Varför hatas feminister så mycket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Jag kunde ju valsa in på Swec och kasta bort min kväll på att skriva en massa paller och se hur många arga personer som ackumuleras de nästföljande dagarna. Vilken hobby alltså.

Eller så berättar jag sanningen, för de inbitna som blundar kanske ändrar åsikt om tillräckligt många stiger fram. Du är välkommen att stämpla inlägg som lögner men jag kan inte ändra på mitt förflutna eller nuet.

Vems sanning? Du talar inte för alla kvinnors livserfarenheter, och ännu mindre alla mäns. Jag har ingen anledning att tro att du ljuger, varför skulle någon tro det? Det är uppenbart att du själv tror på allt det du säger.

Jag har i mitt liv upplevt att jag blivit diskriminerad på mitt jobb för att jag är en man på en kvinnodominerad arbetsplats. Jag har ofta oroat mig för vad som kan hända mig eller mina manliga vänner när vi är ute sent på natten, när statistiken för misshandel och rån domineras av manliga offer. Jag har ofta undrat varför män begår självmord så ofta, och varför de behandlas så illa av psykvården. Detta är bara toppen på isberget av potentiella nackdelar av att vara man, men till skillnad från många feminister gör jag det inte till en tävling i vilket kön som är mest förtryckt.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd lätt modererad ***

Jag har inte läst alla inlägg noggrant och har säkert därför missat något. Hur som har jag raderat ett eller ett par inlägg och redigerat bort en del smått där topplocket flög iväg. Håller ni det så här pass lugnt ska tråden nog klara sig.

/KimTjik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Jag hade oturen att födas som kvinna, jag vet hur det känns att vara på botten av den världsliga hierarkin.

Du lever i ett av världens mest privilegierade länder, och du påstår att du vet hur det känns att vara på botten?

Vad får dig att tro att kvinnor har det sämre egentligen? På vilket sätt är dina erfarenheter ett argument? Män begår mer självmord, män får inte hjälp på samma sätt m.m.

Att bli illa behandlad är knappast något som kvinnor är ensamma om. Blivit rentav mobbad av både tjejer och killar, det var en tjej som var en klasskamrat som ville att jag skulle ta livet av mig. Med det sagt så tror jag inte på långa vägar att jag levt på botten, har haft det bättre än väldigt många. Sen kanske man blir illa behandlad på olika sätt, sexuella trakasserier är ju inte direkt vanligt att få som man, dock betyder inte det att kvinnor har det sämre än män generellt.

Permalänk
Medlem

Kvinnor för höra och läsa sånt varje dag. När "vissa män" får nys om samma mynt tillbaka blir det lynchstämning. Ridå.

150 inlägg på en kväll, jag tror jag avstår vidare diskussion. Det är ändå Lilla Flashback här.

Skrivet av Friterad:

Du lever i ett av världens mest privilegierade länder, och du påstår att du vet hur det känns att vara på botten?

Vad får dig att tro att kvinnor har det sämre egentligen? På vilket sätt är dina erfarenheter ett argument? Män begår mer självmord, män får inte hjälp på samma sätt m.m.

Att bli illa behandlad är knappast något som kvinnor är ensamma om. Blivit rentav mobbad av både tjejer och killar, det var en tjej som var en klasskamrat som ville att jag skulle ta livet av mig. Med det sagt så tror jag inte på långa vägar att jag levt på botten, har haft det bättre än väldigt många. Sen kanske man blir illa behandlad på olika sätt, sexuella trakasserier är ju inte direkt vanligt att få som man, dock betyder inte det att kvinnor har det sämre än män generellt.

Ja, och det betyder inte att det är bra eller ens okej bara för att det är minst dåligt. Ditt inlägg är minst sagt provocerande, misogynt och ignorant så det förslår.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

nej, feminister är inte feminazis. det är precis vad denna tråden handlar om. kom tillbaka till tråden senare när du antingen kan backa upp att feminister är dumma i huvudet eller när du läst upp på vad sann feminism är.

Enklast vore ju om du letade upp nåt där en feminazist inte var dum i huvudet.

För helt ärligt talat så är det väldigt svårt för mig som redan har fördomar om alla feminazis att hitta nåt.

och ja jag svarade på ditt inlägg igen efter mitt inlägg blev raderat. (jag skrev det humoristiskt men det är svårt att läsa in via text, men om en mod gjorde den bedömningen så klagar jag inte.)

kan ju säga direkt att

"Löneklyfta"
Rättigheter
Feminism = Jämställdhet
Patriarkatet
Våldtäktskultur

Faller inom ramen för dumheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Även om det kan skilja beroende på olika faktorer är det svårt att snacka bort 10 000kr i månaden i skillnad inom vissa yrken och åldersgrupper:

http://www.scb.se/sv_/hitta-statistik/statistik-efter-amne/ar...

Sök lite i lönedatabasen och kika, till att börja med, så du kan bilda dig en uppfattning.

Nej det är inte alls svårt när man har så fattig info. Förresten är det inte konstigt, om det nu är diskriminering på så stor skala, varför är det bara i vissa yrken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Angående "sexuella trakasserier är ju inte direkt vanligt att få som man" så tror jag att det är mycket vanligare än vad folk tror. Skillnaden ligger nog mycket i vad samhället anser att en kvinna och en man "ska tåla".

Permalänk
Medlem

@Orfi:
Så här ser det ut http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Sjukskoterska-1226
Mitt eget yrke... Upprepar sig dock i de flesta andra

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

.

Ja, och det betyder inte att det är bra eller ens okej bara för att det är minst dåligt. Ditt inlägg är minst sagt provocerande, misogynt och ignorant så det förslår.

Sa jag att det är okej? Jag svarade på Ecfors påstående att veta hur det känns att vara på världshierarkins botten. Men okej, säger man emot är man kvinnohatare. Dig går ju uppenbarligen inte att föra en rationell diskussion med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N!klas:

Angående "sexuella trakasserier är ju inte direkt vanligt att få som man" så tror jag att det är mycket vanligare än vad folk tror. Skillnaden ligger nog mycket i vad samhället anser att en kvinna och en man "ska tåla".

Förmodligen mer än vad folk tror men inte i närheten jämfört med kvinnan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niczo:

Vems sanning? Du talar inte för alla kvinnors livserfarenheter, och ännu mindre alla mäns. Jag har ingen anledning att tro att du ljuger, varför skulle någon tro det? Det är uppenbart att du själv tror på allt det du säger.

Det finns absolut kvinnor som har turen att leva under bättre villkor, jag är glad för deras skull. Anledningen till att jag tror på det jag säger är för att det har hänt och det fortsätter att hända, själv är jag ett levande bevis på det. Den här diskussionen mellan oss Niczo är en evighetsloop, jag kan bara svara med de erfarenheter jag har upplevt/upplever och du kan ifrågasätta igen och igen. Det finns visserligen statistik att tillgå och utöver den finns stora mörkertal men vad gör sådan info det för skillnad på ett forum som detta... Det känns som att vi börjar spåra ur från trådtitelns första inlägg, borde vi hoppa över till PM?

Skrivet av Friterad:

Alla blir behandlade illa flera gånger under sin livstid oberoende kön men den oskrivna behandlingen av det kvinnliga könet måste göras bättre, speciellt i U länder. Jag är ledsen för din skull om något kläck ur sig självmordskommentarer, det har hänt mig många gånger och det känns inte alls kul. No sarcasm intended.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Nej det är inte alls svårt när man har så fattig info. Förresten är det inte konstigt, om det nu är diskriminering på så stor skala, varför är det bara i vissa yrken?

Vem har påstått att det är "diskriminering på stor skala"? Nämnde själv i texten du citerade att det varierar. Men tittar man närmare på snittlöner så skiljer det hundralappar i de yrken där kvinnorna har marginellt mer medan det som i mitt exempel kan skilja 10 000+ i månaden till männens favör i andra. Fattig info eller inte, så bör det inte vara stå stor skillnad ens i generaliserande uppgifter som hos SCB.

Vi har kommit en bra bit på vägen i Sverige, men att påstå att vi är i mål när det gäller exempelvis löner går helt enkelt inte.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Trams. Man arbetar för, precis som det står i texten, att kvinnor och män ska ha lika rättigheter, möjligheter och skyldigheter. Motsäger du dig detta, så upp till bevis och presentera belägg.

Feminism enligt Wikipedia:

Feminism är en samling rörelser och ideologier vars målsättning är att kvinnor ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män och där feminismen verkar för kvinnors politiska, ekonomiska och sociala rättigheter.

Feminister anser tydligen att män inte behöver någon som arbeta för deras politiska, ekonomiska och sociala rättigheter. Det låter jämställt...?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Feminism är en samling rörelser och ideologier vars målsättning är att kvinnor ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män och där feminismen verkar för kvinnors politiska, ekonomiska och sociala rättigheter.

Feminister anser tydligen att män inte behöver någon som arbeta för deras politiska, ekonomiska och sociala rättigheter. Det låter jämställt...?

Var påstår de att de tycker att män inte behöver någon som arbetar för deras rättigheter? Det är ju enbart en personlig tolkning du gör baserad på en påhittad motsats.

Tämligen tunn argumentationsgrund.

Ps. Ska vi ta ett politiskt parti som jämföreslegrund? Låt oss säga SD för sakens skull. SD påstår ju (som många andra partier) att de arbetar i alla svenskar intresse. Då påstår alltså SD att resterande av världens befolkning inte behöver någon som arbetar för deras intressen?

Komedi?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

För er som argumenterar för att kvinnors problem inte är värda att belysas för att "män har också problem!!!111"; starta ett politiskt parti vetja.

Permalänk
Medlem

ojojojojoj Den frågan ...var ska man börja. Tråden är lite TL;DR men här är min sammanfattning utfrån vad jag har set, hört och läst.

Feminismen globalt set har blivit känd för att använda sig av pseudovetenskap i olika debatter och artiklar? Typ genus vetenskap.
Har blatant ignorerat fakta och logik men pushat detta så hårt och högljutt i öppna forum att till och med populist media hakat på dessa påståenden utan att kolla djupare in i vad Fakta egentligen säger. Så som den berömda löne klyftan som svängts omkring hejvilt utan att egentligen gå in detaljerna kring statistiken.
Att den normala första och andra vågen av Feminism inte hållit tillbaka extremismen som finns så stort hos tredje vågen idag.
Det otroligt underhållande faktumet att många pratar om att kvinnor inte ska vara offer men sen spenderar mesta tiden med att måla upp och leva just i den bilden av att vara offer.

Allt detta med att Feminism blivit ett populärt mål att slå på tack vare dessa punkter har inte direkt hjälpt saken heller haha.

man kan säga att Feminismen i alla fall i delar av västvärlden kommit till den punkt där den gått från att vara en hjälte och levt länge nog att bli ett monster. Så många framgångar har gjort att den nu snubblar fram i desperation att hitta nästa stora punkt att driva utifrån sina grunder. Utan att förstå att den bör utvecklas och anpassa sig istället i Equalismens spår. Där det handlar om allas likhet på ett sånt sätt att en lösning löser flera problem.

Det har skett en miss i förståelsen på hur viss utveckling sker. Kulturen har inte riktigt hunnit med den politiska och tekniska utvecklingen. Det behövs nog ett par generationer till innan sådant gammalt tänkt dött ut på en sån skala att problematiken blir minimal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Alla blir behandlade illa flera gånger under sin livstid oberoende kön men den oskrivna behandlingen av det kvinnliga könet måste göras bättre, speciellt i U länder. Jag är ledsen för din skull om något kläck ur sig självmordskommentarer, det har hänt mig många gånger och det känns inte alls kul. No sarcasm intended.

Problemet jag har med ditt inlägg är att du får det att verka som att kvinnor har det sämre i Sverige än männen (generellt). Speciellt eftersom du tycker du hade otur för att du föddes till kvinna.

Skrivet av Stoff3th3m4n:

Vem har påstått att det är "diskriminering på stor skala"? Nämnde själv i texten du citerade att det varierar. Men tittar man närmare på snittlöner så skiljer det hundralappar i de yrken där kvinnorna har marginellt mer medan det som i mitt exempel kan skilja 10 000+ i månaden till männens favör i andra. Fattig info eller inte, så bör det inte vara stå stor skillnad ens i generaliserande uppgifter som hos SCB.

Vi har kommit en bra bit på vägen i Sverige, men att påstå att vi är i mål när det gäller exempelvis löner går helt enkelt inte.

Men du har ingen annan info som tyder på att det har med diskriminering att göra? För är det inte diskriminering så är det inte ett problem, det kan mycket väl ha legitima orsaker. Diskriminering på stor skala sa jag eftersom det är ju vad som krävs om det skulle skilja så mycket pga sexism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Det finns absolut kvinnor som har turen att leva under bättre villkor, jag är glad för deras skull. Anledningen till att jag tror på det jag säger är för att det har hänt och det fortsätter att hända, själv är jag ett levande bevis på det. Den här diskussionen mellan oss Niczo är en evighetsloop, jag kan bara svara med de erfarenheter jag har upplevt/upplever och du kan ifrågasätta igen och igen. Det finns visserligen statistik att tillgå och utöver den finns stora mörkertal men vad gör sådan info det för skillnad på ett forum som detta... Det känns som att vi börjar spåra ur från trådtitelns första inlägg, borde vi hoppa över till PM?

Jag saknar förmågan att hålla ihop en tankekedja och redigerade inlägget du citerade flera ggr, du hann förmodligen inte läsa det:

"Jag har i mitt liv upplevt att jag blivit diskriminerad på mitt jobb för att jag är en man på en kvinnodominerad arbetsplats. Jag har ofta oroat mig för vad som kan hända mig eller mina manliga vänner när vi är ute sent på natten, när statistiken för misshandel och rån domineras av manliga offer. Jag har ofta undrat varför män begår självmord så ofta, och varför de behandlas så illa av psykvården. Detta är bara toppen på isberget av potentiella nackdelar av att vara man, men till skillnad från många feminister gör jag det inte till en tävling i vilket kön som är mest förtryckt."

Jag ifrågasätter inte dina personliga erfarenheter. Om du vill dra upp statistik som styrker dina påståenden är det en helt annan diskussion. Jag ifrågasätter bara din ideologiska retorik och dina personliga erfarenheter som "sanning" som kan appliceras på ett helt samhälle.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

För er som argumenterar för att kvinnors problem inte är värda att belysas för att "män har också problem!!!111"; starta ett politiskt parti vetja.

Snarare att man tycker att det är fel när feminister påstår sig stå för jämlikhet men bara kämpar för kvinnor och inte männen. Är väl ingen i tråden som har argumenterat för att kvinnors problem inte är värda att belysas?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag vet inte hur många av dödsfallen som faktiskt kan påverkas av den enskilde arbetaren, och om de utgör en signifikant del av statistiken. Så jag förutsatte i det närmaste att alla gör så gott de kan, och att skillnader i fördelning & antal baserades på 2 faktorer. Hur många som gör ett visst arbete. Hur könsfördelningen är.
Om man utgår från ett okvalificerat arbete, med dödsrisk, exempelvis montera takstegar på hus, så torde en "jämlik och rättvis" fördelning vara 50% på vardera kön. I takt med att vi blir fler kommer totala antalet stegar som sätts upp vid nybyggnation rimligtvis öka, och antalet döda män kommer som ett resultat av det att ligga kvar, eller sjunka något, samtidigt som antalet döda kvinnor från samma yrkeskategori skjuter i höjden.

Skrivet av Marke:

Spelar ingen roll hur många skyddsombud och skyddsronder du lägger ut, det är farligare att jobba i gruva eller byggarbetsplats än på kontor. Kostnad styr och det ska helst byggas fort, kombinera det med en mänsklig faktor och förr eller senare kommer misstag ske.

Jag har arbetat med arbetsmiljö och min erfarenhet är att arbetsmiljön förbättrats generellt där arbetsplatsen är könsmässigt blandad och anpassad för både män och kvinnor, de machomän som är osårbara har börjat använda de hjälpmedel de ska använda och på tunga arbeten har det gått snabbare att ändra arbetsplatserna så att de blivit ergonomiskt bättre, de arbetsplatser där det finns risk för dödsfall är inga arbetsplatser som borde existera oavsett könet på de som arbetar och att byggbranschen är väldigt utsatt beror snarare på allt fusk som förekommer där, (mycket av fusket kanske beror på att de fortfarande hänger kvar med gammaldags lönesystem med ackord) det råder tyvärr en machokultur på en del arbetsplatser.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Problemet jag har med ditt inlägg är att du får det att verka som att kvinnor har det sämre i Sverige än männen (generellt). Speciellt eftersom du tycker du hade otur för att du föddes till kvinna.

Men du har ingen annan info som tyder på att det har med diskriminering att göra? För är det inte diskriminering så är det inte ett problem, det kan mycket väl ha legitima orsaker. Diskriminering på stor skala sa jag eftersom det är ju vad som krävs om det skulle skilja så mycket pga sexism.

Bara för att något inte är diskriminering behöver inte betyda att det inte är ett problem. Gamla värderingar och dogmer lever kvar även i vårt svenska samhälle och om vi hade nått jämställdhet på exempelvis arbetsmarknaden hade lönefrågan inte längre varit relevant.

Givetvis behövs feminismen mer på andra platser i världen än i Sverige, men att låtsas som att vi inte har några problem alls med jämställdhet och jämlikhet lär knappast lösa de sista problemen vi tampas med i könsfrågan.

Jag har aldrig pratat om någon diskriminering (eller sexism) i någon stor skala i Sverige, så den biten förstår jag inte varför du fortsätter envisas med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Bara för att något inte är diskriminering behöver inte betyda att det inte är ett problem. Gamla värderingar och dogmer lever kvar även i vårt svenska samhälle och om vi hade nått jämställdhet på exempelvis arbetsmarknaden hade lönefrågan inte längre varit relevant.

Fast det är ju precis vad jag syftar på när jag säger diskriminering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Så kan man ju ochså tolka det...🤦🏻
Ungefär samma tolkning som vissa religiösa fanatiker gör av skrifter, så de passar in i sina syften

Permalänk

När det gäller feminister är det dom extrema som syns, hörs och tar upp all plats med urbota korkade verklighetsfrånvända idéer.

Riktiga feminister hörs och syns knappt och tar upp en liten del.

Så typ dom enda man hör jobbar hårt i frågor och ska rädda världen är just de extrema som enligt mig borde spärras in.

Därav skapas hat.

Tror aldrig jag ens sett en normal feminist utan alla jag sett eller hört om har just varit extrema och där är även problemet man kan till och med se på många av dessa tjejer vilka som är extrema feminister de har en speciell look en hel del av dom.

Finns ens normala feminister och vart då?

Hade feminister stoppad dessa extrema galningar så hade hatet inte varit så stort är min tanke iallafall.

"Feminist"kurser där pratas det om hur extrema män är och hur dom våldför sig och är svin etc etc etc.

Det pratas inte om att det finns en liten del utan det pratas om att det ÄR så som det vore ren fakta och dessa unga förvirrade tjejer lär väl bli helt fast i det och tro på det dessa "föreläsare" säger och lever hela sitt liv med att ja så är det och därifrån föds extremismen inom feminism och även det stora antalet extrema man ändå ser och hör om.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Snarare att man tycker att det är fel när feminister påstår sig stå för jämlikhet men bara kämpar för kvinnor och inte männen. Är väl ingen i tråden som har argumenterat för att kvinnors problem inte är värda att belysas?

- Kolla här, problem A!
- Nej, kolla här istället, problem B!

Genom din argumentationsteknik är det precis den linjen du driver, avsiktligen eller ej..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

- Kolla här, problem A!
- Nej, kolla här istället, problem B!

Genom din argumentationsteknik är det precis den linjen du driver, avsiktligen eller ej..

Tyvärr men det stämmer inte överens med tråden överhuvudtaget.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Olegh:

Det är ingen som argumenterar för att ingen har problem, inte ens vår kära konung har det problemfritt och Donald Trump i usa har nog fler problem än oss flesta nu.

Problemet är att många missbrukar feminismen som ett redskap och säger att den är något annat än den är, det är en ideologi som utgår ifrån kvinnors rättigheter och inte allas rättigheter och skyldigheter. Man skulle kunna argumentera för att fokus på just kvinnors rättigheter behövs stärkas, men kom inte dragande med en hel ideologi på köpet och säg att den måste ingå. En klok person kan plocka bra delar från något och sedan slänga skiten. Vid val så är man dock tvungen att rösta på en klump, där det inte vore fel om sverige kunde få sitt första feministiska parti. Nej Fi är vare sig feminister eller extremfeminster, de är ett vänsterpart.

En stor del på forumet är inom jämställdhet och liberalhållet, speciellt i tider då kvinnor är extremt eftertraktade inom många av de bättre jobben. Den som påstår att t.ex. en kvinnlig civilingenjör inom datorteknik med toppbetyg har svårare att komma till en arbetsgivare än motsatta man, har något att bevisa, då vi som jobbar inom området vet hur eftertraktat det är att få en någon kvinna på arbetsplatserna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zkin:

Enklast vore ju om du letade upp nåt där en feminazist inte var dum i huvudet.

För helt ärligt talat så är det väldigt svårt för mig som redan har fördomar om alla feminazis att hitta nåt.

och ja jag svarade på ditt inlägg igen efter mitt inlägg blev raderat. (jag skrev det humoristiskt men det är svårt att läsa in via text, men om en mod gjorde den bedömningen så klagar jag inte.)

kan ju säga direkt att

"Löneklyfta"
Rättigheter
Feminism = Jämställdhet
Patriarkatet
Våldtäktskultur

Faller inom ramen för dumheter.

varför ska jaga leta upp om feminazis? det handlar inte tråden om och jag har belyst det så många gånger. feminazis förtjänar sitt hat, men feminism är inte likställt med feminazis.

och du gör inte bättre för dig efter ditt borttagna inlägg genom att säga att feminism faller under ramen för dumheter.

*** raderat ***

§ 5
Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Problemet med feminism är att det många rättigheter feminister kämpar för, har redan kvinnor i samhället. De kämpar för nåt de redan har.

Feminism enligt riksdag = 50% kvinnor inom bolagsstyrelser etc.
Jag är starkt emot det då det inte har något alls med jämställdhet att göra.
sann jämställdhet är att man ignorerar kön och utgår från individen. Feminism vill väldigt ofta fokusera på kön.
Ett bra exempel är Sveriges sämsta brandkår, som finns i Lund. Den är även Sveriges mest "jämställda" som det kallas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Tyvärr men det stämmer inte överens med tråden överhuvudtaget.

Jag medger att min invändning var/är dåligt formulerad och jag har inte tid/ork/hjärnkapacitet att lägga fram det på ett bättre sätt.