Stor brist på NES Classic (here we go again Nintendo...)

Permalänk
Medlem

Det gick att beställa fler på toysRus igen runt 08:00. Blev att beställa åt brorsan också, bra julklapp om den hinner komma. Undrar om toysRus portionerar ut maskinerna så att dom inte kör slut på hela lagret under ett par timmar.
Fick en orderbekräftelse direkt men inget mail om att den är skickad än. Skulle bli förvånad om den blir det en lördagsmorgon.

Permalänk
Inaktiv

Även jag har fått min NES Classic skickad ser jag nu. Valde frakt med Postmord för övrigt.

Permalänk
Medlem

Nes Classic sålde tydligen lika många enheter på en månad som Wii U gjorde på ett halvår.
http://arstechnica.com/gaming/2016/12/nintendo-nes-mini-sales...

Det är bara att släppa Switch nu, sedan en SNES classic så har de kanske sprungit om PS4 och Xbox One. Utan att ha samma "styrka".

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Som sagt, länk tack

Skickades från m.sweclockers.com

@RVX
Handkontroll: http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-Classic-Edition-Mini-System-Con...

Förlängning: http://www.ebay.co.uk/itm/1-8m-Nintendo-Wii-NES-Classic-Editi...

Permalänk
Inaktiv

Vi tömde nog hela Toysrus lager i Danmark nu, verkar inte gå att beställa mer

Permalänk
Medlem

Passar på att tipsa om den här kabeln. 3m istället för den "vanliga" 1.8m

https://www.aliexpress.com/item/Black-3M-9-84FT-Extension-Cab...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Jag avbokade min, blev så less på att ginza skulle spamma mig med fem mails per dag.

Köpte en RPi3 och kör Retropie, ***bort/mod*** Nu ska det bara beställas två stycken NES30 pro handkontroller så man kan spela allt skoj med en härlig kontroll!

För er som inte vill vänta så kan jag verkligen rekommendera en retropie låda! (förvisso inte lika cool som en miniNES men mycket mer användbar)

Länk?

Permalänk
Medlem

Tomten kommer tidigt i år

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

http://i.imgur.com/u5PfKLK.jpg
Tomten kommer tidigt i år

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Aldrig varit med om att en butik packat ens order, och skickat den kl 03:00...på en lördag!
Allra minst ToysRUs

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Jag är skeptisk minst sagt om man söker så, men bara man får en innan jul så är jag nöjd.

Så nu är tydligen även min skickad. Om det stämmer är toysrus en pang butik. Hur många lager har natt personal som skriver ut fraktsedlar på nätter, dom kanske kör tidig hämtning med posten och vill vara redo för jul rushen? Tråkigt att posten är ledig på helger. Skumt att dom skriver skickad, fast det kanske alla gör när man fått kollinr?

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Jag är fullkomligt förstummad över hur ni (som har skaffat eller tänker skaffa en) kan försvara prislappen på en NES Classic Edition när ni kan sätta ihop en själva för en avsevärd lägre prislapp. Nätet är för fan flottigt av en massa howtos.

Men jag gissar på att ni kommer försvara er med något i stil med att det är en "äkta" Nintendo produkt när det enda ni egentligen gör, är att betala premium pris ala Apple för en Raspberry Pi.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Så nu är tydligen även min skickad. Om det stämmer är toysrus en pang butik. Hur många lager har natt personal som skriver ut fraktsedlar på nätter, dom kanske kör tidig hämtning med posten och vill vara redo för jul rushen? Tråkigt att posten är ledig på helger. Skumt att dom skriver skickad, fast det kanske alla gör när man fått kollinr?

Ja det är lite konstigt, om nu inte posten/Postnord kör extra på helgen så här strax inför jul?
Huvudsaken nu är ju att den kommer innan jul, vilket man väl får anta att den gör... Även fast det är Postnord som sköter det hela.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Solaris: Tror att det handlar om samlarvärde. Det är en officiell utgåva från Nintendo. Dessutom finns den i ett fåtal exemplar än så länge. Det fungerar som allt, vill man ha en He-man, då vill man ha en He-man och inte en Turtles.

Skrivet av RVX:

Ja det är lite konstigt, om nu inte posten/Postnord kör extra på helgen så här strax inför jul?
Huvudsaken nu är ju att den kommer innan jul, vilket man väl får anta att den gör... Även fast det är Postnord som sköter det hela.

Postnord jobbar helger (scannar och sorterar på söndagar). Skicka på fredag, få sakerna på måndag.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av oRBIT2002:

Verkar finnas i lager i skrivande stund på ToysRUs:
http://www.toysrus.se/serier/nintendo/nintendo-classic-mini-n...

Tack för tipset. Hade gett upp allt hopp om att hinna köpa denna present innan jul.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Jag är fullkomligt förstummad över hur ni (som har skaffat eller tänker skaffa en) kan försvara prislappen på en NES Classic Edition när ni kan sätta ihop en själva för en avsevärd lägre prislapp. Nätet är för fan flottigt av en massa howtos.

Men jag gissar på att ni kommer försvara er med något i stil med att det är en "äkta" Nintendo produkt när det enda ni egentligen gör, är att betala premium pris ala Apple för en Raspberry Pi.

Tycker inte prislappen är särskilt farlig, dom enheter som cirkulerar på tradera, blocket osv för i vissa fall mer än dubbla rekommenderade priser är ockerpriser.
Men sen betalar jag framförallt för enkelheten, bara plugga in och spela.
Sen är samlarvärdet också en aspekt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

@Solaris: Tror att det handlar om samlarvärde. Det är en officiell utgåva från Nintendo. Dessutom finns den i ett fåtal exemplar än så länge. Det fungerar som allt, vill man ha en He-man, då vill man ha en He-man och inte en Turtles.

Jag hade hållit med om vi hade talat om en riktig NES med riktiga NES kassetter, för att de tillverkas inte längre (precis som He-Man figurer) och där finns det ett riktigt samlarvärde. En plastlåda som huserar en Raspberry Pi med en NAND flash? Nja....

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Postnord jobbar helger (scannar och sorterar på söndagar). Skicka på fredag, få sakerna på måndag.

Tack för informationen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Hämtar dom även på helger? Vårt system på jobbet är kopplat till post nord så vi kan skriva ut deras ettiketter, vi får kollinr direkt och hämtas sedan runt 16.00. Elektronisk förhandsinformation står det tills chauförren scannar lådan så jag tror dom fortfarande befinner sig i postburen på lagret.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Solaris:

@Solaris
Men nu vill jag inte köpa en Pi och då köper jag ingen, kan du förstå det?
Samt att du inte får uppmana folk att vara olagliga med att ladda hem spel mm.

Jag köper ju inte surströmming när jag vill ha fiskpinnar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Tycker inte prislappen är särskilt farlig, dom enheter som cirkulerar på tradera, blocket osv för i vissa fall mer än dubbla rekommenderade priser är ockerpriser.
Men sen betalar jag framförallt för enkelheten, bara plugga in och spela.
Sen är samlarvärdet också en aspekt.

För oss med jobb så är det ändå relativt små pengar. Produkten är färdig, officiell och legal vilket inte RPi-lösningar och liknande är då försvinnande liten del både har kasetter att rippa ROM-filer från eller för den delen kunskapen om hur det görs. Hur många fler spel behöver man verkligen än de 30 som redan medföljer? Många av de bästa spelen till NES ingår ju faktiskt i paketet redan.

Nu är det rätt mycket hysteri om produkten ändå, många vill nog ha den för att den dels är populär men också svår att få tag i.

Skrivet av Aka_The_Barf:

Hämtar dom även på helger? Vårt system på jobbet är kopplat till post nord så vi kan skriva ut deras ettiketter, vi får kollinr direkt och hämtas sedan runt 16.00. Elektronisk förhandsinformation står det tills chauförren scannar lådan så jag tror dom fortfarande befinner sig i postburen på lagret.

Jag har flera gånger fått beställningar från Komplett som lagts på lördag, någon enstaka gång söndag, levererad och uthämtbar med Posten/Postnord redan på måndagen. Är enda butiken jag noterat det hos.

