Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Datorn tappar kontakt med internet hela tiden

Permalänk
Medlem

Datorn tappar kontakt med internet hela tiden

Min laptop tappar hela tiden kontakten med internet (men återansluter efter några minuter) och när jag felsöker (windows felsökning) står det: Kan inte identifiera proxyinställningar automatiskt. Annars står det bara att jag saknar internetanslutning. Har samma Wi-fi på mobilen och paddan och det är inga problem. En annan person i huset har också en laptop som wi-fi fungerar felfritt på oavsett vart i huset.

Datorn är helt uppdaterad och blev tillslut så irriterad att jag tillochmed gjorde en total systemåterställning och ominstallerade hela operativsystemet, det fungerade inte.

Har windows 10.

Permalänk
Medlem

Detta låter onekligen som att du har fått någon form av trojansk häst, men hoppas det endast är något mindre fel som har inträffat med din nätverks adapter. Öppna kommandotolken (cmd) skriv in ipconfig hittar du någon tunnel anslutning där och inte själv använder dig utav någon proxy eller VPN tjänst är det en varningsklocka. Skanna datorn efter malwares har du inget köpt program använd Windows Defender.

Användare med liknande problem har gjort följande för att lösa problemet:
1) Öppna kontroll panel
2) Gå till "System och Säkerhet"
3) Gå till "Felsök vanliga datorproblem" underrubrik till Säkerhet och underhåll
4) Välj "Nätverk och internet"
5) Välj "Nätverks adaptrar"

Visa signatur

Odämpat Master chassi med 200Perforeringar || Moderkort med Pegasus vingar, B550 klassade || En 120 snurr i snurr av beigebrunt utförande || Grafikkort med dubbla insug som sussar runt i 4060ti RPM || Processor i rött utförande, GHz norr om 5600 || Spänningsbox certifierad i guldtext att klara 600w

Permalänk
Medlem

kommandotolken: C:\Users\Andrea>ipconfig

Windows IP Configuration

Ethernet adapter Ethernet:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . :

Wireless LAN adapter Anslutning till lokalt nätverk* 10:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . :

Wireless LAN adapter Wi-Fi:

Connection-specific DNS Suffix . :
Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::6c94:dd10:29:e35c%5
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.1.221
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1

Ethernet adapter Bluetooth-nätverksanslutning:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . :

Tunnel adapter isatap.{8A2F8364-1287-4E2B-BA20-1097A575675B}:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . :

Tunnel adapter Teredo Tunneling Pseudo-Interface:

Connection-specific DNS Suffix . :
IPv6 Address. . . . . . . . . . . : 2001:0:5ef5:79fb:1085:3a91:aa1d:a3de
Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::1085:3a91:aa1d:a3de%35
Default Gateway . . . . . . . . . : ::

Under Nätverk och internet" finns bara: Internetanslutningar, delade mappar, hemgrupp, nätverkskort och inkommande anslutningar. Ej nätverksadaptrar.
Har jag felsökt förut kommer det bara upp att man inte kan identifiera proxyinställningarna automatiskt.