Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Inga planer på att klä insidan av sidoplåtarna med nåt dammfilterliknande material? Tänkte så man slipper se den underbara stockkylaren och dessutom förhindra det där hemska dammet.

Vilket som så är det otroligt stiligt, bra jobbat!

Stockkylaren som är så snygg
Ja det kanske inte hade varit helt fel, oroar mig dock lite över hur luftcirkulationen skulle bli.
Funderar dock på några orangea svaga leds för att få ett litet skimrande ljus inifrån.

Visa signatur

Jag äger minst en databehandlingsmaskin.

Permalänk
Medlem

@Perkka: sjukt snyggt bygge asså. älskar små chassin! har några frågor kring måtten på chassit.

Vad är måtten här och samma på andra sidan? hittar inga mått på detta. vet du måtten ifrån processorns IHS när moderkortet är installerat med standoff skruvarna (hur stora använde du btw?) på till väggen av chassit så att man vet hur smalt man kan göra det men ändå få plats med en kylare?

Detta är den setup jag kommer att köra. så jag behöver veta på något sätt hur smalt jag kan göra chassit, om du förstår vad jag menar

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Medlem

@korbevel: Avståndet på moderkortssidan är 62mm och jag har räknat med standoff på 6mm.
på gpu sidan är det 45mm.
Sedan får man räkna bort 1mm för sidoplåtarna. så utrymmet blir då 44 och 61mm.

Utrymmet på moderkortssidan var svårt att räkna sig till vad som behövdes, så det blev i slutändan att mäta hur mycket cpu kylaren byggde då jag inte kunde komma fram till hur höga de var.

Det står höjd i specar. Men är det från moderkortet, från cpu sockeln eller var är noll läget, från cpu die? kan diffa säkert uppemot en cm beroende på hur man räknar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tack så mycket för måtten, har lite svårt att tyda på vad du menar här dock

Skrivet av Perkka:

@medetix:så det blev i slutändan att mäta hur mycket cpu kylaren byggde då jag inte kunde komma fram till hur höga de var.

Det står höjd i specar. Men är det från moderkortet, från cpu sockeln eller var är noll läget, från cpu die? kan diffa säkert uppemot en cm beroende på hur man räknar.

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Medlem

@korbevel Jag menar att jag i slutändan fick mäta höjd på min specifika kylare påmonterad på moderkortet för att komma fram till hur mycket utrymme jag faktiskt behövde tillsammans med 6mm distanser eftersom jag inte kunde utröna från specifikationer hur de mäter höjden på en cpu kylare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

God dag,
Fantastiskt jobb. Jag har bränt länge med tanken att skapa något liknande med mina egna händer och ditt arbete inspirerade mig äntligen att göra det. Kan du snälla dela dina kroppsrams dimensioner. Detta skulle påskynda min utveckling och låta mig koncentrera mig på produktens utseende.
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feodan:

God dag,
Fantastiskt jobb. Jag har bränt länge med tanken att skapa något liknande med mina egna händer och ditt arbete inspirerade mig äntligen att göra det. Kan du snälla dela dina kroppsrams dimensioner. Detta skulle påskynda min utveckling och låta mig koncentrera mig på produktens utseende.
Tack på förhand!

Oj såg idag att du skrivit här i tråden, inte fått något meddelande om det.
Här är filerna för Autodesk 123D, kan vara bekymmer att hitta mjukvaran.
http://idetorka.se/temp/CaseDesign.123dx

Att tillägga kan jag rekommendera att lägga till ett par millimeter i höjd för fläkt då jag märkt att det vore bra.

Kan tex inte köra Cryorig C7, tror jag hade behövt 2mm mer utrymme där.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perkka:

Oj såg idag att du skrivit här i tråden, inte fått något meddelande om det.
Här är filerna för Autodesk 123D, kan vara bekymmer att hitta mjukvaran.
http://idetorka.se/temp/CaseDesign.123dx

Att tillägga kan jag rekommendera att lägga till ett par millimeter i höjd för fläkt då jag märkt att det vore bra.

Kan tex inte köra Cryorig C7, tror jag hade behövt 2mm mer utrymme där.

Tack så mycket för att komma i kontakt och skicka teckningar och råd.