Roliga saker vi har hört från okunniga om teknik

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2012

En kollega på jobbet ringde sin ISP angående sin slöa hastighet dom har i huset. Efter att fått höra svagt "din plats i kön är nr... piiiiiiiiip.... piiiiiiiiip... i 10minuter så svarar dom.

När dom väl svarar så förklarar han att internet är långsam. Och han vill ha en snabbare router för internet går sakta i huset. (Han bryter lite) "Jag vill ha en bättre fastighet i huset, den är för långsam. Den räcker inte ens till vardagsrummet. Han skulle få en bättre router för 40kr i månaden.

Han pratade en del, och jag hörde ordet fastighet igen..

När han var klar så prata han med mig. Mitt i samtalet så kom han på sig själv. "Vänta lite, jag sa fastighet". Han själv brast ut i garv och det smitta ju av sig ^^

Det lyste upp mörkret lite

If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear.

George Orwell.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Maj 2014

Jag frågade en tjej en gång ifall hon hade internet men hon sa att hon hade 4G, men det är ju internet det med sa jag då, nä sa hon.

Jag ba, hur okunnig kan man bli XD

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / CPU: i3 6100 @ 3,7 Ghz / GPU: Sapphire Radeon RX 560 Pulse 2 GB / Kylning: Intel stock och 3st i chassit 1xpush 2xpull / PSU: Fractal Fesign Integra M 450 / MB: MSI h110 PC MATE / RAM: Crucial Ballistix Sport 2x4GB 2400 Mhz / OS: Win10 Pro / Mus: Trust GXT 32 / TB: Logitech G110 / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2006
Skrivet av jeffan97:

Jag frågade en tjej en gång ifall hon hade internet men hon sa att hon hade 4G, men det är ju internet det med sa jag då, nä sa hon.

Jag ba, hur okunnig kan man bli XD

4G är en kommunikationsteknik, inte internet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Paddanx:

Det är dessa som byter däck när trycker är lågt... eller gardiner när de skitiga. Kylskåpet för den är smutsig eller TVn för den täcker bara halva väggen... hissen går inte hela vägen upp mao.

Upphör aldrig att förvåna mig hur knäppa ursäkter och lösningar folk kan hitta på när de får ett problem. Och det ironiska är... brödsmulor är en sak som våld kan lösa

Jo, han försökte lösa det med våld. Det var en av anledningarna till att han behövde ett nytt tangentbord då han för att sätta tillbaka T-knappen fick ta loss de knapparna runt och så höll det på tills det låg knappar överallt. Han satte tillbaka dem - i bokstavsordning hela vägen runt - och blev vansinnig - på oss - när hans lösenord inte längre funkade. Såna människor som tittar ner i tangentbordet när de skriver och inte märker att du behöver trycka annorlunda på knapparna då de inte sitter på rätt ställe kanske inte ska jobba med datorer.

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Jul 2011

Hittade en gammal lista som legat på hemmaburken i åratal utan att jag ens tänkt på det, det mesta kan man relatera till ganska bra som IT-support. Lägger den inom spoiler så att den inte tar upp halva sidan

30 goda råd från supporten till de trevliga användarna.

1) När vi har kommit överens om en tid, logga av datorn och gå på kaffepaus.
Det är inget problem för oss att få tillgång till, och komma ihåg, 1500 nätverkslösenord.

2) När du ringer och vill ha din dator flyttad ska du försäkra dig om att den är begravd under tonvis av vykort, babybilder, uppstoppade djur, torkade blommor, bowlingtroféer och recept. Vi har själva inget liv, och vi blir djupt rörda när vi får en glimt av ditt.

3) När vi skickar viktiga mail och berättar vital information, kan du lugnt radera posten omgående utan att läsa den. Vi kollar säkert bara mailinglistor.

4) När vi äter lunch vid skrivbordet kan du lugnt störa oss med dina problem och förvänta dig en lösning omgående. Vi är till för att serva er och är alltid redo att lösa datorfel.

5) När vi hämtar vatten, tar en cigarett eller är sociala är vi också redo för tekniska frågor. Den verkliga orsaken till dessa aktiviteter är att vi erbjuder vår hjälp även till människor utan mail och telefon.

6) Skicka alla viktiga mail med STORA BOKSTÄVER. Mailservern uppfattar dessa som brådskande och levererar dem EXPRESS till mottagaren.

7) Om kopiatorn, faxen eller kaffebryggaren inte heller funkar så ring oss.
Det är säkert en eller annan sorts elektronik i den, vilket gör problemet som gjort för oss att lösa.

8) Om det är något problem med din privata PC, lämna den på en ledig stol, utan namn, utan telefonnummer, utan felbeskrivning. Vi älskar problemlösning.

9) När vi försöker guida dig genom problemen via telefonen är det helt ok att du läser tidningen samtidigt. Vi förväntar oss inte att DU ska göra något. Vi snackar bara för oss själva.

10) När det erbjuds utbildning i program som senare ska användas på företaget är det inget du behöver bekymra dig om. Vi är kvar här när du ska ha privatundervisning.

11) Om skrivaren inte fungerar klicka på utskriftsikonen 20 gånger. Det är ett känt problem att utskrifter försvinner i det stora kosmos utan förklaring.

12) Om skrivaren forfarande inte fungerar efter 20 ikonklickningar, skicka då utskriften till samtliga skrivare. Det är säkert nån av dem som fortfarande fungerar.

13) Använd inte hjälpfiler. De är bara till för idioter.

14) Om du går en kvällskurs om datorer får du gärna uppdatera diverse drivrutiner i din egen och i avdelningens maskiner. Vi är tacksamma för att få rätta fel i timmar efter det att du har gått hem.

15) När du får hjälp mitt i lunchpausen kan du lugnt äta din lunch framför näsan på oss. Vi arbetar bäst när vi är utsvultna och slöa.

16) Säg aldrig tack för hjälpen. Vi är nöjda med "Det är ju det du får lön för!"

17) När vi frågar vad du har installerat på din maskin, ljug. Det angår ju inte oss vad du har på din arbetsdator.

18) Om kabeln till din mus ständigt välter bilden av din hamster, kan du ju alltid lägga kabeln under datorn. Kablar är gjorda för stora belastningar och skarpa kanter.

19) Om mellanslagstangenten inte fungerar är det säkert en uppdatering som behövs. Tangentbord trivs nämligen bäst fyllda med kaksmulor, gem och kaffe.

20) Om en dialogruta dyker upp med texten "Är du säker" så tryck genast på enterknappen. Om du inte var säker skulle du väl inte ha bett om det!

21) Berätta för oss att du inte vet något om "skitdatorn". Vi älskar när det behov du har för vårt professionella kunnande benämns som "skit".

22) När du ska byta toner i laserskrivaren kan du kalla på oss. Att byta toner är ett extremt komplext tekniskt uppdrag. Hewlett-Packard rekommenderar att detta endast utförs av högt utbildade personer, t ex atomfysiker.

23) När det är något fel med din dator så be din sekreterare att tillkalla teknisk hjälp. Inget är mer spännande än att tala med någon som inte har en aning om vad problemet är.

24) Om du tar emot ett 30 megabyte stort filmklipp kan du lugnt sända det vidare till samtliga på förvaltningen. Vi har gott om plats på våra mailservrar!

25) Överväg aldrig att dela upp stora utskrifter till flera små. Gud förbjude om någon annan slank in i skrivarkön med ett litet snabbjobb.

26) När du möter oss på ICA lördag eftermiddag är du mycket välkommen med frågor. Vi arbetar 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan 365 dagar om året.

27) Om din son är datorstuderande, låt honom använda din kontorsdator till sina projekt. Vi hjälper gärna till när hans piratkopia av Visual Basic 6.0 får våra SQL-databaser att krascha.

28) Kom ihåg att det är en otrolig hjälp för oss om du kan berätta att någon "pillade lite och så funkade det". Denna upplysningen är nyckeln till allt.

29) Om du tar med din privata PC så att vi kan fixa fel på den, ska du komma ihåg att berätta hur bråttom det är, så att dina barn ska kunna spela Doom 2 igen. Vi ska nog klara av det omgående på vår fritid, som alltid tillbringas på kontoret. Alla vet ju att vi ändå bara sitter och surfar.

30) Du är mycket välkommen att ladda ner och installera program från nätet.
Om det inte funkar eller om det helt sabbar din PC så var det säkert inget bra program i alla fall.

Dold text

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av Captain_Spock:

Jo, han försökte lösa det med våld. Det var en av anledningarna till att han behövde ett nytt tangentbord då han för att sätta tillbaka T-knappen fick ta loss de knapparna runt och så höll det på tills det låg knappar överallt. Han satte tillbaka dem - i bokstavsordning hela vägen runt - och blev vansinnig - på oss - när hans lösenord inte längre funkade. Såna människor som tittar ner i tangentbordet när de skriver och inte märker att du behöver trycka annorlunda på knapparna då de inte sitter på rätt ställe kanske inte ska jobba med datorer.

Hehe...

Känner igen det med en bekant som är noga med att städa. Hon hade också plockat av alla tangenterna för det var lättare att rengöra allt. Så... jag kom till platsen och fick en påse fylld med rengjorda knappar och ett bart tangentbord.

Vet inte vad som skrämmer mig mer. Att jag komihåg hur allt skulle sitta, eller att hon var desperat nog att slita ut allt för att rengöra det

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollebygd
Registrerad
Dec 2003

Hade en kurs på Handelshögskolan i Göteborg 2011 i marknadsföring. Framme på scen stod en äldre man som jobbat stora delar av sitt liv med reklam och marknadsföring. Han sa att det gäller att ligga i framkant då man snabbt blev omsprungen i den här branschen.

Så först var jag helt säker på att det var en medveten ironi och ett skämt när han började med overhead presentationen. Det var det inte visade det sig...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2015

Skulle lana hos min kusin när jag var yngre, på den tiden man hade gamla CRT-skärmar, varpå grannen kommer in och frågar om jag hade micron med mig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av Svantesson666:

Hade en kurs på Handelshögskolan i Göteborg 2011 i marknadsföring. Framme på scen stod en äldre man som jobbat stora delar av sitt liv med reklam och marknadsföring. Han sa att det gäller att ligga i framkant då man snabbt blev omsprungen i den här branschen.

Så först var jag helt säker på att det var en medveten ironi och ett skämt när han började med overhead presentationen. Det var det inte visade det sig...

Är precis som andra saker... retro är inne nu vet du

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Svantesson666:

Hade en kurs på Handelshögskolan i Göteborg 2011 i marknadsföring. Framme på scen stod en äldre man som jobbat stora delar av sitt liv med reklam och marknadsföring. Han sa att det gäller att ligga i framkant då man snabbt blev omsprungen i den här branschen.

Så först var jag helt säker på att det var en medveten ironi och ett skämt när han började med overhead presentationen. Det var det inte visade det sig...

Påminner om en inhyrd lektor vi hade på högskolan som skulle prata om IT och mediareklam. Den var på diabilder den föreläsningen, lika aktuell som systemet i sig. Så vi fick en 3 timmars föreläsning om Windows 95, milleniebuggen, varför CD-skivor var så opålitliga och när internet "bara var en fluga som snart skulle gå över"

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av johnnysjoblom:

Skulle lana hos min kusin när jag var yngre, på den tiden man hade gamla CRT-skärmar, varpå grannen kommer in och frågar om jag hade micron med mig.

Hur ska man annars värma sina billys? Smart tänkt av dig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av Svantesson666:

Hade en kurs på Handelshögskolan i Göteborg 2011 i marknadsföring. Framme på scen stod en äldre man som jobbat stora delar av sitt liv med reklam och marknadsföring. Han sa att det gäller att ligga i framkant då man snabbt blev omsprungen i den här branschen.

Så först var jag helt säker på att det var en medveten ironi och ett skämt när han började med overhead presentationen. Det var det inte visade det sig...

Får mig att tänka på Rick and Morty...
(En tecknad serie)

Daisy, Daisy...
On a bicycle built for two!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svedala
Registrerad
Sep 2009

Kanske inte våldsamt kul men då det hände minns jag att det var svårt att inte garva (och jag ville inte göra henne generad).
På temat streamande aktörer blandade min kollega ihop

med

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Feb 2010

^ Gjorde ärligt talat samma sak i början, de är så otroligt lika varandra ju!

Desktop: AMD Ryzen 5 1600X / 16GB RAM / GTX 1080 / 512GB SSD
Server: Intel Pentium G4400 / 4GB RAM / 17TB HDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gislaved
Registrerad
Jan 2003

IT-branschen är rätt välrepresenterad i tråden, kanske för att många kan relatera till "roligheterna"..

Men kan säga att när man jobbar på industri får man precis lika korkade problem på halsen, det handlar om en typ av människor som helt enkelt inte tycks vilja kunna vissa saker.

Eller som när man löser ett maskinproblem, med över 10års yrkeserfarenhet, så kommer någon som inte ens är i nivå med det man kunde första månaden i yrket och ger tips och förslag på hur man skall lösa något. Kanske samma person som senare gör en enkel åtgärd på något men minsann talar om att de vet vad de håller på med och är såå duktiga..
Jag brukar hålla god min, men i vissa fall har jag sagt till kolleger: lita inte på något kollega X, säger, för kollega X kan ingenting. Då kan de bli lite ställda och nästan stötta, men när man gör klart att man menar allvar så..

Sen är det klart att man kan bolla problem med andra, trotts att de kanske varit i yrket innan man var född, men då handlar det ofta om personer som ändå är medvetna om komplexiteten i ett bekymmer och är beredda att ta alla erfarenheter till sig för att göra bästa bedömningen. Andra är mer fyrkantiga och smalspåriga, möjlig dialog (på industri, med mekaniska komponenter, små toleranser):
-Det här fungerar inte, ni måste justera detta måttet.
-Men jag har kollat, det är exakt rätt.
-Men det fungerar inte ?!
-Det är rätt. Ska vi göra fel för att det ska bli rätt ?
-Eftersom det inte fungerar kan det inte vara rätt ?

Då kan bli rätt trött.. vad är viktigast, att man "har gjort rätt" eller att man får något att fungera ?

Tyvärr är det svårt att dra bra anekdoter från mitt yrke då det är industriellt produktion åt andra företag och skulle kunna vara känsligt, men visst blir dialogerna precis lika korkade som de kända it-listorna i bland. Det viktiga är nog att man kan skoja och skratta åt det sen.

Hade problem med en produktion, det blev en förorening på en detalj, så liten att de flesta inte ser det utan förstoringsapparat, släpar ut verktyg för rengöring, gubbarna på verkstan har inte samma hök-syn och driver alltid med en att man har synfel och hittar på etc. Men en kollega gjorde det ett steg längre:
k: kollega
j: jag

K: jag har en kartong här till dig..
J: jasså, vad är det då ?
K: Nä jag hittade en sak här innan..
J: Ok ?
K: "visar kartongen och öppnar den ytterst försiktigt"
J: "börjar fundera på om jag ska få se en stor råtta eller fågelspindel eller orm"
K: "öppnar helt och man ser att det ligger ett papper i lådan, men en svart prick gjord med penna" -Vi lyckades för första gången fånga den svarta pricken! (och syftar på att man aldrig hittar några fel när vi kör ut verktyg för service)
J: ASG

Faktiskt rätt roligt ändå

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006

Du glömde nämna att person X också blir nervös när man säger att man skall fixa skiten så att folk kan börja använda grejerna igen och säger att man skall överlåta detdär åt honom eller person Y som kan ännu mindre, för de vet vad de håller på med... Sedan vill X leja ut jobbet till en extern svindyr verkstad för att "de vet vad de håller på med" (till skillnad mot personer som yrkesjobbat med det längre än "den fina verkstaden" han hänvisar till, på företaget...)

Daisy, Daisy...
On a bicycle built for two!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2015

Vad har er slutkund för modem?
- Ett svart!

Då går man hem från jobbet

I'm not having a glass of wine, I'm having six! It's called a tasting and it's classy!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006

Nu har jag i allafall mariginellt mer förståelse för idiotsvar man ibland får från bredbands supporten...
Typ
Min fråga:
-Huvudlinan till mitt bredband är trasig, kan ni kolla upp den, jag kan inte göra mer här (då jag inte har behörighet att meka med televerkets del av ledningarna).

Svar:
-Har du provat att ändra inställningarna i explorer?

*sukk*

Efter många samtal och flera veckor fick jag dit en tekniker som också konstaterade att det var brott på kopparledningen.

Kan för visso förstå att man inte skickar en tekniker förän alla andra alternativ är uteslutna, men när det är uppenbart att kopparledningarna är trasiga och jag kan skicka bilder på det börjar man undra...

*

Daisy, Daisy...
On a bicycle built for two!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2015

På tal om kopparledningar...

En utav våra kunder felanmäler sin slutkunds fasta telefoni. Bokar tekniker och hela kittet.

Teknikern ringde upp oss och frågade vad felet är egentligen, när vi kollar upp vad som har skrivits i felanmälan så står det "kund kan inte ringa utlandssamtal" (utlandssamtal spärrar man inte direkt i kopparledningen, om någon undrar).

Han var inte jätteglad.

I'm not having a glass of wine, I'm having six! It's called a tasting and it's classy!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Min granne som är 85 år brukar komma hit ungefär en gång i veckan och vilja ha hjälp med allt möjligt. Men nu på senare tid har jag varit nere hos henne säkert 20 gånger med samma problem. Problemet är att hon trycker på source knappen på fjärrkontrollenen hela tiden så hon hamnar på en annan kanalkälla än hdmi 1 och varje gång säger hon: jaaaaahaaaaaaa nu förstår jag. Så nu har jag tejpat över den knappen

Moderkort: ASUS PRIME X370-PRO CPU: Ryzen 2700x Kylare: NZXT KRAKEN x62 Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU: EVGA FTW 1080 SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: Acer Predator XB271HUA

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006

Jo, lär ju vara sådant i typ typ 99% av felen man får in så jag förstår det...

Daisy, Daisy...
On a bicycle built for two!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av molliz:

Min granne som är 85 år brukar komma hit ungefär en gång i veckan och vilja ha hjälp med allt möjligt. Men nu på senare tid har jag varit nere hos henne säkert 20 gånger med samma problem. Problemet är att hon trycker på source knappen på fjärrkontrollenen hela tiden så hon hamnar på en annan kanalkälla än hdmi 1 och varje gång säger hon: jaaaaahaaaaaaa nu förstår jag. Så nu har jag tejpat över den knappen

Påminner om denna.
http://timgard.com/wp-content/uploads/2015/07/there-grandma-I...

Gamer|Intel I7 6700k|Asus Z170-e|Nvidia GTX 1070|Corsair DDR4 2x8GB|525GB SSD|1,5TB
Mouse|Steelseries Sensei|Keyboard|Qpad MK50|Monitor|Asus PG278QR|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|128GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 411j 13TB
Tab|Mi Pad 4|Phone|iPhone 7 32GB|HTPC|Raspberry Pi 3| 2x Chromecast 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rom, Italien
Registrerad
Dec 2015
Skrivet av philipborg:

Lite som när Windows internet felsökning rekommenderar en att kolla på internet efter lösning. den försöker öppna sidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Eller att windows fortfarande söker efter en lösning på problemet. Sen win 3.1

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006

Men, ärligt talat, varför görs allt sådant så krångligt idag har jag ofta undrat, en knapp för var funktion man använder ofta borde det vara.
Sedan en lucka över knappar man normalt inte använder, de behöver egentligen inte ens finnas på fjärrkontrollen, som i princip alltid går sönder hos äldre personer eller när man har barn där... Hade räck att göra som förr att det satt en lucka på apparaten med dessa knappar och bara basfunktioner på fjärren med stora tydliga knappar och en egen till tex video och liknande.
Även mobiltelefoner är onödigt krångliga för en person som totalt saknar intresse men måste använda det ändå.

Fick ofta hjälpa min mamma att svara i mobilen förut.
På min telefon är den knappen pytteliten och saknar totalt alla former av markeringar för vad det är dessutom... Dessutom sitter det en massa skit på utsidan av den som gör att jag kommer åt en massa dynga (tex trycker bort samtalet) när jag skall ta upp den ur fickan då dessa knappar inte verkar gå att låsa....

Elle också är den en djäkla knapp med en massa funktioner, vilket jag hatar ännu mer...

Daisy, Daisy...
On a bicycle built for two!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005

Läste SVT:s tråd på Facebook om läckta lösenord och deras tjänst där man kunde kolla om ens mejladress förekom bland läckorna. Där fanns så mycket korkade kommentarer så jag höll på att tappa tron på mänskligheten.

Allt från "Detta är en bluff, SVT kommer ta alla våra inloggningar" till "Jag har blivit hackad av något som heter Nätdoktorn, vad är det?".

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rom, Italien
Registrerad
Dec 2015
Skrivet av Archaea:

"Det finns väl ingen el i hdmi-kabeln? Bara signaler"

"Hur tar jag bort en fil?"
Jag: "Klicka på filen med musen en gång, sen klicka på delete på tangentbordet"
"Vilken knapp är delete?"
Jag: "Uhm, den det står delete på"
"Jaha, den"

Sen finns det ju många som inte fattar att Explorer != Internet Explorer

Det är väl lite tolkning ändå på explorer och explorer, i processer är explorer.exe= skrivbordet och iexplore.exe= Internet Explorer. Kan även vara Windows Explorer= Utforskaren

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rom, Italien
Registrerad
Dec 2015
Skrivet av Gurk:

När folk blandar ihop behörigheter och rättigheter.
När folk blandar ihop bootdisk med systemdisk.
När folk blandar ihop cracker och hacker
När folk säger RAM-Minne
När folk säger CD-Skiva
När folk säger NT-Teknik

*grabs popcorn*

eller salsasås (sås sås)

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006

Edit, Nooooo! To late...
Basket korg då...

Daisy, Daisy...
On a bicycle built for two!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Mahkizmo:

eller salsasås (sås sås)

eller naanbröd eller chai-te eller.....

|Define XL | AX850W | P8P67 EVO | 2600K | NH-C14 | GTX 980 | Vengeance 2x4GB | 520 240 GB + VelociRaptor 160gb+ F1 1TB + Green 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Essence STX | DT880 PRO @ 250 ohm + Modmic V4| MK-85 Pro (Brown)|5K Laser|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rom, Italien
Registrerad
Dec 2015

@Mithras:

sant, tänkte inte på chai, vet att man säger chai i ryssland men kanske förekommer samma lika uttalsmässigt på andra språk också

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam