Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2002

DP HDMI adapter signal

Behöver koppla den 12 meter hdmi kabel till mitt grafikkort men saknar ledig hdmi port. Tänkte fixa en sådan här.

https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/kablar-adapt...

Blir signalen bra om man kör med adapter eller är det risk för problem?

Phanteks Enthoo EVOLV, Intel Core i5-6600 Skylake, Corsair Dominator P DDR4-3000 QC 16GB, ASUS MAXIMUS GENE VIII, Corsair RM550 550W PSU, Corsair Hydro H115i@CPU, Corsair Hydro H90@GPU, GeForce GTX 980Ti, Samsung 950 PRO 256GB

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Feb 2006

Varför köra en aktiv adapter, det känns onödigt. Bara köp en sladd med displayport i ena änden och hdmi i den andra. Det brukar följa med grafikkortet.

Trädvy Permalänk
Entusiast
Testpilot
Plats
Chalmers
Registrerad
Aug 2011

I vanlig ordning behövs fulla specs i supporttrådar, och i vanlig ordning saknas de. Så det blir att leka gissningsleken.

Håller med @anon81912 om att en aktiv adapter känns onödigt. Ditt grafikkort har väl stöd för DP++? Dock är ju då frågan om du har en ledig TMDS-länk. Om du till exempel redan har anslutit en skärm med DVI Dual Link och en med HDMI har du med största sannolikhet fyllt alla dina TMDS-länkar. Isåfall måste du ha en aktiv omvandlare.

Tänk också på att så långa HDMI-kablar kan få problem med att få fram signalen. Vad ska du köra för upplösning?

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2002

Kör med DP till datorskärm
Sedan hdmi till projektor.

Nu har jag 2st DP lediga.
Jag behöver dra en Supra 12m hdmi enbart för att få igenom ljudet för projektor.

Tråkigt har mitt grafikkort 1 hdmi och 3 DP.

Skickades från m.sweclockers.com

Phanteks Enthoo EVOLV, Intel Core i5-6600 Skylake, Corsair Dominator P DDR4-3000 QC 16GB, ASUS MAXIMUS GENE VIII, Corsair RM550 550W PSU, Corsair Hydro H115i@CPU, Corsair Hydro H90@GPU, GeForce GTX 980Ti, Samsung 950 PRO 256GB

Trädvy Permalänk
Entusiast
Testpilot
Plats
Chalmers
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Gomer:

Kör med DP till datorskärm
Sedan hdmi till projektor.

Nu har jag 2st DP lediga.
Jag behöver dra en Supra 12m hdmi enbart för att få igenom ljudet för projektor.

Tråkigt har mitt grafikkort 1 hdmi och 3 DP.

Skickades från m.sweclockers.com

Har ditt grafikkort ingen DVI? Det gå ju att omvandla till HDMI med en passiv adapter. DP till HDMI funkar som sagt också passivt om och endast om DP-utgången stöder DP++.

Skrivet med hjälp av Better SweClockers