Stor brist på NES Classic (here we go again Nintendo...)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av magma86:

Lämnade tillbaka mitt ex efter alla problem med input-lag och hemskt korta sladdar...

Skrivet av anon200632:

Samma här, väntar på gold edition istället som ska ha 120 spel.

Har ni kontrollerat så att era skärmar inte kör en massa bildbehandlingskrafs som slöar ner skärmen? Även Nintendo själva rekommenderar att använda "game-mode" och andra lösningar för att minska TVns input lag.

Som personen ovan skriver, ni skulle ha sålt den istället, om ni nu verkligen inte vill ha den. I USA var de uppe i 500 dollar senast jag kollade. Galet faktiskt...

@anon200632 har du någon källa på att en sådan modell är på gång? Helt nytt för min del, låter intressant om det stämmer.

Skrivet av pimpy:

Hämtade ut min idag i butik, först i kön tydligen hehe.
Spelat lite med grabben (6år) och han tyckte det va riktigt roligt. Då blev farsan hans extra stolt

Ångrade dock att man inte bokade extra kontroll
så det får tyvärr vänta.

Skickades från m.sweclockers.com

Grattis!
Med tanke på hur få som faktiskt fått tag i en här så är det inte helt orimligt att faktiskt gratulera de som lyckats.

Skrivet av PsyCor:

@magma86: Skumt att du märkt av sån input-lag då ingen av de jag sett som recenserat den har nämnt det. Kan inte vara så att din monitor är sämre på den fronten? Har inte ännu packat upp min så kan själv inte svara för hur det ligger till men en polare som också fått sin har inte märkt av det alls med en TV i game mode som har väldigt låg input lag.

Såvida det inte är något fel på deras NES Minis så bör problemet vara hur deras TV-apparater är inställda. Spelen som ingår är ju byggda att fungera på en helt annan typ av bildskärmar mot vad som finns idag. Och TV-tillverkarna är duktiga på att stoppa in alla möjliga lösningar som ska förbättra bilden men som ofta just ger högre input lag.

Hoppas det går bra med din också. Vissa av oss är rätt avundsjuka kan jag lova.

Permalänk
Skrivet av anon200632:

Vad menar du? Något sånt har jag aldrig hört talas om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Har ni kontrollerat så att era skärmar inte kör en massa bildbehandlingskrafs som slöar ner skärmen? Även Nintendo själva rekommenderar att använda "game-mode" och andra lösningar för att minska TVns input lag.

Som personen ovan skriver, ni skulle ha sålt den istället, om ni nu verkligen inte vill ha den. I USA var de uppe i 500 dollar senast jag kollade. Galet faktiskt...

@Decimal har du någon källa på att en sådan modell är på gång? Helt nytt för min del, låter intressant om det stämmer.

Grattis!
Med tanke på hur få som faktiskt fått tag i en här så är det inte helt orimligt att faktiskt gratulera de som lyckats.

Såvida det inte är något fel på deras NES Minis så bör problemet vara hur deras TV-apparater är inställda. Spelen som ingår är ju byggda att fungera på en helt annan typ av bildskärmar mot vad som finns idag. Och TV-tillverkarna är duktiga på att stoppa in alla möjliga lösningar som ska förbättra bilden men som ofta just ger högre input lag.

Hoppas det går bra med din också. Vissa av oss är rätt avundsjuka kan jag lova.

Har en ny 4k tv från 2016 (knappt 2 månader gammal samt skärm till datorn som står i signatur). Och det spelar ingen roll vilka inställningar jag kör. Har även provat byta hdmi- och usb-kablar. Får bli en new 3ds xl till black friday istället om den reas ut då
Om det var fel på konsolen kan jag inte svara på, men hittade en video om just någon som hade input-lag (dock mycket värre än mig), men som sedan togs bort.

Denna tv: https://www.netonnet.se/art/ljudbild/tv/39-43tum/lg-43uh664v/...

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 9070 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokas:

Du kanske skulle sålt den på Tradera istället..

Lätt att vara efterklok

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

@magma86: Skumt att du märkt av sån input-lag då ingen av de jag sett som recenserat den har nämnt det. Kan inte vara så att din monitor är sämre på den fronten? Har inte ännu packat upp min så kan själv inte svara för hur det ligger till men en polare som också fått sin har inte märkt av det alls med en TV i game mode som har väldigt låg input lag.

Nej, det är en väldigt ny monitor. Tveksam på om det är monitorn som skulle vara fallet. Testade även olika hdmi-uttag och det blev ingen skillnad. Det roliga är att jag fick mycket bättre respons på emulator med xbox-dosa än med mini-nes.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Nej, det är en väldigt ny monitor. Tveksam på om det är monitorn som skulle vara fallet. Testade även olika hdmi-uttag och det blev ingen skillnad. Det roliga är att jag fick mycket bättre respons på emulator med xbox-dosa än med mini-nes.

Att din TV är ny säger ingenting om hur mycket eller lite input-lag den har. Men om du säger att du har testat med din datormonitor också så är det mycket möjligt något fel på din konsoll.

Jag har sett en youtubevideo där han sa att han fick fördröjning, men det visade sig vara det capture-kort han använde för att kunna skapa videon och inte själva konsollen i sig som var problemet. Ingen övrig recension har nämnt något så måste antingen ha varit ett måndagsexemplar eller något i handhavandet (skärmar eller sladdar).

Bara att försöka igen i Februari när nästa lass kommer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av magma86:

Har en ny 4k tv från 2016 (knappt 2 månader gammal samt skärm till datorn som står i signatur). Och det spelar ingen roll vilka inställningar jag kör. Har även provat byta hdmi- och usb-kablar. Får bli en new 3ds xl till black friday istället om den reas ut då
Om det var fel på konsolen kan jag inte svara på, men hittade en video om just någon som hade input-lag (dock mycket värre än mig), men som sedan togs bort.

Denna tv: https://www.netonnet.se/art/ljudbild/tv/39-43tum/lg-43uh664v/...

Det är så med typ alla TV-apparater, spelar ingen roll hur ny eller gamla de är. Se http://www.displaylag.com/how-to-enable-game-mode-on-your-hdt... för att kolla om du har ett game mode på din TV. Nu har du vad jag förstått redan gjort dig av med den men kanske hjälper någon annan i samma sits.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

Att din TV är ny säger ingenting om hur mycket eller lite input-lag den har. Men om du säger att du har testat med din datormonitor också så är det mycket möjligt något fel på din konsoll.

Jag har sett en youtubevideo där han sa att han fick fördröjning, men det visade sig vara det capture-kort han använde för att kunna skapa videon och inte själva konsollen i sig som var problemet. Ingen övrig recension har nämnt något så måste antingen ha varit ett måndagsexemplar eller något i handhavandet (skärmar eller sladdar).

Bara att försöka igen i Februari när nästa lass kommer

Ja, något är ju lite "off" när spelet reagerar nästan 1 sekund senare efter man tryckt på knappen.
Eller så kan det hända att folk har lika höga krav som mig. Hade jag spelat med en trådlös kontroll hade man kunnat räkna med extra latens.

Antagligen ett måndagsexemplar. Nej, kommer nog att satsa på en 3ds istället

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det är så med typ alla TV-apparater, spelar ingen roll hur ny eller gamla de är. Se http://www.displaylag.com/how-to-enable-game-mode-on-your-hdt... för att kolla om du har ett game mode på din TV. Nu har du vad jag förstått redan gjort dig av med den men kanske hjälper någon annan i samma sits.

Precis. Nej, jag har inget sådant mode på min tv. Ja, en annan vän hade också beställt. Ska höra om han har samma problem.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av magma86:

Precis. Nej, jag har inget sådant mode på min tv. Ja, en annan vän hade också beställt. Ska höra om han har samma problem.

Knepigt, speciellt om du inte märkte någon skillnad även med datorskärmen. Själv har jag haft tur med min idag snorgamla Sony Bravia 40D3550 men så är den äldsta spelkonsoll jag anslutet till den en PS2 där input lag smått kvittar. Bara det är klart vilken HDR-lösning som vinner så blir det nog en nyare TV för mig även om nuvarande hållit riktigt bra. 40" känns rätt litet, siktar på 55" eller 60", blir ofta rätt kostsamt med HDR och vill se till att få tag i en TV med en HDR-lösning som kommer vara aktuell de närmaste åren.

Får hoppas att den andra NES Minin fungerar bättre då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Antagligen ett måndagsexemplar.

Det kan det ha varit, men det har garanterat inte haft något med fördröjningen att göra. Din TV, precis som min, har helt enkelt hemsk fördröjning med post-processing igång. Min är en 6-7 år gammal LG, men det har nämnts tidigare, det spelar faktiskt ingen roll hur ny, eller gammal TV du har, stäng av de här funktionerna, så uppför det sig bättre.

Skrivet av magma86:

Nej, jag har inget sådant mode på min tv.

Rätt säker på att du har en sådan funktion i TV'n.
Problemet grundar sig till stor del på att TV'n ska skala om signalen från NES'en till 4K för din TV, och den nöjer sig inte med att bara sträcka ut den så att det passar, utan ska även dutta, för att göra bilden "snygg".

Skrivet av anon5930:

Knepigt, speciellt om du inte märkte någon skillnad även med datorskärmen.

Nästan garanterat exakt samma problem. Skärmen och konsolen har inte använt samma upplösning, så då ska skärmen skala om det, och den behöver inte vara ett dugg snabbare på skalning än TV'n.

Mer generellt om konsolen... Det har kommit lite info om hack på den här saken. Folk kör nu "sin egen" linux på den, och min förhoppning är att det kommer något så vi som vill kan byta spel. Eftersom det är brutalt mycket mer kraft i den här än vad som behövs för NES emulering, så hade det varit kul att köpa en, eller ett par, "Super Famicom Classic Controllers", och köra SNES på den med. Det kommer man antagligen inte få tag i, så det blir väl "bara" Wii's "Classic Controller" och så skiftar man handkontroll, beroende på vilka spel man ska spela...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Lämnade tillbaka mitt ex efter alla problem med input-lag och hemskt korta sladdar...

Skrivet av anon200632:

Det var ju ädelt av er. En annan hade gett sig ut på marknaden

Jag kan nästan lova er och alla andra att det inte kommer komma någon Gold edition. Vill ni spela fler NES-spel får ni köpa en Switch och ge er in i Virtual Console. Jag kan nästan också lova att NES-kontrollerna kommer gå att koppla till Switch, det är därför dessa säljs separat

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Varför basera på Allwinner med deras dokumenterade brist på respekt för GPL?

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag hade gärna sett att en premium-modell för entusiaster också hade släppts som faktiskt klarat av detta. Med tanke på vad folk betalar för att få bra bild med dessa äldre konsoller så är prisfrågan inget större problem för dessa.

Nu tycker jag att det verkar bli en jättekul konsol ändå, men hade absolut varit en av de som gärna betalat extra för en sådan version. Kan ju hända att det kommer lite längre fram om denna blir en succé.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimpy:

Hämtade ut min idag i butik, först i kön tydligen hehe.
Spelat lite med grabben (6år) och han tyckte det va riktigt roligt. Då blev farsan hans extra stolt

Ångrade dock att man inte bokade extra kontroll
så det får tyvärr vänta.

Två handkontroller borde IMO vara standard till alla spelkonsoler.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Vilken emulator rekommenderar du?

Är inne på en XB1 S som främst 4k mediaenhet, men om Mini NES dröjer så kan ju detta vara extra intressant under tiden (eller som ett alternativ).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ingen smart idé lämna igen dem då folk redan bjuder över 1800:- för dem. De måste ju ha missuppfattat att de sålt slut alla och att inga nya kommer tillverkas. Ger ju inget betala mer än dubbla priset för något som kommer in i lager igen om så några månader bort. Men jag borde sluta förvånas över hur obrydda folk är om de betalar galna överpriser.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte riktigt grejen med en konsoll där man inte kan lägga till eller ta bort spel.

När ni har spelat igenom alla gamla spel alt. tröttnat på dom, vad tänkte ni göra med den då? Låta den stå i hyllan som prydnad? Eller låta den samla damm i en låda under x antal år till ni (eller barn/barnbarn) är sugna på att uppleva/återuppleva lite spelhistoria?

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Jag fattar inte riktigt grejen med en konsoll där man inte kan lägga till eller ta bort spel.

När ni har spelat igenom alla gamla spel alt. tröttnat på dom, vad tänkte ni göra med den då? Låta den stå i hyllan som prydnad? Eller låta den samla damm i en låda under x antal år till ni (eller barn/barnbarn) är sugna på att uppleva/återuppleva lite spelhistoria?

