HD7970 Matrix Plat. 2 problem.Inget ljud skärm #2. Kan inte ändra clocks åt något håll

Permalänk
Medlem

HD7970 Matrix Plat. 2 problem.Inget ljud skärm #2. Kan inte ändra clocks åt något håll

Jag har ett problem med ljud via hdmi på min andra skärm, jag satte in ett HD7970 Matrix Platinum i datorn igår och har försökt få ljud att spelas upp ifrån min TV (skärm #2), den visar sig i ljudenheter men den visar ej någon volymnivå. När jag har den som default device så står det att det ej finns någon högtalare inkopplad.

Det är inga problem med skärm #1.

Båda skärmar är inkopplade med Hdmi->DVI adapter, jag har försökt att uninstalla och reinstalla i enhetshanteraren, har försökt att inaktivera enheterna, hittar ingenting i Radeons inställningar heller.
Det fungerade i mitt förra nVidia-kort utan problem med samma kabel och samma adapter. Har även testat med en helt ny adapter samt med den adapter som sitter till skärm #1.

Är det någon som haft liknande problem?

EDIT: Har problem med att ändra clocks också, får lite artifakter när jag spelar ibland. Då volten är låst tänkte jag sänka core clock men den är låst på 1050mHz. I både Sapphire Trixx och MSI Afterburner har jag försökt ändra, det går att ändra på själva clocken i programmet men när jag bekräftar det så ändras inte clocks alls.

//Sparkzor

Visa signatur

Intel I5 7600k, 16GB 2400mhz , 2x Sapphire Nitro 390, 1,25 tb HDD, 250gb SanDisk Ultra SSD, 950w nätagg.

Permalänk
Medlem

Kör VBE7.0.0.7b!
https://www.techpowerup.com/forums/threads/vbe7-vbios-editor-...

Då kan du sätta vilka frekvenser och volt du vill och flasha de permanent.

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem

Har samma problem men jag rekommendera inte "flash bios"
Pröva gamla "stable" driver. Kanske det hjälper

Permalänk
Medlem

Lyckades lösa problemet, det var något fel på drivrutinerna, det kom en hotfix för någon dag sedan och efter det så funkar det!
Volten är dock låst fortfarande.

Får bli att flasha sen så man kan pilla på volten

Visa signatur

Intel I5 7600k, 16GB 2400mhz , 2x Sapphire Nitro 390, 1,25 tb HDD, 250gb SanDisk Ultra SSD, 950w nätagg.