Personligen hade jag gärna sett att Postnord körde likadant 24/7, finns ingen direkt anledning att lördag och söndag ska vara postfria i dagens moderna Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

För oss med jobb så är det ändå relativt små pengar. Produkten är färdig, officiell och legal vilket inte RPi-lösningar och liknande är då försvinnande liten del både har kasetter att rippa ROM-filer från eller för den delen kunskapen om hur det görs. Hur många fler spel behöver man verkligen än de 30 som redan medföljer? Många av de bästa spelen till NES ingår ju faktiskt i paketet redan.

Nu är det rätt mycket hysteri om produkten ändå, många vill nog ha den för att den dels är populär men också svår att få tag i.
.

Men exakt, sitta och pilla med retro pie skulle visserligen vara roligt, men är skönt att ha nåt som bara funkar.

Finns inte ett spel jag saknar helt ärligt.

Visa signatur

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Hade också fått min skickat, Toys,R us är fan galna

Permalänk
Medlem

Beställde en för 10 minuter sedan från toysrus.se och går att köpa just nu.

Visa signatur

.............................................................................

Permalänk
Medlem

@Aka_The_Barf: japp, så kan det vara. Eftersom det är mypack så skickar förmodligen företaget förhandsinformation. Kanske var lite fel av mig. Allting beror ju vilken tid som det skickades på fredagen. Sorry. Företagen har väl olika tider som sakerna hämtas. T.ex discshop m.m. brukar väl ha runt 17.00.

Edit:

Skrivet av RVX:

Tack för informationen

Sorry glömde kolla vilken tid ni hade beställt 😞

Kan vara då att postnord jobbar som vanligt på lördagen också pga jultrafiken. De för det ibland för att allt ska hinnas med till julafton.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Värt att påpeka om någon är in på sidan och man bara erbjuds att hitta en butik att kolla igen efter en stund. De som går att köpa via sidan tillkommer och försvinner hela tiden så är man inne vid rätt tidpunkt så går det att beställa. Man behöver inte ens skaffa ett konto vilket är extra bra i mitt tycke.

Det har påpekats innan men jag är tyvärr väl medveten att inte alla läser inlägg som redan postats. Tål nog att upprepa ett par gånger till med.

Skrivet av nlp:

Beställde en för 10 minuter sedan från toysrus.se och går att köpa just nu.

Härligt, hoppas du (och ni andra) också får leveransbekräftelse under dagen med. Riktigt bra med en butik som uppenbart kan leverera produkten och endast ligger några tior över lägsta priset på Prisjakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Edit: Sorry glömde kolla vilken tid ni hade beställt 😞

Kan vara då att postnord jobbar som vanligt på lördagen också pga jultrafiken. De för det ibland för att allt ska hinnas med till julafton.

Inte mig emot du

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Värt att påpeka om någon är in på sidan och man bara erbjuds att hitta en butik att kolla igen efter en stund. De som går att köpa via sidan tillkommer och försvinner hela tiden så är man inne vid rätt tidpunkt så går det att beställa. Man behöver inte ens skaffa ett konto vilket är extra bra i mitt tycke.

Det har påpekats innan men jag är tyvärr väl medveten att inte alla läser inlägg som redan postats. Tål nog att upprepa ett par gånger till med.

Precis. Tycker detta är ett aningen konstigt system faktiskt, aldrig sett det förut. Dvs att ens varukorg inte reserveras.
Så det gäller att vara snabb på knapparna när man väl får chansen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av direktiv:

https://retropie.org.uk
Där kan du läsa mer om retropie.

https://www.r-pi.se
Där kan du handla Raspberry pi och tillbehör.

http://cdon.se/spel/8bitdo_nes30_pro_bluetooth_gamepad-378386...
Där har du NES30 Pro kontrollen.

Allt som allt om du köper kontroller blir det förstås något dyrare än en NESmini, men totalt sett så ger det så mycket mer. Satt med sambon och spelade mariokart 64 och super Mario 64 halva natten, helt fantastiskt kul! teknikmagasinet säljer n64 kontrollers med usb kontakt som funkar fint till retropie, gjorde det hela ännu roligare.

§7
Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Köpte 1 fått orderbekräftelse.