Permalänk
Medlem

Moderkort

skulle vilja ha lite tips om bra moderkort för socket A överklocknings vänliga och annat bra.Ett bra moderkort helt enkelt...

Visa signatur

)( Wardriving

Permalänk
Medlem

EPOX 8rda+, ska väll vara helt ok!

Visa signatur

MVH

Permalänk
Medlem

Abit NF7-S / (Epox 8rda3)
Epox 8rda+
Asus A7N8X

Alla är nForce2-baserade moderkort och mycket klockningsvänliga. Dom står väl ungefär i ordning också. Abitet klockar värst, Asus lite sämre. Sen så finns nya Epox 8rda3 som ska vara som Abit vad jag har hört. Man kan höja spänningen till minnet ännumer t.o.m.

Permalänk
Medlem

Vadå Abiten klockar värst? Dom klockar ju bäst för fan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeus2K
Vadå Abiten klockar värst? Dom klockar ju bäst för fan!

Det var nog de hula menade,

Har ett A7N8X dlx o är mycket nöjd med det stabilt o bra jag är ingen tokklockare men det lilla jag har provat är jag nöjd med om jag jämför med tidigare kort!!

Visa signatur

Sinnena är som fallskärmar!
De fungerar bara när dom är öppna.

Permalänk
Medlem

Jag skulle utan tvekan gå för ASUS A7N8X Deluxe revison 2.0.
Se till att det är den nyaste revisionen eftersom den stöder 400MHz FSB!!

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem

Zeus2K: Jag menade "bäst", ursäkta om du inte förstod mitt ordval och om det var missledande.

Permalänk
Medlem

Har hört att Asus A7V-E ska vara set bästa för överklockning