Lite så har jag känt sedan denna lilla manick presenterades. Är sugen själv istället på att bygga en retro pie och lägga in alla spel man vill, lite mer krångel och trixande blir det ju, men då får man ju i alla fall välja vilka spel man vill ha.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Blir inte arga nu men jag fick mitt posten den 10/11 och har inte ens orkat öppnat det
Jag har tydligen sovit under en sten den senaste tiden då jag helt missat hysterin.
Lade min beställning den 16/7 på spelbutiken. Typ mest som en rolig grej att ha framöver.
Tanke är att jag ska visa min son hur spelen var när jag växte upp.
Men han är bara 2 år så dröjer nog 2-3 år innan jag kan spela det med honom.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av -=Mr_B=-:

Nästan garanterat exakt samma problem. Skärmen och konsolen har inte använt samma upplösning, så då ska skärmen skala om det, och den behöver inte vara ett dugg snabbare på skalning än TV'n.

Mer generellt om konsolen... Det har kommit lite info om hack på den här saken. Folk kör nu "sin egen" linux på den, och min förhoppning är att det kommer något så vi som vill kan byta spel. Eftersom det är brutalt mycket mer kraft i den här än vad som behövs för NES emulering, så hade det varit kul att köpa en, eller ett par, "Super Famicom Classic Controllers", och köra SNES på den med. Det kommer man antagligen inte få tag i, så det blir väl "bara" Wii's "Classic Controller" och så skiftar man handkontroll, beroende på vilka spel man ska spela...
B!

Noterade skärmen som lär ha använts nu, 2560x1440 så du har nog rätt där.

Skrivet av martinot:

Nu tycker jag att det verkar bli en jättekul konsol ändå, men hade absolut varit en av de som gärna betalat extra för en sådan version. Kan ju hända att det kommer lite längre fram om denna blir en succé.

Jo, jag uppfattar produkten som någon form av test för att se om det går att sälja. Och det får nog ses som en succe, chansen att vi får se en SNES Mini är nog rätt stor också.

Visst, de där tveksamma produkterna exempelvis Sega licensierat innan finns ju men de har vad jag förstått inte sålt speciellt bra. För dåliga och ogenomtänkta. Tänker speciellt på den där med IR-kontroller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freppa85:

Blir inte arga nu men jag fick mitt posten den 10/11 och har inte ens orkat öppnat det
Jag har tydligen sovit under en sten den senaste tiden då jag helt missat hysterin.
Lade min beställning den 16/7 på spelbutiken. Typ mest som en rolig grej att ha framöver.
Tanke är att jag ska visa min son hur spelen var när jag växte upp.
Men han är bara 2 år så dröjer nog 2-3 år innan jag kan spela det med honom.

Fick själv min på releasedagen och har inte heller packat upp min

Spontanbokade direkt det gick den 14/7 på Webhallen och sen glömde man bort det helt

Jag väntar framförallt på att jag ska få tummen ur att beställa förlängningskabel till dosan och en längre microusbsladd så att man faktiskt kan spela på TVn och innan dess tror jag inte att jag kommer röra den. Sen om det dröjer en månad eller två vet man inte då jag endast hittar kablar i vettig längd från Kina utan expressfrakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Efter jag spelat igenom dom?
30 spel för 799kr... ~26kr per spel...
Vad gör du med dina spel på PC/PS4/XBONE efter du klarat dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jo, jag uppfattar produkten som någon form av test för att se om det går att sälja. Och det får nog ses som en succe, chansen att vi får se en SNES Mini är nog rätt stor också.

En retro SNES vore grymt fint! Och gärna med tex en SD-kortslott...

Skrivet av anon5930:

Visst, de där tveksamma produkterna exempelvis Sega licensierat innan finns ju men de har vad jag förstått inte sålt speciellt bra. För dåliga och ogenomtänkta. Tänker speciellt på den där med IR-kontroller.

Jo, har läst på Amazon och andra ställen, och genomgående så verkar de rätt usla på många sätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det inte lite konstigt att konsolen kostar runt mellan €150-250 även på Amazon, helt ny från butik?

Att privatpersoner skor sig på hysterin och efterfrågan är ju en sak. Men att butiker tar skampriser på en produkt som har stor efterfrågan verkar ju bara konstigt. Vad tycker Nintendo om detta tex? Tänk om Tele2 skulle ta 30 000:- för en ny iPhone som sålt slut.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

En retro SNES vore grymt fint! Och gärna med tex en SD-kortslott...

Jo, har läst på Amazon och andra ställen, och genomgående så verkar de rätt usla på många sätt.

Instämmer, jag tycker helt klart det är en miss att mini NES inte är utbyggbar officiellt. Nu är spelutbudet ändå bra nog med tanke på vad den kostar men hade ändå gått att göra mer.

Jo, det den där Sega-produkten gör bra är ju att det går att använda orginalkassetter. Men resultatet är inte alltför övertygande trots detta. :/

Skrivet av Beatnutz:

Är det inte lite konstigt att konsolen kostar runt mellan €150-250 även på Amazon, helt ny från butik?

Att privatpersoner skor sig på hysterin och efterfrågan är ju en sak. Men att butiker tar skampriser på en produkt som har stor efterfrågan verkar ju bara konstigt. Vad tycker Nintendo om detta tex? Tänk om Tele2 skulle ta 30 000:- för en ny iPhone som sålt slut.

Det är rätt vanligt i USA. Ett av de bättre exemplen jag minns är när Radeon R9 290 och 290X lanserades och amerikanska miners köpte upp typ alla kort som kom ut där. Korten var uppe i 900 dollar vilket var långt över lanseringspriset.

http://www.anandtech.com/show/7758/radeon-r9-290x-retail-pric...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beatnutz:

Skrivet av anon5930:

Det är rätt vanligt i USA. Ett av de bättre exemplen jag minns är när Radeon R9 290 och 290X lanserades och amerikanska miners köpte upp typ alla kort som kom ut där. Korten var uppe i 900 dollar vilket var långt över lanseringspriset.

http://www.anandtech.com/show/7758/radeon-r9-290x-retail-pric...

Fast det stämmer inte. Har du t.ex. ett eget företag kan du sälja produkter på amazon.*** Blir som en "butik" i butiken då. Klickar du in på produkten så står det vem det är som säljer den och så.

Klickar du in på NES Classic Mini så står det "available from these sellers". Alltså antingen privatpersoner eller företag som valt att sälja via Amazon och då roffat åt sig en massa för att tjäna pengar.

Med andra ord, Nej det är inte Amazon själva som gör detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Efter jag spelat igenom dom?
30 spel för 799kr... ~26kr per spel...
Vad gör du med dina spel på PC/PS4/XBONE efter du klarat dom?

Menar du sälja den? Eller sparar den i hyllan, tittar på den då och då medans du tänker på vilken bra affär du gjorde?
Istället för att köra en freeware NES-emulator på datorn menar jag..

Spelar inte PC/PS4/XBONE, bara Wii U eftersom jag har småbarn och har varken tid eller pengar att lägga på annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Vilken emulator rekommenderar du?

Är inne på en XB1 S som främst 4k mediaenhet, men om Mini NES dröjer så kan ju detta vara extra intressant under tiden (eller som ett alternativ).

Jag kör fceux och den fungerar smärtfritt. Enkelt att ställa in kontrollerna

Precis.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Det var ju ädelt av er. En annan hade gett sig ut på marknaden

Jag kan nästan lova er och alla andra att det inte kommer komma någon Gold edition. Vill ni spela fler NES-spel får ni köpa en Switch och ge er in i Virtual Console. Jag kan nästan också lova att NES-kontrollerna kommer gå att koppla till Switch, det är därför dessa säljs separat

Samtidigt skulle det inte kännas så bra att sälja något som jag inte ens vet fungerar trots att det finns ett kvitto. Webhallen tog emot mitt ex utan att ens ifrågasätta och sa att det är 300+ pers i kö. Kanske något de hittar på för att få mig att behålla den?

Som jag nämnt tidigare lockar en 3ds xl betydligt mer just nu. Man kan spela äldre super mario och castlevania på dessa också (vilket är de spel jag är mest intresserad av i alla fall). En stor miss av nintendo att inte göra switch kompatibel med 3ds-spelen. Tydligen tyckte de väl att 3ds säljer så pass bra för sig (vilket jag kan förstå, men varför inte liksom?).

Visa signatur