Permalänk
Medlem

Grymaste iden!

satt o funderade lite idag och kom på att i stället för sätta in plexi glas i chassina så kan man sätt in kameror med övervakning! lite dyrt men va faan!

Visa signatur

Yay!

Permalänk
Medlem

känns lönt? isf så får man ju ha en extra skärm till datorn och det känns ganska lamt... Jag tyckte inte direkt om idén

Permalänk
Medlem

ehh vilken pesimist du är!

Visa signatur

Yay!

Permalänk
Medlem

nej det är jag inte... men förklara mer hur du menade då?

Permalänk
Avstängd

man kan ju montera in en billig webcam som sedan ligger 24/7 på en server. perfekt om datorn camen sitter i är en server dessutom.

Permalänk
Medlem

Övervaka vad? Börjar det brinna märker man ju det med lr utan fönster så, hehe. :>

Permalänk
Medlem

"man kan ju montera in en billig webcam som sedan ligger 24/7 på en server."

asså, varför ska man göra det. vem skulle vilja titta på det, det händer ju inget.
Det är ju inte så att tex. grafikkortet gör en dans i datorn som kan vara värd att se

Permalänk
Avstängd

jag svarade egentligen på "isf så får man ju ha en extra skärm till datorn och det känns ganska lamt"...

Permalänk
Medlem

skulle ju faktiskt vara lite småhäftigt, men då skulle man ha en sån där liten skärm (hjärnsläpp) som man har i bilar och sätta på datorn så att man kan se inuti den

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 2600X Kylning: Noctua NH-D15 Moderkort: ROG Strix B-450-F GPU: MSI GTX 1070 Armor OC Minne: 32 GB Corsair Vengeance PRO PSU: EVGA Supernova 650 G2 Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Avstängd

fett om man kunde med ett sms beställa en mms-bild till telefonen så man vet hur datorn ser ut (om den nu skulle ha förändrats något)

Permalänk

men att man har fönster är ju för att få en ganska häftig effekt av kanske ljus lr något. Detta skulle man förlora genom att sätta dit en kamera istället.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

varför inte både och?

Permalänk
Medlem

hehe jo du det skulle ju vara njut! då skulle man ju kunna kolla om datorn har brunnit upp inte för att det är sån stor risk

"nej det är jag inte... men förklara mer hur du menade då?"

jag menade att man skulle ha en kamera i datorn i stället för fönster!

Visa signatur

Yay!

Permalänk
Medlem

Räcker det inte att bara ta en foto då?
Datorn kommer ju inte ändras så mycket

Visa signatur

"Utom de elva omkomna, av vilka en var tolv år, skadades 24 oftast äldre personer, sade polisen." - expressen.se
Data/Dator?

Permalänk
Avstängd

jag säger då det

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osytol
Räcker det inte att bara ta en foto då?
Datorn kommer ju inte ändras så mycket

då kan man ju ta en bild av datorn med sidan på och en utan och sedan fixa till bilden i tex. psp så att det ser ut som att man har ett fönster och sedan motivlacka dit den bilden istället för att
ha ett fönster

lika dåligt förslag

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 2600X Kylning: Noctua NH-D15 Moderkort: ROG Strix B-450-F GPU: MSI GTX 1070 Armor OC Minne: 32 GB Corsair Vengeance PRO PSU: EVGA Supernova 650 G2 Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

vill ni veta en grymm ide!

jag hadde tänkt bygga ett chassi som sog ut som en stor coca-cola flaska

Permalänk
Avstängd

jaha okej. vilket material? papier maché?

Permalänk
Medlem

dålig jävla idé....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

det var mycket länge sedan jag installerade webcams internt i datorn men det var liksom inget kul efter ett tag då man bara såg ett par detaljer som aldrig förändrades (det går lika bra med en stillbild)

vill man göra något nyttigt av det skall man koppl det till den övervakning som finns i vissa bios när man öppnar locket (läs märkesdator)

möjligtvis går det att få ut den informationen till OS:et

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xade

asså, varför ska man göra det. vem skulle vilja titta på det, det händer ju inget.
Det är ju inte så att tex. grafikkortet gör en dans i datorn som kan vara värd att se

hur vet du det? har du sett i en låda utan fönster och med alla plåtstycken, alltså sidor och tak osv ditsatta? Man vet ju inte förrän man har sett...

det är som den klassiska "är lampan i kylskåpet tänd eller släckt när dörren är helt stängd?"

:D:D:D:D

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk

låt kameran filma igenom plexifönstret riktad mot han som sitter vid datorn... Så kan man se om lillebrorsan sitter å pillar på den..

Fördelen med att ha den I datorn är ju att den inte ska synas utifrån så mkt.

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk
Medlem

Hehe, bigbrother i datorn

Permalänk
Medlem

10 hårddiskar i en och samma dator ska klara en uptime på 100 dagar. En efter en kommer de att plockas ut.

Permalänk
Medlem

Hahaha! Vem skall vara värd för "showen" då? Bill Gates?

Permalänk
Citat:

Hahahaha [Skrattar sönder sig]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mod_Mannen
jaha okej. vilket material? papier maché?

Hahahaha [Skrattar sönder sig igen!]

Permalänk
Medlem
Citat:

vem vet vad som händer när sidodörren är sluten!!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edholm
hehe jo du det skulle ju vara njut! då skulle man ju kunna kolla om datorn har brunnit upp inte för att det är sån stor risk

"nej det är jag inte... men förklara mer hur du menade då?"

jag menade att man skulle ha en kamera i datorn i stället för fönster!

Mm.. visst... För webkameran funkar nog precis som den ska när resten av datorn har brunnit upp... Mm... Det tror jag...

Varför inte testa... Sätt i en kamera och försäkra dig om att datorn inte brinner, Häll på lite bensin, tillsätt en brinnande tändsticka, vänta...., ....Titta på skärmen om din dator har brunnit upp...

Gjorde kameran nån skillnad??? I teorin tror jag att skärmen är lika svart vare sig man har kamera eller ej... Men det är ju i teorin och man kan ju inte så noga veta innan man testat i praktiken....

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Inaktiv

Jag hade en webcam och en mic i min dator som spelade in små in ljud och bilder under vissa förutsättningar och sedan sände dessa till min FTP om den hittade en uppkoppling. På så sätt kunde vi tillslut spåra min stulna dator och via MSN kräva att de skulle lämna tillbaka den via en ungdomsgård.

Har nu en IR-WebCam i burken (near IR) som visar insidan av datorn när skärmsläckaren går igång men den är inte längre kopplad till övervakning.