommer hända, men inget bra i alla fall. Konstigt sätt att skapa en diskussion på.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Gillar inte Hillary men Trump är en mist lika stor lögnare.

https://www.youtube.com/watch?v=zuvZQMY9WNw

Vill även påpeka att det inte blev krig då Turkarna sköt ned ett Ryskt stridsflygplan.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Storage Jar:

Kan du inte bara svara på frågan?
Jag vet inte vad jag tror kommer hända, men inget bra i alla fall. Konstigt sätt att skapa en diskussion på.

Jag tror att det blir ett gemensamt flygförbud eller inget alls.

Skrivet av Aresz:

Man vill mer troligen ha en diskussion om att ha en gemensamt flygförbud och visa var man står. Det är inte samma sak som att starta ett tredje världskrig.

Permalänk
Medlem

Det som förvånar mig är att folk ens röstar på Trump alls efter alla hans skandaler. Ja Clinton har haft en grej i form av mejlskandalen som var jävligt klantigt, men att det fortfarande påverkar valet är sjukt.

Trump däremot har ju förolämpat kvinnor, mexikaner, latinos, svarta, handikappade osv. Förolämpade fd krigsfången McCain, en muslimsk familj vars son dött i strider för USA m.m. Ska dessutom upp i rätten pga barnvåldtäktsfall. Betalar ingen skatt och har gjort flera konkurser. Dessutom blivit stämd flertal gånger för att hans skola var rent bedrägeri. Detta är alltså en man som folk vill ha som president? Helt sjukt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrM3:

Det som förvånar mig är att folk ens röstar på Trump alls efter alla hans skandaler. Ja Clinton har haft en grej i form av mejlskandalen som var jävligt klantigt, men att det fortfarande påverkar valet är sjukt.

Trump däremot har ju förolämpat kvinnor, mexikaner, latinos, svarta, handikappade osv. Förolämpade fd krigsfången McCain, en muslimsk familj vars son dött i strider för USA m.m. Ska dessutom upp i rätten pga barnvåldtäktsfall. Betalar ingen skatt och har gjort flera konkurser. Dessutom blivit stämd flertal gånger för att hans skola var rent bedrägeri. Detta är alltså en man som folk vill ha som president? Helt sjukt.

Men han säger ju "sanningen". Dvs förolämpar allt och alla.
Jävligt sjukt, och det är miljontals människor som tycker att detta är helt ok eller helt enkelt inte bryr sig. Jag kan inte få in det i skallen.

Hur man kan tro att sitt egna liv blir bättre av en sådan snubbe?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Det som förvånar mig är att folk ens röstar på Trump alls efter alla hans skandaler. Ja Clinton har haft en grej i form av mejlskandalen som var jävligt klantigt, men att det fortfarande påverkar valet är sjukt.

Trump däremot har ju förolämpat kvinnor, mexikaner, latinos, svarta, handikappade osv. Förolämpade fd krigsfången McCain, en muslimsk familj vars son dött i strider för USA m.m. Ska dessutom upp i rätten pga barnvåldtäktsfall. Betalar ingen skatt och har gjort flera konkurser. Dessutom blivit stämd flertal gånger för att hans skola var rent bedrägeri. Detta är alltså en man som folk vill ha som president? Helt sjukt.

Den där våldtäktsanklagelsen är bara fånig. Hennes egna advokater gav upp för att det var så uppenbart att det var påhittat och "offret" har dragit tillbaka anmälan.

Konstigt att det blev så stort i Sverige när det knappt blev en nyhet i USA och Lolita Express har väl inte ens nämnts i svensk media.
Kolla upp lite mer vad Clinton har gjort eller påstås ha gjort.

PS: Tycker inte att Trump är guds bästa barn heller men det blir lite fel när bara information från ena sidan kommer fram.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |