Corsair K70 RGB Lux fel färg på en tangent

Permalänk
Medlem

Corsair K70 RGB Lux fel färg på en tangent

Hej,

Har haft detta tangentbord i cirka två dagar efter att ha bytt in mitt gamla K70, och nu har lysdioden under F3 fel färg.

Tex nu har jag alla tangenter inställda på vitt men F3 knappen är ljusblå / isblå

Ändrar jag färgen på knappen är det som att den "blandar" färgen jag väljer med den ljusblå färgen.

Finns det något jag kan göra åt detta eller måste jag skicka tillbaka detta tangentbord också?

Lite rörig förklaring kanske men jag hoppas ni förstår

Permalänk

Utan att ha någon kunskap om teknikaliteterna så låter det som att det är fel på dioden, med andra ord att du får ta tillbaka till affären om du inte vill ha det så.

Permalänk
Medlem

Du skulle kunna prova att sätta den på att lysa helt rött, helt blått och helt grönt för att se om de funkar som de ska.

Permalänk
Medlem

Den verkar ha gått till sig för stunden.

Är det något med programvaran som spökar för mig?

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av C-West:

Den verkar ha gått till sig för stunden.

Är det något med programvaran som spökar för mig?

Hejsan,

Vilken version av CUE har du installerad?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hejsan,

Vilken version av CUE har du installerad?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

2.6.70

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av C-West:

Har du flera lightning effects? Isåfall, har du kollat på alla så att de är samma isåfall? Har du bara en och allt är inställd på samma färg och den F3 inte stämmer överens med de andra så rekommenderar jag dig att höra med butiken du köpte de ifrån för en reklamation.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Har du flera lightning effects? Isåfall, har du kollat på alla så att de är samma isåfall? Har du bara en och allt är inställd på samma färg och den F3 inte stämmer överens med de andra så rekommenderar jag dig att höra med butiken du köpte de ifrån för en reklamation.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Har bara en just nu och F3 har skött sig hittills idag.

Borde jag reklamera tangentbordet om det uppkommer igen?

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av C-West:

Har bara en just nu och F3 har skött sig hittills idag.

Borde jag reklamera tangentbordet om det uppkommer igen?

Ja om det fortsätter vara så utan att den inte är inställd på det så rekommenderar jag dig att reklamera det till butiken du köpte de ifrån.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan