Permalänk

Klarar min dator BF1?

Hejsan, tänkte kolla här ifall ni tror att min dator skulle klara av Battlefield 1 och i så fall på vilka inställningar med vilken fps.

Här är min dator:
Processor: https://www.inet.se/produkt/5310023/intel-core-i5-3450-3-1-gh....
Moderkort: https://www.inet.se/produkt/1902220/gigabyte-ga-z77-d3h-atx#s....
Nätagg: https://www.inet.se/produkt/6911368/corsair-cx430-430w#specs
Ram: https://www.inet.se/produkt/5315098/corsair-8gb-2x4gb-ddr3-cl....
Grafikkort: https://www.inet.se/produkt/5402816/evga-geforce-gtx-1060-6gb...

Vet att processorn är ganska gammal och det är främst den jag är tveksam på.

Simon

Permalänk
Medlem

Japp, CPU-krävande och det kommer att begränsa. Låter du GFE sköta inställningarna automatiskt hamnar du på ca 60-90 fram tills att det börjar optimeras fysik och nätkod etc.

Permalänk
Skrivet av Gurk:

Japp, CPU-krävande och det kommer att begränsa. Låter du GFE sköta inställningarna automatiskt hamnar du på ca 60-90 fram tills att det börjar optimeras fysik och nätkod etc.

Ursäkta för följdfrågan, är lite noobig när det kommer till sånt här, på vilken grafikkvalité skulle det vara?

Permalänk
Medlem

low-,medium kanske i 1080p?

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheShipMunk:

Ursäkta för följdfrågan, är lite noobig när det kommer till sånt här, på vilken grafikkvalité skulle det vara?

Det ställs in automatiskt, det är inte bara "low, medium, high, ultra" längre.
Du kan lätt få 200 fps med tweaks om du är ute efter hög framrate... även om texturer och liknande är väldigt högt uppskruvade. Resolution scale är ett reglage som är väldigt "märkligt" exempelvis. Du renderar grafiken som om upplösningen vore 120% (lite större/mer än vad du har) och sedan interpolerar ner den. Eller vad man nu väljer för värde på den, det gör massor för din framerate.

Permalänk
Skrivet av Gurk:

Du kan lätt få 200 fps med tweaks om du är ute efter hög framrate... även om texturer och liknande är väldigt högt uppskruvade. Resolution scale är ett reglage som är väldigt "märkligt" exempelvis. Du renderar grafiken som om upplösningen vore 120% (lite större/mer än vad du har) och sedan interpolerar ner den. Eller vad man nu väljer för värde på den, det gör massor för din framerate.

Okej, tack!

Jag har förstått det som att spelet fortfarande ser ganska bra ut på lägre settings, så kanske är värt att köpa spelet då.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kör på Din cpu är inte så dålig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Jag har riktigt svårt att se hur den processorn skulle kunna ge 200 fps oavsett hur mycket tweaks.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag har riktigt svårt att se hur den processorn skulle kunna ge 200 fps oavsett hur mycket tweaks.

Nej, det är ett specifikt reglage jag pekar på... resolution scale, antar att du inte testat vad som händer när man drar det till sämst. Det åsidosätter eller om du så vill, sabbar alla andra inställningar... om du drar åt det hållet och får istället en exponentiell fps-höjning. FPS_MAX är just 200, därav den nuffran. Drar du åt andra hållet så får du en snygg powerpoint presentation istället. Det är inte kopplat till CPU:n speciellt mycket öht.

Permalänk
Medlem

testade att dra ner till 25% som är det lägsta. Nostalgitripp till NES tiden samt att fps sjönk till under 60. 4690k 4ghz, 970, 8 gb. Kör på medium och får ca 100 fps avg med resolution scale på hundra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Nej, det är ett specifikt reglage jag pekar på... resolution scale, antar att du inte testat vad som händer när man drar det till sämst. Det åsidosätter eller om du så vill, sabbar alla andra inställningar... om du drar åt det hållet och får istället en exponentiell fps-höjning. FPS_MAX är just 200, därav den nuffran. Drar du åt andra hållet så får du en snygg powerpoint presentation istället. Det är inte kopplat till CPU:n speciellt mycket öht.

Den CPUn orkar inte leverera fysikberäkningar etc. för 200 fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Den CPUn orkar inte leverera fysikberäkningar etc. för 200 fps.

Nej, men du fattar vad jag hugger efter i första inlägget, sluta tönta dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Nej, men du fattar vad jag hugger efter i första inlägget, sluta tönta dig

Ok, förlåt. Jag ska uppmuntra ditt dravel framöver!

Permalänk
Medlem

Din processor klarar bf1 i ~70-90 fps gissningsvis.
Sedan kan du ha allt som inte är processor bound på ultra, du lär tillochmed få bättre FPS om du gör så än sätter allt på low.

Vet att det är två settings i BF1 som drar ner processorn rejält, den ena är mesh quality och den andre minns jag ej. gl!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Ok, förlåt. Jag ska uppmuntra ditt dravel framöver!

Så länge man frågar "hur långt är ett snöre"-frågor så kan man hålla på och tjafsa fram och tillbaks. Gå och ställ gubben och titta in i en vägg på låga settings och det blir max_fps, spela på en intensiv 32p bana mitt i action och det blir jättelågt. Det är en kombination och en inställningsfråga. Självklart "beror det på", läs tråden från start så ser du var du börjar dryga dig och väljer att missförstå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Så länge man frågar "hur långt är ett snöre"-frågor så kan man hålla på och tjafsa fram och tillbaks. Gå och ställ gubben och titta in i en vägg på låga settings och det blir max_fps, spela på en intensiv 32p bana mitt i action och det blir jättelågt. Det är en kombination och en inställningsfråga. Självklart "beror det på", läs tråden från start så ser du var du börjar dryga dig och väljer att missförstå.

Noterat.