Stor brist på NES Classic (here we go again Nintendo...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Är i Washington DC denna veckan, och har försökt att få tag på en, men extremt svårt. Har checkat alla stora butiker som Toys R US, Walmart, Target, GameStop, Urban Outfitters, etc, men de butiker som får leveranser får sporadiskt en 2-6 st några gånger då och då. Säljs slut direkt av folk som köst på nätterna/morgonen utanför butikerna.

Hopplöst läge med andra ord. Retsamt nog så har Toys R Us otroligt nog rea på de för $45 (inklusive USB-nätdel). Men de kan ju knappt lerera några (har ringt flera butiker varje morgon då det inte går att tracka deras lager via webtjänster)... 😩

fan trodde tillgången där var bättre, har ju syster som bor i usa men är det så hopplöst även där så är det inget konstigt det lilla som kommer här går direkt till dom som förbokat. Men sitta och köa för en nes classic nä där går gränsen är ju fan löjligt haha..

Permalänk
Medlem

Verkar som att Nintendo KRAFTIGT har underskattat suget efter Classic Mini.

Min beställning på CDON från Augusti har stått som "Behandlas" i över två veckor nu...
Fått mail flera gånger om att det kommer dröja.

Visa signatur

Nya Datorn:M/B:ASUS B550-F|CPU:AMD Ryzen 9|RAM 64GB|Disk:2x1TB M.2|GPU:Radeon 5500xt 8GB|Chassie:Fractal Design Define R7|Skärm:48"4K LG|
Server:M/B:Asus M4N78 SE|GPU:GF8600GT|CPU:AMD Phenom2 X4 2.8Ghz|RAM:8Gb|B]SSD[/B]:Corsair Force 3 120GB|Chassie:Fractal Design Define R2|
HTPC:M/B:MSI 880gma-e45|GPU:ASUS Radeon HD 7770|CPU:AMD Athlon2 X6 3,2Ghz|RAM:Corsair XMS3 12GB|SSD:OCZ 64gb|OD:Samsung Bluray|Chassie:Chieftec Hi-Fi HM-02SL

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztereoid:

Min beställning på CDON från Augusti har stått som "Behandlas" i över två veckor nu...

Antingen det, eller.... så är detta ett medvetet drag för att bygga upp ett tryck och hype för produkten.
Det är lite vad jag känner angående det hela, för så här hårt kan man inte ha missat det enorma intresset som finns.
Ännu konstigare är det ju att man kunde börja förboka nästan ett halvår innan, butiker försöker boka upp exemplar.... ser man inte nånstans att beställningarna bara blir fler och fler?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Tjejen fick sin order framflyttad till juni igår. 😥

Sågdet va en somgick för 3400 på tradera, inte klokt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

JUNI...??
När och var lades den ordern?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Helt galet, fick erbjudande om att köpa en oöppnad för 1200 när jag hade en köpesannons ute. Fast tyckte att det var för mycket med över 400 extra så jag väntade hellre tills jag får tag på en i butik

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztereoid:

Augusti? Jag bokade min samma dag som produkten släpptes för förhandsbokning (början av juli) och fick den förra veckan. Du har lång väntan framför dig!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

3400:-?! Folk går verkligen över lik för att få tag i ett exemplar Sinnessjukt!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Verkar finnas i lager i skrivande stund på ToysRUs:
http://www.toysrus.se/serier/nintendo/nintendo-classic-mini-n...

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte B760 Gaming X | SSD: Samsung 990 Pro M.2 1TB + Crucial P3 M.2 1TB CPU: Intel Core i7 14700 2.1 GHz 61MB | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz CL40 Vengean | Grafikkort: ASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO 8GB OC | Chassi: be quiet! Pure Base 600 Silver | PSU: Corsair RM750e ATX 3.0 750W V3 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, Switch 2, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 16 Pro 128GB, LG OLED 55C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av oRBIT2002:

Lyckades knipa en
Stor i lager så får se...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av oRBIT2002:

Beställde två stycken så får se

Permalänk
Medlem

la också en beställning, få se vad som händer.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

GRYMT! Tack för det, lyckades äntligen köpa en. Inte varit sugen att betala resell och underskattade hur stort underskott av enheter när nyheten släpptes i sommar.

Permalänk
Medlem

Var köper man bäst förlängningskabel till handkontrollen ifrån?

Permalänk
Medlem

få se hur länge den finns i lager, lär gå åt när folk hittar den på toys r us, kan ju säga att det är inte ett ställe jag skulle kika på direkt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

få se hur länge den finns i lager, lär gå åt när folk hittar den på toys r us, kan ju säga att det är inte ett ställe jag skulle kika på direkt.

Håll det till swec

Precis, stämmer av två anledningar.
-deras webshop är inte speciellt etablerad
-de är inte med i prisjakt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oRBIT2002:

Stort tack för att du nämner det här!

Jag lyckades knipa en med tror jag, hade tänkt ge bort en i julklapp och nu har jag äntligen fått tag i en. Vill ha en själv också men väntar nog med köp tills fler hittat ut på marknaden, sån brådska har jag inte själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Stort tack för att du nämner det här!

Jag lyckades knipa en med tror jag, hade tänkt ge bort en i julklapp och nu har jag äntligen fått tag i en. Vill ha en själv också men väntar nog med köp tills fler hittat ut på marknaden, sån brådska har jag inte själv.

Samma här. Stort tack!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu är det fredag kväll förvisso, men förvånad över hur länge den fortfarande finns i lager

Permalänk
Medlem

Med nytt släpp kommer två uppenbara frågor upp
1) Vilken typ/var hittar jag förläningskabel
2) Var hittar man extra handkontroll?

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Tack för tipset, beställde jag med

Skrivet av oRBIT2002:

Permalänk
Medlem

Fått beställnings och orderbekräftelse
Hoppas hoppas!

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Fått beställnings och orderbekräftelse
Hoppas hoppas!

Samma för damen min, hon avbokade från en annan webbshop och tog en på Toys butiken.

Och jag beställde en extra kontroll samt 2 förlängningssladdar från Ebay för totalt 70Kr med frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Och jag beställde en extra kontroll samt 2 förlängningssladdar från Ebay för totalt 70Kr med frakt.

Länk tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Samma för damen min, hon avbokade från en annan webbshop och tog en på Toys butiken.

Som sagt, länk tack

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dom jobbar tydligen natt på ToysRUs lagret, fick nyss meddelande om att ordern är skickad..... hmmmmm

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag har bara fått orderbekräftelse och att ordern har behandlats.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

jag har bara fått orderbekräftelse och att ordern har behandlats.

Jag är skeptisk minst sagt om man söker så, men bara man får en innan jul så är jag nöjd.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

beställde 2 och fick bekräftelse den är skickad
deras lager verkar vara tömd nu, går inte beställa den utan endast klicka hitta butik

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem
Skrivet av oRBIT2002:

Packade precis upp o testkörde min.. Men blev uppenbart besviken på en viss ljudlag hela tiden. Jag har aktiverat game-mode (på min nästan sprillans nya tv förövrigt) och har inga problem med handkontrollerna men ljudet laggar något (störande). Har testat med tv'ns inbyggda högtalare samt med min soundbar, samma resultat. Har kontrollerat alla bildinställningar så vitt jag kan se och ljudinställningar utan att få till det.. Idéer någon?

Det är ett visst lagg på själva maskinen, tyvärr
https://youtu.be/Lxek9ZD3Njw?t=14m30s

Skrivet av anon200632:

...

Du får gärna berätta sen hur de luktar, hur mycket frätskador du fick och hur länge de höll

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian